Tapailemastani miehestä selvisi hirveä asia. Auttakaa.
Olemme tapailleet nyt jo jonkun aikaa ja suhteemme on alkanut syventyä. Olemme kumpikin 30+, mies on minua pari vuotta vanhempi. Olen ollut todella ihastunut ja saatoin jo kuvitella että hän on se, jonka kanssa jakaisin tulevaisuuteni. Mies kuitenkin halusi avautua minulle menneisyydestään ennen kuin suhteemme syvenee: hänen seurustelunsa kun yleensä päättyvät tuohon paljastukseen. Kuulin asiasta eilen enkä tiedä vieläkään, mitä ajatella. Mies on siis vähän päälle parikymppisenä tuomittu raiskauksesta - ja kertomansa mukaan hän on syytön. Entinen tyttöystävä oli kostona vienyt hänet käräjille. Nykyään mies on ihan työelämässä, koulutettu, asiallinen. En olisi mistään voinut edes aavistaa ja tapauksesta on jo yli 10 vuotta. Mutta silti tämä jäi jotenkin kaivelemaan minua. Mitä tekisitte, jatkaisitteko suhdetta? Minulla on aiemmasta suhteestani nyt eskari-ikäinen poika ja miehen, jonka kanssa vakiinnun, pitää siis toimia myös "miehen mallina" kotonamme, jos muutamme yhteen. Toivoisin asiallisia vastauksia, miten toimisitte? Voihan miehen kertoma exän kosto olla tottakin.
Kommentit (387)
Mun läheinen on joutunut tekemään valinnan, jonka edessä ap on. Tuomio on tullut asiasta, jossa oli sana sanaa vastaan. Itse en miehestä voi ihmistuntemuksellani sanoa, oliko tuomio oikea vai tekikö oikeus aikanaan virheen.
Läheiseni valitsi jäädä suhteeseen. Toivon, että oikean päätöksen on tehnyt. Ulkopuolisena en voi varmaksi sanoa, mutta onnelliselta läheiseni vaikuttaa (parisuhteessa pian 10 vuotta takana).
Sittemmin heille on syntynyt lapsia. Olen miettinyt, että läheiseni joutuu miehensä kanssa jossakin vaiheessa kertomaan lapsilleen, että isä on saanut tuomion asiasta x. Ennemmin tai myöhemmin saavat sen kuitenkin jostakin tietää. En kadehdi läheiseni asemaa tältä osin. Toivon, että asia menisi hyvin.
Tsemppiä ap, toivon sinulle hyvää tulevaisuutta, miten sitten valitsetkin!
Tiina
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustelimme pitkään tapahtumista ja päätin jatkaa tapailua miehen kanssa. Ap
Etkö viitsisi vähän kertoa noista keskusteluista?
Eli kyseessä oli sana sanaa vastaan tilanne, joka olisi voinut kääntyä kummin päin tahansa. Väkivallan merkkejä ei ollut, kumpikin oli ollut humalassa, erottu mutta seksiä harrastettu. Asianajaja oli kehottanut miestä hakemaan hovissa muutosta tuomioon, mutta miehellä ei ollut voimavaroja tai halua enempää taistella oikeuksistaan. Mies ja exänsä olivat tuolloin vähän päältä parikymppisiä.
Uskon asioiden edenneen ja menneen kuten mies ne mulle kertoi. Näin oikeuden pöytäkirjan, joka oli miehellä edelleen tallessa. Nyt haluan vain unohtaa koko asian, josta on jo pitkä aika ja johon ei voi enää vaikuttaa. Exä yritti myöhemmin pitää mieheen yhteyttä mutta mies ei tähän exään. Mulla on nyt nimi selvillä mutta enpä taida haluta jutella asiasta. Lämmin kiitos ketjuun vastanneille näkemyksistänne, olen tarkkaan harkinnut suhdettamme ja toivon sen kestävän. Ap
Vierailija kirjoitti:
"Jos tosiaan olit oikea ap. tuo viestin 357 lähettäjä, niin ei voi muuta sanoa kuin että sääliksi käy sun lasta. Sinällään arvasin että ap. jatkaa miehen kanssa koska melkein kaikki hänen viestinsä tässä ketjussa ovat olleet miestä puolustavia. Ja siksi toivonkin että tämä aloitus ap.lta on keksitty. Vaikka onhan niitä naisia maailmansivu jotka eivät millään usko miehestään mitään pahaa vaikka olis mustaa valkoisella, vasta sitten aletaan pikkuhiljaa uskoa kun joudutaan miehen vuoksi sairaalaan makaamaan ja ollut hengen lähtö lähellä."
Mitään arvoa ei ole sillä, että aikanaan nuorimies on saanut asiasta tuomion ja siitä on nyt kymmenen vuotta. Tuomioistuin on arvioinut teon lieväksi (mies oli saaut ehdollista). Mies on ollut sen jälkeen niin sanotusti kuivilla ja vielä avoimesti itse kertonut asiasta Ap:lle. Mutta kerran raiskaaja aina raiskaaja, mitään muuta vaihtoehtoa ehtoa ei ole.
Onko miehellä mitään muuta roolia kuin elää loppuikänsä yksin arvottomana, halveksittuna ja potkittuna? - Miehenä, joka oikeastaan olsisi pitänyt kivittää hengiltä, tai poistaa / eristää muusta yhteiskunnasta. Kun onhan se niin, että ihminen ei muuttua saa. Hei me odotetaankin sitä, että kerran paha on aina ja ikuisesti paha, kun ollaan itse aina oikeassa, eikä tehdä ikinä virheitä. Olisihan se nyt kovin epäselvää, jos maailmassa olisi muita värejä, tai sävyjä kuin musta ja valkoinen.
Mä olen aina miettinyt,millainen on "lievä raiskaus".Siis ei käyttänyt kovin paljon väkivaltaa?Vai laukesi nopeasti,niin että raiskaus kesti vain vähän aikaa?
Ei,raiskareilla ja muilla seksuaalirikollisilla ei ole muuta roolia kuin olla halveksittu,miksi pitäisi?Jos ihminen ei kunnioita muita ja heidän oikeuksiaan esimerkiksi fyysiseen koskemattimuuteen,miksi häntä pitäisi kunnioittaa?
Tietenkään maailma ei ole mustavalkoinen,ihmiset voivat muuttua,diipa daapa.Silti tässä moniharmaasävyisessä maailmassa jokaisella on oikeus päättää,mikä hänestä on moraalisessa mielessä täysin hyväksymätöntä.Jossain vankilaäideistä kertovassa ohjelmassa mamma sanoii että ainoa rikos maailmassa,jota hän ei ymmärrä ja hyväksy,on lapsen murha.
Itse lisäisin tuohon,että en hyväksy seksuaalirikoksia.Niitä ei voi mitenkään perustella,ja selittää parhain päin.Joten kyllä,raiskari on halveksittava ihmisperse,aivan sama vaikka teko olisi "lievä" eikä tekijä olisi jäänyt uudestaan kiinni 10 vuoteen(koska se että ei ole tuomittu ei tarkoita etteikö olisi tehnyt rikoksia,se tarkoittaa että ei ole joutunut vastaamaan teoistaan.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kyseessä oli sana sanaa vastaan tilanne, joka olisi voinut kääntyä kummin päin tahansa. Väkivallan merkkejä ei ollut, kumpikin oli ollut humalassa, erottu mutta seksiä harrastettu. Asianajaja oli kehottanut miestä hakemaan hovissa muutosta tuomioon, mutta miehellä ei ollut voimavaroja tai halua enempää taistella oikeuksistaan. Mies ja exänsä olivat tuolloin vähän päältä parikymppisiä.
Uskon asioiden edenneen ja menneen kuten mies ne mulle kertoi. Näin oikeuden pöytäkirjan, joka oli miehellä edelleen tallessa. Nyt haluan vain unohtaa koko asian, josta on jo pitkä aika ja johon ei voi enää vaikuttaa. Exä yritti myöhemmin pitää mieheen yhteyttä mutta mies ei tähän exään. Mulla on nyt nimi selvillä mutta enpä taida haluta jutella asiasta. Lämmin kiitos ketjuun vastanneille näkemyksistänne, olen tarkkaan harkinnut suhdettamme ja toivon sen kestävän. Ap
No nythän se selvisi. Ap on joko A) provo B) lukutaidoton ja sinisilmäinen. Ilman MITÄÄN väkivallan merkkejä ei raiskauksesta Suomessa tuomita. Kannattaa googlettaa "varteenotettava epäily" ja "syyttömyysolettama" noin alkuun. Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kertoi asian?
Ehkä pelkäsi, että se jotain kautta ilmenee jossain vaiheessa?
Sanoisin, että käräjille toki voi viedä tekaistun tapauksen. Mutta tuomiota ei kyllä täysin syytön kovin helposti saa.
Suomessa on oikeusperiaate, että jos on sana sanaa vasten, niin ei rangaista. Eli jotain näyttöä nyt on ollut.
Narttu on käynyt pettämässä kännissä, tekaissut ilmoituksen ja näytteet alapäästä todistaa seksin.
Tai jos nainen haluaa vähän rajumpaa menoa ja lopuksi kaduttaakin, niin aina voi tehdä ilmoituksen ja näyttää "sitomisen jälkiä käsissä".
Minä ap toivon teille kaikkea hyvää koko sydämestäni! :) Päätös oli sinun. Vaikea mutta teit sen. Ja haluan uskoa että teit oikean päätöksen.
Sanokoon muut mitä sanovat..
Vierailija kirjoitti:
Ala saman tien säästää rahaa terapiakuluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perättömiä raiskausilmoituksia tehtaillaan satoja vuosittain. Itse sinun tapaukseesi en ota kantaa sen enempää.
Se, että raiskausta ei saada todistettua tai että se ei etene oikeuteen asti ei tee automaattisesti raiskausilmoituksesta tahallisesti ilmoitettua.
Se, että oikeasti tapahtuneita raiskauksia ei saada oikeusistuimessa asti tuomittua ei tarkoita sitä, etteikö myös perättömiä raiskausilmoituksia tehtaillaan satoja vuosittain.
Jos oikeus on todennut syylliseksi niin hän on syyllinen. Varsinkaan raiskauksessa ei ole "lievää".
Vierailija kirjoitti:
Miksi kertoi asian?
Ehkä pelkäsi, että se jotain kautta ilmenee jossain vaiheessa?
Sanoisin, että käräjille toki voi viedä tekaistun tapauksen. Mutta tuomiota ei kyllä täysin syytön kovin helposti saa.
Suomessa on oikeusperiaate, että jos on sana sanaa vasten, niin ei rangaista. Eli jotain näyttöä nyt on ollut. Kysy enemmän yksityiskohtia häneltä tässä asiassa. Aika vakava juttu kuitenkin ja hänen tulisi ymmärtää, että haluat tietää tarkemmin.
Yleensä kun ollaan vakavassa suhteessa, kerrotaan tämmöset asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa, kyllä on vaan maailmassa sairaita ihmisiä, kun joku jaksaa tälläisellä asialla provota.
Ois pitänyt arvata, että siellä lymyää luuserilassukka joka onanointifantasiat keskittyy naisten "perättömiin" raiskausilmoituksiin.
Vedä vittu päähäs ap, oot kyllä säälittävä jätkä.
Tiedän, että joudun sylkykupiksi kun esitän raiskaajaa puolustavan näkökannan. Siis sehän on selvä, että raiskaus on todella törkeää, mutta ajatelkaapa seuraavanlaista tilannetta.
Kaksihenkilöä tapailevat toisiaan ja harrastelevat seksiä. Sitten eräänä iltana molempien ollessa kännissä. Toinen alkaa tekemään toiselle seksuaalisia tekoja, joita tämä teonkohteena ollut ei sitten yllättäin jälkikäteen hyväksykään.. Ei PERKELE tätä kirjoittaessa muuten tajusin, että aika moni on parisuhteessa varmaan syyllistynyt raiskaukseen, jonka on sitten saanut kumppaniltaan anteeksi. Esim. hyväilemällä toista tämän nukkuessaan. Tilannehan on silloin se, että nukkuva henkilö on tiedottomassatilassa ja toinen käyttää hyväkseen tätä tilaa tehdäkseen seksuaalisia tekoja. Mitä jos kumppani herättyyää sanoisikin, että sinulla ei ollut lupaa tehdä tuota joten sinä raiskasit minut..?? Voiko "syyllinen" tuossa tilanteessa puollustatua sanomalla, että koska seksi kuuluu normaaliin suhteeseemme, niin luulin, että minulla on lupa tehdä näin... Aivan samalla lailla tämä kännisekoilijakin voisi luulla (humalassa ollessaan) että hänellä on ollut lupa tehdä jotain....
Pointtini on se, että tällaisessa tilanteessa, jossa henkilöt ovat keskenään suhteessa ja harrastaneet seksiä usein, niin asia voi olla aika mutkikas.
Ihmisellä on kai oikeus muuttua.
Vierailija kirjoitti:
Perättömiä raiskausilmoituksia tehtaillaan satoja vuosittain. Itse sinun tapaukseesi en ota kantaa sen enempää.
Mutta tää mies on TUOMITTU
Raiskaus ei ole oikeutettua sillä, että vapaaehtoista seksiä on ollut aiemmin. Jos sammut ja wx-tyttöystäväsi työntää anukseesi isoimman mahdollisen dildon ilman liukkaria, se ei ole raiskaus? Yritä vielä vähän ajatella lisää.
M53
Ei voi uskoa mieheen. Ehkä on tapahtunut. Jos ei miten sekin selviää. Aina ei ole todisteita.
Raiskarit ovat luusereita, juuri sitä "heikompaa ainesta".