Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kallein omistamasi laukku, ikä ja koulutus

Vierailija
22.04.2016 |

Aloitan: 750 euron Furla, 35 ja ylempi korkeakoulututkinto

Kommentit (2242)

Vierailija
121/2242 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkitön varmaan 50€, 27v lähihoitaja.

En tajua miksi joku laittaa satoja saati tuhansia euroja laukkuun. Tietysti jos on rahaa millä mällätä niin siitä vaan, mutta kyllä Ihmettelen jos kuukausitulot on 2000-3000 € ja ostetaan se 2000€ veska.

Vierailija
122/2242 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin itselleni vuosi sitten lahjaksi Mulberryn laukun, maksoin siitä 900€. Olen 38v ja DI

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/2242 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin noita laukkuja tuossa yllä. Olen tuo 28v mies. Toivottavasti en aiheuttanut pahaa mieltä. Kummastelin vain, kun en itse osaa samaistua ollenkaan. En itse laita rahaa oikein mihinkään ns. tarpeettomaan. Mulla ei ole autoa, hienoa teknologiaa, tv:tä tai edes polkupyörää. Ei vain ole tarvetta, enkä saisi siitä mitään. Pinnallisuuden tai sen puutteen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

Oma siskoni on hyvin pinnallisen näköinen. Moni tuomitsee heti tyhmäksi ja ylimieliseksi bimboksi, vielä kun ammattikin liittyy kauneudenhoitojuttuihin, mutta oikeasti hän on hyvin älykäs ja empaattinen ihminen. Siskolla noita kalliita laukkuja, laitteita sun muita riittää. Ei me ymmärretä toisiamme ollenkaan, mutta en itse ainakaan pidä siskoani mitenkään huonona ihmisenä. Varmaan siskokin ihmettelee mun elämäntapaani toisinaan.

Ja saahan sitä välillä olla pinnallinen ja turhamainen, jos se ei ole muilta pois. Itseni on vain vaikea samaistua. En tosiaan tajua ihmeellisiä autojakaan tai teknologisia vempeleitä.

Ei ollut sinua kohtaan kirjoitettu. Tämä uudempi kirjoitetuksesi on hyvin herttainen, samoin kun kirjoitat kissarepusta :)

Voin avata omia syitä ostaa kallis laukku: se on kaunis. Se tuoksuu hyvältä. Se tuntuu hyvältä ja tukevalta. Jos osaa ostaa oikein ja huoltaa laukkuaan oikein, se kestää lähes ikuisesti. Tietenkin brändilaukun ostaessasi ostat nyls ajatuksen bändistä - tänä pätee ihan kaikkeen, jos ostat Marimekkoa, Apple yms

Hyvää viikonloppua sinulle, ainakaan minä en loukkaantunut kirjotuksestasi! :)

Vierailija
124/2242 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen muute aina ihmetellyt sitä, kuinka tuomitaan kalliita laukkuja ostavat, mutta vaikka teknologiaan satsaaminen taas on ihan ok. Kännyykkääkin saatetaan vaihtaa jopa kerran vuodessa ja siihen upotetaan 700 e surutta ja harva tuomitsee. Sama juttu läppärien ja muiden koneiden kanssa. Tai ostetaan jotain 200 e aktiivisuusrannekkeita tai älykelloja ja muuta ja taas sekin on ihan ok. Mutta annas olla, jos ostaa kalliin laukun!

No mistä hyvänsä esineestä maksaminen enemmän, kuin sen todellinen arvo on, on minusta typerää, semminkin kun hinta ei enää kulje käsi kädessä laadun kanssa. Nurinkurista, että erityisesti kauppatieteilijät näyttävät satsaavan käsilaukkuihin. Mitä siellä oikein opetetaan nykyään? Applen tuotteet taas eivät ole enää vuosiin tuoneet mitään mullistavaa tekniikkaa markkinoille ja hinnoissa on ihan naurettava määrä ilmaa koska imago, ja hinta nousee jokaisen mallin myötä ja silti jotkut ääliöt vieläpä jonottavat uusimpia malleja saadakseen sellaisen hyppysiinsä.

Vierailija
125/2242 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinkka 300 euroa, ja jos sitä ei lasketa niin nahkalaukku töihin alesta n. 100 euroa. Ylempi korkeakoulututkinto.

Vierailija
126/2242 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 120 e, 43 v. ja peruskoulu.

Vierailija
127/2242 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 150 euron rinkka. 45 vuotta, filosofian lisensiaatti.

Vierailija
128/2242 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallein taitaa olla satasen reppu. Ikää 51 v ja koulutus on YTM.

Mä en ole oikein laukkuihminen.

Vierailija
129/2242 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-market, maksoi muistaakseni euron tai kaksi.

Vierailija
130/2242 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkalaukku n. 200 €. Käsilaukkuina suosin kangaskasseja (yleensä itse ommeltuja), mutta on mulla yksi jostain OISsilta ostettu, senkään hinta tuskin oli yli 30 €. Maisteri olen ja koulutustani vastaavassa työssä. Kalliit laukut näyttävät usein rumilta, enkä voi ymmärtää moista rahan tuhlaamista.

Tämä! Tosin en itse ompele kangaskassejani, vaan käytän mainoskasseja. Myös ystäväni ostavat minulle niitä syntymäpäivä/joululahjaksi koska minulla on taipumusta hukata niitä.

Niin, ja ammatiltani olen hammaslääkäri. Ikä 35.

Vierailija
131/2242 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdenkympin Kankainen olkalaukku, 37, FM.

Vierailija
132/2242 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 300 euroa, Samsoniten iso matkalaukku. Valmistettu keveästä ihmemateriaalista, eli ei paina melkein mitään, ja pyörät kulkevat kuin unelma. Tästä laukusta minulla on ollut iloa lukemattomilla matkoilla. Sain sen lahjaksi, itse tuskin olisin raaskinut ostaa näin arvokasta laukkua, vaikka se hintansa väärti onkin.

Muuten kallein laukkuni on arviolta parinsadan euron By Malene Birger, jota käytän päivittäin. Laukuilla päteminen on minusta turhaa, pääasia että on käytännöllinen ja asiallisen näköinen. Rahani käytän mielummin osakesijoittamiseen.

Olen 27-vuotias filosofian maisteri.

Vierailija
133/2242 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 1500 €, YSL. Ikää 34, KTK.

Vierailija
134/2242 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&M 29,90 (TODELLA kallis minulle) 19v ylioppilas

Vierailija
135/2242 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu parisataa maksanut Liebeskind Berlinin tilaihme. Nettikirppikseltä ostin aidon Marc Jacobsin, joka maksais uutena joku 400,  itse maksoin siitä alle 100€. 28 vuotta, lähihoitaja.

Vierailija
136/2242 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko jotain 3 euroa maksanut laukku jostain Prismasta.

45v, ammattikoulu

Vierailija
137/2242 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekon PAL n. 80€ ja Longchamp crossbody 200€. 44v. Keskiaste.

Vierailija
138/2242 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 10 euron kirppis laukku 36, yo,kka

Vierailija
139/2242 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen muute aina ihmetellyt sitä, kuinka tuomitaan kalliita laukkuja ostavat, mutta vaikka teknologiaan satsaaminen taas on ihan ok. Kännyykkääkin saatetaan vaihtaa jopa kerran vuodessa ja siihen upotetaan 700 e surutta ja harva tuomitsee. Sama juttu läppärien ja muiden koneiden kanssa. Tai ostetaan jotain 200 e aktiivisuusrannekkeita tai älykelloja ja muuta ja taas sekin on ihan ok. Mutta annas olla, jos ostaa kalliin laukun!

No mistä hyvänsä esineestä maksaminen enemmän, kuin sen todellinen arvo on, on minusta typerää, semminkin kun hinta ei enää kulje käsi kädessä laadun kanssa. Nurinkurista, että erityisesti kauppatieteilijät näyttävät satsaavan käsilaukkuihin. Mitä siellä oikein opetetaan nykyään? Applen tuotteet taas eivät ole enää vuosiin tuoneet mitään mullistavaa tekniikkaa markkinoille ja hinnoissa on ihan naurettava määrä ilmaa koska imago, ja hinta nousee jokaisen mallin myötä ja silti jotkut ääliöt vieläpä jonottavat uusimpia malleja saadakseen sellaisen hyppysiinsä.

Statustahan siinä ostetaan, sama kuin miehillä autovalinnoissa. MIkä siinä jos jotain jatketta tarvitsee, naisten laukut ovat kuitenkin muutaman tonnin luokkaa verrattuna joillekin miehille tärkeisiin merkkiautoihin. Jos pohtii miksi osa meistä suhtautuu hieman huvittuneesti noihin laukkuhankintoihin voi miettiä kuinka itse suhtautuu räppäreiden kello ja autohankintoihin. Joidenkin mielestä upeeta ja kateuden aihe, toisilla aiheuttaa huvittuneen olankohautuksen.

Vierailija
140/2242 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1040€ LV 30v ja ammattikoulu...