Yllätysraskaus 46-vuotiaana, mitä tehdä?
Meillä on kaksi lasta, joista nuorempi pääsee kesällä ripille. Aikomuksena ei ole ollut hankkia enää lapsia, mutta kun mies ei ole halunnut laittaa piuhoja poikki, eikä ole sitten halunnut, että minäkään joudun leikkaukseen ehkäisyn vuoksi, olemme käyttäneet muuta ehkäisyä.
Luulin, että kuukautiset ovat jääneet pois vaihdevuosien takia... Mutta oireet ovat kuin raskaudessa ja tänään ostin hetken mielijohteesta kauppareissulla testin. Ja plussahan se on. Mitä ihmettä tässä pitäisi tehdä? Lapset on teini-iässä ja elämä on ihan ok, toisinaan raskasta. Leski-isälläni on muistisairaus.
En ole kertonut vielä miehelle. Olenko kamala ihminen, kun toivon, että tämä menisi kesken? En tiedä mitä ajatella. En halua enää vauvaa. Onko se lapsellekaan reilua, että kun hän on teini, vanhemmat ovat eläkeiässä? En jotenkin usko, että jaksaisin enää hoitaa pientä, en jaksa yövalvomisia, en koliikkia, en uhmista. Toisaalta hävettää, että miten voi tämän ikäisenä tulla vahingossa raskaaksi. En halua sitäkään, että meistä puhutaan ihan varmasti pahaa selän takana, jos pidämme lapsen. Monen mielestä on itsekästä hankkia lapsi näin vanhana. Minä mietin, että olenko hirveän itsekäs, kun tuntuu, etten halua lasta.
Fiksuja mielipiteitä kaipaan. Abortti on murha -huutelijat voivat mennä pihalle huutelemaan.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tietenkin teet abortin. Ei kai kukaan halua pitää enää tuossa iässä huom. EI TOIVOTTUA lasta? Itsekin tein 42-vuotiaana abortin eikä ole kaduttanut yhtään. Miehelle olin aina sanonut etukäteen, että juu ei-toivottuja raskauksia ei sitten jatketa. Mies kun tykkäsi vedellä ilman kortsua.
N43Kaksi idioottia ovat löytäneet toisensa.
Ei ole idiotismia vältellä turhia hormoneja, vedä sä vaan pillereitä naamaasi XD
Minäminiminä. Minä en halua hormoneja kehooni. Minä en huolehdi ehkäisystä. Minä katson oikeudekseni teettää yhteiskunnan kustannuksella abortin, koska minä ja mieheni olemme älyltämme vajaita ja emme tunne muuta ehkäisyä kuin hormonit.
Oletko koskaan kuullut sterilisaatiosta? Jos hormonit, kumi, kierukka etc eivät käy vajaavaisten maailmankatsomukseen, niin sterilisaatio olisi sopiva vaihtoehto, kun kerta niitä lapsia ei haluta.
Eiköhän se lapsi ole luotu koska on tarkoitettu tähän maailmaan. Ja ihan ilman jeesustelua tämä mielipide. Sitäkin mietin että jossain on pari jotka voisitte miehesi kanssa tehdä hyvin onnelliseksi eli adoptio voisi olla erittäin hyvä päätös. Rankka sellainen ja raskaus aika voi olla myös tietty raskasta tuossa iässä mutta miettikääpä tuota vaihtoehtoa.
Ja oikein paljon jaksamista teille, on päätös mikä tahansa! ☺
Jos et aijo tehdä aporttia niin sitten sinun vain tarvii synnyttää kasvattaa vielä yksi lapsi vaikka et jaksaisikaan.
Murha on niiin näppärä keino monissa tilanteissa. Ja tästähän ei edes jää kiinni! Ruumiinhävitysongelmaakaan ei ole kuten dekkareissa.
Flunssssa makoilen tässä ja lapsi leikkii kavereiden kanssa toisessa huoneessa (10 v) ja ikää mulla 47 v. Huh huh, en jaksaisi aloittaa vauvavaihetta alusta, en millään. Olen huono nukkumaan ja eka vuodet vauvan kanssa raskaita, jos sattuu huonouninen vauvakin. Nou nou. Mutta en ala neuvomaan todellakaan muita. Tsemppiä teille, mihin päädyttekään.
Paremmissakin tilanteissa nainen päätyy abortin tekoon. Miksi tämä aluillaan oleva raskaus olisi sen pyhempi, että sitä pitäisi jatkaa loppuun asti ja sen jälkeen koko elämä hoivata tavalla tai toisella jälkikasvua, vaikka voimat eivät riitä. Siksikö, että on suhteellisen harvinaista tulla raskaaksi 46-vuotiaana?
Onneksi nykyään abortin voi tehdä teknisesti helpommin kuin vuosikymmen sitten: lääkkeellisesti, ilman kaavintaakin.
Ratkaisu on varmaankin omalla tavallaan raskas, mutta ei kannata mystifioida tapahtumaa. Saati hävetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tietenkin teet abortin. Ei kai kukaan halua pitää enää tuossa iässä huom. EI TOIVOTTUA lasta? Itsekin tein 42-vuotiaana abortin eikä ole kaduttanut yhtään. Miehelle olin aina sanonut etukäteen, että juu ei-toivottuja raskauksia ei sitten jatketa. Mies kun tykkäsi vedellä ilman kortsua.
Ei ole idiotismia vältellä turhia hormoneja, vedä sä vaan pillereitä naamaasi XD
Minäminiminä. Minä en halua hormoneja kehooni. Minä en huolehdi ehkäisystä. Minä katson oikeudekseni teettää yhteiskunnan kustannuksella abortin, koska minä ja mieheni olemme älyltämme vajaita ja emme tunne muuta ehkäisyä kuin hormonit.
Oletko koskaan kuullut sterilisaatiosta? Jos hormonit, kumi, kierukka etc eivät käy vajaavaisten maailmankatsomukseen, niin sterilisaatio olisi sopiva vaihtoehto, kun kerta niitä lapsia ei haluta.
Mä olen tässä ihan samaa mieltä ap:n kanssa; en ikinä enää syö e-pillereitä. En täytä kroppaani sellaisella paskalla. Pelkät katumuspillerit ekassa vakavassa suhteessa kun kortsu meni rikki aiheuttivat sellaisen pahan olon. Sitten söin Hormonett-epillereitä ja koko ajan itketti. Tulinkin sitten raskaaksi kun unohdin ottaa YHDEN pillerin vatsataudissa. Sen jälkeen olen käyttänyt vain kuparikierukkaa ilman mitään hormonipaskaa.
Ymmärrätkö ihan varmasti, että jos raskaus ei mene kesken ja teet abortit, tapat elävän olennon, josta olisi kehittynyt kaunis pieni ihminen, oma lapsesi?
Jos et halua pitää lastasi ja tunnet sen verran kunnioitusta lapsesi elämää kohtaan, harkitse adoptiota. Moni kipeästi lasta toivova pariskunta olisi ikikiitollinen mahdollisuudesta saada adoptiolapsi ja he tulisivat antamaan mahdollisimman hyvät olosuhteet tälle lapselle.
Jos 5kymppiset on elämänsä parhaassa työkunnossa niin miksi sama ei pätisi lasten kasvatukseen.
Asun maalaiskylässä, jossa lähes kaikkien perheiden iltatähdet syntyi parikymmentä vuotta sitten vanhempien ollessa yli 40. Ei tullut mieleenkään, että siinä olisi jotain ihmeellistä. Itse olen tällainen kuopus. Arvelen, että meillä kuopuksilla oli paremmat olot kuin vanhemmilla sisaruksilla. Ainakin omat vanhempani ovat jaksaneet tehdä kanssani ihan kaikkea, mitä vanhemmilta odotetaan. Enkä itse pidä vanhempiani vanhoina. Lapsuudessa tosin pidin joidenkin kavereiden vanhempia oudon nuorina. Se ei ollut minulle se normi. Itselle oli luonnollista se, että vanhempani ollivat sen ikäisiä, johon olin tottunut. Ei ole kertaakaan ole käynyt edes mielessä, että vanhempieni ikä hävettäisi tai jotain sinne päin. Se mihin ihminen kasvaa, tuntuu lapsesta oikealta ja hyvältä, kunhan lasta rakastetaan ja hänestä huolehditaan.
Minkä tahansa ikäisille vanhemmille köyhyys, sairastaminen, rikokset ja avioerot on tragedia. Jos perheen asiat on kunnossa ja rakkautta riittää, lapsi on ihan varmasti onnellinen, oli vanhemmat minkä ikäisiä tahansa.
Jos ap ei lasta halua eikä usko jaksavansa hänestä huolehtia, niin lähtökohta ei ole hyvä, oli ikä mikä tahansa.
Ihan kuin 46v ois ikäloppu. Jos fysiikka ja psyyke on kunnossa niin siitä vaan mammailemaan.
Osa abortoiduista syntyy elävinä.
Tätäkö haluat?
Muutaman viikon ikäisellä sykkii jo sydän.
Haluat siis tappaa pienen?
Otatko ruumiin muistoksi?
Muutoin se menee jätteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Murha on niiin näppärä keino monissa tilanteissa. Ja tästähän ei edes jää kiinni! Ruumiinhävitysongelmaakaan ei ole kuten dekkareissa.
Niinpä. Ja kaikki tehdään piilossa. Tappo tehdään kohdun sisällä ja ruumista ei näytetä
murhan tilaajalle.
Jätteisiin piiloon vaan. Eihän se enää ääntä pidä.
Vierailija kirjoitti:
Aika selvää varmaan mitä teet.
Yksi iso ryhmä ketkä teettää abortteja on kuulemma juuri menopaussi-ikäiset naiset, jotka on laiminlyöneet ehkäisyn muka tarpeettomana, kertoi gynekologini. Sitä sattuu muillekin, ap. Rohkeutta.
Kyllä, abortin tekijät ovat useinmiten joko niitä todella nuoria tai sitten biologisesti vanhoja joilla on jo lapsiluku täynnä. 46-vuotiaan raskaus on sen lisäksi paljon riskialttiimpi kuin nuorella, sekä lapselle että äidille. Tämä ei tarkoita sitä, etteikö kaikki voisi mennä hyvin, mutta tilastojen valossa riskit ovat voimakkaasti kasvaneet.
Ihan ensimmäiseksi, keskustele miehesi kanssa. Se mihin päädytte, on yhteinen päätös, miehelläsi on oikeus tietää.
Itse varmasti pitäisin lapsen. Vaikka yöheräämiset ym. ovat rankempia kuin nuorempana, kestää ne hyvin, kun ei tarvitse lähteä aamulla töihin eikä ole muita pieniä lapsia hoidettavana. Itseasiassa aika ihana ajatus :) Elämänkokemus tuo mukanaan tiettyä rentoututta ja oikeiden mittasuhteiden näkemistä. Muistisairaasta isästä huolehtiminen on raskasta, mutta hän tuskin on kokonaan sinun hoidettavana? Jos on, niin siihen voi miettiä vaihtoehtoja. Missään nimessä päätöksesi ei voi olla vauva vs. muistisairas isäsi.
Mihin ikinä päädyttekin, tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tässä ihan samaa mieltä ap:n kanssa; en ikinä enää syö e-pillereitä. En täytä kroppaani sellaisella paskalla. Pelkät katumuspillerit ekassa vakavassa suhteessa kun kortsu meni rikki aiheuttivat sellaisen pahan olon. Sitten söin Hormonett-epillereitä ja koko ajan itketti. Tulinkin sitten raskaaksi kun unohdin ottaa YHDEN pillerin vatsataudissa. Sen jälkeen olen käyttänyt vain kuparikierukkaa ilman mitään hormonipaskaa.
Niin, vastaukseni tuolle N43 ei koskenutkaan hormonien syöntiä. Jokaisen pariskunnan tulisi huolehtia itsellensä sopiva ehkäisy. Tämä N43 ei selkeästi ole asiaa miehensä kanssa kuntoon laittanut, jos ukko vetelee paljaalla, ehkäisyä ei käytetä ja sitten tehdään abortti, kun lapsi ei olekaan "toivottu". N43 on jo sen verran vanha, että jos niitä lapsia ei oikeasti halua, niin sitten sterilisaatio joko naiselle tai miehelle olisi mitä oivin ratkaisu. Ei tarvitse sitten abortoida niitä ei toivottuja lapsia, kun ei kerta sitä ehkäisyäkään kyetä hoitamaan kuntoon... johtuen mistä syystä? En keksi mitään muuta syytä kuin, että henkilö ja hänen puolisonsa ovat molemmat idiootteja.
Hei, tutkimusten mukaan vaihdevuodet alkavat myöhemmin niillä jotka eivät ole koskaan tupakoineet, joilla kuukautiset ovat alkaneet suht aikaisin (mulla 12vuotiaana), ovat yli 40 vuotiaana normaalipainoisia. Sitten on huomattu yllättävä seikka, että hieman alkoholia käyttävillä vaihdevuodet alkavat myöhemmin kun absolutisteilla. Myös perintötekijät vaikuttavat eli jos omalla äidillä on alkanut myöhään, niin tod näk myös tyttärellä. Liikunnallisuus hidastaa myös vaihdevuosien alkamista.
Sitten tuohon yllätysraskauteen 46 vuotiaana. Ei se mikään ihme ole. Mun työpaikallani on noin 45 vuotias nainen äitiyslomalla ja hänen miehensä on 10 v nuorempi. Eli se miehenkin ikä vaikuttaa.