TOUKOTOIVEET Ke->
Kommentit (47)
Hei!
Sain jäädä sairaslomalle supistusten takia tiistaina. Liikkuminen onkin aika vaikeaa, kun koko ajan kirraa ja eilen oli taas kohdun suulla kipuja, joten ilta meni maatessa, vaikka aamulla tuntui vielä ihan reippaalta olo.
Kalenteri näyttää kaikesta huolimatta täydeltä, kun olen yrittänyt rästihommia saada järjestykseen, tilaillut lääkäri- ja hammaslääkäriaikoja isommille lapsille ja itsellenikin tilasin yksityiseltä ultraääniajan, jossa tarkistetaan kohdunsuun tilanne. Tänään voi ilmoittaa eskarilaisen kouluun ja itselläni alkaisi avoimessa yliopistossa kurssi, mikä saattaa tosin nyt jäädä haaveeksi, jos en jaksakaan siellä käydä opiskelemassa.
Oma vointi on aika tukala, suurimmaksi osaksi luulen sen johtuvan painonnoususta, mikä on minulle tyypillistä. Tammikuun jälkeen on tullut yli ja alle kilon lisää viikossa, nyt onneksi " vain" 720 g... Vitsit, kun ymmärtäisi tuon painonkertymislogiikan, en ole ruokailutottumuksiani kummemmin muuttanut, enkä uskalla aivan dieetillekään alkaa. Nyt olen saanut ekan neuvolakäynnin jälkeen 10,6 kiloa lisää painoa ja vielä on kolme kuukautta jäljellä. En ole vielä koskaan synnyttänyt yli nelikiloista lasta, mutta tämähän voi olla sitten se ekä kerta.
Tämä meni nyt aivan täysin omaksi navaksi, toivottavasti ette kovin pahastunut.
Kevis rv 26+1
Kevis; tsemppiä ja paljon lepoa. täälläkin on painonnousu ollu ihan hurja, yhteensä tullu melkein 15 kg jo ja viikkoja vasta 26! turvotusta mulla on joten pistän osan sen piikkiin. karseeta kun juo paljon (neuvolassa neuvottiin) niin et turvotus laskis niin tuntuu kuinka neste kerääntyy.
pid; ei tietoo noista, ei oo ikinä ollu plussalla. toivottavasti ei mitään vakavaa ja menee ohi.
sairaalakassi; omat hygienia-jutut, omat SUKAT, jotain omia vaatteita jos kyllästyy, oma aamutakki, lehtiä, imetysliivit, (suolasirotin olis mainio mut en taida uskaltaa =)), niin kai vielä jotain kivaa..
oma ( . ); eilen sain jonkinlaisen kohtauksen leikkipuistossa. silmissä tummeni ja aloin hikoilla, pakko oli istua alas heti ja kauan kesti ennen kuin meni ohi. sit kun nousin ylös ja olin menossa kotiin iski taas. hyvä et pääsin edes kotiin kun en nähny edes tietä. melkein koko eilinen meni lepäilemässä ja vieläkin on hieman heikko olo. taju meinas lähtee ihan tosta vaan. hieman pelottaa tällaista kun sitä turvotustakin löytyy ja vaikka viimeks neuvolassa oli arvot ihan ok. soitan tänään neuvolaan jos vaikka pääsis mittaamaan niitä arvoja uudelleen. en tod tarvis mitään raskausmyrkytystä tässä vaiheessa eikä sairaalahoitoa. lepoa on muutenkin vaikeeta saada kun on nää kaks jotka ei nuku päikkäreitä.
Huomenna on se sok.ras.koe joten pitää muistaa olla syömättä illalla. tosi vaikeeta kun on tottunu syömään melko myöhään. miten sit saa unta kun mahassa tyhjä kolo. no, onneks on sit ohi. =) toivotaan et on rajojen sisällä.
Voikaa hyvin mamit ja masut!
my_selene ja Mai rv 26+2
My_Selene, mullakin on tuota turvotusta paljon, en jaksa uskoa, että ihminen läskiksi muuttuis näin nopeesti, toivon tosiaankin, että nuo jalkojen muhkurat on nestettä. Aamulla herätessä on ihmeellisiä lakanakuvioita painunut pitkin kehoa, kasvot ja rinnat varsinkin on ihan viirullisia.
Onko verenpaineesi liian matala? Otahan neuvolaan pikaisesti yhteyttä, jotta saat vointisi tarkastettua.
Kevis
olen huomannu myös et aamulla kun herää niin on keho täynnä viiruja ja jos pitää sukkia (sisällä niin lämmintä ettei tarvii) niin jää ihoon niitä viiruja myös. lähipäivinä on myös jalat olleet kummallisen kuumat ja kihelmöi. neuvola täti myös sanoi kun mittas sf-mittaa et huomaa et kehossa nestettä. olen yrittäny syödä ja juoda ananasta eri muodoissa mut en oo huomannu vielä et olis auttanu.
toivottavasti sunkin tilanne paranee!
m_s ja M
Kaikkea olen minäkin kokeillut. Ananasta yms., mutta ei ole tullut mitään vaikutuksia. Tietäisin kyllä yhden tavan, joka saisi vipinää nestekiertoon, mutten uskalla nyt yrittää. Avanto on ollut minulle aina se turvotusten poistaja, mutta näillä supistuksilla en tohdi mennä sinne. Tosin, olet ajatellut, että jos uskaltaisi käydä edes kintut kastamassa, siitäkin voisi olla apua...
Kevis
Kertokaa mullekin mikä niksi suolasirottimessa on?!
Emmäkään vielä oo alottanut kassia pakkaamaan, mutta " hyvin suunniteltu on puoliksi tehty" . Mun kassiin tulee pakollisten lisäksi ainakin itsetehtyjä liivinsuojia (flanelliset kuulema alkuun taivaallisen tuntusia verrattuna kertiksiin) ja tossut. Ja ne kutimet, päksissä kun ei (ainakaan kaikissa) huoneissa oo telkkariakaan niin voipi tulla aika pitkäksi jos joutuu pitkään olemaan.
Tämä päivä alkanut paremmalla mielialalla kuin eilinen. Oisko ollu osuutta eilisillan laskiaspullilla & fazerin pähkinäsuklaalla *punastus* Ens viikolla mullakin neuvola jossa taas totuuden näkee...
Itselle ei kummempia, koittakaahan tekin vielä pitää masut kasassa ;)
stellis&voitto 29+1
Aamu on taas tutuilla kiukkuiluilla lähtenyt käyntiin. Tytöllä on mahoton uhma päällä ja tuntuu, että itellä ei riitä pinna kovinkaan pitkälle:( Ei edes jaksettu vielä ulos lähteä, kun on noita kotihommia kertynyt rästiin. No, iltapäivällä sitten..
Pid, eikös noi leukkarit voi olla plussalla ainakin virtsatietulehduksen takia? Ja se tulehdus voi olla muuten ihan oireeton!
Mulla alko raskausmyrkytys kyllä silleen, että aina silloin tällöin oli leukkarit yhellä plussalla ja vasta ihan la:n paikkeilla rupesivat paineet nousemaan. Toivottavasti sulla ei oo toksemiasta kyse, mut seuraamallahan se selviää!
My_Selene, toivottavasti ei oo mistään vakavasta kyse. Tollaset oireet tuppaa aina pelästyttämään :(
Masussa on eilisestä asti ollut aika hiljaista, mutta katsotaan jos iltaa kohden meno paranisi:)
Kalakeitto on varmaan jo valmista ja siirrytään syömään...
pricilla 25+1
pid, vanhempien vierailu meni ihan mukavasti. Mummut sai yhdessä pöyhiä äitiyspakkausta =D
Toivottavasti ei enteile toksemiaa toi leukkareitten nousu.
my_selene, hui, varmasti on säikäyttänyt eilen! Toivottavasti myöskään sulla ei enteile toksemiaa. Ja tsempit huomiseen sokerirasitukseen.
Oma napa¿ mulla löytyi nyt todennäköisesti syy niihin menkkatuntemuksiin. Eilen illalla sohvalla tuli yks ihan kipeä supistuskin. Soitin terkalta labravastauksia ja valkkarinäytteesrtä jäin kiinni. Pissa oli puhdas, mutta valkkarissa oli clue-soluja. Elikkäs jonkinlainen emätintulehdus. Ne on jotain elimistön omaa bakteerikantaa ja on nyt sitten jostain syystä nuo solut lisääntynyt ja aiheuttanut epätasapainon elimistössä. Normaalisti tuollaista ei edes tarvi kuulemma hoitaa, mutta raskausaikana sillä voi olla kohdunsuuta kypsyttävä vaikutus =/ Mutta niin kiire ei kuitenkaan ole, että riittää kun menen huomenna sinne lääkäriin ja aloitan kuurin. No, pääasia että löytyi joku hoidettavissa oleva syy suppareille.
[color=red]pikku-milli & paco 30+5[/color]
Rupee itsekullakin näköjään olemaan jotain ongelmia:/... Mä vedin esikkoa pulkassa maanantaina aika lujaa vauhtia ja kotiin päästyä supisteli kipeesti ja oli huono olo. Saa kyllä ottaa tuolla ulkona jo aika rauhallisesti. Hiljakseen eteenpäin vaan...
Eilen kävin kattelemassa vaunuja ja tuntuu, että nyt on paljon vaikeempaa miettiä mitkä kulkupelit hankkis. Viimeks meil oli alusta asti
selvillä mitkä halutaan, mut nyt ei.
Mun tekis mieli ostaa Emmaljungan Cerox Sport rattaat ja niihin pehmeä kantokoppa, mutta mutta...mitenköhän sitten tuon esikon kanssa kun on aika laiska ainakin nyt kävelemään...
Tietääkö joku saako vanhoja emmaljungan sisaristuimia (niiden valmistus on kuulemma lopetettu) kiinni uusiin vaunuihin? Lastentarvikkeessa epäilivät että saisi, mutta onko kellään varmaa tietoa? Onkohan sellainen istuin yleensäkään kätevä?
Tuntuu vaan vähän turhalle ostaa tuplat, kun niiden käyttöikä tulis olemaan kuitenkin niin lyhyt..
Käytiin tuossa jo ulkoilemassa ja liikkeellä olikin paljon äitejä ja lapsia. Oli sitten ainakin seuraa leikkipuistossa. Nyt tuo poika kattelee piirrettyjä videolta ja ruokaa tarvis mennä sen jälkeen syömään ja sit nukkumaan!
-äiskä-04 rv 26+3
äiskä -04; mun tyttö 2,5 v on myös aika laiska kävellä ja ostin seisomalaudan niin et jos sit ei jaksa kävellä koko matkaa niin pääsee kyytiin. sisaristuimesta mulla ei tietoo. on meillä tuplatkin joten jos tulee tehty oikein pitkä lenkki niin voi ottaa niitä mukaan.
kohta neuvolaan mittaamaan verenpainetta. neuvolatäti sanoi et jos tulee uudelleen niin kannattaa mennä sinne äitipolin päivystykseen.
katellaan myöhemmin lisää..
m_s ja M rv 26+
Meillä on tk:ssa käytäntönä, että pitävät näitä ll eli " lääkäriharjoittelijoita" myös äitiysneuvolassa. Alkuraskaudessa oli nuori tytteli ja eilen oli taas eri neito lääkärintarkastusta tekemässä. Lääkäri arveli vauvan pään jo olevan alhaalla (Raivotarjonnassa) itse kyllä epäilen sitä, kun potkii kovasti vasemmalle alas (tai sitten neiti harrastaa rankemman puoleista nyrkkeilyä käsillään tuonne alas :o)). Sydänääniä yritettiin sitten kuunnella läheltä oletettua päätä, eikä oikein saanut kuuluville..(välillä syke sentään näkyi doblerissa) Noh..jotenkin niiden lekureidenkin on sitä kokemusta saatava uransa alkumetreillä. Kaikki oli ok. pissa puhdas, hemppa 113, verenpaine korkeahko (mulla aina neuvolassa, koton ok ) painoa ei ollut tullut edellisestä kerrasta ja alusta +1,7kg Kohdunsuu oli kuulemma pehmennyt, mutta kiinni ja kohdun yläreuna löytyi navan yläpuolelta. Kun kerroin harmittavasta kivuntunteesta häpyluussa ja oikealla alhaalla, lekuri ois antanut saikkua. Vaivat kuulostavat kuulemma rasituksen aiheuttamilta. En sitä nyt sitten kuitenkaan vielä ottanut, vaan ajattelin, että koetan hidastaa työtahtia ja ravata vähemmän asiakkaiden luona. Jos esimies ei hidastettua työtahtiani hyväksy, haen sen saikun sitten. En vielä haluaisi jäädä kotiin, pidän asiakkaistani oikeasti tosi paljon ja uskon olevani ainakin henkisesti pirteämpi kun saan olla töissä. Ja sain myös lentoluvan firman juhliin Helsinkiin :o) Näitä reissuja ei sitten olekkaan tiedossa pitkään aikaan, kun kotia jään.
Monella oli jo supisteluja ym. tuntemuksia ja my-selenalla(ko??) lähes tajuuttomuuskohtauskin...kannattaa olla yhteydessä neuvolaan. Syy voi olla hyvinkin yksinkertainen ja ei ehkä aina vaadi edes sen kummempia toimenpiteitä. Mutta aina kannattaa tarkistuttaa tilanne ja antaa ammatti-ihmisen arvioida, onko kyseessä sellainen asia, joka vaatii lisätutkimuksia. Siis soittakaa rohkeasti neuvolaan, jos joku askarruttaa mieltä!
Yllätin muuten iskän isyyspakkauksella. Vaikka tulossa on jo neljäs lapsi, oli hän aivan otettu! Olimme antaneet kaikki vauvantarvikkeet pois, niin samalla tuli hankittua yhtä sun toista tarpeellista vauvalle. Iskälle painatin mm.oman paidan. Myös vanhemmista sisaruksista oli hauskaa touhuta salaisuuden kimpussa. Mies on niin liikuttavan onnellinen tästä masuni kasvusta ja itse asukkaasta. Käsi menee masulle lähes aina kun ollaan vierekkäin. Yhtenäkin aamuna minun vielä nukkuessa, hän oli tunnustellut masua ja havainnut siellä varhaisen jumppahetken, josta äidillä ei ollut tietoakaan. JA viikonloppu kahdestaan oli ihana! Suosittelen kaikkia järjestämään yhteistä aikaa vielä ennen vauvan syntymää. Vauva-aikanakin kannattaa muistaa hoitaa parisuhdetta. Itse muistan parhaiten kerran, jolloin me vietiin isoveli (alle 3 v) ja tuplatytöt (n. 4 kk) mummoloihin..toinen vauva toiseen mummolaan ja toinen toiseen isoveljen kans ja lähdettiin yhdeksi yöksi kylpylään. Ikävä oli lapsia, mutta teki hyvää väsyneille vanhemmille.
Nyt tuntuu hassulta ajatella, että onkin vaan yksi pieni, jota hoidetaan yhdessä. Mutta..kun se yksi on esikoinen, tuo se tullessaan suuren muutoksen parisuhteeseen. Kasvun paikka on molemmilla ja asian sisäistäminen vie aikansa...ja joskus noi rakkaat miehet eivät kertakaikkiaan vaan kasva, eivät kykene ottamaan vastuuta isän tai puolison roolista. Surullisin mielin olen sivusta seurannut ystäväni eroa, lapsi täyttää kohta 4 v. Mutta...ystäväni ansaitsee kyllä oikeasti jonkun paljon paljon paremman. Tsemppiä teille kaikille esikoista odottaville!
Huh..tulikin pohdittua kaikenlaista...nyt takas tarjousta väsäämään
t.Liz rv 27+1
Mulla kasvaa parta, bongasin äsken 2 senttisen karvan leuasta O_o.
Ihmehormoonit mulla muutenkin, alkuraskaudesta ihan viime viikoille ei karvat kasvanu lainkaan ja nyt on sit ruvennu tunkemaan mustaa karvaa rintojen väliin ja luomiin.
Ällöä :-I
*joutais jo äitiyslomalle*
Jotenkin on masentanut, enkä ole tännekkään viitsinyt vääntäytyä. Pelkkää valitusta olisi kirjoitukset olleet. No, kevättä kohti...
Neuvola kuulumisia rv.27+3:
Pissi puhdas
verenpaine 132/72
Painon nousu / viikko +117
Fundus-mitta 24
Elikkäs kaikki hyvin.
Vaavi on masussa poikittain. Oikein ultralla pääsin kurkkaamaan. :)
Sairaala kassista on ollut puhetta. Itse en ole vielä ajatellutkaan asiaa. Tosin me asutaan ihan lähellä sairaalaa, joten mies varmaan poikkeilee siellä päivittäin, joten ehtii sitten tuoda niitä roinia myöhemmin, jos tulee kiire lähtö.
Eipä muuta kummempia...
Typy ja pähkynä
Tylsä ilma kun meni ihan plussa-asteille:(
Onneksi lunta vielä sen verran ettei ihan rapakeleillä olla, mutta toivottavasti ei jatku sää tällaisena.
Eilen lähdin koirien kanssa lenkille kaupunkiin kun miehellä omia menoja, muutoinhan me lenkkeillään metsissä koirat irti. Lenkillä huomasin etten voi kävellä enään nin reippaasti mitä ennen kun alkaa pistämään, jouduin kävelemään sitten lenkin sen verran rauhallisesti että meinasi kylmä tulla. Metsälenkillä ei vauhtia huomaa kun eteenpäin ei polulla lujaa pääse ja lumisateen jälkeen joutuu tekemään polun uudestaan.
Töissä istuminen käy työstä. Neljän tunnin jälkeen olisin valmis vaakatasoon kun vatsa väsyy. Istun varmaan jotenkin lysyssä tai jotain. Tänään sitten selkätuki, mutta ei paljon hyötyä, painoi vain istumisessa niin että otin kesken päivän pois.
Muutoinkin tuntuu että vatsa on kasvanut taas vaudilla, tosin niin näyttää puntarikin kotona.
Maanantaina tuli äitiyspakkaus:) Pakkaus tuli tasan viikon päästä päätöksestä. Ihania vaatteita ja kotimaisia. Nyt ajattelin hankkia enään sen pesupunkan. Pitäisikö jotain rasvoja tai muita sellaisia tuotteita ostaa etukäteen? Liivinsuojukset on jo ostoslistalla. Pumpulit yms löytyy jo ennestään.
Nyt päiväunille.
t. Nasu ja Touko-masu 27+3
Mitä teille kuuluu? Parin viikon loma takana ja kova nettivaje samoin :). Ihanaa oli lomailla, mutta onpa nyt mukavaa taas palata arjen kuvioihin takaisin. Toivottavasti teillä on kaikki hyvin ja olo pysyy hyvänä loppuun saakka. Nyt sitä varmaan alkaa jo pian tulla kaikenlaista kremppaa. Itse ainakin huomaan, että esikoisen kärryjen työntäminen lumisilla kaduilla alkaa olla jo aika tuskaista. Kun vaan muistaa olla rehkimättä, niin kaikki on ok.
Ole jo alkanut vähän kauhunsekaisin tuntein miettiä ensi syksyä ja jaksamista kahden pienen kanssa. Esikoinen täyttää 2 marraskuussa ja on nyt jo aikamoinen vipeltäjä. Ei tosin onneksi mikään kiusantekijä, mutta äkkiähän sitä sisaruskateus tuo uusia piirteitä pintaan. No pitää vaan toivoa parasta ja koittaa hankkia apua, jos alkaa olla ihan loppu.
Mulla on edellinen neuvola ollut tammikuun alussa ja seuraava onkin sitten lääkärineuvola ensi tiistaina. Mukavaa päästä sisätutkimukseen, kun edellinen tutkimus on tehty viikolla 9. Lomalla tuli syötyä sitä sun tätä ja paino on varmaan noussut jonkin verran, mutta senkin näkee sitten tiistaina. Mielenrauhan takia meillä ei ole vaakaa :).
Mukavaa kuulla teistä ja oikein hyviä talvipäiviä. Muistakaa syödä laskiaispullia!
elli rv 26
Kylläpäs taas laiskottaa ja tylsistyttää. Miehellä alko tänään iltavuoro pitkän vapaan jälkeen, joten tuntuu senkin takia tylsältä. Eipä me taideta tytön kanssa edes ulos mennä, kun raukalla kauhea yskä:(
Anoppikin kävi just pikakylässä ja toi ihanaa vastapaistettua leipää. Nam.
Stella, mullakin on karvankasvu lisääntynyt huimasti, niin ku ekassakin raskaudessa. Rintojen välissä ja vatsassa kasvaa mustaa karvaa, yök! Mut ei hätää kyllä se tilanne parantuu sitte synnytyksen jälkeen (ainakin mulla parantu). Tosin sitte imetyksen aikana kaikki karvat rupee putoomaan!!! Varsinkin hiukset!
Siitä sisaristuimesta mun piti sanoa huonona puolena, että sellasen virityksen kanssa ei taideta liikkua paljon sateella. Kun ei kai sellasen päälle saa laitettua sadesuojaa? Meillä ehdottomasti ostetaan tuplamatkikset ja sitten ajattelin vielä vaunuihin hommata tuo seisomalaudan. Mut meidän ipanoiden ikäeroksi ei tule ku 1v8kk...
Jaa, huomaa taas omanapaisesta teksistä, että tylsää on, eikä ajatuskaan juokse:)
pricilla edelleen
että täällä kanssa ottaa tosi koville painavien vaunujen työntely. Varsinkin kun asutaan erittäin jyrkän 0,5km pitkän mäen päällä!!! Ollaankin kyllä siirrytty pulkkailemaan, kun on huomattavasti kevyempi vaihtoehto:)
Siis keskiviikkoa =)
Just leivoin mustikkamuffinsseja ja ruskeita mantelipyöryköitä. Tyttökin jo " taitavasti" pyöritteli palleroita itse ;) Pitihän niitä väkerryksiä paistaakkin että saa iskälle näyttää....
Mullakin on alkanut kasvaa karvoja masuun =D Varsinkin tohon navan luokse..aika kamalan näköistä.
Stellanord vissiin kyseli sen suolasirottimen niksistä, siis varmaankin se siksi haluttaisi ottaa mukaan kun ne sairaalan ruuat on niin mauttomia =)
En muista kuka sitä oli mukamas ottamassa mukaan, mut korjaa jos olen väärässä =D
En ehdi tän enempää jaarittelemaan, mulla on ne muffinssit vielä uunissa, kunhan eivät palaisi...
Kristiina rv 28 tasan
Tänään olin neuvolassa, vaikka sen piti olla vasta vajaan kahden viikon päästä. Eilen kuitenkin soittelin sinne, kun nyt on jotenkin ollut niin huono ja voimaton olo. Supistukset on onneksi vähentyneet huomattavasti, mutta kamala väsymys vaivaa ja sitten välillä tulee heikotus-/pyörrytyskohtauksia. Olivat neuvolassa sitä mieltä, että tulisin jo tänään sinne ja kaikki oli onneksi OK. Hemppa oli tosin enää vain 115 (kun yleensä se on ollut reilu 150), joten rautakuurille tuli määräys. Ehkä tämä kamala väsy sitten johtuu siitä ja kun yötkin on nykyään taas vähän levottomia. Toivottavasti sullakaan my-selene olisi kaikki kunnossa. Mulla oli kyllä ekassakin raskaudessa sellaisia inhottavia heikottamiskohtauksia ja varsinkin, jos pidempään joutui seisomaan. Ja tuntuu tosiaan, että koko ajan pitäisi olla syömässä jotain, koska jos on vähänkin nälkä, alkaa taatusti pyörryttämään.
Vatsa tuntuu kamalan suurelta, ja sf-mitta oli jo 28. Vajaa kolme viikkoa sitten se oli vasta 22,5. Nyt oli tosin eri mittaaja, joten ehkä johtuu siitä. Painoakin tullut viikossa melkein kilon verran... Toivottavasti tästä uudesta tulokkaasta ei ole kasvamassa yli nelikiloista, kun itse olen kuitenkin pienikokoinen. Esikoinen oli 3690 g, mutta siitäkin synnytyksestä jäi niin kovat traumat, että tuleva synnytys jännittää nyt jo ihan kamalasti. Pelkopolillakin olen käynyt juttelemassa, mutta ei siitä oikein apua ollut.
Nyt täytyy mennä ruuanvalmistuspuuhiin...
emmi-liini 27+6
Pikku-millin masu on kyllä jo suuuuri.. =)
Omani on vieläkin melko pieni (ehkä sun kuviin verrattuna tuon ekan kokoa =O, saa nähdä koska kunnolla pullahtaa..
Mites vanhempien vierailu meni?
Nallurille tsemppiä astma ja ihottumajuttujen kanssa..
Aamokselle myös tsempit, hyvä että itse haluat mennä juttelemaan! =)
Br1t, kylläpä vauva oli säikäyttänyt, onneksi kaikki ok!
Noista sairaalakasseista: Omaani en ole vielä ajatellut, mutta selkeä kuva sisällöstä on!
Aion ottaa taas omia paitoja mukaan sillä INHOAN niitä synnärin äitiysmekkoja, buaks! Toinen ehdoton juttu on iiiiiiso purkki jotain ihanaa kosteusvoidetta sillä iho kuivaa ja kutisee synnytyksen (ja ainakin epiduraalin) jälkeen ja Bebanthenia rintoihin..
Vähän omaa:
Neuvolakuulumisia:
Verenpaine mainio 118/74
Hb 118 (eli ei ole noussut vaikka olen ottanut joka toinen päivä rautaa!!!)
Painoa +200g per viikko
ja sf mitta 25,5cm eli himppasen alle keskikäyrän.. =)
MUTTA:
Leuccarit kahdella plussalla, mutta ei MITÄÄN oireita joten nyt syynätään mistä johtuu! =(
Muilla mitään vastaavaa??
Mutta nyt jatkamaan töitä..
Kirjoittelemisiin toukosiskot!
[color=fuchsia]Pid ja ihana masumyttynen 28+4[/color]