Kallein omistamasi laukku, ikä ja koulutus
Aloitan: 750 euron Furla, 35 ja ylempi korkeakoulututkinto
Kommentit (2242)
Kahvipusseista tehty aito Juhlamokka laukku, 0 euroa. Ikä 35 ja koulutus piip ja työpaikka kahvila. Kassi kuuluu työsuhde-etuihin, tosin sen joutui itse värkkäämään. Onko kallis laukku menestyksen mitari? Kyllä tuntuu osalle olevan, mutta silloin ihminen on hyvin ulkoaohjautuva. Kantakoon kukin kassinsa ylpeänä, oli se sitten halpa tai kallis.
Ammattikorkeakoulu. Olisko joku 160 euroa, Marimekon laukku.
En tiedä miksi, mutta tämä ketju herättää myötähäpeää, samalla tavalla kuin se Rikkaat ja rahattomat tosi-tv.
Joku Samsoniten trolley. Taisi olla jotain 200€.
Alle satasen Marimekon olkalaukku, alesta ostettu. Laittaisin enemmän rahaa vain hyvään matkalaukkuun tai rinkkaan.
41 v. yamk liiketaloudesta.
Täällä työtön kauppatieteiden maisteri. Olen ollut kipupotilas 30 vuotta ja ei ole neljä tutkintoa auttaneet työllistymään. Sihteerin ikäviä hommia yritän saada, tosin kivut sitten taas tulee...
Kallein laukku nahkainen Adax n. 100 €, oma ikä 50-v.
Laukku ehkä 15 vuotta vanha.
Marimekko 95e.
Sairaanhoitaja AMK, 32v
LV:n Pochette Metis reverse, maksoi 1750€. Aivan ihana laukku, sanoisin että lemppari kaikista. Olen vuoden sisään ostanut tämän lisäksi myös kaksi uutta Neverfullia, yhden Speedy B 25:n, YSL:n Toy Louloun sekä pari Furlaa, joten olen kai virallisesti ns. ”crazy bag lady” eli luksuslaukkufani :) Ikä 40v, tradenomin tutkinto.
Periaatteenani on, että en itse osta kalliita laukkuja koskaan. Mies ostaa, jos haluaa. Omat ostokseni ovat olleet max 2-300 e. Asun Marbellassa ja täällä näkee paljon ylihintaisia kasseja. Itse en saa mitään kicksejä laukuista, tykkään laittaa rahaa matkoihin ja sijoittamiseen. Olen keskituloinen ja keski-ikäinen maisteri.
En ostele laukkuja vaan laukkufirman osakkeita. Kylkiäisenä tulee samppanjataloja.
Ikäni ja koulutuseni ovat oma asiani.
Itä-Saksan armeijan pyykkisäkki 2e, 33v, ylioppilas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
39v, LV capucines, uutena n. 4000e, ostin käytettynä hieman yli puoleen hintaan.
Parhaatkaan laukut ei muuten ole mitään sijoituksia jos ne itse ostaa uutena, vaikka joku niin perustelee. Mutta jos löytää priiman käytetyn, sen hinta voi ajan kanssa nousta.
Miten niin eivät uudet laukut eivät voi olla sijoituksia?
Mun Chanelin hinta on 7 vuodessa noussut 2000€. Jos nyt myisin laukkuni niin varmasti tienaisin sillä. Kun pitää lauksta huolta ja säilyttää kuitit yms. niin kyllä niillä pystyy tienaamaan.Laukku on käyttöesine. Jos pidät sitä mukanasi ihmisten ilmoilla, niin tuskin se uuden veroisena säilyy. Eipä ole järjen hiventä maksaa tuhansia euroja tuollaisesta tuotteesta. Melkein yhtä pöhköä kuin maksaa satoja tuhansia euroja autosta, kun paljon halvemmallakin saa ihan soivan pelin.
Satussymbolit on sitten erikseen, ja tokihan tuollainen kallis väsky toimii joillekin daameille statussymbolina siinä missä satojen tuhansien eurojen tai miljoonien eurojen auto joillekin egon (tai kikulin) jatkeena.
Käyttöesine toki mutta pidän siitä huolta.
Laukku on Chanel Flap Bag enkä käytä sitä päivittäin, töihin tarvitsen suuremman laukun.
Omasta mielestäni on hyvinkin fiksua maksaa klassikosta enemmän. Käyttövuosia tulee useita, ei tarvitse ostaa uutta tämän tilalle, luontoystävällisempi versio kuin parin vuoden välein hankitut ja näyttää aina tyylikkäälle.
chanel, arvo jotain 5000e tosin en maksanu siitä kuin 1000e aikanaan. en mä sitä tosin koskaan käytä. sellanen kolmenkympin haihatus oli. lempilaukku kirpparilta vitosella ostettu punanen nahkalaukku. ikä 38, yliopisto
Armeijan ylijäämäkaupasta ostettu kaasunaamarilaukku, olikohan viimeisin jotain 5€. Minulla on niitä useampia, yhdessä tuli jopa kaasunaamari mukana. Erittäin käytännöllinen ja lienee siviikäytössä ikuinen. Brassailumielessä sama funktio kuin naisväen merkkilaukuilla: tietäjät tietävät mikä nyssäkkä se on, eikä muista tarvi välittää.
62 vuotta, filosofian tohtori. Ja kuten varmaan arvasitte, mies.
Mä en ikinä, ikinä ostaisi/ottaisi lahjaksi LV:n laukkua. Niiden kopioita tuli nähtyä Thaikuissa niin paljon, että maku meni kerta heitolla.
Rimowa matkalukku, alumiinia, hinta 1590 €
Kaikki laukkuni ovat kouluttamattomia.
24 euroa. Laukulla ikää muutama vuosi ja koulutusta sillä ei todennäköisesti ole.
Todennäköisesti noin 400 markkaa vuonna -92 maksanut rinkka. Hyvin on palvellut tarkoitustaan, viimeksi viime kesänä retkeillessä lapsen kanssa.
diplomi-insinööri 41v.
Samsonite matkalaukku 800mk, 55v, opistotaso 😁