blogistin hampaat
Ihmettelen miksei blogisti Ota hammasrautoja. Tai olisi pitänyt ottaa jo ajat sitten suoristaakseen sikin sokin oleva kalusto. Ollaan niin hienoja mutta tämä olisi pitänyt hoitaa. Turha ostaa miljoonasormuksia jos naama ei kunnossa.
Kommentit (26)
Samaa ihmettelen kuin vastaaja 1, että miten ne hampaat nyt yhtäkkiä on muka niin tärkeät? Itsellänikin vähän vinot ja rumat hampaat, mutta eivätpä mitenkään ole elämääni haitanneet. Kun en onneksi ole mikään bloggaaja tai muu julkisuuden henkilö.
Minulla oli nuorena raudat pitkään.
Nyt aikuisena toinen etuhammas on hieman siirtynyt ja etuhampaiden väliin on tullut pienen pieni rako ja toinen hammas on vähän edempänä kuin toinen. Ei kauhean merkittävän näköistä mutta häiritsee minua! Etenkin sinkkuna!
Onko yksityinen ainoa vaihtoehto? Kuinkahan paljon maksaisi oikominen ja onko ainoa vaihtoehto sellaiset pysyvät raudat kuukausitolkulla? Ehkei sen arvoista..
On vaihtoehtoja pysyville raudoille. Tsekkaa vaikka inman align tai invisalign.
Oli jotekin huvittavaa esimerkiksi lukea jotain Bachelor-keskustelua, jossa yhtä naista kutsuttiin "se nainen, jolla on etuhammas eteenpäin vinossa" . Vaikka siinä naisessa ois ollut kymmeniä muitakin piirteitä, joilla kuvailla. t. #1
Mutta ne blogistin hampaat on hirveät. En itse ole kaunis mutta minulla on hyvin kauniit valkoiset suorat hampaat.
Jos ihminen ostaa miljoona tavaraa pitää hänen olla hyvinhoidettu myös suusta ja ehkä muokata myös leukaa ristipurennan takia. Kauniit vaatteet vaatii kauniin ihmisen. Kun näkee naaman oksettaa.
Vierailija kirjoitti:
Okei, vaikuttaa hyvältä! Mutta hinta 3000 - 6000 e! Huh!
Vierailija kirjoitti:
Mutta ne blogistin hampaat on hirveät. En itse ole kaunis mutta minulla on hyvin kauniit valkoiset suorat hampaat.
Jos ihminen ostaa miljoona tavaraa pitää hänen olla hyvinhoidettu myös suusta ja ehkä muokata myös leukaa ristipurennan takia. Kauniit vaatteet vaatii kauniin ihmisen. Kun näkee naaman oksettaa.
Kuulostat todella inhottavalta ihmiseltä. Mikä sinä olet sanomaan, mitä jotkut vaatteet ja tavarat VAATII? Eiköhän vaatteita ja tavaroita saa vapaasti ostaa jokainen jolla on rahaa, ja jokainen saa itse myös päättää mitä ulkonäkönsä kanssa tekee tai on tekemättä.
Itse olen sekä ruma että on rumat ulkonevat hampaat, mutta ostan kauniita vaatteita ja tavaroita. Enkä todellakaan parantele ulkonäköäni edes meikillä, saati muilla toimenpiteillä. Tämä on ihan tietoinen vastaisku nykyajan ahdistavia ulkonäköihanteita vastaan, että en alistu enkä yritä saada itseäni mahtumaan niihin, vaikka olisi varaakin. Ap:n kaltaiset saavat sitten vaan oksetuksensa kanssa elellä kun minut näkevät :D Itseäni ei kyllä kenenkään ihmisen näkeminen okseta, kummallinen ajatuskin...
Vierailija kirjoitti:
Nyt aikuisena toinen etuhammas on hieman siirtynyt ja etuhampaiden väliin on tullut pienen pieni rako ja toinen hammas on vähän edempänä kuin toinen. Ei kauhean merkittävän näköistä mutta häiritsee minua! Etenkin sinkkuna!
Onko yksityinen ainoa vaihtoehto? Kuinkahan paljon maksaisi oikominen ja onko ainoa vaihtoehto sellaiset pysyvät raudat kuukausitolkulla? Ehkei sen arvoista..
Ei kyllä kuulosta yhtään siltä että kannattaisi mitään oikomisia tuollaisen takia alkaa harkitsemaan... Ne hampaat kun voi taas palata ennalleen sen uudenkin oikomisen jälkeen. Lisäksi esim. niissä näkymättömissä raudoissa usein joudutaan hiomaan hampaiden välistä, ja työkaverille kävi niin että ajan kanssa alkoi reikiintyä etuhampaat niistä väleistä joista oli hiottu oikomisen takia.
Ei tässä blogittaressa mättää pelkästään hampaat (eikä niihin hampaisiin raudat auta).
Ps. Se on hankkimassa raudat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä kuulosta yhtään siltä että kannattaisi mitään oikomisia tuollaisen takia alkaa harkitsemaan... Ne hampaat kun voi taas palata ennalleen sen uudenkin oikomisen jälkeen. Lisäksi esim. niissä näkymättömissä raudoissa usein joudutaan hiomaan hampaiden välistä, ja työkaverille kävi niin että ajan kanssa alkoi reikiintyä etuhampaat niistä väleistä joista oli hiottu oikomisen takia.
Kiitos kommentista. Ehkä toistaiseksi pyrin pitämään hampaat mahdollisimman valkoisina...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat todella inhottavalta ihmiseltä. Mikä sinä olet sanomaan, mitä jotkut vaatteet ja tavarat VAATII? Eiköhän vaatteita ja tavaroita saa vapaasti ostaa jokainen jolla on rahaa, ja jokainen saa itse myös päättää mitä ulkonäkönsä kanssa tekee tai on tekemättä.
Itse olen sekä ruma että on rumat ulkonevat hampaat, mutta ostan kauniita vaatteita ja tavaroita. Enkä todellakaan parantele ulkonäköäni edes meikillä, saati muilla toimenpiteillä. Tämä on ihan tietoinen vastaisku nykyajan ahdistavia ulkonäköihanteita vastaan, että en alistu enkä yritä saada itseäni mahtumaan niihin, vaikka olisi varaakin. Ap:n kaltaiset saavat sitten vaan oksetuksensa kanssa elellä kun minut näkevät :D Itseäni ei kyllä kenenkään ihmisen näkeminen okseta, kummallinen ajatuskin...
👍!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, vaikuttaa hyvältä! Mutta hinta 3000 - 6000 e! Huh!
Totta. Mutta eikö "perinteisten rautojen" kanssa oikominenkin yksityisellä maksa useita tuhansia €?
Jos tässä ketjussa kyseessä AD:n blogi , niin blogistillahan ON raudat???? Ollut varmaan reilun kuukauden ja ihan avoimesti tästä oikomisprojektista kertonut..
Joku hammaslääkäri kommentoi joskus sen leukaa ja hampaita ja sanoi että tilanne on erittäin vaikea korjata. Pitäisi leikellä leuat ja hampaat ja laittaa kuolaimet
Mikä pakkomielle aloittajalla on Alexan hampaista? Miksi ne sinua häiritsevät noin mahdottoman paljon?
Täh, eihän nuo sen hampaat ole edes yksi-risti-kaksi, jännästi ulkonevat kyllä.
Miksi ne hampaat ovat niin tärkeät? Tuntuu, että niiden perusteella arvioidaan ensi vilkaisulla koko ilminen jopa hänen älykkyysosamääräänsä asti... Sen sijaan nenäoperaatiota tai muuta vastaavaa harvemmin ehdotellaan, vaan outo piirre saatetaan nähdä jopa persoonallisena tavaramerkkinä.
Niin että mikä niissä hampaissa on niin erilaista? Onko se joku pinttynyt käsitys täydellisestä Pepsodent-hymystä? Vai onko hymyllä yksinkertaisesti kohtuuttoman suuri painoarvo, jolloin kaikki mahdolliset "virheet" pannaan merkille?
En ole kyseinen bloggaaja, mutta kyllä, kadun, etten silloin 12-vuotiaana halunnut / kehdannut ottaa hammasrautoja. Kyllä, hampaani ovat rumat. Kyllä, yritän parhaani mukaan olla esittelemättä niitä. Kyllä, kiinnitän itseki joskus huomiota toisten hampaisiin ja esim. ienhymy ei ole mielestäni viehättävä. Mutta näiden kanssa nyt vaan on elettävä.