Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei työttömät perusta yrityksiä?

Lääkärisnainen
23.04.2016 |

Uskomatonta, että korkeilla tui'illa halutaan vain oleskella. Työttömien pitäisi velvoittaa perustaa yritys ja ansaitsemaan rahat itse!

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärisnainen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä työtön elää kunnes saa yrityksen tuottamaan?

Miksi aina takertua lillukanvarsiin? Ei tällä tavoin synny mitään uutta.

Ilmaisia ideoita: cleantech, julkisten rajapintojen tietovarastoja hyödyntävät appsit, ekomatkailu, turvallisuuspalvelujen innovointi, puurakentaminen... Itsellä riittää ideoita tulvaksi asti!!!

Voe vittu mitä paskaa! Rupee vaan koodaamaan sitä sovellusta jollain leipuri autoasentaja yms. papereilla. Ekomatkailussa laitetaan asiakas itse kävelemään kohteeseen? Puurakentaminen joo raksalla on ihan hemmetin kova kilpailu, että sun pitää rakentaa se mökki ihan ite ja sitten vasta koittaa myydä. Yksin saat rakentaa sitä ainakin vuoden vähintään ja mistä meinasit rahat saada? Pelkkään mökkiin saat väh. 100.000€ laittaa. Tontti ja suunnittelu ei maksa mitään. Millä meinasit elää sen ajan kun rakentelet? Vai meinasitko olla se työtön rakennus-/puuinsinööri joka rupee noita suunnittelemaan? Noiden pitää tehdä 6v vanhemman suunnittelija alaisena ennen kun saa itse tehdä yhtään mitään. Tommonen vanhempi suunnittelija maksaakin sitten sen 3500-4500€+75% kuukaudessa, joten saa olla aika innovatiivinen...

Vierailija
22/53 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Ensin pitäis tietää millaisia yrityksiä oikeeasti tarvitaan. Jos teknologia vielä kehittyy niin työttömiä tulee aina olemaan enemmän ja enemmän, jos kaikki on liian tehokasta. Mitä muuta ihminen tarvitsee kuin asunnon, ruokaa, perheen ja harrastuksen? Näihin kaikkiin ei tarvitse oikeesti miljoonia upottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmaisia ideoita: cleantech, julkisten rajapintojen tietovarastoja hyödyntävät appsit, ekomatkailu, turvallisuuspalvelujen innovointi, puurakentaminen... Itsellä riittää ideoita tulvaksi asti!!!

Voe vittu mitä paskaa! Rupee vaan koodaamaan sitä sovellusta jollain leipuri autoasentaja yms. papereilla. Ekomatkailussa laitetaan asiakas itse kävelemään kohteeseen? Puurakentaminen joo raksalla on ihan hemmetin kova kilpailu, että sun pitää rakentaa se mökki ihan ite ja sitten vasta koittaa myydä. Yksin saat rakentaa sitä ainakin vuoden vähintään ja mistä meinasit rahat saada? Pelkkään mökkiin saat väh. 100.000€ laittaa. Tontti ja suunnittelu ei maksa mitään. Millä meinasit elää sen ajan kun rakentelet? Vai meinasitko olla se työtön rakennus-/puuinsinööri joka rupee noita suunnittelemaan? Noiden pitää tehdä 6v vanhemman suunnittelija alaisena ennen kun saa itse tehdä yhtään mitään. Tommonen vanhempi suunnittelija maksaakin sitten sen 3500-4500€+75% kuukaudessa, joten saa olla aika innovatiivinen...

Ajattelusi on hyvin vanhakantaista, tuolla asenteella yritys menee konkurssiin. Fiksu yrittäjä perehtyy 3D CNChen ja tekee puuelementtejä. Seuraa aikaasi tai olet historiaa!

Vierailija
24/53 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Ensin pitäis tietää millaisia yrityksiä oikeeasti tarvitaan. Jos teknologia vielä kehittyy niin työttömiä tulee aina olemaan enemmän ja enemmän, jos kaikki on liian tehokasta. Mitä muuta ihminen tarvitsee kuin asunnon, ruokaa, perheen ja harrastuksen? Näihin kaikkiin ei tarvitse oikeesti miljoonia upottaa.

Talouden 2. pääsääntö: raha liikkuu kohti suurempaa älykkyyttä.

Vierailija
25/53 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loivemmin samoilla linjoilla. En ymmärrä miksi täällä huudetaan koko ajan sitä, miten töihin mennään kun saadaan kunnon palkka, eikä kuitenkaan itse yritetä saada sitä toimeentuloa. Miksi jonkun muun pitäisi pystyä maksamaan sulle kolmen tonnin palkkaa, jos et itse pystyisi omalla yritystoiminnalla siihen?

Olen tästä samasta jo aiemmin kirjoittanut, mutta pistetään vielä.

Minä voin ottaa tuohon rivarin pihalle kasvamaan possuja ja kanoja. Osan käytän omassa keittiössä, mutta muuten voin myydä munia, kanoja ja possunlihaa. Vaikka piha on pieni, kyllä siinä mahtuu teurastuksetkin tekemään. Voin myös myydä olutta ja siideriä, etenkin baarien sulkemisaikaan kaupungilla menee kyllä kaupaksi. Tölkki maksaa kaupassa euron pintaan, siitä voin humalaiselta pyytää 4-5 euroa.

Mitään lupia en kysele, valtio, kunta ja varsinkin naapurit saavat sen verran tukea pienyrittäjää.

Vierailija
26/53 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkät ideat eivät elätä ketään. Siksi pitää takertua niihin lillukanvarsiin, koska valtaosa tarvitsee edes jonkinlaisen toimeentulon. Jos yritystoiminnan aloittamista helpotettaisiin siten, että yrittäjällä olisi mahdollisuus soviteltuun päivärahaan siinä missä osa-aikatyötä tekevälläkin, kynnys ei olisi aivan niin korkea.

Vierailija
27/53 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin! Olkaa kekseliäitä ja ottakaa riski!

Vierailija
28/53 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen pikku juttu, että menestyvät alat työllistävät jo nyt. Suurella todennäköisyydellä työttömän osaaminen on siis sellaista vähemmän hottia lajia. Sellaista, jolle ei ole tällä hetkellä kysyntää. Mitäköhän tästä pitäisi päätellä?

Vierailija
29/53 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elätätkö perheeni sillä välin, kun olen kekseliäs ja otan riskejä?

Vierailija
30/53 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi perustaa yritys jos ei ole tarvetta. Olen saanut kotiäitinä työttymyyskorvausta eli shoppailurahaa jo yli kolme vuotta, eli yhteensä reilut 30 000 euroa miinus 20% vero kun siinä on niitä lapsikorotuksiakin. Mitään rahantarvetta minulla ei ole. Mies tienaa tarpeeksi. On talot, kesämökit ja kaikki velat maksettu. Hain silloin kun puolison tulojen vaikutus lakkasi. Töitä ei tarvitse vastaanottaa kun täällä landella eivät julkiset kulje eli työmatka olisi aina suuntaansa yli puolitoista tuntia. Ja autot on miehen nimissä. Miksen ottaisi ilmaista rahaa vastaan kun kerran annetaan?

Vierailija
31/53 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän yritystä AP johtaa ja pyörittää?

Jos ei mitään niin kannattaa olla ihan hiljaa

Vierailija
32/53 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä "Lääkärisnainen" nyt sama trolli kuin eilinen "Lastenlääkäri", joka aloitti ketjun siitä, ettei lapsille saa antaa pehmoleluja, koska ne keräävät "taudin ituja"? Samanlaista soopaa tämäkin aloitus.

Vierailija
33/53 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieraistaan vittuun.

Vierailija
34/53 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene sitten perustamaan niitä yrityksiä.

Vierailija
35/53 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä "Lääkärisnainen" nyt sama trolli kuin eilinen "Lastenlääkäri", joka aloitti ketjun siitä, ettei lapsille saa antaa pehmoleluja, koska ne keräävät "taudin ituja"? Samanlaista soopaa tämäkin aloitus.

Ei, kyllä ne on aviopari.

Vierailija
36/53 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsille ei saa antaa rokotteita

Vierailija
37/53 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elätätkö perheeni sillä välin, kun olen kekseliäs ja otan riskejä?

No en kun omankin perheeni sain ruokittua, starttirahaa ekat kaksi vuotta ja nyt tienaan parrmmin kuin mieheni.

Vierailija
38/53 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjouspyynnöissä vaaditaan usein näyttöjä. Joissakin vaaditaan jopa että yrityksessä on oltava X määrä henkilöitä ja tietty liikevaihto, että otetaan edes mukaan. Jonkun kahvilan tai kioskin, ehkä jopa siivousfirman yms. voi nyt periaatteessa perustaa kuka vaan, mutta siihen pitää olla pääomaa ja kilpailu on älyttömän kova. Eikä esim. kioskit nykyään kannata, jos ei löydä jotain omaperäistä konseptia. 

Itse en ole työtön, mutta haaveilen omasta yrityksestä. Mutta en uskalla sitä tehdä, ennen kuin säästössä on riittävä puskurirahasto. Starttiraha on harkinnanvarainen tuki, jota ei automaattisesti kaikille anneta. Muihin tukiin pitää yleensä olla omaa pääomaa ensin ja jonkun verran joka tapauksessa. En lukenut muita vastauksia, joten tämä saattoi täällä olla jo. Aika harvalla näistä asioista on kuitenkaan oikeaa tietoa. 

Vierailija
39/53 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelusi on hyvin vanhakantaista, tuolla asenteella yritys menee konkurssiin. Fiksu yrittäjä perehtyy 3D CNChen ja tekee puuelementtejä. Seuraa aikaasi tai olet historiaa!

Cnc koneenkin saa ihan parilla sataa tokmannilta?

Vierailija
40/53 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cnc koneenkin saa ihan parilla sataa tokmannilta?

Otat lainaa ja investoit tulevaisuuteen. Ymmärrät kai jotain capexin päälle? Yhteisöveroa maksetaan vain voitoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän