Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nykyään yleisempää, että kutsutaan itse itsensä kylään?

Vierailija
23.04.2016 |

Ennen vanhaan kutsuttiin vieraita meille - vastavuoroisestikin vielä. Nyt tuntuu, että vieraat kutsuvat itse itsensä ja kun me ei osata vastavuoroisesti kutsua itse itseämme kylään, niin aina ollaan meillä. Lasten kohdalla tämä vielä korostuu räikeämpänä, kun nuo asian esittämiset ei tapahdu yhtä hienosti kuin aikuisilla, mutta kyllähän se malli muuten tulee omilta vanhemmilta.

Mutta lasten puolelta hyvänä esimerkkinä yhden lapsen luokkakaveri, joka on ollut meillä jo yökylässäkin useita kertoja ja oma lapseni juuri ja juuri osaa sanoa, missä päin tämä kaveri suunnilleen asuu.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjaaa...mä oon aina ajatellut että se itsensä kutsuminen on sellainen liikun sielläpäin puolen tunnin kuluttua, oletko kotona -puhelu. Silloin kahvi ilman keksiä on ihan ok tarjoilu ja tulijaa voi pyytää tuomaan kaffemaidon.

Vierailija
42/47 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi 41. esimerkki on tavanomaisempaa mun mielestäni kauempana asuvilla, mutta jos vaikka yhteisen kylätapahtuman jälkeen pari perhettä ilmoittaa, että me voitaiskin tulla tästä jatkamaan teille ja selvästi on ruoka-aika, niin se on vähän eri mielestäni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se, että haluaa mennä toiselle ja sitä ehdottaa olisi huonoa käytöstä? Onko tämä joku siivoukseen liittyvä asia?

Miksi et kutsu vieraita teille?

Pelkään, että he tulisivat vain kohteliaisuudesta. Tai että nyrpistelisivät nenäänsä käytyään meillä, ettei ollut tarpeeksi siistiä. Tai koska en usko, että he aidosti pitävät minusta. Ovat kanssani vain tapaakseen aikaansa. Ja jos jotain parempaa tulee, minua ei tarvita. Kutsuvat minut heille ihailemaan omaa lifestailiaan.

Menet siis tekemään kaikkea tuota ystäviesi luokse kutsumalla itse itsesi? Outoa.

Vierailija
44/47 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koti ei ole koskaan siinä kunnossa, että tänne voisi noin vain pölähtää sisään ilman ennakkovaroitusta. Ja me emme saa aikaiseksi, että siivoaisimme vapaaehtoisesti niin hyvin, että joku vieras voi tulla. Olemme muutenkin koko perhe introvertteja emmekä kaipaa vieraita. Mutta toisaalta kun joku vieras tulee käymään, niin tuleepahan siivottua kunnolla ja tehtyä jotain hyvää ruokaakin. Ja saamme sen jälkeen edes muutaman päivän nauttia siististä kodista. Olemme tutuille kertoneet, että ainoa keino päästä meille kylään on kutsua itse itsensä hyvissä ajoin. Osa on jo tämän oppinut, mutta aika harvoin meillä kukaan käy.

Vierailija
45/47 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähisuku ja perheenjäsenet onkin eri asia, eihän niitä kukaan laske kyläileviksi vieraiksi. Ne voi jättää tän keskustelun ulkopuolelle.

Vierailija
46/47 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta 39 uskot, että he aidosti haluavat ostaa ja laittaa sulle ruuat ja kahvit pari krt vko, kun menet itse heidän luokseen??? Jännä logiikka

No en, kutsun itseni toisille silleen kylään, että sanon, että olisi hauska tulla joskus käymään. Nämä sitten pyytävät itse. Ja saatan sanoa, ettei tartte tarjota mitään. Ja en käy kuin joitain kertoja vuodessa silleen kylässä. Mutta haluaisin itsekin ostaa pullaa jos joku sanoisi, että HALUAA tulla mun luo. Ei yhtään ontuva logiikka, vaan paljon loogisempaa haluta tarjota sellaisille, jotka ovat oikein ilmaisseet haluavansa tulla meille, kuin sellaisille, jotka eivät ole ilmaisseet haluavansa tulla.

Vierailija
47/47 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tolla samalla logiikalla voi ajatella, että jos ehdottaa toisille kyläilyä meillä, niin toinen ilmaisee vastauksellaan aika selvästi, haluaako oikeasti tulla vai ei. Eli "Joo, se olis kyllä tosi kivaa" tai "Joo, täytyy katella sit joskus"