lapsiperheen ruokalista
http://www.soppa365.fi/2016/04/lapsiperheen-ruokalista-helpot-ja-tervee…
Kuinka monessa perheessä lapset söisivät "vihreitä lihapullia"? Meillä jää toistaiseksi lautaselle myös pavut ja pestokastikkeet. Lapset eivät edes ole nirsoimmasta päästä -_-
Kommentit (13)
Meillä varmaan, voisi kokeilla. Eilen suuttui kun ei saanut täyttää vatsaansa parsakaalilla.
Mitä vihreitä lihapullia näit?
Kaikki esitetyt ruuat menis meillä. Ruusukaali ei ehkä suosituin
Meillä taas lautaselta katoavat ensimmäisenä vihreät pavut ja parsakaali. Ruusukaalista ei välitä kukaan meidän perheessä niin ei väkisin syödä. Monet noista näytti kyllä ihan maukkailsta.
Todella kylmää pakottaa lapsensa syömään jotain pahanmakuista vihermössöä. En ikinä voisi olla noin julma rakasta lastani kohtaan! Enkä ole todellakaan sanonut lapselle että sitä on syötävä mitä on tai on syömättä.
Voi lapsiparkoja.
Meillä pestopasta on lasten herkkua, mutta pienempi ei syö papuja vaikka mikä olisi. Se on paljon kiinni perheen omista ruokailutottumuksista, mikä on herkkua ja mikä ei. Kyllä meilläkin rakastetaan nakkeja ja ketsuppia laitettaisiin kaikkialle, mutta en vain anna.
Hyvin uppoaa linssikeitot, pestot, tofuruoat .. mitä näitä nyt on mitä jotkut pitää "lapsille sopimattomina".
Löytyykö kaikkien jääkaapista helposti mascarponea maanantaisin? Meiltä ei löydy koskaan....
Olipa lista 😂
Meillä lapset rakastaa höyrytettyä parsakaalia, mutta mitään "vihreitä lihapullia" ei kukaan söisi. En edes minä. Ruusukaali on pahaa. Pavuista ei oikein pidetä, ilmavaivojakin niistä tulee.
Kukaan ei myöskään pidä hedelmien sekoittamisesta pääruokaan, joten appelsiinilohi jäisi syömättä (tai ne appelsiinit kaivettaisiin pois...).
Tuolla listalla ainoastaan se jauhelihapannu olisi ehkä kelvannut, mutta sen reseptiä en saanut auki.
Ja meillä syödään hyvin ja monipuolisesti, itse tehtyä ruokaa. Kasviksia ja juureksia kyllä. Pestokin uppoaa, mutta ei sitä nyt herneistä tehdä!
Kyllä meillä nuo ruoat uppoaisi. Syödään muutenkin aika kasvispainotteisesti: kalaa pari-kolme kertaa viikossa, kanaa noin kerran viikossa ja muina päivinä kasvisruokaa, punaista lihaa kerran pari kuussa.
Kokkerson kirjoitti:
Löytyykö kaikkien jääkaapista helposti mascarponea maanantaisin? Meiltä ei löydy koskaan....
Kyllä meiltä löytyy mascarponea silloin kun sitä tarvitaan. Sitä katsos saa kaupasta - kaikkina viikonpäivinä.
Olen syönyt vastaavia ruokia ennen raskauksia, ja olemme jatkaneet samaa ruokavaliota lastenkin synnyttyä. Paljon papuja, eri kaaleja, linssejä, yrttejä, vihanneksia, hedelmiä.. Onko se niin, että lasten synnyttyä PAM, lautaselle ilmestyyki yht äkkiä vain lihapullia ja spagettia? Ei ihme sitten, jos lapsi ei suostu vihanneksia vanhemmitenkaan syömään. Tottumiskysymys siis.
Nuo ruusukaalit ei uppoaisi mutta kaikki muu kyllä, eihän nuo edes olleet kovin erikoisia ruokia. Itse vierastaisin appelsiinin ja lohen yhdistämistä (mielummin sitruunaa) mutta kokeilisin varmasti.
Meillä lapset ovat aina syöneet mitä tarjolla on. Ei ole painostettu eikä pakotettu, kukaan ei nirsoile. Ehkä siihen on vaikuttanut se, että me vanhemmat ollaan innoistuneita ruuasta, mulle kokkailu on suorastaan harrastus. Ruokaa siis arvostetaan ja siihen liittyy paljon kaikkea positiivista.
Mun mielestä noi ehdotetut on ihan ok -ruokia, varmaan moni saa niistä vinkkejä.
Meillä. Lapset ovat syömättä, jos ei kelpaa tarjolla oleva ruoka. Syömme paljon kasviksia,sieniä,papuja,ituja,ituhippejä,siemeniä,superrruokaa!