Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokra-asunnon näyttö, nykyinen asukas näyttämässä kämppää...

Vierailija
26.04.2016 |

Meille on nyt siis varattu eräs asunto siihen saakka, kunnes käydään sitä katsomassa ja päätetään otetaanko vai ei. Ja tietenkin näin loppukuusta pitäisi tämä nykyinen irtisanoa, jottei jouduta makselemaan tuplavuokria. Asuntoa on näyttämässä nykyinen asukas, mutta ei voi näyttää asuntoa, kun vasta ensi viikon lopulla, eli yli viikon päästä. Laitoin asukkaalle uuden viestin tänään aamusta ja kysyin, että eikö heillä olisi mitään väliä, jolloin voisin tulla ihan pikaisesti vaan kurkkaamaan, että asunto on siinä kunnossa, kun on kerrottu ja kerroin tästä irtisanomisesta, jonka varmasti jokainen vuokralla asuva ymmärtää. Asukas ei ole vielä vastannut.
Onko tuo teistä vähän kohtuutonta, ettei asuntoa voi ihan oikeasti näyttää, kuin vasta viikon päästä? Voinko mä jotenkin vaikuttaa tähän vaikka soittamalla välittäjälle ja "vaatia" nähdä asunnon vielä tän kuun tai edes tän viikon puolella? Vai onko se vaan tosiaan siitä asukkaasta kiinni, että näyttää kun näyttää, kuhan vaan sen jossain vaiheessa tekee ennen pois muuttoaan?
On tää ehkä vähän tyhmä asia vängätä, mutta kysynpä teiltä kuitenkin :)
Ja jos asukas ei pian vastaa, joudunhan kuitenkin ottamaan välittäjään yhteyttä..

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klo 8:00 menet kouluun

Klo 16:00 koulu loppuu

Klo 17:00 alkaa työt

Klo 23-04:30 loppuu työt

Aamulla sama rumba. Missä välissä otat vastaan vieraita?

Ymmärrä jo. Tuollaisessa tilanteessa välittäjä näyttää asuntoa sinun kanssa siitä sopien ja sinulla on velvollisuus siihen tietyssä ajassa suostua!

Suosittelen ettet ota vuokrakämppää ollenkaan!

Vierailija
42/70 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään ei tartte ottaa vieraita vastaan. Sovi näytöt välittäjän kanssa ja kerro, ettet ole "ihmisten aikaan" kotona. Välittäjä käy näyttämässä asuntosi sillä välin kun olet poissa kotoota!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onks noin idiootteja olemassa? Ei tässä sulle olla vieraita tarjoamassa.

Vierailija
44/70 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä? Missä välissä teet etätehtäviä tai luet tenttiin?

Vierailija
45/70 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onks noin idiootteja olemassa? Ei tässä sulle olla vieraita tarjoamassa.

Haha. Joo ja vuokranantajaa varmaan kiinnostaa v*tusti sun menos. Jos et ole kotona niin asunnon näyttää joku muu.

Vierailija
46/70 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin tuollaisessa tilanteessa juuri - siis sen ihmisen roolissa, joka asunnossa vielä asui. Mulla oli menossa viimeinen gradunkirjoitusviikko ennen lopullista deadlinea ja kyllä, asunto siinä kunnossa, etten edes äitiäni olisi mielelläni sisälle päästänyt. Enkä  t o d e l l a k a a n  olisi alkanut järjestää siinä tohinassa sille viikolle yhtään mitään asuntonäyttöä edeltävine siivoamisineen vaikka näytölle saapuja olisi ollut itse tasavallan presidentti tai vaikka kuinka ko ihminen olisi joutunut maksamaan useampaa vuokraa. Se ei olisi minun ongelmani ja minulla olisi asumisoikeuden haltijana oikeus näyttää asuntoa ihan itselleni sopivana ajankohtana. 

Vierailija
47/70 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ymmärtäny, että Nykyinen vuokralainen voi kyllä kieltäytyä aikaisemmista näytöistä eikä sinne asuntoon saa mennä ilman lupaa ja isoa syytä, esim. tulipalo epäily ja tällöinkin palomiehillä. Toinen juttu on se , että onko se reilua teitä kohtaan. Kuitenkaan toisen kotiin ei saa mennä, vaikka kyseessä olisi "vain" vuokralainen. Eikä hänen tarvitse sitä oikeastaan mitenkään perustella miksi käy vain tuolloin välittäjälle tai sinulle. Vuokralainen voi vaikuttaa näytön ajankohtaan, mutta ei voi kieltäytyä siitä täysin, näin olen ymmärtänyt.

Vierailija
48/70 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään ei tartte ottaa vieraita vastaan. Sovi näytöt välittäjän kanssa ja kerro, ettet ole "ihmisten aikaan" kotona. Välittäjä käy näyttämässä asuntosi sillä välin kun olet poissa kotoota!

Minulta varastettiin kaapissa piilossa ollut läppäri tällaisella välittäjän näytöllä. Tulevaisuudessa tulen olemaan aina itse henkilökohtaisesti paikalla yhtenä silmäparina, yksi ihminen ei todellakaan riitä valvomaan monen kymmenen ihmisen näytöllä...

Vierailija
49/70 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantajalla on oikeus päästä asuntoon parin päivän varoitusajalla. Myyntiä tai vuokrausta tehdessä oikeus on myös välittäjällä. Gradunne, piskinne ja vuorotyönne eivät poista tätä oikeutta. Enempää en osaa rautalangasta vääntää.

Vierailija
50/70 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin tuollaisessa tilanteessa juuri - siis sen ihmisen roolissa, joka asunnossa vielä asui. Mulla oli menossa viimeinen gradunkirjoitusviikko ennen lopullista deadlinea ja kyllä, asunto siinä kunnossa, etten edes äitiäni olisi mielelläni sisälle päästänyt. Enkä  t o d e l l a k a a n  olisi alkanut järjestää siinä tohinassa sille viikolle yhtään mitään asuntonäyttöä edeltävine siivoamisineen vaikka näytölle saapuja olisi ollut itse tasavallan presidentti tai vaikka kuinka ko ihminen olisi joutunut maksamaan useampaa vuokraa. Se ei olisi minun ongelmani ja minulla olisi asumisoikeuden haltijana oikeus näyttää asuntoa ihan itselleni sopivana ajankohtana. 

Ymmärrän tilanteen, mutta uutta asukasta tuskin kiinnostaa oletko pedannut sängyn tai tiskannut, vaan hän haluaa nähdä itse asunnon kunnon. Ja et sinäkään voi lykätä näyttöä loputtomiin. Jossain kohtaa vuokranantaja voi vaatia sinua näyttämään asunnon tai sen tulee näyttämään joku muu väkisin.

Ja omalla kokemuksella kerron: yleensä noi näytöt tapahtuukin juuri silloin pahimpaan aikaan, eli asukkaalla muutto kesken, tavarat levällään yms. Sillä ei ole mitään väliä onko esiteltävä koti sotkuinen, sen kuitenkin joutuu siivoamaan tulevalle asukkaalle!

Vierailija
51/70 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulta varastettiin kaapissa piilossa ollut läppäri tällaisella välittäjän näytöllä. Tulevaisuudessa tulen olemaan aina itse henkilökohtaisesti paikalla yhtenä silmäparina, yksi ihminen ei todellakaan riitä valvomaan monen kymmenen ihmisen näytöllä...

Todella harmi juttu! Toivottavasti teit rikosilmotuksen ja sinulla oli vakuutus?

Sitten pitää vaan jatkossa elää sen mukaan, että asuntoa joutuu itse näyttämään tai olemaan itse läsnä silloin, kuin välittäjä/omistaja sitä haluaa näyttää.

