Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäiskö teidän mielestänne perhepäivähoitajan kysyä lupa, jos aikoo viedä

Vierailija
30.06.2008 |

hoitolapset uimarannalle hoitopäivän aikana?

On nyt hieman hölmö olo tästä. Hain pojan (1v7kk) kotiin hoidosta ja hoitaja kertoi, että koska oli ollut vain 3 hoitolasta, olivat olleet tunnin läheisellä uimarannalla. Isommat (5v aj 4v) olivat uineet rantavedessä pelastusliivit päällä ja oma poikani leikkinyt hoitajan kanssa hiekalla.

Ajatus sinälläänhän on kiva, mutta mielestäni tuossa on hieman liian suuri turvallisuusriski juuri omalla lapsellani. Mitäs, jos nuo isommat olis tarvinneet apua ja hoitaja olis kääntänyt selkänsä.. mitä tahansa olis voinu tapahtua!

En maininnut asiasta hoitajalle, koska poika aloitti hänellä jo 10kk ikäisenä ja olemme olleet pääpiirteittäin tosi tyytyväisiä hoitoon. En halua alkaa mitenkään hankalaksi, mutta tosiaan hieman tuntuu nyt pahalta.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa minä pph:na vahdin niitä "muiden" lapsia paljon tarkemmin,kuin omiani !! Onneksi minun hoidokkieni vanhemmat ovat älykkäitä ihmisiä, ja meillä ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa tällaisten ylimääräisten juttujen kanssa..itse asiassa ovat vain todella iloisia aina,kun jaksan jotain ekstraa järkätä.. Pph tuntee hoito(ja omat,jos niitä on) kuin taskunsa ja jotta "uskaltaa" rannalle,niin tietää senkin,että lapset ovat silloin tod.näk. sellaisia rauhallisia ja tottelevaisia..minäkään en lähtisi,jos joukossa yksikään esim. karkailuun taipuva muksu.

luuletteko,että pph ihan omaksi huvikseen näitä ekstrajuttuja yrittää kehitellä ja järkätä-kaikista helpointa meillä olisi vain pyöriä tässä kotona!! Ai juu,siitäkin oli jollakin mennyt herne nekkuun,kun hoitaja oli antanut pikkuisten pulikoida vauvanpunkissa pihalla...

Tiedänpä muuten tapauksia,missä PÄIVÄKODIN retkillä on lapsia unohdettu paluumatkalta pois matkasta ja vasta tarhassa ruokailemaan ryhtyessä havaittu asia...

Vierailija
2/47 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksullisiin menoihin on tietysti pyydetty rahaa. Usein kuitenkin kun olen hakenut lapset, ovat kertoneet, että tänään käytiin siellä sun täällä. Uimassa eivät ole käyneet, kun täällä ei ole rantoja lähellä, mutta muita retkiä ovat tehneet kyselemättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hysteerisiä olette.

Sekin tapaturma, missä pph.lta hukkui se yksi lapsi siihen lähijokeen, olisi saattanut sattua lapsen omillekin vanhemmille. Se tapaus, missä pph oli pannut tyttönsä vahtimaan muita kun jäi sisälle tekemään omia hommia. Yks sitten hävis ja hukkui.

Sattuuhan näitä ja saattaa sattua lapsen omillakin vanhemmilla.

Te olette hysteerisiä. Lapsi saattaa hukkua kotilampeen ja te hysteerikot ette antaisi kokeneen pph.n mennä lasten kanssa uimarannalle.

Vierailija
4/47 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidit omistaan. Toisen lapsesta se vastuu on erilaista.

Nykypäivän vanhemmat tekevät kaiken niin vaikeaksi. Jos ei usko 100 varmasti, että ne lapset tulee hoidetuksi niin kannattee jäädä sieltä uraputkesta kotiin itse hoitamaan, eikä kitistä tyhjää.

Kuultaa vähän sellainen läpi, että äidit eivät halua että lapsilla on hauskaa ilman heitä...

Vierailija
5/47 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes laittais lapsiani hoitoon paikkaan joka sijaitsee veden äärellä.

