Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua tupakoinnin lopettamiseen raskaana?

Vierailija
24.04.2016 |

Moikka palstalaiset!
Kertokaahan miten olette saanut tupakoinnin lopetettua kun olette saanut tietää olevanne raskaana? Mitä on neuvolassa/lääkärissä sanottu tupakoinnista ja sen lopettamisesta?

Itsellä on nyt tupakoinnin lopetus edessä raskauden takia, noin puolet päivän tupakoista saanut jo karsittua mutta tarkotus on tottakai lopettaa kokonaan, mutta ilman älyttömiä itku-raivari-vieroitusoireita. Asun ulkomailla niin täällä voi olla käytännöt vähän erit kun suomessa, mutta lääkäri sano että max. 5 tupakkaa päivässä, miten suomessa?

Niin ja ne jotka on lopettanut tupakoinnin ihan ilman raskauttakin saa toki kommentoida omia kokemuksia ja vinkkejä! :)

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua pitäs saada paljonkin siitä että ajattelet mitä kaikkea pahaa aiheutat tupakoimisellasi pienelle sikiölle/vauvalle vatsassasi..

Vierailija
2/38 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi uskaltaa polttaa raskaana? Mulle tuli monen päivän omantunnontuskat parista nallekarkista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun saat lopun elämää miettiä, että joka kerta kun lapsesi sairastuu niin mietit johtuuko tupakoinnista. Jos oma lapsi, jonka vuoksi pitäisi pystyä antamaan jopa henkensä ennemmin valitsee röökin niin käytä kuule kortsua!

Vierailija
4/38 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tekisin mitä vain että vauvallani olisi hyvä olla kohdussa!

Vierailija
5/38 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä lopetat tupakoinnin ja pidät siitä päätöksestä kiinni, vaikka tulisi pahatkin vieroitusoireet. Ei tekosyitä, vaan pidät päätöksestä tiukasti kiinni. Vieroitusoireet loppuvat aikanaan kumminkin, lapsen terveyden saatat pilata iäksi jos jatkat.

Vierailija
6/38 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätät vain että et polta ja heitä tupakat mäkeen. Älä osta tupakkaa edes varalle. Haluat varmasti terveen lapsen?

Hyvää odotusaikaa ja stemppiä lopetukseen! Uskon että pystyt kyllä lopettamaan oman vauvasi vuoksi! :)

Vierailija
7/38 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on päätöskysymys...tahtoasia. Tahtotila. Mitä väliä itkupitkuraivareista? Nyt puhut paljon isommista jutuista. Tulevan ihmisen terveydestä...ja vain sinä voit siihen asiaan vilkuttaa...siihen tupakoimiseen. Sä olet tuleva äiti ja sä suojelet sun sisällä kasvavaa ihmistä. Sä suojelet.

Yks isä lopetti kertalaakista tupakoinnin. Perusteli sitä sillä, että se lapsi on niin tärkeä... ei tarvi passiivista tupakointia lapsi. Joku juttu maailmassa on niin tärkeä, että se ajaa muiden asioiden ohi.

Luulis, että sä olet omasta terveudestäsikin kiinnostunut, kun susta tulee äiti. Oletko lukenut Riki Sorsan ajatuksia?

Sä pystyt, jos sä tahdot niin. Ei oo oikeestaan iso juttu. Siitä ei kannata tehdä niiiin isoa. Jätät vaan taka-akalle...ja se jää sinne, mitättömäksi...haihtuu pois.

Vierailija
8/38 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lopettaa.

Lapsellesi voi tulla pahoja oppimishäiriöitä,

sairauksia ja kaikkea mitä ei ole vielä edes

tutkittu. Tunnen kaksi äitiä jotka poltti raskauden aikana. Molempien lapset kehitystä jäljessä. Toinen jäämässä luokalle toinen kulkee puheterapiassa. Kannattaa miettiä!! Keskenmenoriski suuri. Kätkytkuolemariski suuri. Älä ota riskiä!

Vierailija
9/38 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun tekee mieli tupakkaa, mieti ensin sitä lasta, miks sen pitää kärsiä mielitekojen takia? Toinen keino on se, että mietit, kuinka onnistunut  fiilis tulee, kun voitit tupakanhimon taas. Jatka samaan malliin. Koita keksiä jotain tekemistä silloin, kun alkaa tulemaan niksoja.

Neuvolasta varmaan myös autetaan. Tsemppiä!

Vierailija
10/38 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poltat ja lapsesi syntyy sairaana niin voit syyttää itseäsi ja tupakkaa

Jos et polta ja lapsesi syntyy sairaana niin et voi syyttää itseäsi etkä itkupotku raivareita.

Tupakka sairastuttaa, itkupotkuraivarit ei.

Mieti nyt, että ainakun tupakoit niin ne myrkyt menee moninkertaisena napanuorankautta suoraan lapsen verenkiertoon, toisinkun sulla se ei mene verenkiertoon niin hyvin.

Vierailija
11/38 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle sanottiin, et lopetusstredsi on pahempi, eli en lopettanut:) lähdin viel synnytyksen alettuakin röökille:D

Vierailija
12/38 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan ostaa varalle alkupäiville vaikka nikotiinipurkkaa. Nikotiinikaan ei hyväksi ole, mutta jääpähän muut myrkyt kerralla pois. Sitäpaitsi on niin pahaa ettei sitä kauaa viiti mässyttää, joten loppuu nopsaan :D auttaa kuitenkin alkupäivien nikotiinintuskiin.

Vierailija
13/38 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki todiaan nikotiinituotteita alkuun jos on kovat vieroitusoireet.

Vierailija
14/38 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä onnistuin nakkaamaan tupakat roskiin saman tien kun tein positiivisen raskaustestin ja mulla ei tullut minkäänlaisia oireita, oli varmaan tahto niin kova. Ennen kun tulin raskaaksi lopettaminen ei onnistunut millään.

Vierailija
15/38 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin kuin seinään positiivisen testin jälkeen. En voisi ikinä antaa itselleni anteeksi jos vauvalle jotain tulisi tupakoinnin takia.

Vierailija
16/38 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin vaikka en ollut raskaanakaan.

Helppoa kuin heinänteko talvella.....on vaan polttamatta.

Vierailija
17/38 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisi, että aloitus ei ole tosi, mutta kaipa se on... Propsit siitä, että olet lopettamassa! Täällä onkin jo ollut tärkeimmät vinkit.

Poltan tällä hetkellä ja tiedostan tottakai, että olisi hyvä lopettaa. Mutta koska tällä hetkellä vahingoitan vain omaa terveyttäni ja saan jonkinlaista mielihyvää tupakasta stressaavaan elämään, en lopeta vielä. Toivon, että tulen rakaksi kun olen niin suunnitellut, että voin ainakin silloin viimeistään lopettaa jo ennen raskaaksi yrittämistä. Jos sattuu onnellinen 'vahinko', lopetan kyllä seinään heti tuon tiedon saatuani. Lapsen terveys menee kaiken edelle. Tietysti siinä samassa olisin onnellinen, että vihdoin tuli lopetettu tupakanpoltto, kun siihen löytyi hyvä motivaattori.

Vierailija
18/38 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen kun tein positiivisen raskaustestin, en polttanut enää yhtäkään tupakkia. En vaan pystynyt koska tiedän mitä se aiheuttaa sikiölle. Telkkarista tuli siihen aikaan "Raskaana ja rappiolla" tv-sarja ja jäi niin mieleen kun siinä lääkäri sanoi raskaana olevalle tytölle että aina kun tupakoi, niin se on sama kuin kuristaisi vauvaa vähäsen. Hyi.

Olin synnytyksen jälkeenkin yli vuoden polttamatta (paitsi muutaman kerran viihteellä ollessa tuli poltettua). Nyt tupakointi on taas lisääntynyt valitettavasti..

Vierailija
19/38 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelline jatkaa.. Näin raskausaikana hirveän usein unta, jossa olin aikeissa polttaa mutta muistin että en voi kun olen raskaana. Neuvolasta naureskeltiin että sinähän tunnollinen olet kun unissakaan et suostu tupakoimaan :-)

Vierailija
20/38 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa kirja "Stumppaa tähän". Toimii oikeasti. Kirjoittaja on muistaakseni Allen Carr.