Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TOUKOTOIVEET Ke->

22.02.2006 |

Sopisko uusi pino...? =)

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei,

mukava lukea kuulumisianne:) omaan napaan ei kummempia. supisteluja tuntuu olevan vaan pitkin päivää tai sitten kiinnitän niihin liiaksi huomiota. mielialani on ollut parempi, jippii ! nyt kun saisi nauttia tästä levollisemmasta olotilasta loppuun saakka. tähän on voinut vaikuttaa se, että olen viime yöt nukkunut hyvin eli voimia on paljon enemmän. lisäksi sain perjantaina lopullisen vapautuksen töistä eli ei enää tarvitse miettiä sinne menoa. ja sokerirasituskokeen tulokset oli ok. kävin tänään siellä neuvolapsykologin luona ja se oli ihan hyvä. samoja asioita käytiin läpi mitä olen itsekin miettinyt. mulla on aika rankka työrupeama takana ja se on tässä raskaudessa vaikuttanut paljon. psykologi oli ihanan empaattinen ja totesi ettei ole ihme jos olen ollut väsynyt ja ahdistunut moisen taakan alla. eipä tässä raskaudestakaan ole sitten voinut nauttia, kun on pitänyt toipua työväsymyksestä. sitten mulla on tämä esikoisen " traumaattinen" odotus ja synnytys taustalla ja sekin on tähän raskauteen vaikuttanut ja vaikuttaa varmaan loppuun saakka. mutta nyt loppui omaan napaan tuijottelu. eipä ole pitkä matka meillä toukokuisilla maaliin. minä saan siitä voimaa ja kevään tulosta myös.

voimia ja hyviä vointeja kaikille !

satu 28+3

Vierailija
22/47 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko vähän hehkuttaa kun oli niin ihana ilta! =)

Miehen äiti piti meille tänään pienet " vauvakutsut" . Paikalla oli siis miehen äidin lisäksi miehen pikkuveljen tyttöystävä ja me mammat eli minä ja miehen isoveljen vaimo jolla laskettu aika toukokuun viimeinen päivä. Käytiin nelisteen ravintolassa syömässä (ja anoppi kokelas tietysti tarjosi) ja sitten meitä mammoja lahjottiin oikein urakalla. Miehen äiti ja pikkuveljen tyttöystävä oli käyneet yhdessä ostoksilla ja me molemmat mammat saatiin vino pino vauvanvaatteita, vaippoja, puuhamatot vauvalle, liivinsuojia, pyllypyyhkeitä jne. =) Voi kun oli kiva ilta.

Ja tänään käytiin taas katsomassa yhtä asuntoa. Huomenna saadaan siitä sitten tietää tuomio. Ihan vartavasten tultiin meille näyttämään sitä. Pari neliötä isompi (58,5) kerrostalokaksio kuin tämä ja 2001 rakennetussa talossa. Ihana iso lasitettu parveke, oma sauna ja se tärkein eli hissi talossa =D Makkari oli paljon pienempi kun tässä asunnossa, mutta kyllä sinnekin mahtuu. Nyt taas peukut pystyyn!

[color=red]pikku-milli & paco 30+5[/color]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikku-millille peukkuja et saatte sitä kämppää..

täällä ainakin yks joka ottais ihan mielelläänmukaan suolasirotinta sairaalaan kun mausteet ei taida kuulua hintaan. =)

neuvolassa tuli sit käytyä tsekkaamassa verenpainetta ja oli hyvä 115/60. kai se oli jotain tilapäistä mut katotaan sit uudelleen jos tulee takas. huomenna sok.rasitus, odotan jo kovasti sitä " hyvää litkua" , yök. toivottavasti pysyy sisällä. sisko onneks tulee mukaan viihdyttää joten ei pitäis tulla niin tylsää..

kohta nukkumaan kun huomenna aikainen herätys. curlingia pakko vielä kattoa loppuun. on nyt niin " voittajafiilis" kun jääkiekossakin meni hyvin! =)

huomiseen!

