Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei työttömät perusta yrityksiä?

Lääkärisnainen
23.04.2016 |

Uskomatonta, että korkeilla tui'illa halutaan vain oleskella. Työttömien pitäisi velvoittaa perustaa yritys ja ansaitsemaan rahat itse!

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärisnainen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä työtön elää kunnes saa yrityksen tuottamaan?

Miksi aina takertua lillukanvarsiin? Ei tällä tavoin synny mitään uutta.

Ilmaisia ideoita: cleantech, julkisten rajapintojen tietovarastoja hyödyntävät appsit, ekomatkailu, turvallisuuspalvelujen innovointi, puurakentaminen... Itsellä riittää ideoita tulvaksi asti!!!

tätä alapeukutetaan siksi että verkkariperse joutuisi nousemaan jos yhtään pitäisi itse vaivautua... huhhuh!

Vierailija
42/53 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, että korkeilla tui'illa halutaan vain oleskella. Työttömien pitäisi velvoittaa perustaa yritys ja ansaitsemaan rahat itse!

"Lääkärikö" siellä kirjoittaa noin hyvää suomea sekä on keksinyt ehdottaa jotain aivan uutta ideaa

(tuota työttömät eivät olekaan koskaan aiemmin kuulleet...) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loivemmin samoilla linjoilla. En ymmärrä miksi täällä huudetaan koko ajan sitä, miten töihin mennään kun saadaan kunnon palkka, eikä kuitenkaan itse yritetä saada sitä toimeentuloa. Miksi jonkun muun pitäisi pystyä maksamaan sulle kolmen tonnin palkkaa, jos et itse pystyisi omalla yritystoiminnalla siihen?

Pystytkö sinä yhtäkkiä tuottamaa itsellesi 3000 € palkan? Oletko edes työnantajallesi kaikkine sivukuluinesi sen 3000 € arvoinen Pystytkö käsi sydämellä sanomaan, ettei sulla ole pienintäkään riskiä vuoden sisällä joutua työttömäksi?

Ei ole kai puhuttu kolmen tonnin palkoista vaan siitä, että työmarkkinatuella, joka on n. 500 €/kk nettona (eli HUOM myös työttömyyskorvauksista  maksetaan veroa 22 %) tuntuu todella epäreilulta mennä palkkatöihin tekemään samaa asiaa, jota kollega tekee vaikka 1500 € bruttopalkalla vaikkapa kuudeksi kuukaudeksi 500 € tuloilla. Tästä on ollut kyse näissä "osaamisnäyttöjen" vastustamisessa

Yrittäjänä ei usein ensimmäisen puolen vuoden aikana saa edes sitä 500 € elämiseen ja syödäkin täytyy. Kannattaa kaivaa myös eilinen ketju siitä, kuinka osa-aikainen yrittäminen on uuden lain myötä tehty käytännössä mahdottomaksi. 100 € tienesti keikkahommasta yrittäjänä katkaisee tuen useaksi kuukaudeksi ja vaati sivutolkulla paperiselvitystä ja taas 2 kk käsittelyajan.

Olen ollut työttömänä, eikä työpaikkani nytkään ole varma. Kovasti ponnistelen 2500 euron bruttopalkkani eteen, mutta olenko sen arvoinen, en tiedä. Valitettavasti ihan tavalliset ihmiset odottavat epärealistista palkanmaksukykyä yrityksiltä. Kympin tuntipalkalle nauretaan, vaikka se kuinka olisi tessin mukainen. Ilmaistyötä en kannata, mutta työehtosopimuksen mukaisella palkalla pitäisi ihan jokaisen työttömän mennä töihin mahdollisista kannustinloukuista huolimatta.

Vierailija
44/53 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmaisia ideoita: cleantech, julkisten rajapintojen tietovarastoja hyödyntävät appsit, ekomatkailu, turvallisuuspalvelujen innovointi, puurakentaminen... Itsellä riittää ideoita tulvaksi asti!!!

Voe vittu mitä paskaa! Rupee vaan koodaamaan sitä sovellusta jollain leipuri autoasentaja yms. papereilla. Ekomatkailussa laitetaan asiakas itse kävelemään kohteeseen? Puurakentaminen joo raksalla on ihan hemmetin kova kilpailu, että sun pitää rakentaa se mökki ihan ite ja sitten vasta koittaa myydä. Yksin saat rakentaa sitä ainakin vuoden vähintään ja mistä meinasit rahat saada? Pelkkään mökkiin saat väh. 100.000€ laittaa. Tontti ja suunnittelu ei maksa mitään. Millä meinasit elää sen ajan kun rakentelet? Vai meinasitko olla se työtön rakennus-/puuinsinööri joka rupee noita suunnittelemaan? Noiden pitää tehdä 6v vanhemman suunnittelija alaisena ennen kun saa itse tehdä yhtään mitään. Tommonen vanhempi suunnittelija maksaakin sitten sen 3500-4500€+75% kuukaudessa, joten saa olla aika innovatiivinen...

Ajattelusi on hyvin vanhakantaista, tuolla asenteella yritys menee konkurssiin. Fiksu yrittäjä perehtyy 3D CNChen ja tekee puuelementtejä. Seuraa aikaasi tai olet historiaa!

Cnc koneenkin saa ihan parilla sataa tokmannilta?

Otat lainaa ja investoit tulevaisuuteen. Ymmärrät kai jotain capexin päälle? Yhteisöveroa maksetaan vain voitoista.

Toki, lainanantajat ihan mainostaa telkkarissa ja radiossakin pyörii mainos, että "ostetaan matto, sohva ja telkkari, sitten lähdetään matkoille". Kyllähän sieltä lainaa saa CNC-koneeseenkin.

Vierailija
45/53 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"tui'illa"

Akateemiset Lääkärisnaiset kirjoittavat noin.

Vierailija
46/53 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit on itse myöskin valtion elättejä, ettekä te tuo yhtään penniä bkt:n kasvua Suomelle. Lääkärit ovat tähän nähden törkeästi ylipalkattuja, ja palkat voitaisiin leikata vaikkapa puoleen.

Ja turha ulista että muutatte ulkomaille, voidaan myös säätää laki että maksatte koulutuksenne valtiolle. Tätä on aina välillä väläytelty, ja se on aika pitkä lasku jos siihen mennään.

Miksi lääkäri et itse ala tuottaa jotain kasvua kansantaloudelle? Keksi vaikka lääketieteeseeen liittyvä innovaatio ja perusta yritys. Silloin olisi sinustakin hyötyä Suomen taloudelle, etkä olisi vain osa raskaita menoeriä.

Vierailija
47/53 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nimimerkkisi on todenperäinen, niin tiedät paremmin kuin hyvin, että kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia. Kaikista ei yksinkertaisesti ole yrittäjiksi, vaikka saisivat rahoituksenkin järjestymään. Yrittäjyys vaatii tietynlaista luonnetta ja se taas puuttuu useimmilta. Vaatimattoman karkkikioskin pitäminenkin on monelle ylivoimainen tehtävä. Tällä hetkellä työttömissä on koulutettujakin, mutta jos koulutus ei viittaa yrittäjyyteen, niin kyllä se leipäpuu pyritään etsimään sieltä omalta alalta. Suuri joukko työttömistä on myös vailla muuta koulutusta kuin peruskoulu, joka sekin on monella sujunut heikosti. Heistä ei ole edes lähihoitajiksi, jollaisiksi monet on suorastaan pakotettu kouluttautumaan. Ei sekään ala kaikille sovi.

48/53 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Ensin pitäis tietää millaisia yrityksiä oikeeasti tarvitaan. Jos teknologia vielä kehittyy niin työttömiä tulee aina olemaan enemmän ja enemmän, jos kaikki on liian tehokasta. Mitä muuta ihminen tarvitsee kuin asunnon, ruokaa, perheen ja harrastuksen? Näihin kaikkiin ei tarvitse oikeesti miljoonia upottaa.

Ei yhteiskunnan tarvitse tietää minkälaisia yrityksiä tarvitaan, koska tarve muuttuu päivittäin. Pienten yritysten etu on, että voivat tehdä monenlaista hyvinkin pienillä muutoksilla. Verkostoitumalla toisten yritysten kanssa saa äkkiä selville, minkälaisia töitä tarvitaan. Käyminen paikanpäällä ja muiden yritysten kanssa keskustelemalla, eli perusjalkatyöllä yksittäinen tekijä selvittää jo paljon.

Eikä todellakaan kaikille löydy yrittämällä töitä, mutta sillä saadaan osa töihin. Osa työllistyy asiakasyrityksiin. Yritykset kasvaa, muuttuu ja kehittyy, jolloin tilanteetkin kehittyvät.

Vierailija
49/53 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista ei ole yrittäjiksi. Kaikki eivät halua yrittäjiksi. Tietääkseni vielä ei säädetty lakia pakkoyrittäjyydestä, joten työttömillä on oikeus kieltäytyä yrittäjyyden iloista, jos heistä ei siihen hommaan ole.

Vierailija
50/53 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loivemmin samoilla linjoilla. En ymmärrä miksi täällä huudetaan koko ajan sitä, miten töihin mennään kun saadaan kunnon palkka, eikä kuitenkaan itse yritetä saada sitä toimeentuloa. Miksi jonkun muun pitäisi pystyä maksamaan sulle kolmen tonnin palkkaa, jos et itse pystyisi omalla yritystoiminnalla siihen?

Pystytkö sinä yhtäkkiä tuottamaa itsellesi 3000 € palkan? Oletko edes työnantajallesi kaikkine sivukuluinesi sen 3000 € arvoinen Pystytkö käsi sydämellä sanomaan, ettei sulla ole pienintäkään riskiä vuoden sisällä joutua työttömäksi?

Ei ole kai puhuttu kolmen tonnin palkoista vaan siitä, että työmarkkinatuella, joka on n. 500 €/kk nettona (eli HUOM myös työttömyyskorvauksista  maksetaan veroa 22 %) tuntuu todella epäreilulta mennä palkkatöihin tekemään samaa asiaa, jota kollega tekee vaikka 1500 € bruttopalkalla vaikkapa kuudeksi kuukaudeksi 500 € tuloilla. Tästä on ollut kyse näissä "osaamisnäyttöjen" vastustamisessa

Yrittäjänä ei usein ensimmäisen puolen vuoden aikana saa edes sitä 500 € elämiseen ja syödäkin täytyy. Kannattaa kaivaa myös eilinen ketju siitä, kuinka osa-aikainen yrittäminen on uuden lain myötä tehty käytännössä mahdottomaksi. 100 € tienesti keikkahommasta yrittäjänä katkaisee tuen useaksi kuukaudeksi ja vaati sivutolkulla paperiselvitystä ja taas 2 kk käsittelyajan.

Olen ollut työttömänä, eikä työpaikkani nytkään ole varma. Kovasti ponnistelen 2500 euron bruttopalkkani eteen, mutta olenko sen arvoinen, en tiedä. Valitettavasti ihan tavalliset ihmiset odottavat epärealistista palkanmaksukykyä yrityksiltä. Kympin tuntipalkalle nauretaan, vaikka se kuinka olisi tessin mukainen. Ilmaistyötä en kannata, mutta työehtosopimuksen mukaisella palkalla pitäisi ihan jokaisen työttömän mennä töihin mahdollisista kannustinloukuista huolimatta.

Hyvin, hyvin harvoin on missään kommenteissa ollut kyse siitä, että kieltäydytään TES:n mukaisista palkoista kannustinloukun nimessa, vaan on nimenomaan ja juuri kritisoitu TYÖMARKKINATUELLA työllistämistä. Siis 500 €/kk. Ei varmasti ole olemassa sellaista kokopäiväistä duunia, jossa kuukausittainen brutto olisi 650 €/kk??  Tulee ehkä yllätyksenä, mutta työmarkkinatuella on koulutettuja ja kokeneita ihmisiä, jotka eivät ole pitkäaikaistyötömiä. Esim. itse saan työmarkkinatukea, vaikka kuulun liittoon ja olen maksanut Suomeen sekä veroja että liiton jäsenmaksuja yli 15 vuotta. Mutta olen asunut ulkomailla viimeiset kolme vuotta ja palannut Suomeen vuoden alussa, joten työssäoloehto ei tietenkään täyty.

Olen ollut nyt siis kohta 4 kk työtön. Olen selvitellyt mahdollisuutta tehdä toiminimellä edellisen kotimaani perehdytystä uusille expattina lähtijöille sillä välillä kun etsin koulutustani ja kokemustani vastaavaa työtä, mutta koska tunteja tulisi alussa parhaimmilaankin max. 10 kuukaudessa, en sillä saa toimeentuloa ja sen vuoksi putoan täysin kaiken tuen ulkopuolelle. Vaikka työni ei vaatisi investointeja, se olisi silti aivan itsemurha.  Kannattaa lukea eilinen ketju siitä, millaista ruoskaa saa työtön, joka yrittää tehdä toiminimellä jonkun yksittäisen keikan.

Vierailija
51/53 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen perustamassa yritystä, joka tähtää miehen sperman määrän maksimoiseen. Uskallan ääneen paljastaa asian, koska tiedän, että täältä ei ole ketään vaaraksi bisnekselle. Jos tuote menestyy, odotan miljoonatuloja.

Vierailija
52/53 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vaan ideoista, harmi etten edes tiedä mitä nuo sanat tarkoittavat... Tunnistin ainoastaan puurakentamisen, ja siinäkin vaadittaisiin paitsi koulutusta, myös paljon luontaista näppäryyttä ja kädentaitoja, joita minulla ei ole.

T: työtön

Vierailija
53/53 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pystyisin työllistämään itseni heti enkä tarvitsisi euroakaan yhteiskunnan tukia, jos vaan Suomesta purettaisiin tämä järjetön sääntöviidakko. En ymmärrä ketä tällainen systeemi palvelee, kun kaikenlainen pienyrittäminen on tehty mahdottomaksi tai ainakin mahdollisimman vaikeaksi. Me tavikset, jotka osaamme tehdä oman juttumme hyvin, mutta emme ole yrittäjähenkisiä tai paperinpyöritykseen kykeneviä, emme saa edes mahdollisuutta, koska kaadumme jo ensimetreille.

Minä olen hyvä kokki ja leipuri ja asiakkaitakin olisi, mutta en yksinkertaisesti kykene ymmärtämään kaikkia niitä vaatimuksia, joita minun ja kotini pitäisi täyttää, että saisin tuotteitani myydä. Minulla olisi tuote, asiakkailla olisi rahat, mutta ei käy, koska x ja y. Ystävälläni on pieni maatila, ja ihmiset tahtoisivat ostaa häneltä tuotteita. Ei käy missään nimessä, koska säädökset ja kiellot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme