Yllätysraskaus 46-vuotiaana, mitä tehdä?
Meillä on kaksi lasta, joista nuorempi pääsee kesällä ripille. Aikomuksena ei ole ollut hankkia enää lapsia, mutta kun mies ei ole halunnut laittaa piuhoja poikki, eikä ole sitten halunnut, että minäkään joudun leikkaukseen ehkäisyn vuoksi, olemme käyttäneet muuta ehkäisyä.
Luulin, että kuukautiset ovat jääneet pois vaihdevuosien takia... Mutta oireet ovat kuin raskaudessa ja tänään ostin hetken mielijohteesta kauppareissulla testin. Ja plussahan se on. Mitä ihmettä tässä pitäisi tehdä? Lapset on teini-iässä ja elämä on ihan ok, toisinaan raskasta. Leski-isälläni on muistisairaus.
En ole kertonut vielä miehelle. Olenko kamala ihminen, kun toivon, että tämä menisi kesken? En tiedä mitä ajatella. En halua enää vauvaa. Onko se lapsellekaan reilua, että kun hän on teini, vanhemmat ovat eläkeiässä? En jotenkin usko, että jaksaisin enää hoitaa pientä, en jaksa yövalvomisia, en koliikkia, en uhmista. Toisaalta hävettää, että miten voi tämän ikäisenä tulla vahingossa raskaaksi. En halua sitäkään, että meistä puhutaan ihan varmasti pahaa selän takana, jos pidämme lapsen. Monen mielestä on itsekästä hankkia lapsi näin vanhana. Minä mietin, että olenko hirveän itsekäs, kun tuntuu, etten halua lasta.
Fiksuja mielipiteitä kaipaan. Abortti on murha -huutelijat voivat mennä pihalle huutelemaan.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Tietysti teet abortin. Sen saa sen kummempia selittelemättä, kun ikää on yli 40-v. Ei kannata asettaa toivoa sille, että raskaus menisi itsekseen kesken. Kerrot toki miehelle .
N51
Aika rohkeasti neuvot tuntematonta ihmistä. Ei se abortti kuitenkaan mikään läpihuutojuttu ole joka tehdään tuosta vaan.
Ap, kerro miehelle ja miettikää yhdessä mitä teette.
Miksi lapsen pitäminen olisi itsekästä? Sinulla on kuitenkin kaksi muutakin lasta, vanhempana voit yrittää vaikuttaa siihen minkälaiset välit sisarussarjalla olisi keskenään. Vaikka vähän vanhemmille äideille syntyneet lapset menettäisivät vanhempansa aikaisin, niin sisarukset voivat hyvin olla osa läheistä lapsuuden perhettä vanhempien jälkeenkin.
Ainoan lapsen tekeminen tuon ikäisenä voisi olla itsekkäämpää, jos lapsen tekisi vain omasta tarpeesta saada lapsi.
Et voi tehdä varmaa päätöstä ennen kuin kerrot miehelle
Onnea ja neuvola aikaa varaamaan! Toivottavasti päätät pitää lapsen. Kyllä ne asiat siitä järjestyvät. Miksi puheista välittäisit mitään? Anna mennä vaan!
Tulet katumaan aborttia. Se ON murha.
Olen myös 46v, kuopukseni on 2v. Kun tulin raskaaksi, en missään tapauksessa halunnut enää vauvaa. Mutta koska en pystynyt abirttiakaan tekemään, vauva syntyi.
Ja voi miten onnellinen olenkaan hänestä nyt! Hän on koko perheen lemmikki, teinit ja vanhemmat, kaikki paapovat, hellivät ja lellivät tätä perheemme pikkuista aurinkoa.
Olis kannattanut miehen laitattaa piuhat poikki tai "antaa" sinun mennä leikkaukseen. Itse laitatutin johtimet kiinni kun olin 39v kun mies ei kerran vaivautunut omiaan katkaisemaan. olis ollu hirveätä elää pelossa ,että vielä voisi vanhoilla päivillään tulla raskaaksi.Täytyy kyllä hattua nostaa naisille, jotka jaksaa aloittaa vauvarumban vielä yli 40 vuotiaana. Vaikea on päätös edessä, eipä käy kateeksi.
Jos ensimmäinen ajatuksesi on että et jaksa ja abortti on ratkaisu niin silloin se on . Ei kannata alkaa asiaa sen enempää märehtimään. On täysin hyväksyttävää ja ymmärrettävää , että et tunne jaksavasi , on aika vaikeaa kuvitella juoksevansa 50:nä tarhaikäisen perässä , isovanhempana ehkä joo . Olet vihdoin saanut lapsesi ikään jolloin eivät tarvitse lähes kokoaikaista läsnäoloasi . On sinun vuorosi huo'ahtaa hetki . Muistisairas isä tuonee myös omat vaatimuksensa ja se voi olla erittäin raskasta
Ei tule tuossa iässä mitään vahinkoraskauksia, jos luotettava ehkäisy on käytössä.
Onneksi olkoon jos totta!
Sairasta että joku edes ehdottaa aborttia.
No tietenkin teet abortin. Ei kai kukaan halua pitää enää tuossa iässä huom. EI TOIVOTTUA lasta? Itsekin tein 42-vuotiaana abortin eikä ole kaduttanut yhtään. Miehelle olin aina sanonut etukäteen, että juu ei-toivottuja raskauksia ei sitten jatketa. Mies kun tykkäsi vedellä ilman kortsua.
N43
Vierailija kirjoitti:
No tietenkin teet abortin. Ei kai kukaan halua pitää enää tuossa iässä huom. EI TOIVOTTUA lasta? Itsekin tein 42-vuotiaana abortin eikä ole kaduttanut yhtään. Miehelle olin aina sanonut etukäteen, että juu ei-toivottuja raskauksia ei sitten jatketa. Mies kun tykkäsi vedellä ilman kortsua.
N43
Aika yllätys oli minullekin tulla raskaaksi yli 40 v , tosin olin halunnut lasta muutaman vuoden ja oli ensimmäinen. Oli aivan fantastista olla raskaana ja terve vauva tuli. En ollut tiennytkään kuinka mahtavaa on olla äiti mutta myös todella vaativaa.
Jos miehesi haluaa lapsen pitää niin aborttia et tee. Jotenkin viestistäsi saa tunteen että hän ei haluaisi aborttia. On se lapsi hänenkin lapsi joten et voi itsekkäästi olla yksin päättämässä hänen kohtalosta.
Vierailija kirjoitti:
Jos miehesi haluaa lapsen pitää niin aborttia et tee. Jotenkin viestistäsi saa tunteen että hän ei haluaisi aborttia. On se lapsi hänenkin lapsi joten et voi itsekkäästi olla yksin päättämässä hänen kohtalosta.
Suomen lain mukaan päätös abortista on viime kädessä lasta kantavan henkilön, eli äidin, käsissä. Eli jos ap pitää aborttia oikeana ratkaisuna ja vaikka mies ei näin ajattelisikaan, niin ap:lla on täydet oikeudet ratkaisuunsa. Ketään ei pakoteta synnyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N43Aika yllätys oli minullekin tulla raskaaksi yli 40 v , tosin olin halunnut lasta muutaman vuoden ja oli ensimmäinen. Oli aivan fantastista olla raskaana ja terve vauva tuli. En ollut tiennytkään kuinka mahtavaa on olla äiti mutta myös todella vaativaa.
Mulla on jo kaksi lasta ja vaikea elämäntilanne, siinä on ihan tarpeeksi. Vahingostahan voi tulla toivottu lapsi, mutta jos ei tule, niin ei mitään järkeä pitää lasta siksi, ettei "syyllisty" aborttiin.
Mies ei halua sitä ja mies ei halua tätä. Millaista vastuuta itse kannat itsestäsi ja tilanteestanne?
Alapeukuttakaa vaan mutta on kyllä tärkeyden huippu jos abortti tehdään vaikka toinen vanhempi haluaa lapsen pitää. Onnea loppuelämälle. Suurella todennäköisyydellä mies jättää.
Suomen lakien mukaan kenenkään miehen ei tarvitse jäädä liittoon jos nainen tekee abortin vastoin miehen tahtoa. ....
Oma päätöksesi!