Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tindermies ei vastaa enää kun kerroin olevani pyörätuolissa

Vierailija
24.04.2016 |

V*ttu teidän miesten kanssa. Ensin sitä jutellaan koko viikko ja lähetellään tosi kuumia viestejä ja sitten kun kerron olevani pyörätuolikimma niin vastaanotto on tämä. Olen joutunut pyörätuoliin lihasrappeumasairauden vuoksi, eikä se todellakaan vaikuta älykkyyteen!!!

Kommentit (392)

Vierailija
361/392 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kumma, kun teille vammaisille (=sinulle) ei kelpaa kaltaisenne!

No ihan käytännön syistä. Helpompi on molemmille vammaisen ja terveen suhde kuin kahden vammaisen. -ap

Miksi tämän pitäisi ketään tervettä kiinnostaa?

Terveille on tarjolla terveitä, miksi tyytyä vammaiseen?

Vierailija
362/392 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No täytyy kyllä myöntää, että en minäkään alkaisi seurustella ihmisen kanssa, joka on pyörätuolissa. Ja tämä siitä huolimatta, että olen työkseni päivittäin tekemisissä pyörätuolissa olevien ihmisten kanssa. Tiedän tasan tarkkaan, minkälaisia rajoituksia pyörätuoli aiheuttaa ja mitä se ei aiheuta. Tiedän ihan hyvin, että pelkkä pyörätuoli ei vaikuta älykkyyteen jne.

Siviilielämässä minulla yksinkertaisesti on niin paljon sellaisia haaveita ja toiveita, joihin ei pyörätuoli sovi, että en halua rajoittaa tätä elämääni pyörätuolissa istuvan kumppanin takia. Harrastan matkustamista, erityisesti reppureissuja eri puolille maailman. Vaellan maastossa, kiipeilen vuorilla, sukellan jne.

Valitettavasti (ammattinikin puolesta) tiedän, kuinka paljon enemmän suunnittelua pyörätuoli-ihmisen matka vaatii alkaen siitä, että nopeasti ja ex tempore ei voi lähteä minnekään. Aina täytyy varmistella lentoja ja hotelleja muusta liikkumisesta puhumattakaan. Kovin alkeellisiin oloihin ei voi lähteä ja helpommissakin olosuhteissa se pyörätuoli voi olla ylitsepääsemätön tai liikaa hankaluuksia aiheuttava ongelma - takseissa, bussseissa, junissa, metrossa, rantahiekalla, mäkisessä maastossa, portaissa,... Puhumattakaan niistä viidakoista, veneretkistä, vaelluksista ja patikoinneista, telttailusta ym. Jos kumppani olisi pyörätuolissa, rajoittaisi se hyvin paljon myös minun liikkumistani ja joutuisin tekemään huomattavan määrän asioista yksin ja vielä ottamaan toisen niissä huomioon.

Valitan ja pahoittelen - minun elämäni on minun ja sinä et siihen sopisi. Jos sitten itse joudun joskus pyörätuoliin tai eämäni muuten rajoittuu, niin siihen joudun sopeutumaan. Ehdoin tahdoin en aio itselleni sellaisia rajoituksia hankkia.

Mikset voi tehdä yksin niitä matkojasi? Miksei kumppani voisi esimerkiksi pitää sinusta hieman lomaa sen matkasi ajan?

Tai miksi vammainen ei voisi harrastaa seksiä yksin? On niitä hyviä välineitä vaikkka miten ja ap:lla vissiin omat kädet toimii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/392 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

suklaaherkku kirjoitti:

lilliputti kirjoitti:

suklaaherkku kirjoitti:

PS. Tuolle miehensä ylistäjälle haluaisin ikäväkseni mainita, että miestäsi ei kovin moni huoli vamman takia, sinä nyt huolit. Todennäköisesti hän on asenteeltaankin nöyrempi, koska on vammainen eikä saa sen vuoksi "ketä tahansa." Ilman pyörätuolia asiat saattaisivat olla täysin päinvastoin ja miehesi persoonallisuus jotain ihan muuta.

