Kallein omistamasi laukku, ikä ja koulutus
Aloitan: 750 euron Furla, 35 ja ylempi korkeakoulututkinto
Kommentit (2242)
Mun kallein laukku on 6000 euron arvoinen Chanelin Classic Flap. En kylläkään raaski käyttää sitä, koska sen arvo on noussut muutaman viime vuoden aikana ihan silmissä. Lähinnä se on siis sijoitus
26, ktm.
Vierailija kirjoitti:
Influensseri kirjoitti:
Hermes Birkin himalaya 30. Muistaakseni 115k maksoin 2019. Peruskoulu influensseri 24v
115.000, siinä on jo tyyliä ;)
Tai ainakin yksi nolla liikaa.
Saako osallistua kun laukullani ei ole koulutusta?
Marimekon gratha, 275€ ja hammashoitaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noloa omistaa kallis laukku, lv, prada ym. Miten yksinkertaisia ihmisiä!
Juu. Hienompaa on viilettää ympäriinsä pieruverkkareissa, laukkuna joku Marimekon ilmaiskassi.
Noloa on hommata LV vain siksi että LV logo näkyy kauas. Omasta mielestä rumimpia laukkuja mitä on.
tais olla väjhän alle satasen , Roomasta ostin ja aivan ihana, kai on tekonahkaa.
Chanel 2.55 special edition. En tiedä, mitä maksoi uutena, koska sain lahjaksi.
Kun tarpeeksi monta kertaa kangaskassin sisältö kastui vesisateessa, ja keinonahkainen laukku alkoi hilseillä aina vuodessa, niin lopulta ostin ison nahkaisen olkalaukun. 120 euroa.
Ei ollut luksusta, vaan käytännön sanelemaa. On kestänyt 5 vuotta, eikä ole mennyt juuri miksikään.
Te joilla on Chanelin Classic 2.55 Flapit, onko teillä sitä laadukkaampaa, parempaa huippuerää joita tehtiin vielä ennen alkuvuotta 2008? Eli laukut jotka olivat laadukkaampaa lampaannahkaa tai caviarpinnoitettua nahkaa ja niissä on siinä logolukon kohdalla metallissa tällainen painettu arvometallin aitousleima?
https://designandfashionmagazine.files.wordpress.com/2020/04/3-3.gif
Nimittäin tuo oli sitä aikaa kun kultaiset ja hopeiset olivat vielä sen verran puhtaita ja laadukkaita metalleja että saivat ne leimat, mutta tuon jälkeen ne on olleet roskametallisia eli eivät enää oikeutettuja leimaan, ja siksi laukuista on lähtenyt monilla ne metallipinnoitteet kuoriutumaan! Niin noista lukoista kuin ketjuistakin.
Jos teillä on tuon ajan laukkuja vielä 2000-luvun alkupuolelta niin niiden arvo on noussut todella paljon siitä kun olette ne ostaneet noin 900 - 1200 eurolla, mutta sen jälkeisissä ei niinkään joten en sanoisi niitä laukkuja sijoituksiksi, eli ennemmin kannattaa käyttää niitä kuin kuvitella että niiden arvo nousisi.
PS. Itse en pidä Chanelin laukuista koska eivät sovi tyyliini, vaan muutamista muista merkeistä jotka eivät huuda logoa, mutta ystävälläni on muutamia laadukkaita vintage-Chaneleita joissa on nuo leimat ja niiden arvo nousee yhä.
Marc Jacobsin käsilaukku, maksoi noin 380 euroa. Oli tosi hyvä ostos, kesti päivittäistä käyttöä n. 6 vuotta hyvännäköisenä. Olen nyt 33 vuotta, diplomi-insinööri, mutta ostin laukun ollessani n. 25-vuotias opiskelija.
Vierailija kirjoitti:
Taas kateelliset persaukiset alapeukuttaa. Kaikilla pitäisi olla joku kulahtanut, ikivanha paskainen Kånken, muussa tapauksessa olet tuhlari ja huono ihminen.
Voitko kertoa minulle, mitä tunnetta sinulle antaa jos omistat merkkilaukun?
Vierailija kirjoitti:
Saako osallistua kun laukullani ei ole koulutusta?
Niin, mun kassi on kierrätyskeskuksen nollan euron osastolta, mutta se kyllä menestyi aika hyvin vaikka oli niin vaatimattomista oloista. Sinne mahtui joskus jopa maitolitra, voitko kuvitella!