Repisin pelihousuni, jos mun muksut olisi viety uimaan ilman lupaa!

Vierailija
6/47 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain iloinen jos lapsemme pääsisi pph:n kanssa uimarannalle. Käynhän itsekin kolmen tai neljän kanssa rannalla ja tiedän pärjääväni ja pystyväni vahtimaan. Luotan kyllä pph:n omaan arviointikykyyn, en usko että pph lähtisi lasten kanssa rannalle jos vähänkin arveluttaisi.

Mutta en tykkäisi yhtään jos alle 2-vuotiaalle olisi syötetty ranskalaisia.

Vierailija
7/47 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ranskiksista ja uimarannalle menosta närkästyneitä. On asioita, joista minä vanhempana haluan päättää. Tällaisia ovat esimerkiksi:

-karkinsyönti

-television katselu

-mehut

-hampurilaisateriat *pyörittelee silmiään*

-retket

Minä haluan vanhempana päättää esimerkiksi sen, kuinka paljon lapseni katsoo televisiota ja mitä sieltä katsotaan. Mielestäni päivähoidossa ei tarvitse videoita pyörittää eikä telkkua katsoa. Samoin karkkien suhteen on tehty sopimus pk:n kanssa. Retkistä meidän pk:ssa onneksi kerrotaan etukäteen ja niistä voi kieltäytyä.

Jokainen voi kotonaan syöttää hamppariaterioita niin paljon kuin lystää tai tarjota mehua vaikka joka aterialla, mutta päivähoidon on tarjottava malli terveellisiin elämäntapoihin. On nimittäin vielä perheitä, joissa kotona noudatetaan terveellisiä elämäntapoja ja tuntuu hassulta, että jossain pk:ssa on mehua aamupalalla tmv.

Vierailija
8/47 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes ottaisi näitä tiukkapipomammojen lapsia hoitooni. Jos liikaa nuttura kiristää päätä, on paras hoitaa lapsensa itse.

Ap:n tapauksessa pph ei ole tehnyt mitään virhettä, kun ei kerran ole päästänyt ap:n lasta uimaan. Aivan sama missä niitä lapsia vahtii, kaikkia on pidettävä koko ajan silmän alla, oltiin uimarannalla, puistossa, kävelytiellä tai missä muualla tahansa. Vaaroja on joka paikassa! Vesilätäkköön voi hukkua. Terve lapsi voi saada äkillisen sairaskohtauksen. Mitä tahansa voi sattua koska tahansa. Elämä on täynnä vaaroja ja kukaan ei selviä elämästä hengissä.

Ap:n viestistä paistoi mahtavasti läpi, kuinka juuri hänen kullanmurunsa turvallisuus oli vaarannettu. Ööh, miten? Pph on huolehtinut isojen turvallisuudesta pelastusliiveillä. Hän on takulla vahtinut ap:n lasta rannalla. Jos jotakin olisi sattunut, pph on taatusti ajatellut senkin etukäteen. Jospa vaikka kysyisit siltä pph:lta, miten hän olisi toiminut, jos jotain olisi sattunut.

Vierailija
9/47 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa vanhemmista toivoo ekstraa ja toiset haluaa vaan perushoidon. perhepäivähoitajille asetetaan kovemmat vaatimukset ja odotukset kuin päiväkodeille. Päiväkodissa sitä henkilökuntaa on enemmän ja ryhmiä voi jakaa. Perhepäivähoitaja on yksin vastuussa kaikesta ja se luo omat paineensa.

Vierailija
10/47 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsempit teille kaikille ihanille pph:ille! Mähän voisin vaikka joskus vahingossa leipoa lasten kanssa piirakkaa ja syöttää sitä lapsille.. Klunksis... Mut varmaan pistettäs häpeäpaaluun istumaan keskelle toria!!!

Vierailija
11/47 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjestään jokaiselle lapselle eriohjelmaa. Kohdella heitä yksilöllisesti

Vierailija
12/47 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kolmen kanssa uimarannalla, uimahallissa ja Serenassa. No, Serena oli ehkä jo vähän liikaa, kun lapset olivat vielä silloin pieniä. Tuli kuitenkin käytyä ja tässä yhteydessä sekin täytynee mainita. Muuten uimassa käyminen on kyllä onnistunut kolmen pienen lapsen kanssa.

Vierailija
13/47 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teemme retkiä lasten kanssa milloin mihinkin, mutta jos autolla lähdemme kysytään lupa joka kerta erikseen. Hoitosopimukseen on tämä asia kirjattu yleisesti.

Uimassa käymme jos säät sallii, mutta edellisenä päiväna asiasta mainitsen vanhemmille jotta tuovat pyyhkeet ja uikkasrit. Jos käymme rannalla muutoin, syötetään sorsia tai heitellään vaan kiviä niin niistä ei ole puhuttu etukäteen.

Liikumme paljon luonnossa ja usein päädymme myös rantaan.

Vieraita vahdin varmasti paremmin ja tarkemmin kun omaani.

Vierailija
14/47 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ei paljon kysellä vaan uimaretket kuuluvat opetussuunnitlemaan. Eikä kaikki ekaluokkalaiset tosiaankaan osaa uida. Käydään hampurilaisella ja pizzalla. Pyöräillään autotien reunassa jne.

Mä en tajua noita vanhempia joille kaikki on niin vaikeaa. Toivottaavsti ette hanki lisää lapsia, kun sitten ollaan itkemässä hoitoapua kun ei yksi voi pärjätä uhmaikäisen aj vauvan kanssa. kannattaisi vähän releat.

Autossa on toki oltava turvaistuimet sehän on jo lakisääteistä.

Vierailija
15/47 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan synnyttyä rauhassa mutta perhanan pph ei osaa hoitaa lapsia kunnolla! Eikä huomioi juuri sitä omaa mukulaa kaikista eniten. Tämä siis rankka yleistys joka tuli mieleen tätä ketjua lukiessa... Sori...

Vierailija
16/47 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

SAMA LUPA PYYDETÄÄN PÄIVÄKODEISSA VANHEMMILTA!

Vierailija
17/47 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa minä pph:na vahdin niitä "muiden" lapsia paljon tarkemmin,kuin omiani !! Onneksi minun hoidokkieni vanhemmat ovat älykkäitä ihmisiä, ja meillä ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa tällaisten ylimääräisten juttujen kanssa..itse asiassa ovat vain todella iloisia aina,kun jaksan jotain ekstraa järkätä.. Pph tuntee hoito(ja omat,jos niitä on) kuin taskunsa ja jotta "uskaltaa" rannalle,niin tietää senkin,että lapset ovat silloin tod.näk. sellaisia rauhallisia ja tottelevaisia..minäkään en lähtisi,jos joukossa yksikään esim. karkailuun taipuva muksu.

luuletteko,että pph ihan omaksi huvikseen näitä ekstrajuttuja yrittää kehitellä ja järkätä-kaikista helpointa meillä olisi vain pyöriä tässä kotona!! Ai juu,siitäkin oli jollakin mennyt herne nekkuun,kun hoitaja oli antanut pikkuisten pulikoida vauvanpunkissa pihalla...

Tiedänpä muuten tapauksia,missä PÄIVÄKODIN retkillä on lapsia unohdettu paluumatkalta pois matkasta ja vasta tarhassa ruokailemaan ryhtyessä havaittu asia...

Vierailija
18/47 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat eivät siltikään ole tyytyväisiä toimintaani. Pitäisi olla hoidossa ainoastaan yhdestä perheestä lapsia.

Vierailija
19/47 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kirjoitin viestin,johon sinä nakkasit oman kommenttisi:olen koulutukseltani lto,elämäntilanteeseeni vain sopii nyt tämä pph:n työ paremmin. Minkälaista koulutusta Hoh hoijaa.

Vierailija
20/47 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-rannalle tai muualle veden ääreen, bussikuljetukseen (pikkuautolla ei saa sääntöjen mukana kuljettaa kuin hätätapauksessa eli esim lasta sairaalaan viedessä, silloinkin pitää mennä enemmin taksilla tai ambulanssilla), pidemmille retkille...