Missä "etelän" maissa vakava, hiljainen tai "masentunut" olemus ei herätä/herättää kummastusta? Ev.
Kommentit (32)
Luin tätä ketjua ja mietin, kumpaa laitaa edustavat Turkki, Israel, Tunisia ja Marokko, Kypros, Jordania ja muut sen alueen maat? Niitä ei mainittu kuitenkaan kumpaankaan suuntaan.
Portugali on siinä mielessä erikoinen tapaus, että siitä tosiaankin näyttää olevan monenlaisia keskenään ristiriitaisia kuvauksia. Mene ja tiedä.
Slovenia on ainakin hyvin rauhallisen maan maineessa.
Venetsian seutu Italiassa voisi olla hyvä. Rauhallinen osa maata ja paljon matkailijoita (et herätä helposti huomiota).
Hyviä vastauksia tähän asti, kiitos. Miten muuten Ranska? Millainen ilmapiiri siellä on? ap
Ei minusta missään. Sen sijaan Yhdysvalloissa se todellakin herättää.
Mutta esim. Espanjassa, Italiassa, Turkissa, ei kukaan tunnu välittävän jos on hiljainen ja vetäytyvä. Saavatpa enemmän itse tilaa hölöttää :D
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta missään. Sen sijaan Yhdysvalloissa se todellakin herättää.
Mutta esim. Espanjassa, Italiassa, Turkissa, ei kukaan tunnu välittävän jos on hiljainen ja vetäytyvä. Saavatpa enemmän itse tilaa hölöttää :D
Jotenkin näin se varmasti onkin. Kreikkaa voisin itse vierailemistani maista suositella ilomielin, paikalliset tuntuivat yleisesti antavan matkailijoille ihan mukavasti omaa tilaa ja rauhaa.
No ei ne italialaiset viiksimummot ja kreikkalaiset mustissa köpöttelevät vanhukset mitään joviaaleja vitsinikkareita ole nekään. Tämä on ikäkysymys - nuoren (ja erityisesti naisen) pitäisi olla koko ajan naama näkkärillä, keikistellä, kikatella ja hymyillä sievästi. Jos ei tee sitä, se on uhka ja "outous" eritoten miehille.
Ja se on vain hyvä asia.
Vierailija kirjoitti:
No ei ne italialaiset viiksimummot ja kreikkalaiset mustissa köpöttelevät vanhukset mitään joviaaleja vitsinikkareita ole nekään. Tämä on ikäkysymys - nuoren (ja erityisesti naisen) pitäisi olla koko ajan naama näkkärillä, keikistellä, kikatella ja hymyillä sievästi. Jos ei tee sitä, se on uhka ja "outous" eritoten miehille.
Ja se on vain hyvä asia.
Olen alle kolmekymppinen, perheellinen. On vain luonnostaan joidenkin tylynä, vakavana pitämä, asiallinen tyyli kommunikoida. Olemus jokseenkin synkkä ja tykkään omasta rauhasta, vaikka olenkin joskus juttutuulella jopa tuntemattomille. Small talk ja tekohymy ei luonnistu enkä ole pirteä olemukseltani.
Miten ketjussa heitetty Bulgaria, löytyykö omakohtaisia kokemuksia? ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se on vain hyvä asia.
Olen alle kolmekymppinen, perheellinen. On vain luonnostaan joidenkin tylynä, vakavana pitämä, asiallinen tyyli kommunikoida. Olemus jokseenkin synkkä ja tykkään omasta rauhasta, vaikka olenkin joskus juttutuulella jopa tuntemattomille. Small talk ja tekohymy ei luonnistu enkä ole pirteä olemukseltani.
Miten ketjussa heitetty Bulgaria, löytyykö omakohtaisia kokemuksia? ap
Jos olisit lähdössä matkalle yksin, olisi Italia ihan oivallinen. Siellä ollaan naama peruslukemilla ja ei katsota silmiin jne. Paitsi tutuille ollaan yltiö kohteliaita ja lipeviä (huomaa kyllä, ettei ole aitoa) ja sukulaisille sitten tietenkin pitää olla tietyllä tavalla. Naisen oletetaan olevan kaukainen tai no, jos sitä seuraa haluaa metsästää, niin sitten tietenkin eri asia.
Perhe muuttaa tilanteen täysin. SIlloin sinun oletetaan olevan eri tavalla, vaikka kyllä ne paikallisetkin ovat sitruunoita välillä.
Oikeasti, jos menet lomalle, ei mitään väliä!
Hmm, minä olen hiljainen ja erakko luonne, lisäksi mulla on ns. bitchy resting face eli neutraali naamanilme on tulkinnan mukaan joko surun murtaman tai äärimmäisen vihaisen näköinen. Mutta ei etelässä nämä ole herättäneet huomiota vaan ihan se että olen nainen. Seuraan on tuppauduttu innokkaasti silti vaikka näytän totiselta ja yritän kaikkeni myös eleilläni osoittaa että pysykää pois.
Kroatiassa