Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei osaa mitään

Vierailija
23.04.2016 |

Hitto kun osaa ottaa päähän taas kerran miehen toilailut... Tarkoitti hyvää ja yritti pestä keittiön (uuden!) komposiittitason, mutta tuhosi sen väärällä aineella peruuttamattomasti :(

Tämä on meillä jatkuvaa, mies on täystuho. Ei todellakaan mikään käytännöllinen tyyppi, ja onnistuu jotenkin mokaamaan kaikki hommat, mihin ryhtyy. Ja nyt en siis puhu mistään "vessapaperirulla väärinpäin telineessä" vaan ihan oikeista mokista, jotka maksavat rahaa ja ovat joskus vaarallisiakin. Ei kuitenkaan tajua kysyä neuvoa tai osaa ottaa sitä vastaan, jos satun huomaamaan että perse edellä on menossa puuhun...

Tämä on ongelma, koska:

a) en uskalla antaa miehen tehdä mitään hommia ja mulle kasaantuu hommia kamalasti
b) miestä ärsyttää olla näin tunari ja että ei "saa" tehdä ihan normaaleja hommia
c) ilmapiiri kotona jatkuvasti negatiivinen näistä syistä.

Mitä tässä nyt pitäisi tehdä? Ja ei, ero ei ole se ratkaisu, kun rakastan tuota tunaria ihan tosi kovasti ja lapset myös. Minkä sille voi, jos on syntynyt peukalo keskellä kämmentä.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on, jos ei mokistaan huolimatta opi...

Vierailija
22/55 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset neuvoo opettamaan miestä, toiset soimaa, kun Ap yrittää kouluttaa miestä. Kumpi on nyt oikein?

Itse olen sitä mieltä, että vaimon ei tarvitse JOKA asiassa ryhtyä miestä opettamaan ja ottaa äidin roolia. Minusta miehen tulee osoittaa oma-aloitteisuutta ja ottaa ENSIN itse selvää asioista esimerkiksi netistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho! En siis oo yksin!

samanlainen mies täällä... Hermot kireällä aina kun jotain tekee... Aina mä saan siivota jäljet!

Vierailija
24/55 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on , ap, toi sama mies ja tiedän sun tilanteen ja ongelmat ihan täsmälleen. Mies ei opi, ei muista ja tekee nekin mitkä osaa huolimattomasti. Ihan nyt kahden viime viikon sisään renkaiden vaihto, ilmansuodattimuwn vaihto ja kanankoipien paistaminen uunissa. Hirveä pelko, että vaihtaa renkaat väärin/ unohtaa kiristää pultit uudelleen. Usein olen ostanut uudet renkaat ja vaihdattanut ne liikkeessä alle, jolloin olen puoli vuotta turvassa. Ilmanvsihtokoneeseen pitäis vaihtaa suodattimet ja asetukset, mitä hän ei ole koskaan tehnyt. Pelkään, että ryssii sen jotenkin. Laittoi eilen kanat uuniin litteänä, reunattomalla uunipellillä jolloin kaikki kanarasvat valuivat uuniin ja paloivat sinne. Hirveä sotku, haju ja käry. Me on näitä koipia paistettu 7 vuoden aikana varmaan 50 kertaa uunissa ja on ihan vuoat sitä varten. Mies ei opi, ei tajua, ei ajattele eikä muista. Sanoin vaan aika vaisusti, että itse saat siivota. En enää edes opeta kun ei mitään opi.

Vierailija
25/55 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei osaa käyttää pesuaineita oikein, niin en antaisi kyllä koskea. Voi oikeesti saada vaarallista tuhoa aikaan muullekin kuin materialle... jos esim pesee saunan kloriitilla. Ne jämät sit höyrystyy kuumassa saunassa ja se höyry on myrkyllistä! Saa vielä keuhkopöhön ja hengen pois :)

Oon aina miettinyt, miksi niiden ohjeiden lukeminen on joillekin niin vaikeaa? Ihan sana onko kyseessä huonekalun kasaus, pesuaineen käyttöohje tai mikä vaan.

Vierailija
26/55 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen miesvihaketju. Uhriulinaa, nainenonainauhri, pahat miehet ja sitä rataa.

Vierailija
27/55 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on vaan ovela ;-) Ainakin naiset usein käyttävät tätä "kauhee, emmä osaa"-niksiä ja teettävät ikävät hommat avuliailla Aatuilla.

Vierailija
28/55 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on komposiittitaso? En ole koskaan kuullutkaan T. Ilmeisen avuton nainen.

Vierailija
29/55 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Einstein vietti aikansa kuulemma huoneessaan kun vaimo siivosi ja teki voileivät. Einstein oli käsi taloushommissa. Sitten sillä jäikin aikaa niille mitättömille projekteilleen.

Oisko niin, että ap:n mieskin on nero jossain, josta ap ei tiedä mitään? Tutkijatyypit ovat usein tällaisia omissa maailmoissaan eläviä epäkäytännöllisiä ihmisiä.

Minusta on kuitenkin hyvä, että mies yrittää. Neuvo ja ohjeista minkä pystyt ja ole tyytyväinen minkä yrittää. Jos menee pieleen, sano kerran, mutta anna anteeksi.

Minuakin joskus lapsena ärsytti kun tein äidin kanssa ruokaa. Kaikki piti tehdä kuten äiti halusi tai väärin meni...se on lannistavaa.

Vierailija
30/55 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös mies, joka ei kerta kaikkiaan hallitse huushollitöitä. No imuroida osaa, silloin harvoin kun imuriin tarttuu, niin homma kestää ihan järjettömän kauan. Siivoaminen on pääasiassa tavaroiden siirtelyä paikasta toiseen, mitään hän ei suostu heittämään pois, vanhoja lehtiä voi vielä joskus tarvita....

Ruokaa ei pysty laittamaan, tuskin edes kananmunaa osaa paistaa. En tajua, miten mies voi olla noin tumpelo.

Mietin, että itse olen oppinut tekemään hommat ihan vaan opettelemalla.

Vierailija
31/55 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopikaa työnjako kotona. Mies hoitakoon sellaiset hommat, joita ei voi mokata ja pysyköön kaukana kemikaaleista.

Vierailija
32/55 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me naiset olemme usein aika niuhoja kotityövaatimusten kanssa. Minä olen aika pitkälle tinkinyt alkuperäisistä standardeistani parisuhteessa. Elämä olisi muuten liian painostavaa. Ranskalaisiin perunoihin voi jokainen lisätä suolaa oman maun mukaan, pahempaa olisi, jos suolaa olisi liikaa...Mies siivoaa mielellään ja nopeasti, mutta jälki on niin ja näin..en viitsi kuitenkaan valittaa, kun sentään jotenkin siivoaa. Välillä siivoan itse ne kohdat, joihin hän ei ole huomannut puuttua.

Vierailija
33/55 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka käski mennä suhteeseen heikkolahjaisen kanssa? Kysy kunnalta, olisiko jossain päivätoimintakeskuksessa vapaita paikkoja.

Vierailija
34/55 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina näihin keskusteluihin vedetään mukaan nerokortti ja Einsteinit! Voi hohhoijaa, ap:n mies onkin varmaan joku Nobel-palkittu tutkija, joka ei osaa edes vettä keittää. Kauhea stereotypia muutenkin.

Jotkut ihmiset nyt vain ovat kömpelöitä, hölmöjä ja onnettomia, jopa tyhmiä. Ja se ei ole miesvihaa, että näistä asioista puhutaan. Miehet ovat mukamas niin fiksuja, mutta silti oudon kyvyttömiä hoitamaan asioita kunnolla. Sen todistaa kyllä nämä lukemattomat aloitukset aiheesta.

Vierailija
35/55 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Einstein vietti aikansa kuulemma huoneessaan kun vaimo siivosi ja teki voileivät. Einstein oli käsi taloushommissa. Sitten sillä jäikin aikaa niille mitättömille projekteilleen.

Oisko niin, että ap:n mieskin on nero jossain, josta ap ei tiedä mitään? Tutkijatyypit ovat usein tällaisia omissa maailmoissaan eläviä epäkäytännöllisiä ihmisiä.

Minusta on kuitenkin hyvä, että mies yrittää. Neuvo ja ohjeista minkä pystyt ja ole tyytyväinen minkä yrittää. Jos menee pieleen, sano kerran, mutta anna anteeksi.

Minuakin joskus lapsena ärsytti kun tein äidin kanssa ruokaa. Kaikki piti tehdä kuten äiti halusi tai väärin meni...se on lannistavaa.

Monesti on kyse tästä..valitettavasti..

Vierailija
36/55 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina näihin keskusteluihin vedetään mukaan nerokortti ja Einsteinit! Voi hohhoijaa, ap:n mies onkin varmaan joku Nobel-palkittu tutkija, joka ei osaa edes vettä keittää. Kauhea stereotypia muutenkin.

Jotkut ihmiset nyt vain ovat kömpelöitä, hölmöjä ja onnettomia, jopa tyhmiä. Ja se ei ole miesvihaa, että näistä asioista puhutaan. Miehet ovat mukamas niin fiksuja, mutta silti oudon kyvyttömiä hoitamaan asioita kunnolla. Sen todistaa kyllä nämä lukemattomat aloitukset aiheesta.

Niin, muuten saa kyllä yleistää, että miehet on pikkupoikia eivätkä osaa mitään! Ymmärtäkää jo kptitalouskoneet, että on sitä muutakin lahjakkuutta kuin käytännöllistä!

Vierailija
37/55 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaimo ei osaa tehdä mitään, paitsi käyttää pesukonetta ja olla iloinen. Siksi hoidan itse kodin talouden, siivoukset, ruuanlaiton, korjaushommat, jne.. Molemmat on näin tyytyväisiä ja iloisia.

Vierailija
38/55 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime tiistain miesten lenkkisaunassa juuri sovittiin että ruvetaan kaikki oikein tumpeloksi, niin ei tarvitse enää tehdä kotihommia, joista tulee haukut joka tapauksessa.

Vierailija
39/55 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmille terveisiä, että ohjatkaa lapsianne kaikessa, koulutuksen lisäksi niin tulevien laskujen maksuissa, raha-asioissa, ruoan valmistuksessa, oman hygienian huolehtimesta, siivouksessa, kaikissa elämän perusasioissa. Sukupuoleen katsomatta. Näin saatte vanhempina nauttia loppuelämästänne enemmän, kun ei tarvitse huolehtia vastuuttomasta aikuisesta lapsesta tai katsella väsyneen miniän tympeätä naamaa.

Vierailija
40/55 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime tiistain miesten lenkkisaunassa juuri sovittiin että ruvetaan kaikki oikein tumpeloksi, niin ei tarvitse enää tehdä kotihommia, joista tulee haukut joka tapauksessa.

Nainen on kuin auto, paitsi että vaihteita löytyy tarvittaessa enemmän.