Siis saattaisivat. Kannattaa ajatella sitä.

Miksi minun tulisi sitä ajatella? Miksi minun tulisi jossitella jotain mihin en koskaan saa vastausta? Ja ylistän miestäni koska arvostan häntä, eikö se ole yksi parisuhteen peruspilareista?

Kuten sanoin, miehesi mahikset ovat hyvin vähäiset vamman takia. Se on yleinen totuus. Turhaan ylistät jotain, mikä johtuu vammasta. Ilman vammaa miehesi ei välttämättä edes vilkaisisi sinua.

Kannattaa suhtautua pyörätuoli-ihmisiinkin ihmisinä eikä nostaa jalustalle.

Pyysit minua olemaan puhumatta omista mielipiteistäni absoluuttisena totuutena, kuitenkin itse teet niin.

Jos kertoisin terveestä miehestä samat asiat jotka kerroin miehestäni joka on pyörätuolissa, eikö silloin syntyisi kuva tasapainoisesta, itsenäisestä ja urheilullisesta henkilöstä, joka ei etsi kumppania äidin korvikkeeksi, taloudenhoitajaksi tai autokuskiksi?

En nosta miestäni jalustalle, hän ei saa minulta mitään anteeksi sillä verukkeella että on pyörätuolissa. En ylistä häntä koska hän pystyy kaikkeen mihin kuka tahansa muu, huolimatta pyörätuolistaan. Arvostan häntä, koska hän on hyvä mies, jonka kanssa saan kaiken sen mitä olen aina halunnut. Arjen. Harrastukset, koirat, omakotitalon, lapset ja farmariauton.

Sinä olet päättänyt ettei suhteemme voi olla tasavertainen. Tässä tilanteessa minä olen se joka tyytyy ja jos mieheni ei olisikaan pyörätuolissa, minä en ilmeisesti olisi hänen tasoisensa? Perustat mielipiteesi jossitteluille. Jos mieheni ei olisi pyörätuolissa, en usko että polkumme olisivat koskaan kohdanneet. Jos mieheni ei olisi pyörätuolissa, vilkaisisiko hän minuun jos kävelisin kadulla häntä vastaan? En tiedä, mutta et tiedä sinäkään.

-lilliputti

Vierailija
364/392 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin niin höpsö, että kuvittelin viestin asiayhteydestä käyvän ilmi, että mies pelkäisi ajamista/vauhtia. Kyseessähän on tosiasiallisesti vaarallinen harrastus, jota on tietyssä mielessä tervettäkin pelätä.

Eli haluat moottoripyöräilijän koska et halua pelokkaita mutta mielestäsi moottoripyöräily on vaarallinen harrastus jota on mielestäsi tervettäkin pelätä?

Viestistäsi kävi lähinnä ilmi vain se, että yrität nostaa moottoripyöräilyä korkeammalle jalustalle, kuin se todellisuudessa kuuluisi.[/quote

Olennaista on tämä :jos minä haluan motoristin, otan sellaisen tai sitten olen yksin. Joku haluaa kitaristin, ellei saa on sitten yksin. Joku haluaa masokistin, ellei saa on yksin. Ilman mitään perustelun velvoitetta ulkopuolisille.

Vierailija
365/392 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ottaisi miestä, joka pn pyörätuolissa. Haluan käydä lasten kanssa metsäretkillä, vaeltamassa ym. Tämän estäisi mies, joka ei pääsisi mukaan ja se taas ei ole perheen kanssa yhdessä vietettyä aikaa. Minä en jaksa miestäni työntää vuoristossa. Jos nykyinen joutuisi pyörätuoliin, olisi tietysti eri asia..

