Pitäiskö lättäjalat hoijattaa/korjauttaa? Kuinka?
Huomasin kauhukseni että normaalit kauniit jalkani ovat muuttuneet lättäjaloiksi. Ihan kamalan näköiset. Mitä niille voi tehdä ? Antakaa ILMAISIA neuvoja, siis en maksa mistään jalkatutkimuksista tai kalliiista pohjallisista. Kysyisin vaan että onko ne pakko hoidattaa siis ihan oikeasti, eli onko kyse lääketieteellisetä sairaudesta joka vaatii korjausta? Ilmeisesti virheasento saattaa romahuttaa koko jalan myöhemmin, ja se on vaikeempi korjata, joten mitä mä teen nyt?Pelkät pohjalliset?
Kommentit (4)
En edes tiennyt, että niitä voi korjauttaa. Omat jalkani ovat olleet lätät aina eivätkä ne mitään huomattavia ongelmia ole aiheuttaneet.
Olen kuullut, että jalkapohjan lihaksistoa vahvistamalla, ongelma saattaisi korjautua. Itse hyppelen paljan jaloin tramboliinilla ja kuvittelen, että se auttaa.
Mun käsittääkseni oikea lättäjalka on synnynnäinen eikä sitä voi hoitaa. Entisinä aikoina armeijasta sai vapautuksen lättäjalan takia eikä poliisiksi päässyt.
Kaikkien jalkapöytä madaltuu iän myötä ja jalan muoto muuttuu. Kengänkokokin voi vaihtua isommaksi. Se ei ole mikään vaiva tai sairaus, joka pitäisi hoitaa tai hoidattaa.
Ja miksi puhua "hoijattamisesta" kun hoito ei saa maksaa mitään? Eikö hoidattaminen aina ole maksullista, toisella teettämistä? Onko sinulla oikeasti jotain vaivoja, särkyjä tms.?
Hoijattaa??