Rippijuhlat ja vaikea exä
Minun teinille on tulossa rippijuhlat. Se aiheuttaa päänvaivaa, koska olen eronnut jo vuosia sitten. Exä käyttäytyy vihamielisesti minua kohtaan vaikka hoidan lapset täysin yksin. Yksinhuoltajuus.
Olen joutunut hakemaan tukea perheneuvolasta. Perheneuvoja ehdotti, että järjestän juhlat erikseen. Minä konfirmaatiopäivänä ja exä seuraavana viikonloppuna. Ei tarttis olla samassa juhlassa exän kanssa ja hänen suvun ja kavereiden kanssa, joita en ole nähnyt 9vuoteen.
Teinille sopii, että on eri juhlat.
Mitä tuumaatte?
Kommentit (14)
En kyllä tajua miksi eksä juhlia järjestäisi, jos ei muutenkaan osallistu mitenkään lasten elämään ?
Vierailija kirjoitti:
En kyllä tajua miksi eksä juhlia järjestäisi, jos ei muutenkaan osallistu mitenkään lasten elämään ?
Niin, se olisi hänen vastuulla järjestääkö. Minulle ihan sama järjestääkö vai ei. Minä saan suunnitella juhlat nyt oman mieleni mukaan. Tarjottavat ja vieraat, ketä haluan ja ketä teini haluaa kutsua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, se olisi hänen vastuulla järjestääkö. Minulle ihan sama järjestääkö vai ei. Minä saan suunnitella juhlat nyt oman mieleni mukaan. Tarjottavat ja vieraat, ketä haluan ja ketä teini haluaa kutsua.
Ap
Jos kerran muutenkin hoidat lapset täysin yksin, niin tottakai saat .
Teini. Juhlat, joten mielestäni teinin mielipide on aika ratkaiseva. Ja kerran hänelle sopii kahdet eri juhlat, niin niitä kohti! Ette ole ainoa eronnut perhe, joka niin tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJos kerran muutenkin hoidat lapset täysin yksin, niin tottakai saat .
Lapset on ollu joka toinen viikonloppu isällään, mutta nyt eivät suostu menemään sinne, kun isä haukkui lasten kaverin pystyyn. Että silleen.
Tai sitten toinen vaihtoehto on se, että järjestät yhdet juhlat, joissa aikuisten tehtävä on vain osata käyttäytyä asiallisesti. Tämä pitäisi takoa känkkääjien päähän jo ennen juhlia, että jos on tarkoitus järjestää pienintäkään riitaa, se yhteydenpito on sitten siinä, lopullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten toinen vaihtoehto on se, että järjestät yhdet juhlat, joissa aikuisten tehtävä on vain osata käyttäytyä asiallisesti. Tämä pitäisi takoa känkkääjien päähän jo ennen juhlia, että jos on tarkoitus järjestää pienintäkään riitaa, se yhteydenpito on sitten siinä, lopullisesti.
En halua olla samassa tilassa exän ja tämän vanhempien kanssa. Huojentunut olo, kun teini sanoi, että hänelle käy 2 juhlat. Ap
Mitä mieltä teini on? Tuskin hän haluaa isäänsä juhliinsa.
Mietin miksi suostuisi isän järjestämään juhliin, jos ei suostu menemään isän luo, mutta tietysti rahalahjojen vuoksihan teinit rippijuhlia haluaa :)
Vierailija kirjoitti:
Missä sanottiin että ex on miespuolinen tai että AP nainen? Taas niiden oletuksien kanssa
Ehkäpä teini menisi isänsä juhliin, että saisi lahjoja. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä teini menisi isänsä juhliin, että saisi lahjoja. Ap
En ole kyllä kysellyt menisikö isänsä juhliin.. pitääpä kysyä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä sanottiin että ex on miespuolinen tai että AP nainen? Taas niiden oletuksien kanssa
Siinä jossa kertoi, että isä haukkui kaverin
No jos se sopii teinille niin ok. Hänen juhlahan se on