Sitten oli jo yks vähän parempi, fidasta, oranssi ja hänellä oli aika makea pitsi!
Kyllä he hyvin ovat menestyneet, ei siinä mittään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas kateelliset persaukiset alapeukuttaa. Kaikilla pitäisi olla joku kulahtanut, ikivanha paskainen Kånken, muussa tapauksessa olet tuhlari ja huono ihminen.
Voitko kertoa minulle, mitä tunnetta sinulle antaa jos omistat merkkilaukun?
Oikeesti joo! Merkkitietoset gangstat vois sen kyllä ryöstää, paskasta konkkenia ei kukaan!
Kotimainen kanvaasista valmistettu laukku viikonloppureissuille. Laukku ostettu 2014 ja hinta oli joku reilu 100e. Ehjä ja käytössä edelleen. Ikä 40v ja koulutus insinööri.
aamulla oli joku tissimissi kuvannut uuden laukkunsa, maksanut 8000€. En kyllä ymmärrä miksi oli sen ostanut, ruma kuin faan, paskanruskea, paskanruskea joo! Oli kuulema merkkilaukku. Merkillinen paskanruskea ruma laukku jolla kehuskeli hahaah.
Alepan muovikassi, 48, elämäm Koulu
Vierailija kirjoitti:
Te joilla on Chanelin Classic 2.55 Flapit, onko teillä sitä laadukkaampaa, parempaa huippuerää joita tehtiin vielä ennen alkuvuotta 2008? Eli laukut jotka olivat laadukkaampaa lampaannahkaa tai caviarpinnoitettua nahkaa ja niissä on siinä logolukon kohdalla metallissa tällainen painettu arvometallin aitousleima?
Nimittäin tuo oli sitä aikaa kun kultaiset ja hopeiset olivat vielä sen verran puhtaita ja laadukkaita metalleja että saivat ne leimat, mutta tuon jälkeen ne on olleet roskametallisia eli eivät enää oikeutettuja leimaan, ja siksi laukuista on lähtenyt monilla ne metallipinnoitteet kuoriutumaan! Niin noista lukoista kuin ketjuistakin.
Jos teillä on tuon ajan laukkuja vielä 2000-luvun alkupuolelta niin niiden arvo on noussut todella paljon siitä kun olette ne ostaneet noin 900 - 1200 eurolla, mutta sen jälkeisissä ei niinkään joten en sanoisi niitä laukkuja sijoituksiksi, eli ennemmin kannattaa käyttää niitä kuin kuvitella että niiden arvo nousisi.
PS. Itse en pidä Chanelin laukuista koska eivät sovi tyyliini, vaan muutamista muista merkeistä jotka eivät huuda logoa, mutta ystävälläni on muutamia laadukkaita vintage-Chaneleita joissa on nuo leimat ja niiden arvo nousee yhä.
Puhut ihan asiaa, koska Chanelilla on nykyään tosi suuria ongelmia laadun kanssa. Monet laukut hajoavat käsiin tai "nahka" kuoriutuu pois. Sama vaiva koskee myöskin Chanelin koruja, joista esimerkiksi helmet irtoavat itsestään. Tämä taas on johtanut mm. laukkujen osalta siihen, että vanhojen ja "käyttämättömien" hinnat ovat nousseet aivan älyttömälle tasolle. Kuten esimerkiksi tuon mun 6000 euron arvoisen Classic Flapin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhut ihan asiaa, koska Chanelilla on nykyään tosi suuria ongelmia laadun kanssa. Monet laukut hajoavat käsiin tai "nahka" kuoriutuu pois. Sama vaiva koskee myöskin Chanelin koruja, joista esimerkiksi helmet irtoavat itsestään. Tämä taas on johtanut mm. laukkujen osalta siihen, että vanhojen ja "käyttämättömien" hinnat ovat nousseet aivan älyttömälle tasolle. Kuten esimerkiksi tuon mun 6000 euron arvoisen Classic Flapin.
Vuittonillakin ollut laatuongelmia pitkään, muistatteko kun Alexa Dagmar oli ostanut sieltä laukun ja oli vasta kotona huomannut että siinä on toinen kahva ommeltu nurin, eli väärin päin kiinni! :DDD
Mulla on yksi laukku. Hän on turkkilainen tekonahkareppu, ammatiltaan varmaankin "reppu" ja koulutusta tuskin on. Ikä noin 6 vuotta.