Kallein omistamasi laukku, ikä ja koulutus
Aloitan: 750 euron Furla, 35 ja ylempi korkeakoulututkinto
Kommentit (2251)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jotain 50 e. Olen 58 v., akateeminen koulutus, ja ostan laukut käyttöä varten, en kerjätäkseni muilta arvostusta niiden avulla. On vähän säälittävää semmoinen näyttämisen halu.
Voitko olla korkeasti koulutettu? Ihmiset arvostavat eri asioita, jotkut pitävät kauniista tavaroista ja haluavat niihin myös panostaa. Itse akateemisesti koulutettuna taas arvostan ihmisiä, jotka panostavat elämänlaatuun ja kauneuteen ympärillään.
Sinulla on oudot arvot.
Minulla on joku nahkajäljitelmäreppu, jonka pelastin Fidan poistoista 1 e. On palvellut 15 vuotta. En tosiaankaan tarvi kallista merkkilaukkua. Aivan turhaa, annan rahat mielummin vaikka liito-oraville. Tekniikan tohtori 44.
Vierailija kirjoitti:
Ja täällä nämä muka maisterit ja viestinnänjohtajat yms. viettävät aikaansa vauvapalstalla, jossa suurinosa työttömiä köyhiä luusereita?
En ihan usko. Olkaapa rehellisiä.
No mä olen sekä maisteri että työtön eli siis ilmeisesti myös luuseri :D Mun kallein laukku on ollut varmaan joku 40 euron perusveska. Ikää 30 ja koulutus tosiaan se ylempi korkeakoulututkinto.
Reppu, joka maksanut 15v sitten alle 40,- metalliartesaani ja ikä on vain numero.
Jaa, tuo reppu oli kallis, kun ostin sen joskus 20 vuotta sitten, hintaa en muista. Sen kanssa on menty sinne ja tänne ja kannettu matkatavarat mukavasti selässä. Reppu on vielä hyvässä kunnossa.
Arjessa käytössä on pienempi reppu, ehkä maksoi. Reppu siksi, että kädet on vapaana vaikka pitämään lasta kädestä ja kaivamaan toisella avainta taskusta.
Ja merkkitavarat, evvk.
Onhan noita vuosia, ylempi korkeakoulututkinto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jotain 50 e. Olen 58 v., akateeminen koulutus, ja ostan laukut käyttöä varten, en kerjätäkseni muilta arvostusta niiden avulla. On vähän säälittävää semmoinen näyttämisen halu.
Voitko olla korkeasti koulutettu? Ihmiset arvostavat eri asioita, jotkut pitävät kauniista tavaroista ja haluavat niihin myös panostaa. Itse akateemisesti koulutettuna taas arvostan ihmisiä, jotka panostavat elämänlaatuun ja kauneuteen ympärillään.
Sinulla on oudot arvot.
Hah, pitkin eksyä tänne toistamiseen. Tämä ei ole ainut arvoni, mutta kiitos kommentista. Minusta ap:n ajatukset ovat sitä vastoin oudot, joten en voi todeta muuta kuin että meitä on moneksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketju alkaa muistuttaa kilpasisartaan siinä missä kysyttiin, että kuka ylpeilee meikittömyydellä. Sama juttu täälläkin, kun jengi haukkuu tyhmäksi ja lie miksi idiootiksi niitä jotka keräävät laukkuja. Mitä kalliimpi laukku, sen enemmän alapeukkuja ja aivan kuten meikittömyys, niin halpa laukku on näille ylpeyden aihe "ei maksanut kuin xx summan rahaa ja oli halpa". Yksikään näistä kritisoijista ei oikeasti ymmärrä miten paljon aikaa todelliset laukkuihin sijoittajat käyttävät eikä siinä ole laukun merkki keskiössä vaan kokonaisuus, josta itse merkki on ehkä 10% 100%:sta. Kukaan järkevä laukkuihin sijoittaja ei osta kallista sijoitusta ilman että on selvittänyt siitä kaiken mahdollisen, esim. vuosimallin, valmistajan, suunnittelijan ja sattuuko olemaan todellinen vintageharvinaisuus. Yleensä näillä somejulkkiksilla on aina Vuittonin tai Korsin "peruslaukku" eli niitä mitä näkee Helsingissä todella monella, mutta aito laukkukeräilijä ei edes koske noihin.
Juu, nämä sijoituslaukkuja harrastavat ovat eri asia ja pieni vähemmistö. Sama kuin vintage-autoharrastajat.
Muuten: käytetäänkö niitä sijoituslaukkuja muuten kuin harvoin ja harkituissa tilanteissa? Normaalisti laukku ostetaan tarpeeseen, käyttöön.
Tästä ääriesimerkkinä erään designmerkin "laukku", joka onkin "tuoli". Siinä ei voi silti istuakaan. 😁En harrasta laukkuja, mutta jokaisesta arvokkaasta olen saanut rahani takaisin. Näen sen sijoituksena. Kuinka moni ostaa jonkin tavaran, käyttää sitä useita vuosia ja saa siihen käyttämänsä rahat takaisin. Itse käytän siis näitä laukkuja ilmaiseksi, joten minulle laukkujen hankinta tulee lopulta kaikkein edullisimmaksi. sivusta
Kerropa, missä olet myynyt laukkujasi?
Käytön jäljet alentavat kyllä hintaa, joten ei niitä voi kovin usein saati huolettomasti käyttää.
Esim. Didem on myynyt "luksuslaukkujaan" selvästi halvemmalla, mitä itse maksanut.
Osprey selköreppu 35 euroa, laukun ikä on kymmenkunta vuotta ja minun viisikymmentä. Olen valtiotieteen tri (econ), laukulla on vain elämän kova koulu.
Miiko (Suomessa käsin tehty pohjoismaisesta hirvennahkasta) 99€, 34, tradenomi + lähes valmis fil.maisteri.
Oiskohan Fjällravenin reppu, jotain 50€ :D
Ammatillinen koulutus, opiskelen.
Laukuillani ei ole koulutusta.
Ne vaan olla möllöttää tai menevät
sinne minne minäkin menen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja täällä nämä muka maisterit ja viestinnänjohtajat yms. viettävät aikaansa vauvapalstalla, jossa suurinosa työttömiä köyhiä luusereita?
En ihan usko. Olkaapa rehellisiä.Ovat sitä vanhaa, hyvää, laadukasta joukkoa, joka valitettavasti on harventunut ja jolle kovin harvoin löytyy mukavia ketjuja nyt kun jostakin ilmestyi nuo mainitsemasi kaltaiset äijät, jotka ovat mielestäni pilanneet koko palstan.
Myös hyvin pärjäävät ja koulutetut kaipaavat joskus kepeitä irtiottoja. Ja tätäkin ketjua voi tarkastella mielenkiintoisia havaintoja tehden.
Ohis, mutta käyn täällä välillä nollaamassa aivoja ja olen kyllä aivan oikeasti maisteri ja johtotehtävissä. Mielenkiintoista lukea sellaisten ihmisten mielipiteitä, joihin ei omassa arjessa koskaan törmää. Alkujaan eksyin tänne tylsyyksissäni äitiyslomalla, kun opinnot olivat vielä kesken. Enkä yhtään epäile, etteikö täällä kävisi muitakin akateemisia.
~80e Fjällravenin reppu, 26v KTM.
Vierailija kirjoitti:
En ihan usko. Olkaapa rehellisiä.
Täällä yksi maisteri nollaa aivojaan päivän päätteeksi. Vauva palsta on oiva tapa siihen. Pistää sopivasti omat pulmat oikeisiin mittakaavoihin.
Mulberry, markka-aikaan ehkä reilun tonnin, mun ikä 48 ja arkkitehti
Chanelin laukkuja kymmenkunta, noin 5800 eur/kpl. Hyvällä onnella saa todellakin omansa hankintahinnasta takaisin myydessään eteenpäin, jos pitää tosi siististi (ovat korkealaatuisia ja pysyvätkin helposti siisteinä), klassikkolaukkujen arvo lisääntyy vuosittain, kun Chanel nostaa hintoja jatkuvasti. Tosi hyvä sijoitustavara!
80€. 32-v. Alempi korkeakoulututkinto. Tähän ei varmaan lasketa rinkkaa? Se taisi maksaa vajaa 200€
Osprey Fairview - matkailurinkka, olikohan jotain satasen luokkaa tarjouksessa.
Käsilaukkuna Marimekon Pal, taisi olla kuutisen kymppiä. Sain sen äidiltä syntymäpäivälahjaksi.
Maisterintutkinto on, mutta miten se tähän liittyy?
Minua ei kiinnosta laukut, vielä vähemmän ylihintaiset laukut.
En muista yhdestäkään laukustani hintaa tai merkkiä. Sen tiedän että kaikki ovat maksaneet alle 60 e.
Koulutus on KM ja FM.
530e. 22.v. Nyt opiskelen taas ammattikorkeassa, aikaisemmin olin töissä siitä asti kun valmistuin ammatillisesta.
Kyseinen laukku ollut mulla jo 3 vuotta ja otin sellasen mistä tykkään tod.näkösesti vielä pitkään. Ei oo mennyt vielä miksikään. Mistään tonnin laukuista en kyllä haaveile, sain puolet halvemmalla sellasen mihin ihastuin heti kun näin.