my_selene ja Mai-tai rv 26+2

Vierailija
24/47 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka vähän meinas mennä kyllä sähläilyks vika erä. Mutta lopputulos on tärkein! Kuopus (1v11kk) tykkää kattoa jääkiekkoa mun kanssa. Aina kun Mertaranta huutaa, niin tyttö tempasee kädet pystyyn :D Välimalli taas on ihan innostunu mäkihypystä. Oli kerhossakin selittäny, että Janne Ahonen on hänen suosikki ja aikoo itekkin isona ruveta mäkihyppääjäks :)

Jollakulla (sorry taas.. en ikinä muista nimiä...) Oli pissa plussalla. Mulla on kanssa ollu kahen nuorimman odotuksessa jossain vaiheessa ja terkka sano sillon, että saattaa johtua ihan vaan vaikka huolimattomasta pesusta ennen näytettä. Toivotaan siis, että olis katoavaa laatua ne plussat sullakin.

Tänään on tällä vauvelilla ollut uskomattoman vilkas päivä! Yleensä on hyvinkin rauhallinen, hyvä jos vähän viittii tökkästä. Alan kyllä kohta olla itekkin huolissani tästä mahan hitaasta kasvusta. Viikkoja on kuitenkin jo 27+, eikä vieläkään ihmiset huomaa, jos ei oo ihan tyköistuva paita päällä. Kolmosesta kaikki arvas jo ennen viikkoa 15. Kakkonen on ollut syntyessään pienin, ja sillon ihmiset rupes tajuamaan asian viikolla 24. No oli kuitenkin 3300g, että ei mikään kirppu, vaikka kätilö vielä synnyttämään mennessä väitti, että tulossa on alle 2500g painava vauva!! Ja siksi hälyytti lastenlääkärinkin Tapaninpäivän yönä mukaan synnytykseen. Eikä se ukkeli sinne edes ehtiny... eikä vauvakaan ollut läheskään niin pieni, että olis lääkärin sinne vaatinu. Oli aika happaman olonen lekuri, kun läks takasin kotiin :P

Täällä ei sairaalassa oo potilashuoneissa telkkareita ollenkaan synnyttäneiden osastolla. Pitää seukkahuoneeseen mennä kattomaan. Viimeks päästiin kotiin kyllä jo vajaan vuorokauden kuluttua synnytyksestä, että ei sitä kyllä ehtiny kaipaamaankaan.

Vaunujen työntäminen alkaa tuntua raskaalta täälläkin. Meillä liikutaan pääasiassa tuplilla, kun ei toi astmaatikko jaksa kävellä. Jos taas pulkalla lähetään, niin joudun vetää kolmea, kun sitten esikkokin haluaa. Seisomalaudan kanssa taas on niin huono asento työntää, että ei kovin kauas voi lähteä. Ja meidän laudassa pakkaantuu lumi renkaisiin niin, että lakkaa pyörimästä.

Nyt lakkaan kiusaamasta teitä romaanilla ja lähden keittämään iltakahvia :)

Nalluri ja ötökkä 27+4

Vierailija
25/47 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen otin sitten oikein kilarit siskolle vanhempien luona ja läksin ovet paukkuen kotiin. Matkalla supistelikin sitten ikävästi kun oikein kiukkuisena töpötin menemään. Kotona sitten itkua tuhersin ruokaa laittaessa ja nukahdin sitten istualteen sohvalle...

Lienee aika munkin ens viikon neuvolassa puhua tästä väsymyksestä & v*tutuksesta, ihan turhasta systerillekin herneet vedin :-/ Hyvä etten soittanu ukolleki ja ruvennu sille räyhäämään että vois näyttää naamaansa enempi tällä puolen suomea kun minä nyt tarvitsisin häntä... Vaikka ite oon ollu se, joka on jauhanu siitä etten tahdo vauvan takia väsätä mitään äkkiperhettä kokoon ja etten tahdo että se jättää työnsä&ystävänsä ja muuttaa tänne pelkästä vastuuntunnosta. No, onneks jätin sen puhelun kuitenkin soittamatta. Ois voinu vähän hämmästellä että mistä ilmansuunnasta nyt puhaltaa :-]

Onneksi ensi viikolla ei oo ku maanantai töitä. Mutta silti pitäis vielä maaliskuu jaksaa. Kyllähän sitä töissä jaksaa, mutta mitään muuta ei sitten jaksakaan. Mutta jotenkin tuntuis väärältä ja laiskottelulta kinuta saikkua väsymykseen... Vaikka eihän se niin ole.

No se siitä taas, hyvät huomenet minä aina teille toivottelen kiukuttelun merkeissä :-P

Höhöö, en tajunnu tota suolasirotinta, luulin että se on joku äitiysniksi tyyliin kaalinlehdet rinnoille. Ihmettelinkin kyllä hiljaa mielessäni että mihinhän ruumiinosaan sitä suolaa ois tarkotus laittaa :-P Eikös ne tutkimukset kerro jotain siitä aivojen pienenemisestä raskausaikana...?!

stellis&voitto 29+2

Vierailija
26/47 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stellis, kuulostaa hyvin paljon samalta kuin omat kiukku kohtaukset. Niitä vaan tulee ihan ihmeellisistä syistä. Ja silloin kyllä varmasti kaikki asiat ärsyttää. Koitahan jaksaa!

Eilen oli taas sellainen mahanahka_kirraa_ilta. Tuntui että maha on ihan valtava eikä nahka riitä sen ympärille. Sitä kasvamista kait se on.

Mun piti vielä jotain kirjoittaa mutta jäin tähän haaveilemaan niin unohtui. No, palaan asiaan kun muistan sen.

Red_Cat & Möykky 26+5

Vierailija
27/47 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kun kuulosti tutulta tuo Stelliksen kiukuttelu ja purkautuminen=) Joka hiton aamu kun herää klo soittoon 5.50 ja lähtee töihin, palatakseen kotiin jälleen aikaisintaan 16.30 jälkeen, niin voin sanoa, että vitsit on vähissä. Toisinaan kun se ukko kulta jää harrastelee niin oikein säälin esikoistamme (2V3kk) kun joutuu kuuntelemaan äidin aivan turhaa äksyilyä=:/ Mutta onneksi tähän on vihdoinkin tulossa muutos, sillä työpäiviä enää KOLME jäljellä tämän päivän jälkeen=D Jospa äityli sitten olis edes hieman paremmalla päällä=)

Kovasti teillä kuulostaa jo supistelevan. Mulla ei kyllä niin mitään. Tosin niin kävi esikoisenkin kanssa, että en edes tienyt jotta ne oli supistuksia joita sitten alkoi käynnistyksessä tulla heti 5min välein=) Niin, että yliaikaista tästäkin nyt povaan, kun ei supparin supparia ole tullut=:/ Mutta muuten massussa on kyllä todella kova meno. Päivisin ei kyllä hetken rauhaa, mutta hyvä niin pysyy mieli tyynenä=)

Kivaa loppu viikkoa kaikille ja sunnuntaina sitten pulkkamäkeen=)

H-R rv 27+3

Vierailija
28/47 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi kaikille " vaivaisille" tsemppiä ja toivotaan ettei kellään ole mitään ihmeitä. Pikku-millille peukut on pystyssä. Stellanord, voin suositella sitä väsymyssaikkua vaikka itsekin pitkin hampain sinne jäin. Levon jälkeen saatiin kaikki arvot ihannelukemiin ja töihin paluu tuntui taivaalliselta makaamisen jälkeen.

Olikohan pricillalla turvotus tullut mukaan kuvioihin??? Olen itse huomannut sen lisääntyneen ja kaikesta jää painaumat kehoon. Vettä olen kanssa koettanut juoda ja ananasta, mutta ilman tukisukkia en pärjää enää päivääkään.

Vaunuista oli joku päivä puhetta. Itse ostin huuto.netin kautta käytettyinä ja täytyy myöntää että ovat kuin uudet. Perheelle oli tullut heti putkeen toinen lapsi joten siirtyivät sitten tupliin. Rahaa vaan meni vähemmän (huomattavasti) kuin kaupasta ostettaessa.

Sairaalakassi...Tuntuu niin kaukaiselta asialta, mutta tajusinpa juuri että onhan meissäkin osa tosiaan huhtikuun loppupuolella. Itse kuitenkin vasta kuukauden päästä siitä. Kiva saada vanhoilta konkareilta vinkkejä mitä kannattaa pakata.

Joku kyseli helsingin tapaamista. Minä tulen mukaan mielelläni. Äippälomalle jään ( jos sinne asti pääsee) huhtikuun puolessa välissä. Tosin enpä ole vieläkään saanut sairauskassalta raha/loma/pakkauspäätöksiä, mutta näin kelan laskuri kertoi. Ja vaikka töissä olisinkin niin teen kuitenkin vuorotyötä ja helsingin keskustassa, joten pääsen varmasti mukaan.

Tänään viettelen vapaapäivää ja meinasin mennä törsäämään viime viikolla saadu tippirahat. Ravintola-alalla tuo on hyvä lisä ja nyt olenkin kaikki käyttänyt masukin hankintoihin. Pitäisi hakea hoitoalusta ainakin. Kaunista torstaita kaikille!

Dolosa ja sintti 26+6

Vierailija
29/47 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläinen on talvilomalla, ylelliseltä tuntuu istua koneella aamutakki päällä tähän aikaan päivästä... Talviloma kuluu ulkoilun ja miehen kanssa vietetyn laatuajan merkeissä, käytiin me alkuviikosta pistäytymässä risteilylläkin. Kiva kun jaksaa vielä tehdä kunnon kävelylenkkejä ja uida, vaikka muuten masu painaakin. Uintikaveri ei ollut nähnyt mua kahteen viikkoon, ja totesi että masu on kasvanut valtavasti. No siltä kyllä tuntuukin, viimeksi neuvolassa sf-mitta oli alakäyrällä, saa nähdä miten sitten ensi keskiviikon lääkärineuvolassa. Ihan hyvä päästä sisätutkimukseen, että näkee onko paikat kunnossa.

Onko teistä moni saanut jo äitiyspakkauksen? Mä en ole saanut vielä päätöstäkään asiasta, mielestäni lähetin paperit jo aikoja sitten. Synnytysvalmennus olisi parin viikon päästä, täällä Porissa se pidetään yhdellä kerralla eli koko lauantaipäivä siinä menee, klo. 9-14. Huu, mitenkähän jaksan istua? Ton lisäksi on vaan tutustumiskäynti synnytyssairaalaan.

Sairaalakassi on aika lailla valmiiksi pakattu, täytyy vielä miehen tavaroitakin mukaan laittaa, kun me yritetään saada perhehuone. Tosin asutaan aika lähellä sairaalaa ja miehen pitää kuitenkin käydä välillä ruokkimassa kissaa, joten hän voi tuoda sitten samalla unohtuneita juttuja kotoa. Toivottavasti tuota kassia ei nyt ihan vielä kuitenkaan tarvita. Mä olen vähän ajoissa liikkeellä, kun la. on 17.5...

Mistä te muut hommaatte äitiysvaatteita? Masu on jo niin iso, että kaikki tavallisten mallistojen paidat on armotta liian lyhyitä. Porin Lindexillä ja Hennesillä on tosi pieni valikoima, ja jos joku koko on loppu, niin se on sitten loppu. Tilasin eilen vihdoin netistä kaksi paitaa (firma taisi olla Premaman), farkut ja mustat housut taitaa olla molemmat Lindexiltä. Mä tykkään tosi paljon vaatteista, nyt tuntuu ankealta, kun ei ole oikeastaan lainkaan valinnanvaraa, tavalliset kevätvaatteet näyttää ihanan houkuttelevilta. No, sitten kesällä kun pääsen mahasta eroon, ostan taas jotain kaunista!

Tuntuu muuten että vauva jumppaa masussa ihan koko ajan, voi olla että siihen vaan kiinnittää enemmän huomiota näin lomaillessa, kun ei oo koko ajan menossa. Vielä kuusi viikkoa äitiyslomaan. Muuten olen jaksanut ihan hyvin, mutta yöllä heräilen vaihtamaan asentoa monta kertaa sekä tietysti vessaan, ja joskus hengästyttää pelkkä sohvalla istuminenkin. Ja toisinaan tulee todellakin sellainen järjetön kiukkukohtaus, kun mikään ei ole hyvin ja kaikki ärsyttää! Makea maistuu vähän liiankin hyvin, tehokkaasti tuli jo syötyä kaikki laivalta ostetut karkit. Saa nähdä, mitä vaaka näyttää neuvolassa ensi viikolla... Onneksi kaikesta kiukuttelusta ja sekoilusta voi muuten syyttää raskautta ja hormoneja, samoin tuosta makeanhimosta!

Nyt lopettelen, jos lähtisi vaikka ulkoilemaan. Voikaahan paksusti!

Minttuli79 28+1

Vierailija
30/47 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minttuli kyselit vaatteista. Mä osuin onnekseni reissulla Formesin alennusmyynteihin ja sain puoleen hintaan kivat vakosamettiset rennot housut. Harmi, ettei liikettä ole enää Helsingissä. Tosin normaalihintaiset oli törkeän kalliita. Mutta hyviä toppeja löysin Pierre Cavallosta. Hinta oli 16 euroa ja siis sellaisia ihan tavallisia hihattomia toppeja, mutta pituus on niin hyvä, että menee ihan mahan alle ja niitä oli useissa eri väreissä. Ostin ensin valkoisen ja hain vielä mustan ja turkoosin lisää, kun malli oli niin oivallinen. Niitä voi sitten toukokuussakin käyttää lämpiminä päivinä pelkälteen. Tuntuu mukavalta, kun ei tarvitse koko aikaa vetää helmaa alaspäin ja tavallisen villatakin tai villapaidan kanssa on ihan kelpo asu. Ihanaa, kun sai edes jotain uutta vaatetta :).

En ole erityisemmin taikauskoinen ihminen, mutta pikkuisen alkoi mietityttää, että toivottavasti vauva ei synny 6.6.06... Ihan tyhmä juttu, mutta ei olisi kiva synttäripäivä se. Esikoinen meni 9 päivää yli ja nyt laskettu päivä 30.5., joten pahalta näyttää. No tämmöistä höpöhöpöä välillä, älkää ottako vakavasti.

Ihana aurinko paistaa!

Elli 26+1

Vierailija
31/47 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mukavaa kun on taas jo torstai!

Viikot menee ihan hujahtamalla ja tajusin että mekin päästään viettämään " kolmekymppisiä" lauantaina =) Jee =)

Stellis: Raskaana olevalle naiselle hei sallitaan kiukuttelu! Ne on nää hormoonit nääs =) Mäkin oon lähdössä viettämään tyttöjen iltaa lauantaina. Saa nähdä jaksanko valvoa yhtään... Ja onneksi kokoonnutaan yhden kaverin kotiin eikä välttämättä lähdetä baariin ollenkaan. Savussa tulee nykyään huono olo...

Nalluri: Jos sullakin vaaveli roikkuu siellä alhaalla lantiossa, ei näkyvä masu niin isoksi kasvakaan... Mulla ehkä samoin.

Neuvolakuulumisia:

Mulla oli siis keskiraskauden lääkärintarkastus ja kaikki oikeestaan ihan ok. Vauva on siis päättäny laskeutua jo nyt (!), mutta pää ei vielä ole kiinnittynyt. Eikä onneksi kohdunsuulla kypsymisiä tapahtunu. Tilannetta seurataan.

Paino: +850g/vk (yht.4,3kg alusta)

Hemppa: 119

Verenpaine: 132/83 (vähän noussut)

Sf: 25 (menee siinä ala- ja keskikäyrän välissä, samaa käyrää koko ajan)

vaavin syke: 160-170 (eli oikein tyttömäinen =)

Seuraava neuvola sitten jo kahden viikon päästä.

Sf-mitasta lääkäri vielä sanoi että ei varmaan hirveen isoksi tulekaan kun vauva on niin alhaalla jo. Eikä kuulemma vauva vaikuta mitenkään hirveen pienikokoiselta.

Kaikille mukavaa torstaita =)

Iisamaari + tytsy 29+5

Vierailija
32/47 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut niin kiire töissä viimeiset viikot, etten ole yhtään ehtinyt palstailemaan töissä. Ja kotiin kun tulee, ei jaksa tehdä muuta kuin lösähtää sohvalle. Nyt olen kyllä neulonut vauvalle nuttua, joten ei mene ihan kokonaan aika harakoille =).

Äkkiä tuntuis aika menevän, ainakin kun on niin kiire koko ajan. Onneksi nyt vähän helpottaa kovimmat työkiireet, mutta silti vielä maaliskuu pitäis jaksaa olla töissä. Ja kun ei YHTÄÄN HUVITTAIS enää.

Olin tänään äitiyspolilla ylimääräisessä ultrassa. Mulla on reumatauti nimeltä Sjögren oireyhtymä ja sen vuoksi olen vähän tavallista enemmän tarkkailussa raskauden aikana.

Kaikki on kuitenkin juuri kuten pitääkin. Vauva on kasvanut viikkoihin nähden normaalisti. Painoarvio oli 1470 grammaa, joten iso poitsu siellä masussa jo köllöttelee. Niin, vahvistui sitten sekin, että poika sieltä tosiaan tulee. Venäläisittäin suomea puhunut naislääkäri sanoi useasti, että näettekö, siinä se kikkeli komeilee! Vähän karskisti sanottu pienen vauvan pikku pikku pippelistä... :).

Kävely alkaa olla tukalaa, kun nivuset on niin pirun kipeet. Siitä lääkäri ei sanonut muuta kuin, että kannattaa syödä kalkkia. Vauva " imee" kaiken kalsiumin mun luistani kuulemma ja vaikka syön paljon maitotuotteita, niin kuulemma nykyajan käsitellyistä maitotuotteista ei imeydy kalsiumia ollenkaan niin paljon kuin toivottavaa olisi. Tarvii siis kai käydä ostamassa kalkkitabuja apteekista. 36 viikkoon asti saa syödä kalsium ja muita lisiä melko huoletta, mutta sen jälkeen ei, koska vauvan pään luut voivat kovettua liikaa.

Kovasti on näköjään joillakin jo supistellut. Mullakin on, mutta ovat varmaankin ihan vaan harjoitussuppareita, koska eivät ole lainkaan kivuliaita. En sitten ole niistä ollenkaan ollut huolissani. Tänään ei kyllä lääkäri katsonut edes kohdunsuuta, koska kolme viikkoa sitten neuvolassa se oli kova ja kiinni.

Kauheesti taas omaa napaa. Musta on kyllä kiva lukea muitten " oireista" ja muista, jotenkin niistä saa lohtua, ettei tässä ihan yksin olla.

Joku kyseli äitiyspakkauksesta. Mä sain sen parisen viikkoa sitten. Tuli puol toista viikkoa päätöksestä. Mä kyllä tykkään tosi paljon niistä kuosista, vaikka kovasti tälläkin palstalla niitä on haukuttu. Tossa " livenä" ne näyttää kuitenkin ihanan suloisilta.

Sitten joku puhui, että kannattaisi viettää miehen kanssa laatuaikaa ennen synnytystä. Tää mekin ollaan tiedostettu ja päätettiin mennä helsinkiin yöksi hotelliin (miehen lentopisteillä), leffaan, syömään jonnekin hyvin jne. Mennään varmaan tossa parin viikon päästä. Odotan jo innolla, että päästään miehen kanssa vähän nautiskelemaan.

Soile ja papu 28+5

Vierailija
33/47 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä taas pitkästä aikaa. liian kiire ja väsy on ollut, nyt oli pakko tulla lukemaan kuulumisia. ja hyvin näyttää raskaudet sujuvan tosin kaikilla meillä alkaa näköjään jo siellä sun täällä painamaan ja venymään. =) voi meitä! laissa pitäisi määrätä että kaikille raskaana oleville kerran viikossa vähintään hellintää ja hierontaa.

pikku-milli, toivottavasti saatte uuden kodin!!

stellanord, kiukkukohtaukset on tylsiä mutta jotenki sallittuja. vai mitä!! toivottavasti huiliminen auttaa.

maanantaina oltiin hesassa tapaamassa Bruunoa. ihanaa oli nähdä oma vauva! ja olihan se ihan meidän lapsen näköinen. ja pippeli roikkui mukana =). äidinvaisto oli siis oikeassa.

poika voi hyvin, kaikki oli kunnossa. kokoa 1400 eli juuri ja juuri keskikäyrän alla. jos jatkaa normaalia kasvua niin syntyessä n 3100-3200. esikko oli 3020.

Bruuno jäi miettimään että mulla oli lapsivettä " melkein liikaa" eli se aiheuttaa supisteluja ja saattaa aiheuttaa ennenaiakisen synnytyksen. toivoi mun oman lääkärin tarkkailevan sitä mutta se muija on niin ylpiän tuntuinen että ei varmaan rouvan arvolle sovi ottaa neuvoja muilta vastaan. viimeksi kirjoitti 2 vkoa saikkua suppareihin onneksi ja nyt on sit ens ma uusi aika. katsotaan mitä tekee ku näkee brunon neuvon. jännittää. töitä olisi jäljellä reilu 3 viikkoa...

--osaako joku sanoa mikä tilanteeseen (veden määrään) auttaisi ja onko siitä muuta haittaa? tai onko se tosiaan vaarana tuo ennenaikaisuus? ja voiko määärä normalisoitua? KIITOS tiedoista!

matka hesaan oli mukava, teki hyvää tuollainen päivä kahdestaan miehen kanssa. naurettiin paljon ja pidettiin kädestä kiinni.

nyt taidan vähän tiskata ja alan tekemään lihapataa, esikko vielä nukkuu. jaksamisia rakkaat siskot!!

hanimböörd 30+1

Vierailija
34/47 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin tänään esikoisen kanssa shoppailemassa kaupungilla ja törsättiin äitiyspakkausrahaakin, joka tänään tilille putkahti. Löysin Lindexistä tosi hyvällä tarjouksella äitiysuimatopin ja pari paitaa. Ihanat farkut löyty myös, mutta enpä raaskinut 40e maksaa yksistä housuista! Mies lähti taas iltavuoroon. Tosi tylsää, kun iltavuoron aikaan ei nähä toisiamme ku vilaukselta:(

Millille taas peukkuja:) Toivottavasti tällä kertaa lykästää!

Selkä on taas äitynyt tosi kipeeksi. Sattuu kauheesti ihan pelkkä kävelykin. En vaan millään viitsisi ostaa kallista tukivyötä, joten kai se on pakko sinnitellä.

Ajatus harhailee nyt siihen malliin, että taidan lähteä ulos tuulettumaan:)

Eikö edelleenkään mitään Hekustista?

pricilla 25+2

Vierailija
35/47 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

stellis, turhia kilareita sitä on täälläkin tullut pariin otteeseen otettua¿ kohteena on vaan ollut mies. Nyt tosin on mennytkin ihmeen tasaisesti jo vähän aikaa =)

minttuli kyseli äippäpakkauksesta. Mä sain sen jo jonkin aikaa sitten kun ne paperitkin pääsin kelaan viemään jo heti tammikuun alussa. Pakkaus tuli sitten muistaakseni joskus tammikuun puolen välin paikkeilla.

hanimböördille ja soilelle onnittelut pienten poikien odotukseen =)

Ja sitten omaan napaan¿ kävin tänään siellä neuvolalääkärillä tosiaan kun oli niitä jotain clue-soluja siinä valkkarinäytteessä. Kohdunsuun tilanne ei onneksi kuitenkaan oo muuttunut mihinkään eli edelleen on napakasti kiinni, mutta silti tuli määräys ottaa rauhallisesti eikä saa raskaita nostella. Sf-mitta oli 27 ja verenpaineetkin hyvät. Kahden viikon päästä uusi lääkärikäynti.

Ja sitten¿ hip hei hurraa! Me saatiin se kämppä!!!! Se vapautuu jo ensi viikolla joten tässä alkaa muuttohulinat.

Nyt hoivaamaan flunssaista miestä¿

[color=red]pikku-milli & paco 30+6[/color]

Vierailija
36/47 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma ulkona!! Ja ei yhtään pakkasta, tuli jo niin keväinen olo =)

Minttuli: Meillähän on näköjään sama LA.En ole aiemmin huomannutkaan =) Mukava että on joku muukin samalle päivälle =D

Tää päivä on kyllä menny vähän laiskotellessa, vähän rempattiin vessaa aamulla mut mies meni iltavuoroon niin se taas jäi vähän vaiheeseen.. Jospa se viikonloppuna saataisiin lopullisesti kuntoon!! Alkaa jo ärsyttäää nuo kaikki vessantavarat tossa yläkerran portaissa, ja eteisessä.

Mulla haluttaisi ottaa sairaalaan mukaan omia vaatteita ( siis esim.yöpaitoja, aamutakki..), mut ei mulla ole sellaisia " sopivia" sairaalaan. Jotain satiiniaamutakkeja ja polvipituisia spagettiolkain yöpaitoja ;) En ihan niitä viitsi ottaa. Omat sukat aion kyllä pakata mukaan.

Pitäisi jaksaa raahautua tonne keittiöön ja alkaa kuoria perunoita...zzzzzzzz...Jotenki huomaa että on Hb aika alhainen kun on niin väsy olo.

Kristiina rv 28+1

Vierailija
37/47 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikku-milli; Onneksi olkoon! älä stressaa muuton kaa, pistä vaan mies hommiin. =)

Elli; täälläkin on hieman ei-mukava-la, eli Bruno laski " uudeks" laskettu ajaks 6.6.06 mut uskon vahvasti et tulee ennen sitä. niin ne muutkin ovat. tällä vanhalla nyt mennään ja sit jos menee yli niin otetaan uus käyttöön.

sok.ras.testi takana ja huomenna soitan sit ja kkulen tuomioni. en usko et menee rajojen yli, mut varuuden vuoks pidän vielä tänään " mässäilypäivän" . siis tänään saan vielä syödä ja huomanna sit jos vaatii niin dieetti alkaa. =)

nyt rentoutumaan sohvalla kun on hieman väsyny olo.

voikaa hyvin, huomenna taas viikonloppu! jee..

my_selene ja neitinen rv 26+3

Vierailija
38/47 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
39/47 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku-Milli onnea uudesta kämpästä! Hienoa että saitte sen! :)

Nyt muistin mitä piti kommentoida vissiin jo eilen. Eli siitä perhevalmennuksesta. Oletteko muut jo käyneet? Ainakin joku oli menossa. Me oltiin eka kertaa tiistaina, ja vielä on 3 tiistaita jäljellä. Nyt siellä puhuttiin parisuhteesta. Oli vähän sellainen hohhoijaa luento, mutta menihän tuo. Mies ei tykännyt yhtään. Ei oikein mennyt yhteen mielipiteet sen luennonpitäjän, neuvolapsykologin, kanssa. :D

Saapa nähdä miten seuraavat kerrat menee.

Asiasta kymmenenteen. Eipä ole matkatoimistosta kuulunut mitään siitä meidän korvaushakemuksesta niille ylimääräisille lennoille. Laitoin että vastaus pitää saada 30 päivän sisällä. Ja nyt on kulunut 2 viikkoa. En tiedä onko se sitten hyvä vai huono asia että kestää. Olen yrittänyt ajatella sitä positiivisesti, että joutuvat miettimään ainakin. ;)

Työkaverit kovasti mahan muodon perusteella povaa meille poikaa. Tyttö tunne mulla on kyllä enemmän ollut, ja tyttövauva unia nähnyt. Saapa nähdä.

Mukavaa perjantaita toukomasuille!

Red_Cat & Möykky 26+6

Vierailija
40/47 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun taas on viikonloppu ja tänään tulee vielä jännnnnittävä jääkiekko-matsi!

Stellis; söpö masu ja yhtä iso kun siskollasi rv:llä 38. taitaa tulla iso veijari. =) isot on helppoja hoitaa kun ei pelottaa et menee rikki. =)

Ei pahemmin mitään kirjoittavaa tänään, pitäis siivoo vähäsen ennen kuin mies tulee kotiin töistä, muuten siitä ei tuu mitään kun liikaa ihmisiä pyörii ympärillä. kissatkin pitää piilottaa kun ne ei tajuu pysyä poissa.

voikaa hyvin mamit ja masut!

my_selene ja neitinen rv 26+4