Ei olis pitänyt ostaa perintömökkiä!
Ostettiin miehen vanhempien perintömökki ja nyt ihme valitusta miehen sisaruksilta kun ei siellä saa käydä ja sitte käydään salaa "lainaamassa" tavaroita
Ja kun asiasta mainitsin niin ei kuulemma kuulu mulle.
Seuraavaks soitan poliisille, katotaan sitten kenelle kuuluu.. Aarrghh raivostuttaa vieläkin tämänpäiväinen yhteenotto:( mies saa luvan pitää puhuttelun sisaruksillee kun palailee työmatkalta multa palaa seuraavaks kunnolla käpy
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on edessä joskus sama paska. Isäni omistaa koko suvun kaikki maat ja mannut ja mökit. Tietysti puhuu jo nyt ettei niitä sais ikinä sitten myydä ja pitäis pitää kaikki suvulla. Sitten jos menen myymään ne pois aikanaan, niin nousee helvetinmoinen paskamyrsky ja saan koko suvun vihat niskoilleni. Että semmonen perintö.
Tarjoat sukulaisille ensin käypään hintaan ja jos eivät halua ostaa, eivät voi vaatia sinuakaan ylläpitämään.
22 miksi juuri sinä menisit myymään ne?
Ja kiittämätöntä nimittää paskaksi saamaasi perintöä: mökkejä ja maita. Sulle ilmaista omaisuutta.
Mä aina ihmettelen, että minkälaisia nää suvut on jotka tällä tavalla tappelee. Itse en tunne ainuttakaan tuollaista sukua ja omassa suvussani on päivän selvää, että tavaroita lainaillaan toisille. Toki niistä lainoista myös tarvittaessa ilmoitellaan. Juuri viime viikolla serkkupoikani oli pihallani huoltamassa moottorisahaansa, kun oli ketju hypännyt pois paikaltaan. Kun tulin pirtistä pihalle, niin sanoin heti, että hae vajasta minun sahani ja palauttele sitten kun et enää tarvi ja niinhän hän tekikin.
Minä vastaavasti olen häneltä hakenut lainaan esim kottareita, kun olen jossain rakennusprojektissa toisia tarvinut, enkä ole siitä sen kummemmin hälle ilmoitellut, eikä ole ollut tarviskaan. Hänellä siis mökki minun viereisellä tontilla ja minulla taas vakituinen asunto. Myös muiden sukulaisten kanssa sama juttu, autetaan aina jos apua tarvitaan ja kaikkea lainaillaan, eikä tulis mieleenkään käydä jostakin nillittämään.
Sukulaisriidat olis kyllä hemmetin raskaita, joten ei moiset kyllä pätkääkään kiinnosta, mutta meillä meininki onneksi sen verran joviaalia, ettei kyllä yksikään rupeaisi kovin helposti mistään nipottamaan.
Jäitä hattuun. Ihmettelen monia vihamielisiä kommenttejä, joissa uhotaan poliisilla ja valvontakameroilla ja maamiinoilla. :D Pyydä puolisoasi rauhallisesti keskustelemaan sisarustensa kanssa. Muistuttamaan heitä siitä, että mökki on nyt teidän ja että asiat ovat siis muuttuneet, eli he eivät siis enää voi tulla mökillenne kuin omaan kotiinsa. Hän voi vaikka sanoa, että toki lainaatte moottorisahaa mielellänne, mutta haluatte että asiasta puhutaan etukäteen. Ystävällinen lähestymistapa on valttia, kannattaa vaalia hyviä perhesuhteita.
Vierailija kirjoitti:
Moottorisahan jonka isäni oli jättänyt vajaan kun oli kaupungilla käymässä.
En haluaisi paljastaa trollia mutta tiesitkö, että jos kyseessä on vanhempien perintömökki ei sieltä enää isä voi olla kaupungilla käymässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi paljastaa trollia mutta tiesitkö, että jos kyseessä on vanhempien perintömökki ei sieltä enää isä voi olla kaupungilla käymässä?
Eikös kuolleet appivanhemmat ja omat vanhemmat ole erillisiä ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukaisepa aloitus uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös kuolleet appivanhemmat ja omat vanhemmat ole erillisiä ihmisiä?
Mielestäni ovat ja jos siitä on kyse on tämä keskustelu täysin turhaa sillä silloin kyseessä on päivänselvä varkaus eikä asiasta tarvitse täällä keskustella vaan ilmoittaa asiasta poliisille.
Jos tästä asiasta pitää täällä keskustella eivät kyseessä olleet appivanhemmat ja omat vanhemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukaisepa aloitus uudestaan.
Niin? Jos miehesi sisarukset varastavat sinun vanhempiesi tavaroita on kyseessä varkaus eikä siinä ole keskustelevaa.
Vierailija kirjoitti:
22 miksi juuri sinä menisit myymään ne?
Ja kiittämätöntä nimittää paskaksi saamaasi perintöä: mökkejä ja maita. Sulle ilmaista omaisuutta.
Jos se perintö on mitään muuta kuin käteistä tilillä, siitä voi ihan oikeasti olla enemmän harmia ja vaivaa kuin iloa. Varsinkin kiinteän omaisuuden mukana tulee usein kuluja ja kiinteistöjen/tilojen mukana niitä sukulaisia jotka kuvittelevat ilmaisen käyttöoikeuden jatkuvan kuten ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Mä aina ihmettelen, että minkälaisia nää suvut on jotka tällä tavalla tappelee. Itse en tunne ainuttakaan tuollaista sukua ja omassa suvussani on päivän selvää, että tavaroita lainaillaan toisille.
Odotahan, kun kyseessä on kuolleen sukulaisen omaisuuden jako niin siinä hyvät välit katoavat monesti, kuin pieru saharaan. Se on uskomatonta miten silloin saadaan riita pienestäkin asiasta aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on edessä joskus sama paska. Isäni omistaa koko suvun kaikki maat ja mannut ja mökit. Tietysti puhuu jo nyt ettei niitä sais ikinä sitten myydä ja pitäis pitää kaikki suvulla. Sitten jos menen myymään ne pois aikanaan, niin nousee helvetinmoinen paskamyrsky ja saan koko suvun vihat niskoilleni. Että semmonen perintö.
Olenko mä jotenkin outo, mutta mä niin nauttisin, jos saisin olla sun tilanteessa. Möisin kaiken ja ostaisin hienomman mökin jostain helvetin kaukaa sukulaisista.
Ihmisten pitää olla hereillä perunkirjoitustilaisuudessa. Jos haluaa käydä perintömökillä, niin se täytyy lunastaa. Ellei sitten sovita, ettei kuolinpesää jaetakaan, jolloin mökki jää perillisten yhteiseksi. Ja näistä kolhoosimökeistäkin kyllä voi seurata kaikenlaista riitaa, jos ollaan kyvyttömiä sopimaan asioista sivistyneesti.