Vierailija
366/392 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pyörätuolipotilaalla tuntoa "siellä"? Erittäin tärkeä tieto seksin harrastamisen kannalta.... Ei haluaisi kyllä panna, jos toinen ei tunne mitään "siellä".

Vierailija
367/392 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pyörätuolipotilaalla tuntoa "siellä"? Erittäin tärkeä tieto seksin harrastamisen kannalta.... Ei haluaisi kyllä panna, jos toinen ei tunne mitään "siellä".

Riippuu täysin siitä mistä syystä ko. henkilö on pyörätuolissa.

Vierailija
368/392 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. Muutenkin tuossa on vielä se pointti, että aluksi varmaan "avuttoman" paneminen tuntuisi ehkä jopa pahalta. Vaikka kuinka toinen tykkäisikin. Vaikeita judskia.

Vierailija
369/392 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. Muutenkin tuossa on vielä se pointti, että aluksi varmaan "avuttoman" paneminen tuntuisi ehkä jopa pahalta. Vaikka kuinka toinen tykkäisikin. Vaikeita judskia.

Se että toinen osapuoli on pyörätuolissa, ei välttämättä tarkoita sitä että hän on avuton. Esim. eräs tuntemani vammaisurheilija on pyörätuolissa, koska hänen toinen jalkansa on halvaantunut, muutoin kaikki osat toimivat. Kuten sanoin, pyörätuolissa ollaan eri syistä. Ei kannata luokitella kaikkia pyörätuolin käyttäjiä samaan kastiin :)

Vierailija
370/392 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että toinen osapuoli on pyörätuolissa, ei välttämättä tarkoita sitä että hän on avuton. Esim. eräs tuntemani vammaisurheilija on pyörätuolissa, koska hänen toinen jalkansa on halvaantunut, muutoin kaikki osat toimivat. Kuten sanoin, pyörätuolissa ollaan eri syistä. Ei kannata luokitella kaikkia pyörätuolin käyttäjiä samaan kastiin :)

Jos on urheilijan kroppa ja vain toinen jalka ei toimi, ei siitä pyörätuoliin ehdi.

Vierailija
372/392 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on urheilijan kroppa ja vain toinen jalka ei toimi, ei siitä pyörätuoliin ehdi.

Ilmeisesti tiedät paremmin.

Vierailija
373/392 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

lilliputti kirjoitti:

Vastaan vaikka en jaksanut enkä oikeastaan halunnutkaan lukea koko ketjua läpi. Hyi mitä kommentteja! Mitä ihmisillä oikeen liikkuu päässä? "En haluaisi suhteeseen pyörätuolissa olevan kanssa". Miksi? Tiedättekö ettei kaikki liikuntavammaiset ole neliraajahalvaantuneita? Joku tuolla puhui rajoituksista ja siitä ettei halua mitään avustettavaa. No, voin kertoa että en ole koskaan joutunut toimittamaan avustajan tai huoltajan roolia suhteessani miehen kanssa joka on pyörätuolissa. Mieheni hoitaa itse omat vessassakäyntinsä, siirtymiset tuolista sänkyyn, pukemiset ja kaiken muun mahdollisen. Hän jopa kiipeää portaita pyörätuolillaan. Hän pelaa kelkkajääkiekkoa, pyörätuolisulkapalloa ja -salibandya, kelaa pyörätuolillaan 15km lenkkejä, ulkoiluttaa koiramme ja ajaa autoa. Kumpikaan hänen jaloistaan ei toimi, mutta voimme silti harrastaa seksiä ja se onkin parasta seksiä mitä olen eläissäni saanut. (Ja ei, mieheni ei ole ensimmäiseni.) En ole koskaan, en edes suhteemme alkuvaiheessa ajatellut häntä henkilönä joka on pyörätuolissa, vaan ihan vaan henkilönä, piste. Tällä palstalla kirjoittelevat elävät ilmeisesti jossain pinnallisessa maailmassa missä ainoastaan ulkonäöllä on väliä ja jossa ei välitetä tutustua itse ihmiseen. Ja jotta kirjoitukseni kiinnittäisi myös näiden ihmisten huomion, mainitsen vielä että mieheni on ihan helvetin komea ja hänen ylävartalonsa lähentelee veistoksellisuutta.

