Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverit pitävät kilttiä ihmistä itsestäänselvyytenä

kiitti, mulle riitti
22.04.2016 |

Olen totaalisen kyllästynyt siihen, että kiltteyttäni käytetään hyväksi ja minua pidetään itsestäänselvyytenä. Olen mm. saanut kuulla, että minut kutsutaan mukaan tapahtumiin siksi, että minä en koskaan kieltäydy kutsusta. Ihan kiva, luulin että minut kutsutaan siksi, että olen kivaa seuraa. No, olin kai väärässä.
Kerran myös kaveri teki mulle oharit ja meni erään toisen kaverimme kanssa katsomaan leffaa, jota olimme suunnitelleet menevämme katsomaan yhdessä. Hän vain totesi, että teki mulle niin, koska "tiesin, ettei sua haittaa". Siis mitä hittoa?
Tiedoksi vain teille ihmiset, että meillä kilteilläkin on tunteet, vaikka emme ehkä niitä näytä niin selvästi kuin draamakuningattaret. Olen niin kypsä tähän, että mun yli kävellään ja mua vähätellään. Suorastaan naureskellaan minun hölmölle kiltille luonteelleni.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh mitä paskoja kavereita :( Täällä kans kiltti, yritän elää niin että kohtelen muita niinkuin haluaisin itseänikin kohdeltavan. Oli hankalaa sanoa narsistiselle (ex)työnantajalle ei kun painosti huonolla palkalla/ilman palkkaa töihin. Tsemppiä älä pidä yhteyttä tuollaisiin ihmispaskoihin!

Vierailija
2/10 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen... :( Mun yli "käveltiin" aikoinaan ja kyllästyin siihen täysin. Olen edelleen kiltti ihminen, mutta en päästä enää ketään liian lähelle. Eli olen karsinut kaikki sellaiset tyypit elämästäni, jotka yrittävät aina hyötyä jotenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans lapsuudesta tosi läheinen ystävä jonka kanssa ollaan täys vastakohdat. Vuosia ollut sellasta "tavataan jos en muuta keksi" tyylistä. Eli saattaa sopia ihan pokkana jtn muuta, vaikka ollaan jo sovittu keskenään, koska joku "uusi" tyyppi on niin mielenkiintoinen. Ja kyse ei välttämättä oo vastakkaisesta sukupuolesta vaan ihan uus kaveri saatranut olla.

No oon vuosia sitten antanut asian olla koska ei ymmärrä mun kantaa asiaan. Ajattelen näin että tämä hlö on tällanen ja otan sen elämääni sellaisena. Mitään en odota enää enkä laske sen varaan. Oon ainut kaveri sen elämässä jonka se on tunteny yli 5v. Ei saa pitämään yhteyksiä kun aina löytyy sitä parempaa porukkaa. Mua ei enää edes rehellisesti haittaa tää. Mulla on paljon muitakin kavereita, hällä ei. Kiva kuitenki pitää yhteys olemassa ja kuulla välillä mitä kuuluu.

Vierailija
4/10 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot jatkossa kun tuollaista tapahtuu että tapahtunut suoa harmittaa. Ja vähennät kanssakäymistä niiden kanssa, jotka yrittävät käyttää kiltteyttäsi hyväkseen. Uskoisin että tuohon ei syyllisty kaikki vaan juuri eräät ja tietyt.

Yritä laajentaa ystäväpiiriäsi. 

Vierailija
5/10 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä vielä. Toisaalta tämän asian tajuaminen on ollut aikamoinen itsetutkiskelun paikka. Olen alkanut enemmän ajatella myös itseäni ja sanoa "ei" vaikkapa joihinkin kissanristiäisiin, jos minua ei oikeasti huvita mennä. Se on tuntunut oikeastaan aika hyvältä :) Ei mun tarvii aina yrittää miellyttää muita. Ei ne muutkaan yritä mua miellyttää, vaan tekevät just niin kuin itsestään tuntuu hyvältä. Ilkeäksi en silti aio heittäytyä ;)

6/10 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen juuri noita kilttejä, mutta en ota lähipiiriini ihmisiä, jotka kohtelevat minua tai muita huonosti. Kiltteydestäni huolimatta minä en ole hyväksikäytettävä.

Vierailija
7/10 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekatkaa kaikki kiltit assertiivisuus. 

Ihminen reagoi tietyllä tavalla tietynlaiseen käytökseen. Väärällä tavalla kilttiä ei arvosteta. Teidän ei tarvi ryhtyä ilkeiksi, riittää että ryhdytte assertiivisiksi. 

Vierailija
8/10 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttu tunne. sitte lopulta löin nyrkkiä pöytää etten jaksa tommosta käytöstä mua kohtaan. noh mitenkä kävi? kaverit ja sisarukset hylkäs. olivat sitä mieltä et musta on tullut säälittävä draaman ja riidan hankkija

Vierailija
9/10 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuttu tunne. sitte lopulta löin nyrkkiä pöytää etten jaksa tommosta käytöstä mua kohtaan. noh mitenkä kävi? kaverit ja sisarukset hylkäs. olivat sitä mieltä et musta on tullut säälittävä draaman ja riidan hankkija

Sama täällä. En nyt mitään nyrkkiä pöytään ole lyönyt, mutta nyt minua pidetään itsekkäänä. Vain ne kaverit on jääneet jäljelle jotka ovat olleet oikeasti kavereita alusta saakka. Perheen jäsenten selän kääntäminen oikeasti satuttaa, kun kerrankin pidän puoleni niin en enää kelpaakaan.

Vierailija
10/10 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsekatkaa kaikki kiltit assertiivisuus. 

Ihminen reagoi tietyllä tavalla tietynlaiseen käytökseen. Väärällä tavalla kilttiä ei arvosteta. Teidän ei tarvi ryhtyä ilkeiksi, riittää että ryhdytte assertiivisiksi. 

Pitääpäs tutkailla tuo juttu.

Pahinta noissa kavereideni kommenteissa on varmaan se, että niitä ei ole (ainakaan yleensä) tarkoitettu ilkeiksi. Ne vaan todetaan sen suuremmin miettimättä. Se ehkä niissä eniten satuttaakin.