Tyttöystäväni lihomisvauhti 1kg/kuukausi, miten pysäytän??!!!!
Kun tavattiin hän oli normaalipainoinen ja kävi jopa pari kertaa viikossa urheilemassa. Nyt syö joka päivä karkkia, suklaata, perunalastuja, jäätelöä, hampurilaisia, pitsaa tai muuta roskaruokaa sekä juo viikottain pullon viiniä. Eikä urheile enää, vetoaa työkiireisiin. Tulokset alkavat näkyä. Miten saan hänet tajuamaan ettei mässäily voi jatkua? vai jätänkö hänet? Seksihaluni laskevat samaa vauhtia naisen paisumisen kanssa. Itse olen hoikka.
Kommentit (64)
Rupea käyttämään kortsua. Pillerit lihottaa.
Hämmästyttävän hidas lihomisvauhti, jos noin paljon syö.
Voi olla syömishäiriökin. Pahimpina ahmimiskausina lihoin 2kiloa kuukaudessa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on nähdäkseni se, ettei naisellani ole yhtään itsekuria. Hänellä on valtava himo makeaan ja roskaruokaan eikä hän pysty lopettamaan ennen kuin on ahminut itsensä täyteen. Pelottava piirre mielestäni.
-ap
Itsekuri ei ole ehtymätön voimavara meistä kenelläkään, ja harva toisaalta on sellainen, ettei sitä olisi yhtään. Mieti, mihin tyttöystäväsi pääasiassa suuntaa itsekuriaan? Oletko tapaamisenne jälkeen alkanut vaatia häneltä säännöllisesti sellaisia suorituksia, joihin hän ei joutunut ennen tapaamista panostamaan lainkaan (itse voit arvioida mitä nämä voisivat olla, tyypillisimpiä ovat kai kotityöt ja oman tahdon vastaiset seksipalvelut)? Jos et vaadi suoraan, voisiko olla että hän itse vaatii itseltään kaikenlaista turhaakin?
Kun voimavarat kuluvat muihin kohteisiin, syömisiään ei enää jaksa vahtia samalla intensiteetillä ja liikkumisestakin tulee laistettua helpommin.
Itse laihduin spontaanisti noin kilon kuukaudessa, kun sain elämäni tasapainoon ja lopetin liian ankaran suhtautumisen itseäni kohtaan.
Joo ap, sun vika tyttöystäväsi lihominen. Tai vaikka ei olisi, niin sun pitää alkaa teillä vastaamaan terveellisen ravinnon valmistamisesta ja silottaa kaikki murheet tyttöystävän elämästä yms. Hän ei ole vastuussa omasta elämästään tai kunnosta. Todennäköisesti sussa syy kaikkeen. Siltähän nää vastaukset vaikuttaa.
Olet ap oikeassa. Riippuvuus on pelottavaa. Ihan sama mistä riippuvuudesta on kyse. Se on haitallista ja ihmisen ITSE on kannettava vastuu muutoksista. Ei kukaan muu voi tehdä riippuvaisen puolesta mitään, jos tää ihminen ei itse muutosta.
Minun miehen antama neuvo:
Anna sille mulukkua.
Toisaalta; ei ole sun päänsärkys ja tyttöystäväsi itse läskinsä kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Hämmästyttävän hidas lihomisvauhti, jos noin paljon syö.
No ei ole, jos on nuoresta ihmisestä kyse. Moni "mä en liho ollenkaan roskaruoasta" (19v) onkin kymmenen vuoden päästä ihmeissään kun pelkkä vilkaisu ravintoruokaan kerryttää kiloja.
En itekään nuorena lihonu.
Naises on onneton. Saako riittävästi munaa, oletko hänen tukena ja teet kotitöitä? Mielestäni yksin on helpompaa, kun saa hoitaa stressiä rauhassa ilman, että kukaan on vänisemässä vieressä.
Kuulostaa sille, että ap:n tyttiksellä on BED. Siitä kärsivät ahtavat itseensä ruokaa niin kauan, kunnes tulevat ähkyyn.
...
Ja siihen ei mitkään lenkkeilyt tai itsekuriharjoitukset auta, vaan kyse on vakavasta mielenterveysongelmasta ja kammottavan huonosta itsetunnosta.
...
Joten ap voi miettiä, kannattaisko jättää tyttö jo nyt, ennen kuin tulee mitään itsemurhalla uhkailuja tms.
...
Mielenterveysongelmaisen / syömishäiriöisen kanssa parisuhteessa eläminen on äärimmäisen raskasta molemmille osapuolille, joten suosittelen eroa.
...
Sairastan siis itse BED:tä, masennusta ja paniikkihäiriötä ja päädyin eroon poikaystäväni kanssa, koska hän ei kestänyt lihomistani. Näin jälkeen päin ajateltuna ero oli ainoa oikea ratkaisu.
...
Mies ei välittänyt minusta niin paljon, että olisi jaksanut tukea parantumisprosessiani, ja nyt minä voin keskittyä saamaan itseni kuntoon ilman että minun täytyy potea huonoa omaatuntoa ulkonäöstäni.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on nähdäkseni se, ettei naisellani ole yhtään itsekuria. Hänellä on valtava himo makeaan ja roskaruokaan eikä hän pysty lopettamaan ennen kuin on ahminut itsensä täyteen. Pelottava piirre mielestäni.
-ap
Mutta hän oli hoikka, kun tapasitte. Onko hänen elämäänsä tullut jokin uusi tekijä, joka saa hänet etsimään lohtua ruoasta. Ehkä arvosteleva poikaystävä?
Kuule sun pitää sanoa hänelle suoraan, se voi säikäyttää hänet tajuamaan laihtumisen merkityksen. Ei kukaan oo onnellinen läskinä, tekisit hänelle suorastaan palveluksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Itsekuri ei ole ehtymätön voimavara meistä kenelläkään, ja harva toisaalta on sellainen, ettei sitä olisi yhtään. Mieti, mihin tyttöystäväsi pääasiassa suuntaa itsekuriaan? Oletko tapaamisenne jälkeen alkanut vaatia häneltä säännöllisesti sellaisia suorituksia, joihin hän ei joutunut ennen tapaamista panostamaan lainkaan (itse voit arvioida mitä nämä voisivat olla, tyypillisimpiä ovat kai kotityöt ja oman tahdon vastaiset seksipalvelut)? Jos et vaadi suoraan, voisiko olla että hän itse vaatii itseltään kaikenlaista turhaakin?
Kun voimavarat kuluvat muihin kohteisiin, syömisiään ei enää jaksa vahtia samalla intensiteetillä ja liikkumisestakin tulee laistettua helpommin.
Itse laihduin spontaanisti noin kilon kuukaudessa, kun sain elämäni tasapainoon ja lopetin liian ankaran suhtautumisen itseäni kohtaan.
Joo ap, sun vika tyttöystäväsi lihominen. Tai vaikka ei olisi, niin sun pitää alkaa teillä vastaamaan terveellisen ravinnon valmistamisesta ja silottaa kaikki murheet tyttöystävän elämästä yms. Hän ei ole vastuussa omasta elämästään tai kunnosta. Todennäköisesti sussa syy kaikkeen. Siltähän nää vastaukset vaikuttaa.
Olet ap oikeassa. Riippuvuus on pelottavaa. Ihan sama mistä riippuvuudesta on kyse. Se on haitallista ja ihmisen ITSE on kannettava vastuu muutoksista. Ei kukaan muu voi tehdä riippuvaisen puolesta mitään, jos tää ihminen ei itse muutosta.
Loogisesti ajatellen on tyttöystävän oma asia hoitaa tai olla hoitamatta kehoaan ja kuntoaan. Mutta kun kerran ap selvästi haluaa tyttiksen henk. koht. asioihin sekaantua, niin yritämme neuvoa siinä sitten.
Ihan sairasta syyttää ap:ta tyttöystävän riippuvuudesta.
Kuinka moni syyttää puolisoa toisen puoliskon alkoholismista? Huumeiden käytöstä?? Tupakoinnista? Kynsien puremisesta? Kleptomaniasta?
Ei kukaan. Mut joka kerta ku on lihoava nainen, ni se syyttävä sormi pyritään saamaan osoittamaan siihen mieheen.
Ei ole ap sinun vika, ei todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Loogisesti ajatellen on tyttöystävän oma asia hoitaa tai olla hoitamatta kehoaan ja kuntoaan. Mutta kun kerran ap selvästi haluaa tyttiksen henk. koht. asioihin sekaantua, niin yritämme neuvoa siinä sitten.
Jos olis kyseessä alkoholiongelma, ni varmaan ehdottaisitte mitä kaikkea ap:n pitäis tehdä et tyttöystävä sais tuntea olonsa mahdollisimman mukavaksi ja helpoksi? Ette varmana.
Mä painoin 3-4 vuotta sitten lähemmäs 80 kg ja olin 164 cm. Söin joka päivä ahdistukseeni karkkipussin ja sipsipussin, enkä poistunut asunnostani viikkoihin. Ja mättäämisen syynä syynä oli koulukiusaaminen (amk:ssa!!) ja uudelleen puhjennut paniikkihäiriö. Suutuin miehelleni kun hän kertoi olevansa huolissaan minusta. Kuvittelin että hän vittuilee, vaikka olin oikeasti ihan hirveä plösö ja muutenkin ihan hirveä ihminen lähimmäisilleni. Tajusin tilanteen vakavuuden vasta jälkikäteen, kun mut patistettiin hoitoon. En pysty katsomaan kuvia itsestäni noilta vuosilta.
Itse jäin miettimään vain sitä, miten ap on niin tarkkaan perillä naisen painosta kuukausittain. En minä ainakaan tiedä mieheni painonvaihteluita kuin silmämääräisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauska otsikko, oli pakko nauraa :D Tyttöystäväs taitaa olla näitä "Nyt mulla on mies, vois aloittaa lihomisen"- tyyppejä, heh heh :) Mutta joo, jos yrität jotenkin hienotunteisesti vihjailla että syötäisiinkö terveellisemmin ja liikuttaisiinko, ei se jumppakaan vie kuin puoli tuntia päivästä, ja saat lisävirtaa jaksaa työkiireitäsi.
Ohis, mutta puoli tuntia päivästä on PALJON ja enemmän se kuntoilu vie voimia kuin tuo niitä, jos on jo valmiiksi loppu työkiireiden tai muun syyn takia.
(Olen hoikka eikä ole omaa lehmää ojassa.)
Olet myös väärässä. 30min saa liikuttua vaikka pyöräilemällä työmatkan tai pariskunta yhdessä illalla. Samalla voi vaikka vaihtaa päivän kuulumiset. Kuntoilu lisää hyvinvointia ja parantaa yöunia, eli vaikka olisi lenkin jälkeen väsynyt niin kyllä lisää voimia muuhun elämään. Taidat itse olla laihaläski sohvaperuna.
Joko tyttöystäväsi on siirtynyt käyttämäännlegginsejä tai trikoita kun muut housut eivät mahdu enää päälle?