Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen yskä kestänyt jo puoli vuotta.

Vierailija
27.04.2016 |

Eikä suostu menemään lääkäriin. Mikä sairaus voisi olla kyseessä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykoplasma, astma, sydämen vajaatoiminta, keuhkosyöpä....

Ihan mikä vaan

Vierailija
2/10 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäinen? Polttaako?

Keuhkoahtaumatauti voi tulla jo kolmikymppiselle jos on polttanut teinistä asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astma, keuhkosyöpä, mykoplasma jne,

Lääkäriin!!!

Vierailija
4/10 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pitkään yskä ja se oli poskiontelontulehdus. Kunnallisella sanoivat ettei siellä mitään oo, mutta yksityisellä kun kävin röntgenissä niin löytypä syy.

Vierailija
5/10 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkäikäinen? Polttaako?

Keuhkoahtaumatauti voi tulla jo kolmikymppiselle jos on polttanut teinistä asti.

39v eikä ole koskaan polttanut.

Vierailija
6/10 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yskän syynä voi olla refluksitauti niin että mahahappoa nousee ylös ja menee nieluun. Poskiontelotulehdus ja astma jo mainittiin. Lisäksi infektio kuten tuberkuloosi on joissain potilasryhmissä todennäköisempää. Oireet ovat kestäneet niin kauan että asiaa kannattaa tutkia. Ensin terveyskeskukseen ja sitten tarvittaessa erikoissairaanhoitoon korvalääkärille tai keuhkolääkärille.

Vierailija
7/10 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yskän syynä voi olla refluksitauti niin että mahahappoa nousee ylös ja menee nieluun. Poskiontelotulehdus ja astma jo mainittiin. Lisäksi infektio kuten tuberkuloosi on joissain potilasryhmissä todennäköisempää. Oireet ovat kestäneet niin kauan että asiaa kannattaa tutkia. Ensin terveyskeskukseen ja sitten tarvittaessa erikoissairaanhoitoon korvalääkärille tai keuhkolääkärille.

Hinkuyskä unohtui mutta sen yleensä tunnistaa kun se yskiminen on jatkuvaa. Joka tapauksessa verikokeiden (CRP, mykoplasma-, hinkuyskä- ja keuhkoklamydia vasta-aineet voisi tarkistaa) lisäksi poskiontelo- ja keuhkokuva voisi hyvä tarkistaa.

Vinkkiä voisi saada siitä milloin sitä yskää tulee. Tuleeko syömisen jälkeen vai makuulla. Onko ylipaino tms.

Vierailija
8/10 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hinkuyskä unohtui mutta sen yleensä tunnistaa kun se yskiminen on jatkuvaa. Joka tapauksessa verikokeiden (CRP, mykoplasma-, hinkuyskä- ja keuhkoklamydia vasta-aineet voisi tarkistaa) lisäksi poskiontelo- ja keuhkokuva voisi hyvä tarkistaa.

Vinkkiä voisi saada siitä milloin sitä yskää tulee. Tuleeko syömisen jälkeen vai makuulla. Onko ylipaino tms.

Hoikasta miehestä on kyse. Ei ole mitään tuollaista että tulisi vain ruokailun jälkeen tai makuulla vaan ihan päivälläkin on yskää.

Vierailija
9/10 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi jos tulen vähän ryöväämään aiheen, mutta minullakin on ollut yskää jo monta vuotta ja haluaisin kuulla palstan kyökkilääkärien mielipiteen. Se yskä on hyvin lievää tosin. Olen ottanut vähän yli vuoden ajan yskänkohtaukset muistiin ja niitä on 2-8 viikossa, keskimäärin ehkä 4. Olen normaalipainoinen, en polta, en syö epäterveellisesti, mutta en myöskään liiku aktiivisesti. Kohtaukset eivät tule missään tietyssä tilanteessa, vaan ihan satunnaisesti.

Yskä on sellaista, että kurkkua alkaa hiljalleen kutittaa ja se yltyy niin vahvaksi, että on pakko yskiä. Kuivaa yskää ja muutama yskäys riittää. Samoihin aikoihin minulle on kehittynyt sellainen ongelma, että selällään nukkuessa henki ei kulje ja olen alkanut kuorsata. Tätäkin on ollut jo vuosia. Kummatkaan oireet eivät ole pahentuneet vuosien aikana. En tiedä olisiko joku homealtistus, kun olin töissä paikassa, jossa oli tiedetty olevan homeongelmia...

Vierailija
10/10 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykoplasma.