Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poskiontelontulehdukseen apua!

Vierailija
20.04.2016 |

Vasen puoli naamasta aivan jäätävän kipeä. Suuri paineen tunne poskessa, säteilee suuhun, kitalakeen ja hampaisiin sekä otsalle ja hieman takaraivoonkin. Illan aikana otettu 2 x 600 mg Burana, ei tunnu kipu hellittävän. Asun kävelymatkan päässä sairaalasta ja huomenna vapaapäivä eli voin valvoa päivystyksessä.

Pystyykö päivystyksessä tehdä mitään, mikä helpottaisi oloa mahdollisimman nopeasti? Onko mitään kotikikkoja jotka helpottaisivat?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita päivystykseen tai terveyspalveluun ja kysy

Vierailija
2/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenäkannu ehdottomasti. Ota myös nenäsuihketta. Ei satu olemaan Duacteja lääkekaapissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhtele suolavedellä

Vierailija
4/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla kotona Duactia tai Nasolinia? Hetkellisesti voisi auttaa. Nenäkannulla huuhteleminenkin toimii, jos ei ole niin tukossa, ettei vesi mene minnekään.

Päivystyksessä saattavat punktoida.

Vierailija
5/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poskionteloita ei kyllä pysty itse huuhtomaan. Ei se vesi mene poskionteloihin.

Vierailija
6/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nenäkannulla huuhtelee niin irroittaahan limaa

Vierailija
7/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla ainakin menee.

T. FESSin läpikäynyt

Vierailija
8/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo nenäkannua tähän hätään, pystyykö huuhtelemaan millään muulla tavalla?

Duacteja ei myöskään löydy eikä nenäsuihkeitakaan. On kyllä niin tukossa että en tiedä auttaako mikään huuhtelukaan.

Nauraako ne mut päivystyksestä pihalle jos meen sinne? Tuntuu että tää paine päässä vaan kasvaa.

Ap

Vierailija
9/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla on mennyt.

Vierailija
10/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Duacteja ei myöskään löydy eikä nenäsuihkeitakaan. On kyllä niin tukossa että en tiedä auttaako mikään huuhtelukaan.

Nauraako ne mut päivystyksestä pihalle jos meen sinne? Tuntuu että tää paine päässä vaan kasvaa.

Ap

Soita sinne päivystykseen ja kysy onko mitään hyötyä mennä sinne. Pystytkö mäymään päivystävässä apteekissa hakemassa limakalvojen turvotusta laskevia lääkkeitä?

Vierailija
11/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kunnon löylyt myös helpota ?

Vierailija
12/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haudo poskia kuumalla, ite oon kuumassa vedessä lämmittäny ruokalusikoita, joita sitten pidän nenänpielissä (nenäliina väliin niin ei polta) Höyrytä.

Vierailija
13/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Itse laitan litran pakastepussiin teelusikallisen merisuolaa ja kolme desia vettä ja saksilla leikkaan pussin kulmasta ja sitten valutan vettä kumpaakin sieraimeen

Vierailija
14/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilen tuolla pakastepussilla huuhtelua, kiitos! Jos se ei helpota, soitan terveysneuvontaan.

Läheltä löytyy apteekki, mutta se on tietysti jo mennyt kiinni. Taloyhtiön sauna lämpiää seuraavan kerran vasta huomenna illalla, jotenki saunakin on poissa pelistä.

Ap

Vierailija
15/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni vanha kikka: mene makaamaan niin, että otsasi ja poskipääsi ovat leukaa alempana. Haudo poskia lämpimällä vartin verran. Pitäisi pistää mömmöt liikkeelle. Mulla joskus oikein napsahtaa ja alkaa mätä tulvia nenänieluun tällä kikalla.

Vierailija
16/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla reistaili viime kesänä poskiontelot, ja mulle antoi apuaan ainakin tämä:

KEITÄT PIENESSÄ KATTILASSA VEDEN KIEHUMISPISTEESEEN, NIIN ETTÄ KUPLII VEDEN PINTA, JA SITTEN SEKOITAT KARKEATA MERISUOLAA SEKAAN KOLME, NELJÄ RUOKALUSIKALLISTA JA SITTEN EI MUUTA KUIN PIDÄT NAAMAASI LIKELLÄ KATTILAN HÖYRYÄVÄÄ VETTÄ, MUTTA VARO POLTTAMASTA NAAMASI IHOA, HIOSTUUHAN SE JA PUNEHTUU, MUTTA KYLLÄ HELPOTTAA JONKIN VERRAN, KUN SAAT SEN OPERAATIOLÄMMITTELYN JÄLKEEN NIISTÄÄ NENÄN SIERAIMISTA RUHTINAALLISEN VERRAN RÄKÄÄ JA LIMAA ULOS,  JA VARAUDU NENÄLIINOILLA, SILLÄ SITÄ TULEE JA TULEE RÄKÄLÄJÄNÄÄN KERTA NIISTOLLA TULEE KOURALLINEN, JA TOINENKIN. 

ja tää keino on mulle ainakin auttanut, ja kun tarpeeksi usein tuon suorittaa, niin kyllä se siitä!

Ja jos koskee poskeen ja ympäristöön, niin otat semmosen tarpeeksi vahvan kipulääkkeen, ja mulle auttaa Voltare rapidin särkylääke, kylläkin reseptillä saatuja ja yli 50milligramman pitoisuus oltava vähintään.

Meni muuten viimeksi ohitse ilman antibioottikuuria, jota en edes lunastanut apteekista, vaikka lääkäri sen määräsi, kun ultrasi nenäonteloni lääkärikäynnilläni. Mutta turhia kuureja on hyvä välttää, jos ei bakteeriperäinen tulehdus jyllää. 

Vierailija
17/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Itse laitan litran pakastepussiin teelusikallisen merisuolaa ja kolme desia vettä ja saksilla leikkaan pussin kulmasta ja sitten valutan vettä kumpaakin sieraimeen

En kyllä tajua, että miten ihmeessä jo tulehtuneisiin ja limaisiin nenäonteloihin vettä kannulla tai pussilla kaataminen auttaa, olkootpa vaan vanhan intialainen keino tai ei, mutta itse en edes ole hankkinut moista nenäkannua, enkä hanki, vaikka ovat sitä lääkärikin ja sairaanhoituri kehoittaneet hankkimaan, mutta kun itse en usko nenäkannulla veden kaatoon nenänsieraimiini, vaan ihan höyryttäminen nenän sieraimet likellä höyryävän vesikattilan päällä, niin kyllä lähtee räät tulemaan solkenaan ulos.  Ei vaan minusta tunnu luonnolliselta keinolta vettä kaadeskella poskiontelotulehduksen jo päällä ollessaan, saatika muulloinkaan.

Vierailija
18/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, kokeilin minigrip pussilla huuhtelua ekaa kertaa ikinä. Tuntuu että se vesi jäi onteloihin eikä läheskään yhtä paljon vettä tullut ulos :D

Olo vähän parempi! Koitan saada nukahdettua ja huomiselle lääkäriaikaa. Suuret kiitokset av-mammat!!!

Vierailija
19/20 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En kyllä tajua, että miten ihmeessä jo tulehtuneisiin ja limaisiin nenäonteloihin vettä kannulla tai pussilla kaataminen auttaa, olkootpa vaan vanhan intialainen keino tai ei, mutta itse en edes ole hankkinut moista nenäkannua, enkä hanki, vaikka ovat sitä lääkärikin ja sairaanhoituri kehoittaneet hankkimaan, mutta kun itse en usko nenäkannulla veden kaatoon nenänsieraimiini, vaan ihan höyryttäminen nenän sieraimet likellä höyryävän vesikattilan päällä, niin kyllä lähtee räät tulemaan solkenaan ulos.  Ei vaan minusta tunnu luonnolliselta keinolta vettä kaadeskella poskiontelotulehduksen jo päällä ollessaan, saatika muulloinkaan.

Ei siihen mitään kannua tarvita, vedä vaikka kahvikupista suolavettä sieraimiin.

Sitä minäkään en osaa selittää, millä tavalla se vaikuttaa, mutta ehkä apu tulee siitä, että nenästä lähtee limaa, turvotus vähenee ja siten poskiontelotkin aukeavat.

Vierailija
20/20 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei siihen mitään kannua tarvita, vedä vaikka kahvikupista suolavettä sieraimiin.

Sitä minäkään en osaa selittää, millä tavalla se vaikuttaa, mutta ehkä apu tulee siitä, että nenästä lähtee limaa, turvotus vähenee ja siten poskiontelotkin aukeavat.

Niin mutta mieti nyt, että onko sinusta se luonnollinen keino auttaa poskiontelotulehduksen paranemiseen, että kaadetaan kannulla lämpöistä suolavettä suoraan sieraimiin? Minusta se on tulehtuineiden limakalvojen rääkkäämistä työntää vettä sieraimiin. Toisaalta sitä vettähän voi mennä korvaankin samantein, ja se nyt jos mikä ei tee hyvää korvaosastolle.

Turvallisempaa on hengitellä suolaista vesihöyryä, ja silläkin keinolla saa ne räät lähtemään.

Tuo kannuttelu on mennyt jo tolkuttomaksi toistuvien poskiontelotulehduksista kärsivien keskuudessa.  Apteekit myyvät vieläpä mukomaa kannua aivan mielettömän kalliilla hinnalla. Siis en voi tajuta, miten tommonen elastinen teekannu voikin maksaa niin paljon, mutta mikäpä ei apteekissa maksaisi paljon.

Höpön höpön koko kannujuttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän