Tyttöystäväni lihomisvauhti 1kg/kuukausi, miten pysäytän??!!!!
Kun tavattiin hän oli normaalipainoinen ja kävi jopa pari kertaa viikossa urheilemassa. Nyt syö joka päivä karkkia, suklaata, perunalastuja, jäätelöä, hampurilaisia, pitsaa tai muuta roskaruokaa sekä juo viikottain pullon viiniä. Eikä urheile enää, vetoaa työkiireisiin. Tulokset alkavat näkyä. Miten saan hänet tajuamaan ettei mässäily voi jatkua? vai jätänkö hänet? Seksihaluni laskevat samaa vauhtia naisen paisumisen kanssa. Itse olen hoikka.
Kommentit (64)
Kasvisruokaa vaan jääkaappiin tai lukko .
Rikoo on riskillä ruma.
Naisestasi tulee fäti se on vaan fakta joko hyväksyt asian tai eroat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaako laihtumista itse? Vai ihanko tahdonvastaisesti päätit häntä alkaa muokata?
Hän ei näe asiassa ongelmaa. Mutta mielestäni hän on +10kg lihavampana eri ihminen kuin tapaamishetkellämme. En halua lihavaa naista.
-ap
Kerro se sille. Veikkaan kyllä, että ero olisi silti paras vaihtoehto. Tais sitten otat miehen paikan suhteessa ja alat kieltämään naiseltasi herkut. Jos ei tottele annat piiskaa.
Jos tilanne on tuo, on parasta erota. Todellisesta rakkaudesta ei tunnu miehen puolelta olevan kyse.
Toisaalta, jos joku olisi parikymppisenä minulle kertonut asiat, jotka nyt tiedän lihomisen ja hoikkana pysymisen mekanismeista, olisin ollut kiitollinen. Kuvittelin silloin, että syömällä vähärasvaista ruokaa, tarkkailemalla kaloreita ja harrastamalla liikuntaa pysyisin hoikkana. Sitten ihmettelin miksi niin ei käynytkään vaan lihominen alkoi ja eteni kaikista yrityksistä huolimatta. Tosin minua itseäni asia häiritsi enemmän kuin muita. Miehenikin sanoi, ettei pieni ylipaino haittaa kunhan nyt en ihan muodottomaksi anna itseäni lihoa. Taistelin ylipainoa vastaan epätoivoisesti samaan aikaan kun mieheni pysyi hoikkana, vaikka söimme samaa ruokaa sillä erotuksella että hän söi vapautuneesti herkkuja, itse yritin olla syömättä, vaihtelevalla menestyksellä.
Ketjun aloittajalle: tyttöystäväsi on jäänyt hiilihydraattikoukkuun. Hänen aineenvaihduntansa ei ole kestänyt roskaruokaa ja prosessoituja hiilihydraatteja vähemmässäkään määrin, kuten sinun ilmeisesti kestää. Hänen elimistönsä ei saa käyttöön varastoimaansa energiaa vaan hänen on syötävä liikaa, jotta edes osa syödystä energiasta jäisi käyttöön, kun suurin osa menee varastoon eli rasvasoluihin eli läskiksi. Ihan oikeasti hänen aivonsa sanovat hänelle että hänen on syötävä! Terveyden menettäminen esimerkiksi diabeteksen muodossa on tuossa tilanteessa todellinen uhka.
Kalorien rajoittaminen on huonoin mahdollinen vaihtoehto koska se lisää nälän tunnetta ja johtaa vääjäämättä entistä suurempaan ahmimiseen. Kaikkein tärkeintä olisi vähentää hiilihydraatteja reippaasti. Parasta olisi jos hiilihydraatteja tulisi ainoastaan kasviksista, mutta joillekin sopii hieman enemmän. Proteiinin ja rasvan määrää ei ole syytä rajoittaa. Liikunta sen sijaan, vaikka onkin kalorinkulutusmielessä tehotonta, parantaa insuliiniresistenssiä, joten sitä kannattaa harrastaa. Lisäksi se parantaa mielialaa ja unen laatua, jotka ovat jo itsessään hiilihydraattihimoon myöskin vaikuttavia asioita.
Jos uskot pystyväsi kertomaan nämä asiat naisellesi niin, ettei hän loukkaannu, kerro ihmeessä. Hänkin voi olla tietämätön, kuten minäkin silloin olin. Tosin hiilihydraattikoukkuun joutuneelle voi olla paha paikka joutua luopumaan makeasta ja leivästä ja mistä nyt kukakin pitää, mutta kun elimistön toiminta ensimmäisten vieroituspäivien jälkeen alkaa normalisoitua, hyvä olo on niin todellinen että ihmettelee miksei ennen ole tätä tajunnut. Ja sen jälkeen vähähiilihydraattinen ruokavalio on loppuelämän kestävä. Jos siitä ei lipsu, takaan ettei tarvitse enää koskaan taistella kilojen kertymistä vastaan ja terveys säilyy hyvänä.