Ilmeisesti sinun miehelläsi ei sitten ole etenevää lihastautia niin kuin ap:llä. Ap ei näytä enää kommentoivan, mutta lihastaudin olemassaolo siis tarkoittaa sitä, että myöskään kädet tai esim pään kannatus eivät toimi kunnolla. Etenevä lihastauti tarkoittaa, että ap todennäköisesti tarvitsee apua ja tulevaisuudessa yhä enemmän esim siirtymisiin, wc-käynteihin, syömiseen, jossain vaiheessa ehkä jopa hengittämiseen. Lihastaudit ovat myös pääosin perinnöllisiä, eli myös lapsihaaveet voi unohtaa.

Joten kertoisitko, miten miehesi tilanne liittyy ap: n tilanteeseen.

Vierailija
374/392 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajutkaa jo, että alkuperäisen lihastauti tarkoittaa vammaa tyyliin Stephen Hawking (ALS=lihastauti), ei Leo-Pekka Tähti (paraplegia=alaraajahalvaus).

Turha siis selittää, mihin jotkut alaraajavammautuneet pystyvät pyörätuolin kanssa, ap ei pysty!

Vierailija
375/392 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

suklaaherkku kirjoitti:

lilliputti kirjoitti:

suklaaherkku kirjoitti:

PS. Tuolle miehensä ylistäjälle haluaisin ikäväkseni mainita, että miestäsi ei kovin moni huoli vamman takia, sinä nyt huolit. Todennäköisesti hän on asenteeltaankin nöyrempi, koska on vammainen eikä saa sen vuoksi "ketä tahansa." Ilman pyörätuolia asiat saattaisivat olla täysin päinvastoin ja miehesi persoonallisuus jotain ihan muuta.

Siis saattaisivat. Kannattaa ajatella sitä.

Miksi minun tulisi sitä ajatella? Miksi minun tulisi jossitella jotain mihin en koskaan saa vastausta? Ja ylistän miestäni koska arvostan häntä, eikö se ole yksi parisuhteen peruspilareista?

Kuten sanoin, miehesi mahikset ovat hyvin vähäiset vamman takia. Se on yleinen totuus. Turhaan ylistät jotain, mikä johtuu vammasta. Ilman vammaa miehesi ei välttämättä edes vilkaisisi sinua.

Kannattaa suhtautua pyörätuoli-ihmisiinkin ihmisinä eikä nostaa jalustalle.

Pyysit minua olemaan puhumatta omista mielipiteistäni absoluuttisena totuutena, kuitenkin itse teet niin.

Jos kertoisin terveestä miehestä samat asiat jotka kerroin miehestäni joka on pyörätuolissa, eikö silloin syntyisi kuva tasapainoisesta, itsenäisestä ja urheilullisesta henkilöstä, joka ei etsi kumppania äidin korvikkeeksi, taloudenhoitajaksi tai autokuskiksi?

En nosta miestäni jalustalle, hän ei saa minulta mitään anteeksi sillä verukkeella että on pyörätuolissa. En ylistä häntä koska hän pystyy kaikkeen mihin kuka tahansa muu, huolimatta pyörätuolistaan. Arvostan häntä, koska hän on hyvä mies, jonka kanssa saan kaiken sen mitä olen aina halunnut. Arjen. Harrastukset, koirat, omakotitalon, lapset ja farmariauton.

Sinä olet päättänyt ettei suhteemme voi olla tasavertainen. Tässä tilanteessa minä olen se joka tyytyy ja jos mieheni ei olisikaan pyörätuolissa, minä en ilmeisesti olisi hänen tasoisensa? Perustat mielipiteesi jossitteluille. Jos mieheni ei olisi pyörätuolissa, en usko että polkumme olisivat koskaan kohdanneet. Jos mieheni ei olisi pyörätuolissa, vilkaisisiko hän minuun jos kävelisin kadulla häntä vastaan? En tiedä, mutta et tiedä sinäkään.

-lilliputti

Huoh. Sanoin mielestäni sanat SAATTAISI ja VÄLTTÄMÄTTÄ.

"Jos kertoisin terveestä miehestä samat asiat jotka kerroin miehestäni joka on pyörätuolissa, eikö silloin syntyisi kuva tasapainoisesta, itsenäisestä ja urheilullisesta henkilöstä, joka ei etsi kumppania äidin korvikkeeksi, taloudenhoitajaksi tai autokuskiksi?"

Vastaisin, jos tajuaisin pointtisi.

Vierailija
376/392 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä miettisin pari kertaa, tykkäisikö kuvitteellinen pyörätuolimieheni minusta siksi, että olen minä, vai siksi, että kaikki muut ovat antaneet hänelle pakit aiemmin ja minä olen kiva, kun en antanutkaan pakkeja.

377/392 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mieluummin pinnallinen ja suvaitsematon rampojen mielestä, kuin randomin pyörätuolipotilaan omaishoitaja ja panopuu. Tökerön kuuloista, mutta tämmöinen minä olen ja niinpä taitaa olla moni muukin. Sen sijaan en ole AP:n tavoin tekopyhä kaksinaismoralisti.

Vierailija
378/392 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua, kun kirjoitellaan jostain vaelluksista Alpeilla ja ties missä, mutta totuus on, että harva tuollaisia harrastaa. Mutta se pyörätuoli haittaa kaikkea ihan tavallistakin elämää. Ulkoilua, lenkkeilyä, takapihalla liikkumista, kylässä käyntiä, kaupassa käyntiä, leffassa käyntiä ja jopa kodin sisällä asioiden tekemistä. Lisäksi ap:lla on ilmiselvästi vielä laajemmat ongelmat kuin jalkojen toimimattomuus, koska tarvitsee avustajaa arjessaan. Pelkästään jaloista halvaantunut ei saa tai tarvitse edes avustajaa.

Minä olin se, joka kirjoitti vaeltamisesta. Alpeilla ei olla käyty, mutta esim Yorkshiressä ollaan. Ei meidän lapset jaksaisi vielä missään Alpeilla vaellella. Käytiin myös luolissa jne brittiläisen tuttavamme kanssa. Ja kyllä, tämä on meidän elämää. Luonto on tärkeää meille, joten siihen kuuluvat metsäretket ym.

Ja joku sanoi, että voin käydä yksin.. Eikö muka kukaan muu vietä perheen kesken aikaa? Äiti tekee reissut lasten kanssa ja isä jää kotiin tekemään mitä? Rentoutumaan vaan? No, meillä mies itse on tulossa joka paikkaan mukaan. Ihan vaikka vaan sinne metsäretkelle, eikä tarvitse pakottaa. Kurja juttu, jos jollain muulla näin on.

Vierailija
379/392 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mulle kävis niin että oltais jo lähennytty ja vaihdettu kuumia viestejä ja siinä vaiheessa vasta toinen kertoo itsestään näin ison asian, että hän onkin pyörätuolissa...

Niin olisin niin hel-ve-tin loukkaantunut ja pitäisin tuota toista niin isona kusipääsalailijana että minkäänlainen suhteen jatko ei tulisi ikinä kyseeseenkään.

Ja joo, luultavasti vaan lopettaisin viestittelyn. Shit mikä shit.

Minä taitaisin lopettaa jo siinä vaiheessa kun aletaan lähetellä kuumia viestejä vaikka ei ole vielä kertaakaan nähty livenä. Vaikkei ole kuin kasvokuva.

Silloin ollaan ihastuttu pelkkään omaan toiveeseen tai kuvitelmaan eikä todelliseen ihmisee.

Tyhmempikin tajuaa että koko paketti voi olla ihan mitä vaan.

Vierailija
380/392 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota. Itse olen sairas ja liikuntarajoitteinen reuman vuoksi. Kävelen kyllä, mutta on päiviä etten juuri pysty ja silloin minun tulisi turvautua apuvälineisiin, mutta en ole. Onhan se vähän hölmöä toisaalta olla ilman ja jäädä kotiin kun ei pysty kävelemään. Mutta tarkoitan tällä sitä, että olen vaivainen ja rajoittunut sairauteni takia ja kuinka hiuksenhieno tuo raja onkaan näiden asioiden suhteen. Olen usean lapsen kanssa yksin ja hiukan nuorempi kuin sinä, mutta koskaan kukaan ei ole torjunut minua sairauteni takia. Se pahin torjuja olen minä itse. Olen kyllä kertonut aikalailla heti sairaudestani ja siitä, että en pysty kaikkeen ja on päiviä etten juuri mihinkään. Tarvitsen apua ja tukevaisuudessa mahdollisesti enenevissä määrin. Veikkaan sinun keskustelevan nyt vääränlaisten tyyppien kanssa.

Nytkin olen omasta päätöksestäni yksin ja mielestäni olet rohkea kun ylipäänsä lähdet etsimään kumppania ja olet valmis näyttämään itsesi kaikkine haasteineen. Itsellä tuo on se pahin eli niinä huonoina päivinä en halua välttämättä edes tavata ketään.

Viimeisin tuttavuus, minua lähes 10v nuorempi mies olisi halunnut muuttaa yhteen ym. ja pitää toisinaan yhteyttä edelleen. Torjuin avun tarjoukset ym. Koen paremmaksi nyt yrittää itse ensin hyväksyä tilanne ja sitten vasta toivoa parisuhdetta jos se tuntuu ajatuksena hyvältä.

Nettideittailu on erilaisempaa. Se on pinnallisempaa. Se on kuin katalogi mistä kumppania etsitään eikä silloin tunne toista millään tavalla kun käy vaihtoehtoja läpi ja poimii sieltä muutaman ilmoituksen mitkä kiinnostaa . Kaikki mikä on erilaista ja vierasta, jätetään valinnoista pois. On se sitten fyysinen tai psyykkinen ominaisuus. Se on helppoa kun et ole edes tavannut eikä siinä paina vielä persoona tmv.

Ensinnäkin. Voin omalta kohdalta vakuuttaa etten edes keskustelisi seksiviestittelijöiden kanssa. Ei vaan ole hyvätapaista eikä millään tavalla ok lähetellä kuumia viestejä ihmiselle ketä ei ole tavannut ja tämä siis jos etsit kumppania. Sellainen ihminen lähettelisi niitä kuumia viestejään kaikille kenellä on reikä. Ihan tosi. Ensinnäkin tee oma valintasi ja rajaa henkilöt keiden kanssa keskustelet, sen mukaan mitä etsit.

On eri asia tavata ja tuntea fyysistä vetovoimaa piankin tapaamisesta tai muuten vain ihastua, mutta sitä aikaisemmat kuumottelut on puutteessa olevan kollin hommaa.

Kuka muu vetäisi rajan ja arvottaisi sinut jos et sinä itse?

Minäpä ehdotan sulle, että etsit netistä vain ystävää. Sillä on uskomaton vaikutus miehiin.

Heiltä poistuu pelkoja sitoutumisesta, mielikuva hyökkäävistä ja lahkeessa riippuvista naisista. Aremmatkin uskaltaa ottaa yhteyttä. Yhteydenottoja voi tulla jopa enemmän ja lähtökohta vakavalle suhteelle ja sen mahdollisuudelle on paljon parempi kuin seksiviesti ja tämä pätee kaikkiin naisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi