Kallein omistamasi laukku, ikä ja koulutus
Aloitan: 750 euron Furla, 35 ja ylempi korkeakoulututkinto
Kommentit (2242)
400 euron Samsonite, N47 ja maisteri.
Suomen armeijan kaasunaamarilaukku.
5e, kaasunaamareineen.
Insinööri AMK
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä ketjusta voi näköjään päätellä, että mitä matalammin koulutettu nainen, sen arvokkaampi laukku. No, eipä kyllä yllätä.
T. Se 28 -vuotias
Ennen kalliin ajattoman laukun ostaminen oli järkevää. Kestivät monta vuotta ja kun hinnan jakoi käyttövuosille, ei summa ollut korkea.
Merkkilaukkujen laatu on huonontunut koko ajan ja 200€ laukku ei kestä edes puolta vuotta normaalissa käytössä. Sama pätee myös kenkiin.
Minulla on yksi kotimainen laukku nahasta, kestänyt yli 10 v, maksoi 140e
Vierailija kirjoitti:
Osakesalkku
Samoin täällä
Uusi musta reppu, maksoi parikymppiä, ollut mulla n. kolme kuukautta, ei sillä mitään koulutusta ole. Osaa ihan luonnostaan olla reppu.
Noin 130€, ei mikään merkkilaukku.
Ammattikorkeakoulu. 36 vuotta.
Kierrätysmateriaalista tehty käsilaukku 179 e, ollut käytössä kuusi vuotta. Matkalaukkusetti n. 400 e, useita vuosia vanha. Merkkejä en kerro. FT, KTM, nainen 47 v.
Vierailija kirjoitti:
Miten haluatte, että kallis laukkunne huomataan ja sitä taivastellaan? Odotatteko halvan repun kantajalta asiaankuuluvaa kunnioitusta? Voiko pyytää tutkia sitä tarkemmin?
Minulla on Dioria, Chanelia, Hermesiä ja YSL:ää ja Chanelilla iskin mieheni. :D Halusin, että komea ja varakas mies huomaa minut. Ei kaikkia kiinnosta laukut tai eivät tiedä muita kuin nämä perinteiset Vuittonit, jotka on jo niin nähty. Mieheeni keino toimi ja laukuista siirryimme puhumaan autoista ja kaikesta muusta klassisesta. Match made in heaven.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti miehenne kieltää teitä kantamasta laukkua
Miten voisi kieltää ?
Joku Samsoniten matkalaukku, alle 200 varmaan. Haglöfsin ikivanha Tight Pro XL, nykyhinta ehkä 130 euron luokkaa. 43 v., maisteri.
40€ perus käsilaukku. 47v psykologi, puheterapeutti.
Mun noin 20 käsilaukun joukossa on pari sellaista parin tonnin laukkua, Prada Staffiano ja LV Montaigne, yksi tonnin hintaluokkaa oleva YSL Uptown ja muutamia Marimekon laukkuja. Aika vähän noita huippumerkkejä tulee nykyään käytettyä, ei oikein ole merkkilaukut samalla tavalla muodissa nyt kuin ne oli tuossa kymmenen vuotta sitten.
Halvemmallakin saa tosi kivan näköisiä ja hyvin tehtyjä laukkuja. Suurin osa laukuista kuitenkaan ei ole klassikoita, niin ei niitä välttämättä halua käyttää vuosikymmeniä. Toisaalta, kun laukkua käyttää, niin se kuluu eikä ole enää kaunis ja edustava. Monta entistä lempilaukkua on joutunut jo korjaamaan, ja onhan niitä heitetty poiskin tähän ikään mennessä kun ovat kulahtaneet.
Osakesalkku xxxxx euroa, Furla xxx euroa lahjaksi saatuna ja kotimainen nahkalaukku 140 e, valmistajaa en muista
Laukullani ei ole koutusta. Kaikkea sitä kysytään!
78 euron reppu,palvellut jo viisi vuotta
(en ymmärrä mitä tutkinnot ja ammatti tähän asiaan vaikuttavat mutta: minulla kaksi yliopistotutkintoa, ammattina sijoittaja. Luulin ensin, että matkalaukkuni olisi ollut kalliimpi, mutta eipäs ollutkaan. Molemmat 75 euroa.)
Jaa, että laukun koulutus, jopas jotain.
Hötorgetilta ostettu kangaslaukku. Maksoi 20 euroa ja on kestänyt jo 20 vuotta. Nyt alkaa vetskarit kulahtaa, pitänee investoida uuteen.
Itse asiassa halvat kellot näyttää ajan tarkemmin kuin kalliit 🙂 Halvimmatkin kvartsikellot on tarkempia kuin harrastajien suosimat mekaaniset kellot.