Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töihin 12:sta kotiäitivuoden jälkeen. Vinkkejä arkeen?

Vierailija
26.04.2016 |

Nuorin menee kouluun joten päivähoitoa ei tarvitse laskea mukaan kuvioihin. Mutta miten saan arjen sujumaan? Missä välissä ehtii laittaa ruuan ja pestä pyykit. Meillä pääsi lipsahtamaan siihen että minä teen kaikki kotityöt kun kotona olen ollut. Miehelle olen jo puhunut että sitten tekee hänkin kun lähden töihin.

Tsempatkaa että hyvin sujuu tulemaan vaikka jo nyt pelkään kuollakseni etten jaksa tämän päivän työelämän vaatimuksia. Päivätyötä teen.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan esimiehelle ja työyhteisölle, kun joku tulee kahdentoista vuoden jälkeen töihin - muinaisella osaamisellaan ja tiedoillaan. Kunnalla on tunnetusti kaikki mahdollista.

Vierailija
42/48 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostatpa oikein mukavalta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kanssa kollega (opettaja) jo on ollut 13v kotiäitinä ja saanut vielä joka kesä täyden palkan kun sijainen on jäänyt ilman palkkaa. Omia lapsia taitaakin sitten olla 7-8kpl. Toiset osaa ton homman.

Vierailija
44/48 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edottomasti helpottaa kaikkia, jos palkkaatte siivoojan.

Ainakin meillä mies ja perhe, kotiäiti--vuosieni jälkeen tottui siihen, että pidän kodin kunnossa. Töihin menoni jälkeen otimme siivoojan ja se on ihanaa. Minun ei tarvitse motkottaa perheelle siivoamisesta ja ihana tulla siistiin kotiin.

Mieheni käy lounaalla päivittäin ja olemme sopineet, että hän tuo aina välillä lounaspaikastaan kotiin valmista ns. Kotiruokaa.

Mies ei osaa oikein kokata tai ainakaan lapset ei pidä iskän pöperöistä, joten tämä sopii meille.

Monista kaupoista saa myös ruokatiskeistä ostettua valmista ruokaa ja sitä kannattaa hyödyntää. Meilläkään perhe ei tykkää eineksistä. Enkä kyllä itsekään.

Olisko sinulla mahdollisuus tehdä lyhyempää työpäivää, niin ei menisi niin myöhään, kun olet kotona. Ja yritätte vaihdella miehesi kanssa, niin että toinen yrittää mennä aiemmin kotiin ja toinen niinä päivinä olisi töissä kauemmin.

Vierailija
45/48 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OT, mutta miten ihmeessä voi työpaikan pakastaa 12 vuodeksi? :D

Suhteilla. Mikään ei ole niin korruptoitunut ja läpimätä verkosto kuin julkinen sektori. 

Tuntuuko hyvältä heti seuraavan kommentin lukemisen jälkeen, pälli?

Voi kettu kun täällä kateelliset heti ulvoo, kun toinen palaa töihin. Säälin aina ennen työttömiä, varsinkin kun moni tuttu ulvoi ja itki työttömyyttään somessa. Nyt kun olen tutustunut tarkemmin kuuden työttömän tuttuni tilanteeseen, en jaksa enää sääliä. Ei haluta kuin ihan tismalleen jonkinlainen työ, eikä olla valmiita joustamaan, että saataisiin jalka oven väliin ja siksi lähetellään tahallaan huonoja hakemuksia, ettei tule karenssia. Ollaankin ihan ihmeissään että voidaan olla poissa työelämästä 10 vuotta kotona ja itketään kun ei saada töitä ja haukutaan sellainen joka saa. Haetaan ei-oman alan töihin ja vingutaan kun kukaan ei palkkaa.

Vierailija
46/48 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan

Vierailija
47/48 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on saada koko perhe ymmärtämään, että nyt äidillä jää kotihommiin vähemmän aikaa, joten kaikki nipistää omasta ajastaan vähän, että saatte asiat pyörimään hyvin. Kompromisseja ja sopeutumista, sen parempaa neuvoa en osaa antaa. Ja mitä aikaisemmin asia sisäistetään, niin sen kivuttomammin se käy. Varsinkin miehesi tuki on tärkein ja hänen ymmärryksensä siitä, että aikasi on rajallinen. Joten käykää asiasta kunnon keskustelu jo nyt ja ottakaa molempien huolet ja pelot asiasta huomioon. Lapset seuraa perästä, kun vanhemmilla on yhteinen rintama ☺

Vierailija
48/48 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan että vanhin lapsesi on noin kaksitoista vuotta. 

Kouluikäisiltä voi vaatia kotitöitä. Lapsille täysin sopivia hommia (jaetaan ikätason mukaan) ovat esim. nämä:

-roskapussin vienti

-jätepaperin vienti

-pyykkien ripustaminen kuivumaan

-puhtaiden pyykkien keruu narulta vaikkapa vanhempien sängyn päälle -> jokainen poimii omansa ja vie kaappiin, näin illalla viimeistään kun on nukkumaanlähdön aika, on pyykit hoidettu kaappeihin.

-tiskikoneen tyhjennys

-imurointi

-lelujen keruu

-mattojen puistelu

-pöydän kattaminen + maitojen,leipien laitto tarjolle

-omista harrastusvälineistä huolehtiminen (paikoilleen, pyykkiin)

-pölyjen pyyhkiminen

-lattian lakaisu

-lavuaarin ja pöntön pesu

-peilien ja ikkunoiden pesu sillä pyyhittävällä suihkeella

-pikkuasioiden haku kaupasta äidin/isän asialla

Pahinta mitä voisit tehdä, on jatkaa itse kaiken tekemistä. Jos jonkun takki lojuu lattialla, kutsu takin omistaja korjaamaan takki naulaan. Jos joku on jättänyt likaiset astiansa ruokapöytään, hänelle jätetään kattamatta seuraavalle aterialle, syököön likaisista astioista jos ei itse viitsi viedä niitä pois. Jos joku tulee valittamaan ettei ole enää puhtaita alushousuja kun ne lojuvat lastenhuoneen lattialla, toteat vaan että sepä ikävää, ja muistutat että pyykkäät vain pyykkikoriin päätyneet vaatteet.

Ja jääkaapin oveen kirjoita isolla:

ÄITISI EI OLE TÄÄLLÄ TÖISSÄ

SIIVOA ITSE JÄLKESI !