Vierailija
52/70 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantajalla on oikeus päästä asuntoon parin päivän varoitusajalla. Myyntiä tai vuokrausta tehdessä oikeus on myös välittäjällä. Gradunne, piskinne ja vuorotyönne eivät poista tätä oikeutta. Enempää en osaa rautalangasta vääntää.

Ihanaa, järjen ääni!

Jokuko oikeasti kuvittelee, että voi lykätä näyttöä kahdella viikolla koiran takia. Huh huh :D

Vierailija
53/70 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tilanteen, mutta uutta asukasta tuskin kiinnostaa oletko pedannut sängyn tai tiskannut, vaan hän haluaa nähdä itse asunnon kunnon. Ja et sinäkään voi lykätä näyttöä loputtomiin. Jossain kohtaa vuokranantaja voi vaatia sinua näyttämään asunnon tai sen tulee näyttämään joku muu väkisin.

Ja omalla kokemuksella kerron: yleensä noi näytöt tapahtuukin juuri silloin pahimpaan aikaan, eli asukkaalla muutto kesken, tavarat levällään yms. Sillä ei ole mitään väliä onko esiteltävä koti sotkuinen, sen kuitenkin joutuu siivoamaan tulevalle asukkaalle!

Juuri näin. Olen itse vaihtamassa asuntoa saman vuokrafirman sisällä ja olen nyt käynyt katsomassa kahta asuntoa, jotka vapautuu 1.5. Molemmat kämpät olivat aika hyrskyn myrskyn, koska pois muuttavilla on siellä pakkaukset kesken. Että ei sinne näyttöön tosiaan mennä kattomaan millon on imuroitu tai seinät pesty...

Vierailija
54/70 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikooko ap muuttaa siihen asuntoon 1.5., vai miksi ihmeessä tällainen kiire? Tietääkseni on olemassa kaikenlaisia irtisanomis/-sanoutumisaikoja niin vuokralaisen kuin vuokranantajan taholtakin...

Terv. itsekin vuokralla asuva.

Vierailija
55/70 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikooko ap muuttaa siihen asuntoon 1.5., vai miksi ihmeessä tällainen kiire? Tietääkseni on olemassa kaikenlaisia irtisanomis/-sanoutumisaikoja niin vuokralaisen kuin vuokranantajan taholtakin...

Sä et näköjään lukenut edes avausta, saati muuta ketjua.

Vierailija
56/70 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vuokralla asuvana sulle pitäisi olla selvää, mikä ero on siinä, sanoutuuko irti tällä viikolla vai ensi viikolla.

Vierailija
57/70 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain viestissä ap taisi sanoa että nykyisen vuokralaisen sopimus päättyy 9.5. joten ap on varmaan muuttamassa mahdollisimman pian sen jälkeen ja hänen pitäisi saada irtisanottua nykyinen asuntonsa tämän kuun puolella, jottei tarvitse maksaa vielä kesäkuunkin vuokraa tämän hetkisestä asunnosta.

Vierailija
58/70 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitten vaan poliisi mukaan näytölle, muuten ei ole oikeutta omin avaimin tulla. Uuden vuokralaisen halu tulla mittaamaan ikkunoiden leveyttä ei ole hätätilanne. http://www.taloyhtio.net/blogit/?id=119

Vierailija
59/70 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään lakia, jossa pitää asuntoa näyttää. Puhutaan kohtuullisesta ajasta ja minulle se on työn ja koirien takia 2 vko. Minulle se on erittäin kohtuullista.

Vierailija
60/70 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tultiin joskus kauhealla kiireellä vastaavassa tilanteessa. Harmi vaan, että meillä oli koko pesue noroviruksen kourissa. Tulivat vielä pienen vauvan kanssa kun eivät uskoneet, että olisi kannattavaa siirtää näyttö seuraavalle viikolle. No siinäpä sitten kärsivät seuraukset, meillä tyttö oksensi oikein kaaressa keskelle olkkarin lattiaa näiden katselijoiden ollessa ehkä metrin päässä :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi