Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäiskö teidän mielestänne perhepäivähoitajan kysyä lupa, jos aikoo viedä

Vierailija
30.06.2008 |

hoitolapset uimarannalle hoitopäivän aikana?

On nyt hieman hölmö olo tästä. Hain pojan (1v7kk) kotiin hoidosta ja hoitaja kertoi, että koska oli ollut vain 3 hoitolasta, olivat olleet tunnin läheisellä uimarannalla. Isommat (5v aj 4v) olivat uineet rantavedessä pelastusliivit päällä ja oma poikani leikkinyt hoitajan kanssa hiekalla.

Ajatus sinälläänhän on kiva, mutta mielestäni tuossa on hieman liian suuri turvallisuusriski juuri omalla lapsellani. Mitäs, jos nuo isommat olis tarvinneet apua ja hoitaja olis kääntänyt selkänsä.. mitä tahansa olis voinu tapahtua!

En maininnut asiasta hoitajalle, koska poika aloitti hänellä jo 10kk ikäisenä ja olemme olleet pääpiirteittäin tosi tyytyväisiä hoitoon. En halua alkaa mitenkään hankalaksi, mutta tosiaan hieman tuntuu nyt pahalta.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vain tyytyväinen, kun meidän lapsia aiemmin hoitanut pph oli aktiivinen ja teki usein retkiä metsiin, puistoihin ja kerran myös rannalle. Tuolla rantareissulla tosin oli vain 3 lasta hoidossa ja pph oli pyytänyt ystävänsä mukaan rannalle lapsia vahtimaan. Olisinhan minä voinut vauhkoontua, että "kauheaa, metsässä olisi voinut vaikka käärme purra lasta, kun hän poimii mustikoita mättäällä".

Voi elämän kevät teitä hysteerisiä vanhempia!

Voimia teille pph:t! Teette arvokasta työtä. Koittakaa jaksaa meitä äitejä ja isiä.

Vierailija
42/47 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä sitten, jos hoitaja tekee töitä asuen järven/meren rannassa?

Minä en oikeasti käsitä tota rantaan menemättömyyttä. Totta kai turvallisuus on tärkeä, mut siitä voi huolehtia myös rannalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko vähän laajentaa sitä omaa näkökenttää...

Vierailija
44/47 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama jos mä sanoisin, että löysätkää nyt vähän sitä nutturaa jos valitatte kun pph on kuljettanut lastanne autolla ilman istuinta, tai vaikkapa antanut tukkapöllyt lapsellenne.

Lupa pitää olla ja piste. Lasta ja päätösvaltaa ei luovuteta pph:lle päiväksi. Pph:n pitää kunnioittaa vanhemman toiveita, arvoja ja kasvatustyyliä. On niitä paljon pahempiakin, ja ennen kaikkea perusteettomampia, toiveita mitä toteutetaan (ja pitääkin toteuttaa, ihan ok) Se ei tarkoita sitä, että pph ei tekisi arvokasta työtä.

Mä saisin hirveän raivarin jos mun lapsi/lapset olisi viety rannalle. En koskaan ikinä antaisi siihen lupaa, en vaikka pph:lla olisi kolme kaveria mukana. Ja jos näin kuitenkin kävisi ottaisin ihan varmasti yhteyttä esimieheen.

- vanhempien arvoja kunnioittava hoitaja ja löysänutturainen äiti -paitsi tässä asiassa.

Vierailija
45/47 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla vain yksi lapsi?

Miten ihmeessä kuvittelet että perheet joissa on monta lasta (varsinkin yh-perheet ja perheet joissa toinen vanhemmista tekee paljon työmatkoja tmv.) käyvät uimarannalla?

MIKSI pph ei voisi mennä uimarannalle kolmen lapsen kanssa, jos ja kun tuntee ja tietää lapset, ja tietää pärjäävänsä näiden kanssa?

Pääseekö/pääsevätkö lapsesi uimarannalle esim. mummunsa ja serkkujensa kanssa, tai vaikkapa tuttavaperheen äidin ja tämän kahden lapsen kanssa?

Vaikka olisi ideaali tilanne että aina on yksi aikuinen lasta kohden uimarannalla, niin käytännössä se ei onnistu "koskaan" jos lapsia on useampia. Kesä on kuuma ja pitkä, lapset hinkuvat uimarannalle ja se isä voi olla työmatkalla tmv. On aika onnetonta kertoa lapsille ettei meillä mennä uimaan ennen kun molemmat vanhemmat ehtivät mukaan, niin ja kun se kolmas muksu syntyy niin sitten ei mennä ollenkaan uimaan jos ei mummu tmv. ehdi mukaan vahtimaan yhtä teistä------- Kärjistäen--------

Pph:lla yleensä on kokemusta lapsista, ja hän heitä osaa vanhtia. Ja on hyvin epätodennäköistä että jotain sattuisi, vielä epätodennäköisempää että esim. yhden lapsen teloessa itsensä toinen karkaisi tmv. ja erittäin epätodennäköistä on, ettei kukaan muu rannalla olija huomaisi sen yhden muksu karkumatka.

Ja kyllä, KAIKKI on mahdollista, mutta kannattaa hiukan miettiä missä riskiä on oikeasti ja missä ei. On hiukan eri kaliiberin juttuja jos pph vie lapset uimarannalle toisinaan, kun se että kuljettaa näitä esim. joka viikko kauppamatkan ilman turvavöitä&istuimia kauppaan tmv.

Se että uimarannalla sattuisi jotain vaatii lukemattomia JOS ja sitten JOS ja JOS käy vielä niin ja sitten vielä JOS ---jossittelua jossittelun perään. Jos taas kuskaa lapsia ilman istyumia autossa, se ei vaadi kun pikku nopeudessa äkkijarrutuksen (omakotitaloalueella ajettaessa kissa juoksee tien yli ja kuski jarruttaa) ja lapsi voi loukkaantua pahasti tai jopa kuolla.

Ja odottamattomia juttuja voi käydä missä vaan, SINÄ voit saada aivoverenvuodon ja kaatua lapsen päälle joka tippuu vaikka rappusista ja kuolee, tai muuta TÄYSIN odottamatonta.

Elämä on valintoja, jos aina vaan pelkää kaikkea epätodennäköistä, niin se ELÄMINEN unohtuu. On eri asia olla fiksu ja harkitsevainen normaalilla tavalla, mutta rajansa kaikella.

Uskaltaako lasta päästää huvipuistoon? Niissä loukkaantuu joka vuosi monia ihmisiä (MYÖS SUOMESSA!) ja laitteisiin tulee tiukoista tarkistuksista huolimatta toisinaan vikoja, jotka aiheittavat vaaratilanteita.

Lapselle ei myöskään kannata ostaa leluja, kauppoihin kun pääsee myös ei turvallisia leluja joissa voi olla lyijymaalia tmv.

Sairaalaan ei missään nimessä sairastunutta lasta voi viedä, saa pian sairaalabakteerin...!

Ja mitä sitä lasta kouluunkaan laittamaan, kun niin moni kokee siellä kiusatuksi tulemista ja luokalla voi olla ties mitä häiriköitä jotka häiritsevät opettamista-------

Vierailija
46/47 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tosissasi, että lapsesi terveys menee pilalle, jos syö vaikka joka viikko ranskalaisia? Hysteerikko olet. Joskus voi sitä nutturaa relata. Tai hommata muuta ajateltavaa. Ei muutama ranskalainen tee mitään silloin tällöin.

ranskalaisia perunoita ( = läjä suolaa ja rasvaa) alle kaksivuotiaalle! Mutta mä välitänkin lasteni terveydestä.

Vierailija
47/47 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järki nyt käteen!

3 lasta, ei yksikään oma. 4 ja 5 vuotiaat, näitä on hukkunut vasta kotipihan lätäkköönkin. Niitä pitää pitää koko ajan silmällä, olivat liivit päällä tai ei!

Ja jos tää 2 vuotias keksii vielä lähteä johonkin talsimaan! Oikeastiko antaisitte lasten mennä?

Omat lapset on eri asia.. Niistä on vastuu itellä! Mutta en minä antaisi oman mennä pph:n kanssa rannalle, koska ei hän viimeiseen hengenvetoon juuri sitä MINUN lastani katsoisi, kuten minä omiani.. Ymmärrättekö?

En halua ottaa sitä riskiä, että sattuu yhtään mitään ja syyttäisin pph:tä lopun elämääni.

Johan se on selvää, ettei yksi ihminen voi vahtia 3 pientä. Minäkään en lähtisi yksin 3 uimataidottoman kanssa, vaikka olisivat omia!