Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arman-päihdeongelmaiset keskustelu

Vierailija
26.04.2016 |

Tämän iltaisen ohjelman jälkeen on luultavasti tulossa selkeä piikki siinä, että päihdeongelmaista yritetään parantaa rakkaudella.

Kommentit (290)

Vierailija
21/290 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noita päihderiippuvaisia ei autettais millään tavalla, vaan ne suljettais pois yhteiskunnasta, niin se olisi hyvä pelote, ettei niihin sorruttais.

Vierailija
22/290 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täällä jo ensimmäiset päihderiippuvaisille kateelliset on ilmoittautunut. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/290 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää hoitajatkin on ihan sekaisin. Voi voi kultamussukat ja hyi hyi te muut kun soimaatte näitä pieniä nuppusia. Mitä nuo on jos ei B-luokan kansalaisia? Ei nyt mitään yhteiskunnan talousongelmat ratkaisevia nobelistejakaan / tulevaisuuden vientiteollisuuden innovaattori -toivoja?

Vierailija
24/290 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi niina oli aika hotti huumeidenkäyttäjä milffi :p

Vierailija
25/290 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oletteko suurin osa sitä mieltä, että on ihan ok, että yhteiskunta maksaa koko tän systeemin jotta aikuiset ihmiset voi olla kuuppa sekasin rähisemässä kaduilla ja tulla välillä itkemään kivoille tädeille kuin lastentarhaan, että "mitä kuuluu"?

tuntuvat olevan. antais luonnon hoitaa, luonnonvalinnalla nää harventuis sentään.

No kuinkas on toiminut muualla maailmassa tämä systeemi? Onkos narkomaanit poissa silmistä? Eikö ole parempi antaa mahdollisuus korvaushoitoon, yhteisön tuki jne., että edes pari tyyppiä saadaan pois sieltä kadulta notkumasta? Hivit ym. taudit on hyvä seuloa, että niitä ei tartutella eteenpäin. Ne kun voi tarttua muihinkin kuin narkomaaneihin. Samasta syystä neulojakin jaellaan.

Vierailija
26/290 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te hoitajat jaksatte näitä siellä teholla hoitaa? Eikö koskaan tule mieleen, että voi ne yhteiskunnan rahat käyttää paremminkin? Ja perusmummot ei pääse perushoitoon kun nämä vie paikat kalliilla tehoilla... huhuu.

Vierailija
27/290 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jatkoon. Täyttä paskaa. Joo, kauheeta että on riippuvuus mutta kuka pakotti aloittamaan? Ja boohoo miten yhteiskunta suhtautuu?? Haloo! Sitä alinta kastia jotka perseilee piripäissään, kai se nyt herättää ennakkoluuloja. Suurimmalla osalla on samat mahdollisuudet elämään ja jotkut käyttää sen noin. Voivoi, turha hakea sääliä.

Vierailija
28/290 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nuo ihme nauhat noilla työntekijöillä on tuolla Stoorissa?

Vierailija
29/290 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se on se valtio.... Pohjaton kassa minkä pitää tukea nistejä?

Vierailija
30/290 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaamen ylempi! Kaikilla on samat mahdollisuudet. Turha kitistä kun on alkanut käyttämään aineita ja rötöstellyt.

Vierailija
31/290 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa että enemmän tai vähemmän kaikkia yhdistää huonot kotiolot, on ollut vankila-isää, alkoholiongelmaa, väkivaltaa jne.

Ja kun tässä maassa nyt kuitenkin jokainen lapsia saa hankkia, joka vain raskaaksi itsensä kykenee hoitamaan, niin ennaltaehkäisevä työ ja perheiden tukitoiminta on aika tärkeessä osassa. Tietysti sekään ei mitään ihmeitä pysty tekemään. Kunpa kaikki miettisivät tarkkaan, mihin oloihin niitä lapsia tekee :/

Vierailija
32/290 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks narkeilla on aina tommonen matala vanhan miehen ääni

Vierailija
33/290 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh?Ei ihme,että Suomen talous on kuralla jos ihmisten käsitys puhtaiden neulojen jakamisesta, on että "minä verorahoilla makselen näitä sitten".Argh,mistä olette sikineet...

Vierailija
34/290 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh?Ei ihme,että Suomen talous on kuralla jos ihmisten käsitys puhtaiden neulojen jakamisesta, on että "minä verorahoilla makselen näitä sitten".Argh,mistä olette sikineet...

Miten nämä nistit hoitokuluineen kohentavat Suomen taloudellista tilannetta?

Vierailija
35/290 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taas on synnytty kultalusikka perseessä. Ei ole kommentoijat koskaan vissiin kokeneet päihdeongelmaa lähipiirissään tai tustuneet kuntoutumiskekuksiin. Tekis hyvää kaikille! Ei mulla muuta.

Ja ei, en oo käyttäjä.

Vierailija
36/290 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en millään tavalla puolusta narkkareita, mutta aika moni ihmisistä jotka rupee piikittää on myös itse perheistä joissa päihteet on ollut normi. Sama, kun köyhyys tulee tulevaisuudesaa kiertää sukupolvelta toiselle. Mä oon jonkun verran ollut näiden kanssa tekemisissä ja ne ketkä vetää vuosia jotenkin taantuu lapsen tasolle ikuisesti ja vaikka ne pääsis kuiville ne jää yhteiskunnan ulkopuolelle. Se, että kun te itkette ilmaisten lounaiden perään et nää saa paljon/liikaa yhteiskunnalta. Niin miettikää sitä, että jos ei ois metadoni korvausta tai muita sosiaalipalveluita niin nää sankarit riehuis vielä nykyistä enemmän kaduilla. Parempi, että ne on yhteiskunnan varoilla ns. Tasaisissa ku se, että ne miettii kenet ryöstää seuraavan piikin takia. Valitettvasti tohon metadoni korvaukseenkin pääsee vaan tosi pitkän jonon kautta.

Vierailija
37/290 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis täh. Mä en ole edes tiennyt, että meillä on näin paljon palveluja näille ns. yhteiskunnan "vähäosaisille". Kovia tarinoita lapsuudesta takana, mutta piikkiin tarttumisen valinta on jokaisella oma päätös. Sori, mutta ei heru nyt sympatiaa. Nää mut ihmisenä, tulis yhteiskunta vähän vastaan.... Mitäs jos todella se yksilökin tulisi vähän yhteiskuntaa vastaan? Kylläpä on kiva maksaa taas veroja.

p.s. Olen lähdössä matkalle kesällä, mihin tarvitse A-hepatiitti -rokotuksen. Mun annettiin ymmärtää, että pitää maksaa ihan itte omasta pikku rahapussukasta yksityisellä. Mutta voisinkin siis mennä pistättämään sen ilmaiseksi tuollaiseen palveluun?

Riskiryhmässä olevat (eli huumeidenkäyttäjät ja korkean riskin maista tulevat) rokotetaan ilmaiseksi B-hepatiittia varten. Koske he usein saavat sen väistämättä. Se usein kroonistuu ja hoito maksaa paljon.

Ihmettelen, löytyykö Suomesta aikuisia, joilla ei ole a- b-hepatiittirokotesarjaa otettuna? Meillä on lapsetkin rokotettu 1-vuotiaana siltä. Hepatiitin voi saada laivalla tai jopa tarhasta.

Vierailija
38/290 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan täys kunnioitus tuolle aseman nuorelle miehelle. Kyynistä keskustelua täällä. Itsekuri ja oikeiden valintojen tekeminen on lahja, ei lopulta vain tahdon asia.

Vierailija
39/290 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiennyt ollenkaan, että päihdeongelmaisille on näin paljon erilaisia apua tarjolla. mitenhän on pienemmillä paikkakunnilla?

Vierailija
40/290 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua eniten ällötti ohjelmassa se, että pitäisi ymmärtää, pitäisi tukea ja pitäisi kohdella tasavertaisena ihmisenä ja lässyn lää. Todella, todella alentavaa päihteiden käyttäjien omaisille, jotka taatusti ovat loppuun asti yrittäneet ymmärtää, tukea ja kohdella tasavertaisena. Ihan kuin olisivat jotenkin huonoja ihmisiä, kun eivät ole loputtomasti jaksaneet paapoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi