Oletko ollut mll:n/väestoliiton hoitajavälityksen hoitajana?
Löytyykö täältä ketään joka olisi tehnyt em. keikkoja nimenomaan aikuisena esim. kotiäitiytensä ohella? Millaisia kokemuksia?
Palkan tiedän että se ei ole kummoinen mutta miten muuten, kuinka usein noita keikkoja esim. saa ja kaikki muutkin kokemukset tervetulleita!
Kommentit (24)
Mun mielestä Mannerheimilla toi palkkio on pääkaupunkiseudulla j noussut tonne 8.20, mutta tarkistakaa niiden sivuilta. Väestöliitolla on parempi palkka, mutta ainakin mun aikana ne vaati alan tutkinnon tai että on opiskelija alalle.
Ne maksaa palkan kerran viikossa ja siitä sai ihan normaalin palkkakuitin, josta näkyi lomarahat ja verot ja eläkkeet, mitä niitä nyt on.
kuten joku tuolla mainitsi niin monet maksavat pimeänä. Mutta entä silloin kun palkkio maksetaan kaikkien sääntöjen mukaan niin miten ennakonpidätys menee, pidättääkö perhe tuon ennakonpidätyksen palkkiosta ja toimittaa verottajalle vai maksetaanko tuo palkkio kokonaan hoitajalle ja hoitaja itse toimittaa tuon ennakonpidätyksen verottajalle?
ainakin työnantajaperhe teki tuon suoraan verottajalle (helposti suoraan netissä).
Eikä siis kotiäiti, mutta ajattelin vastata tähän ja kertoa vähän, millaisia "hoitajia" sieltä voi saada :/.
mutta mietityttää että saisiko noita keikkoja oikeasti sen verran paljon että tuosta yhtään jäisi käteen?
Turussa nousee taksa 1.9 alkaen 8,20e siis MLL kyseessä
niin en suosittele lähtemään. Palkka on niin avuton. Itse en pimeänä tekisi, kiinnijäämisen pelossa. Tuttavani jämähti ja se maksoi hänelle.
Itse tein 4 tunnin keikkoja, ja siitä saatu haitta oli lopulta pienempi kuin hyöty.
itse tein työtä hiki päässä (sattui vilkkaat lapset) ja sitten kotiin omien lapsien pariin. Käteen jäävä raha on niin pieni, ettei ainakaan mulla kannattanu.
Itse tein MLL:n keikkoja opiskelun ohessa 16-vuotiaasta 20-vuotiaaksi. Silloinkin tuntui, että rahaa voisi saada helpommallakin. En ikipäivänä tekisi samaa työtä samalla palkalla, en etenkään jos on omia lapsia.
ole paljonkaan tuota kummoisempi.
Että eihän tuo palkka iso ole mutta kyllä samalla palkalla työtä tekevät muutkin.
Ja jos tuota tosiaan haluaa tehdä esim. kotiäitinä ollessaan lisätuloja saadakseen niin minusta ihan ok.
Minusta minkään rehellisen työn tekeminen ei ole "alentumista".
monet olivat sitä mieltä että MLL:n nykyinen taksa on hirmu korkea, mutta tässä ketjussa taas monet ovat sitä mieltä että tuo taksa on niin surkea ettei sillä hinnalla kannata kenenkään hoitajaksi lähteä...
Eli siis 8.20 maksettuna jollekin muulle on liiankin korkea taksa, mutta itse taas useimmat eivät sillä hinnalla työtä tekisi...
8,20.
Kyllä minusta tuo on jo sellainen tuntipalkka että noita keikkoja kannattaa tehdä, etenkin jos muuten on kotiäitinä eikä ole mitään tuloja niin pienetkin tulot jo auttavat.
voisin kuvitella että nimenomaan aikuisille hoitajille olisi kysyntää enemmän kuin nuorille 15-17v. tytöille.
Tuolla Mll:n sivulla lukee että 15 v täyttäneitä hoitajia..
Ystäväni on käyttänyt, hoitaja oli ihan ok. vanhempi nainen. Ja jatko tarpeet olisi voinut sopia suoraan hänen kanssaan, eli vaihtoi numeroaan suoraan hänen kanssaan eikä siten että Mll:n kautta..
MLL:n hoitajan kanssa voidaan vaihtaa numerot suoraan, mutta hoitajan on ilmoitettava tietty kaikki tunnit MLL:oon! Se ei palvele ketään, että tunnit jätetään ilmoittamatta, koska sitten toiminta loppuu ja ollaan sitten lirissä joko kalliiden kilpailevien palveluiden (25,-/h) tai villien teinityttöjen hintaan tupakkiuaski/ilta...
MLL:n hoitajat ovat luotettavia, kurssin käyneitä ja heidän on pakko käydä useissa kouilutuksissa yms. vuosittain, eli eivät voi olla mitään huithapeleita. Meillä päin pääosa hoitajista on aikuisia, esim. jo mummoikäisiä aivan ihania, luotettavia ihmisiä. Siitä maksan mielelläni tuon 8,20 tunnilta kun joskus harvoin miehen kanssa kaksin johonkin livistämme.
Ystäväni on käyttänyt, hoitaja oli ihan ok. vanhempi nainen. Ja jatko tarpeet olisi voinut sopia suoraan hänen kanssaan, eli vaihtoi numeroaan suoraan hänen kanssaan eikä siten että Mll:n kautta..
pyysin aikuista ihmistä, koska lapsi oli tuolloin vasta 10kk. Saatiin noin kuusikymppinen nainen, jolla oli lauma omia lapsia ja 15 lastenlasta. Oikein sellainen täti. Tosi taitavasti otti lapsen heti huomaansa ja meni meidän tiedon mukaan hyvin. Mitä juttelin tästä työstä, niin sanoi tekevänsä vahtimista tosi paljon. Tuli silloinkin suoraan jostain toisesta perheestä, jossa oli ollut muutaman tunnin. Oli kuulemma useita vakiperheitä, joissa käy ihan yöhoitajanakin. Motiivi ymmärtääkseni oli tietysti raha. Kyllähän siitä energiselle ja hyväkuntoiselle eläkeläiselle kertyy mukavasti taskurahaa, kun monet varmaan maksaa hiukan enemmänkin, kun on iäkäs ja kokenut hoitaja.
yksi lapsi oli itselläni silloin. Hyviä kokemuksia oli pääasiassa, töitä oli täällä Espoossa suurin piirtein niin paljon kuin vain olisi jaksanut tehdä. Sitten oli pari vakkariperhettä, joissa tuli käytyä useamminkin. Rikastumaan ei kyllä päässyt :)
kerrotko vielä vähän tarkemmin kuinka usein keikkoja teit, esim. useamman kerran viikossa vai harvemmin?
Miten perheet suhtautuivat aikuiseen hoitajaan, useinhan nämä hoitajat ovat nuoria koululaisia, tykkäsivätkö että oli vanhempi hoitaja vai ihmettelivätkö?
6,20€/tunti ja tulee nousemaan 8,20€ (jossain saattaa olla jo isompi taksa voimassa), niin että ei se nyt niin huono ole. Siitä menee periaatteessa verot ja eläkevakuutusmaksut, mutta ainakin vielä monet käytännössä maksaa sen pimeänä, koska asiaa ei mitenkään valvota.