Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Benjamin Peltonen keskeytti lukion

Vierailija
25.04.2016 |

http://yle.fi/uutiset/koulunsa_keskeyttanyt_benjamin_peltonen_en_opi_mi…

Haha, saapas nähdä kuinka pian se iltalukio kutsuu :D

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://content.time.com/time/specials/packages/article/0,28804,1988080_…

Vaikka te koulunkäyntiä uskontona pitävät ihmiset ette usko, niin ei koulu ole mikään välttämätön menestymiselle. Bill Gates ja Steve Jobs nyt esimerkkeinä, voitte toki jankuttaa mitä haluatte kouluista ja tutkinnoista, mutta ilmankin voi pärjätä ihan hyvin ja menestyä.

Molemmat ovat opiskelleet yliopistossa, Bill peräti Harvardissa, eivät suorittaneet tutkintoa mutta kummallakin opintomenetystä takana. En nyt lähtisi vertaamaan tyyppiin joka ei suoriudu edes lukiokursseista.

Vierailija
22/48 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistee Robinille, hoitanut lukion hyvin musiikkihommista huolimatta.  Benjamin ei ole edes kovin lahjakas tuossa musiikin saralla, ulkonäön ansiosta pärjää mutta ei se ehkä riittää kun muutamaksi vuodeksi.

Haastatteluissa on kertonut että arvosanat on laskenut eikä yläkoulun todistuskaan mikään hurjan hyvä ollut. Joten en nyt välttämättä käyttäisi ilmaisua "hoitanut hyvin".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robinin suurimpia perusteluita koulunkäynnille taisi olla (sivistyksen lisäksi), että pysyy paremmin jalat maassa, kun on paikka minne samanveroisena mennä muiden ikätovereiden kanssa joka päivä.

Vierailija
24/48 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pistee Robinille, hoitanut lukion hyvin musiikkihommista huolimatta.  Benjamin ei ole edes kovin lahjakas tuossa musiikin saralla, ulkonäön ansiosta pärjää mutta ei se ehkä riittää kun muutamaksi vuodeksi.

Haastatteluissa on kertonut että arvosanat on laskenut eikä yläkoulun todistuskaan mikään hurjan hyvä ollut. Joten en nyt välttämättä käyttäisi ilmaisua "hoitanut hyvin".

Viime talvena sanoi näin: "Olen kirinyt opinnoissa jo vähän kiinni, sillä olen suorittanut osan aineista vähän nopeammalla aikataululla kuin olin alunperin suunnitellut. Lopussa voin ottaa sitten rennommin. Kaikista aineista olen päässyt läpi, Robin iloitsee."

Vierailija
25/48 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justin Bieber on paaaljon isompi tähti (ja tulee aina olemaan) kuin jokin Benjamin Peltonen ja silti Bieber suoritti high schoolin, vaikka oli jo silloin musiikkibisneksessä. 

Vierailija
26/48 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta fiksua takoa nyt, kun rauta on kuumaa, mutta tavallaan on hassua, että jotkut huippu-urheilijat pystyvät käymään lukion, ktm-tutkinnon tai minkä tahansa muunkin tutkinnon harjoittelun ja kisaamisen ohessa. Toki heillä valmistumistahti keskivertoa hitaampi, mutta tosiaan saavat molemmat hoidettua kunniallisesti samaan aikaan.

Ymmärrän siis musiikkibisneksen vaatimukset ja sen viemän energian, mutta itse hidastaisin opintotahtia ja vaihtaisin / hakisin johonkin musiikkilukioon ennemmin kuin keskeyttäisin.

Harva huippu-urheilija kouluja kovin paljoa käy. Suomessa SM-tason urheilijat on ihan eri juttu kuin oikeasti maailmalla menestyvä (enkä tarkoita nyt lajeja kuten suunnistus) urheilija.

Suomessa on myös urheilijoille erikseen omia urheilulukioita.

Vierailija
27/48 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime talvena sanoi näin: "Olen kirinyt opinnoissa jo vähän kiinni, sillä olen suorittanut osan aineista vähän nopeammalla aikataululla kuin olin alunperin suunnitellut. Lopussa voin ottaa sitten rennommin. Kaikista aineista olen päässyt läpi, Robin iloitsee."

Läpi pääsee vaikka viitosella.

Vierailija
28/48 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

http://content.time.com/time/specials/packages/article/0,28804,1988080_…

Vaikka te koulunkäyntiä uskontona pitävät ihmiset ette usko, niin ei koulu ole mikään välttämätön menestymiselle. Bill Gates ja Steve Jobs nyt esimerkkeinä, voitte toki jankuttaa mitä haluatte kouluista ja tutkinnoista, mutta ilmankin voi pärjätä ihan hyvin ja menestyä.

Molemmat ovat opiskelleet yliopistossa, Bill peräti Harvardissa, eivät suorittaneet tutkintoa mutta kummallakin opintomenetystä takana. En nyt lähtisi vertaamaan tyyppiin joka ei suoriudu edes lukiokursseista.

Ja sitten on liuta menestyneitä ihmisiä joilla ei ole mitään koulutusta. Kyllä se tie on monipuolisempi ihan myös Suomessa kuin se perinteinen käy kiltisti koulut. Joidenkin on myös vaikea tajuta kuinka koulut ei sovi kaikille, ei vaikka älyä olisi eikä kaikki halua toimistotöihin tai tutkijoiksi jne vaikka älyä olisi. 

Vierailija
29/48 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Justin Bieber on paaaljon isompi tähti (ja tulee aina olemaan) kuin jokin Benjamin Peltonen ja silti Bieber suoritti high schoolin, vaikka oli jo silloin musiikkibisneksessä. 

Bieberillä oli varmaan varaa mukana kulkevaan yksityisopettajaan.

Vierailija
30/48 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä päätös, musiikkiura ei tule kauaa kestämään.

Vierailija
31/48 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiosta nyt muuten paljon hyötyä ole, jos oikeasti pärjää muutenkin. Mutta jos sieltä unelmista tippuu takaisin risukasaan niin ei tarvi ihan nollasta aloittaa, jos on edes joku koulutus takana.

Vierailija
32/48 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monista sometähdistä tulee multimiljonäärejä alle kaksikymppisenä, en tiedä Benjamista mutta jo pienemmätkin sometähdet tienaa moninkertaisia vuosituloja perinteisissä koulutusta vaativassa töissä oleviin verrattuna.

Mikä se motivaatio on käydä koulua, jos tienaa nuorena 10x enemmän kuin omat vanhemmat esimerkiksi.

Vierailija
33/48 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta fiksua takoa nyt, kun rauta on kuumaa, mutta tavallaan on hassua, että jotkut huippu-urheilijat pystyvät käymään lukion, ktm-tutkinnon tai minkä tahansa muunkin tutkinnon harjoittelun ja kisaamisen ohessa. Toki heillä valmistumistahti keskivertoa hitaampi, mutta tosiaan saavat molemmat hoidettua kunniallisesti samaan aikaan.

Ymmärrän siis musiikkibisneksen vaatimukset ja sen viemän energian, mutta itse hidastaisin opintotahtia ja vaihtaisin / hakisin johonkin musiikkilukioon ennemmin kuin keskeyttäisin.

Harva huippu-urheilija kouluja kovin paljoa käy. Suomessa SM-tason urheilijat on ihan eri juttu kuin oikeasti maailmalla menestyvä (enkä tarkoita nyt lajeja kuten suunnistus) urheilija.

Suomessa on myös urheilijoille erikseen omia urheilulukioita.

Käsittääkseni myös musiikkilukioita tai musiikkipainotteisia luokkia vähintäänkin?

Vierailija
34/48 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monista sometähdistä tulee multimiljonäärejä alle kaksikymppisenä, en tiedä Benjamista mutta jo pienemmätkin sometähdet tienaa moninkertaisia vuosituloja perinteisissä koulutusta vaativassa töissä oleviin verrattuna.

Mikä se motivaatio on käydä koulua, jos tienaa nuorena 10x enemmän kuin omat vanhemmat esimerkiksi.

Se varmaan, jos oma tulevaisuus alalla pitkällä tähtäimellä on epävarma, vaikka hetkellisesti menisi ties kuinka hyvin.

Vierailija
35/48 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Robin puolestaan missaa/on missanut oman tsäänninsä ulkomaisten pikkutyttöjen viihdytykseen, kun ei ehdi reissaamaan ulkomaille koulunkäyntinsä vuoksi.

Vierailija
36/48 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, mutta jos tienaat yhden asunnon verran vuodessa vaikkapa, et putoa sossurahoille aivan heti jos jää säästöön. Sitä ei moni ymmärrä, voit jo suht lyhyessä ajassa luoda kivan pesämunan millä pärjäät todella monta vuotta ja elät mukavaa elämää.

Vierailija
37/48 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, mutta jos tienaat yhden asunnon verran vuodessa vaikkapa, et putoa sossurahoille aivan heti jos jää säästöön. Sitä ei moni ymmärrä, voit jo suht lyhyessä ajassa luoda kivan pesämunan millä pärjäät todella monta vuotta ja elät mukavaa elämää.

Jos opiskelu ja tienaaminen sulkee pois toisensa niin silloin ymmärrettävää.

Vierailija
38/48 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minä en ollut hyvä koulussa, koska en pystynyt istumaan alas opiskelemaan ja tekemään läksyjä. Olen niin hulivili."

Äitinsä on muuten erityisopettaja :) t. hänen tunneillaan käynyt 

Sama täällä.

Haha meitä on varmaan enemmänkin täällä palstalla :D Mukava ja hyvä opettaja, hänen ansiostaan aloin ymmärtämään matikkaa :) Varmaan lietolaiset arvaavat ketä oli matikanopettajani.. (Hella's Kitchen)

Vierailija
39/48 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta! Siis se, että tuo jantteri on 19! Olen aina pitänyt häntä noin 13-14-vuotiaana. Melko babyface, sanoisin

Vierailija
40/48 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 tai 2 sijoitusasuntoa + oma maksettu kämppä nuo kun tienaat, voit elää vaikka loppuelämäsi ilman töitä ja sinulla on säännölliset tulot. Tuon moni tienaa pienempikin sometähti muutamassa vuodessa nykyään. Joku cool miljoona oikein sijoitettuna takaa suht mukavan elämän tekemättä mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän