Missä iässä antaisit lapsen käyttää peitevoidetta tummille silmänalusille kun lapsi kärsii jatkuvista huomautteluista?
Kaverit kysyy oletko itkenyt, aikuiset kysyy oletko nukkunut huonosti/tulossa kipeäksi. Lapsella on hyvin vaalea iho ja "kroonisesti" tummat silmänaluset tullut perintönä vanhemmalta. Antaisitko jo n. 10-vuotiaan käyttää peitevoidetta?
Kommentit (42)
Sävyttävä kosteusvoide ei peitä tarpeeksi. Silmänalusiin ei muutenkaan kannata levittää kovin rasvaisia tuotteita kun turvottaa ja myöhemmin Voi tulla ryppyjä suotta sen takia. Parempi tuollainen oikea peittotuote, jota tarvii levittää vain hipaus ja pysyy varmasti paikoillaan vaikka liikuntatunnillakin. Itsellä tuo joeblasco kestää nätisti salitreenitkin (en toki salille meikkaa, mutta töiden jälkeen jos menee suoraan). Varmaan jostain sokoksen meikkiosastolta saatte parhaat neuvot ja oikean sävyn.
Vierailija kirjoitti:
Kroonisiin tummiin silmänalusiin voi auttaa myös jonkin verran
- vihreät teepussit silmillä
- ananaksen syönti
- rautalisä esim. nestemäinen cräutersbluesaft
Synnynnäisiin mustiin silmänalusiin ei auta mikään. T: Kaikkea kokeillut
Vierailija kirjoitti:
Sävyttävä kosteusvoide ei peitä tarpeeksi. Silmänalusiin ei muutenkaan kannata levittää kovin rasvaisia tuotteita kun turvottaa ja myöhemmin Voi tulla ryppyjä suotta sen takia. Parempi tuollainen oikea peittotuote, jota tarvii levittää vain hipaus ja pysyy varmasti paikoillaan vaikka liikuntatunnillakin. Itsellä tuo joeblasco kestää nätisti salitreenitkin (en toki salille meikkaa, mutta töiden jälkeen jos menee suoraan). Varmaan jostain sokoksen meikkiosastolta saatte parhaat neuvot ja oikean sävyn.
Samaa mieltä, lapsi ei muutenkaan tarvitse meikkivoidetta vaan peitekynän/valokynän riippuen kumpi sopii omaan naamaan paremmin. Koko kasvoille levitetty meikkivoide ei peitä mustia silmänalusia.
Vierailija kirjoitti:
Antaisin, mutta en ole tähän päivään mennessä löytänyt sellaista meikkiä joka oikeasti peittää luonnollisesti.
Onko esim. se JoeBlasco hyvä? Sen verran kallis, etten turhaan viitsi ostaa. Paitsi jos kestää joku 5 v, niin ei niin kallis.
Mua ärsyttää suunnattomasti kun opettajat vanhempainvartissa ja lääkäri lääkärintarkastuksessa huomauttelevat lapselle asiasta! Luulis, että tietäisivät paremmin. Opettahakin näkee lasta kuitenkin lähes päivittäin eli pitäisi tajuta, että on vain tummat silmänaluset.
Voin kertoa, että aikuisenakin lääkärit jaksavat huomautella tästä ja ihmiset järkyttyä, jos minulta on jäänyt meikki laittamatta. Naama siis valkoinen ja mustat silmänaluset/ympärykset. Ihmiset tulevat sanomaan, että miten olet töissä kun olet ihan sairas ja ai kauhea miten sairaalta näytät! Ja koitat siinä selittää että niin, näytän tältä aina, nyt ei vain ole meikkiä naamassa, niin silti kauhistelu jatkuu, että ihan totta kyllä sä olet todella sairas, lähde nyt kotiin!
Olen itse lapsena kärsinyt samasta asiasta, ja antaisin. Ostaisin jonkun laadukkaan, kevyen nimenomaan tähän tarkoitukseen tehdyn peitevoiteen ja opastaisin lasta sen käytössä. Ja tietenkin myös kasvojen pesussa iltaisin.
Oma suosikki on Lancomen Effacernes.
Ja täällä kanssa yksi valkonaama mustilla silmänalusilla. Käytin pitkään Lumenen vaaleinta peitepuikkoa, peittää todella hyvin, väri on oikeasti vaaleaan ihoon sopiva ja hinta ei kukkaroa kuormita. Nykyisin käytän tuota jo aiemmin mainittua YSL:n vaaleinta valokynää, mutta lapselle tuo Lumenen peitekynä olisi varmasti paras ja helpoin käyttää. Osta myös väritön kivipuuteri, jolla voi tapsutella peitevoiteen päälle niin pysyy myös:) Jos peitevoide tuntuu kuivattavan silmänalusen, niin alle meikinpohjustusvoidetta.
Vierailija kirjoitti:
Ja täällä kanssa yksi valkonaama mustilla silmänalusilla. Käytin pitkään Lumenen vaaleinta peitepuikkoa, peittää todella hyvin, väri on oikeasti vaaleaan ihoon sopiva ja hinta ei kukkaroa kuormita. Nykyisin käytän tuota jo aiemmin mainittua YSL:n vaaleinta valokynää, mutta lapselle tuo Lumenen peitekynä olisi varmasti paras ja helpoin käyttää. Osta myös väritön kivipuuteri, jolla voi tapsutella peitevoiteen päälle niin pysyy myös:) Jos peitevoide tuntuu kuivattavan silmänalusen, niin alle meikinpohjustusvoidetta.
Ylläolevassa skenaariossa todennäköisesti se puuteri joka kuivattaa, ei peitevoide.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylläolevassa skenaariossa todennäköisesti se puuteri joka kuivattaa, ei peitevoide.
Kiitos vinkistä! en tosiaan ole ikinä ollut mikään velho meikkien kanssa:) T:aiemman viestin kirjoittanut
Oho, onpa meitä paljon! Olispa mullekin äiti neuvonut peitepuikon tuossa iässä, niin en näyttäisi luokkakuvissa siltä kuin minut olisi tuotu sinne kellarista. Joo niihin ei auta mikään. Ja sitten lisäksi silmäpussit vanhemmiten, ja ihan samat kommentit.
En tiedä. Yrittäisin ehkä vahvistaa lapsen itsetuntoa jotenkin muuten kuin opettamalla meikkaamaan alakouluikäisenä. Tummat silmänaluset ei edes ole kaikkien mielestä kauneusvirhe. http://www.iltalehti.fi/kauneus/2015120920804057_ka.shtml
Luin tuon jutun tuosta ranskalaisten suhtautumisesta tummiin silmänalusiin ja olin vähän yllättynyt että tuo on laajemminkin ajateltu noin. Itselläni on ollut tummat silmänaluset lapsesta asti, mutta en ole koskaan pitänyt niitä minään hankaluutena. Minusta ne on aina näyttäneet mielenkiintoisemmilta niin, kuin jos kasvot on meikattu aivan tasaisen väriseksi.
Aloin käyttää peitevoidetta 11- tai 12-vuotiaana. Sain itsekin kuulla jatkuvasti noita kyselyitä siitä, käytänkö huumeita ja/tai nukunko ollenkaan. Jep, aika rankasti meni silloin lapsena! :D Kun iho on ohut ja läpikuultava ja poskipäät korkeat, ei tummiin silmänalusiin auta mitkään kylmät lusikat tai muut poppakonstit. Ne auttavat, jos tummuus johtuu silmäpussien varjosta, mutta ei mulla silmäpusseja ole koskaan ollut. Sama juttu äidilläni.
Olen tässä 18 vuoden aikana kokeillut tököttiä jos jonkinmoista, mutta korallinpunainen huulipuna peite- ja meikkivoiteiden on oikeasti aika hyvä kikka, joskin aikaavievä. Yleensä käytän Maybellinen Fit Me -peitevoidetta, joka on lähes samanlaista kuin eka peitevoiteeni, Maybellinen (?) Non-Stop. :)
Antaisin käyttää sitten kun ymmärtää, ettei hänen tarvitse käyttää mitään.
Minkä verran lapsi nukkuu? Kroonisesti yhtä vähän kuin vanhempansa?
Vierailija kirjoitti:
Antaisin käyttää sitten kun ymmärtää, ettei hänen tarvitse käyttää mitään.
Tässä aika hyvä nyrkkisääntö noin yleiseksi ohjeeksi. Tai sitten, kun lapsi sitä itse osaa toivoa/mahdollisesti myös hankkia kaupasta. Joka tapauksessa jotain hienovaraisuutta olisi hyvä noudattaa, ei niin että "äiti nyt ostaa sulle meikkivoidetta, että saat peitettyä nuo kamalat silmäpussisi", ei saa antaa lapselle oloa, että täytyy peittää jokin oma piirre tullakseen hyväksytyksi...
Ehkä sitten olen ainut, joka ajattelee eri tavalla. Mietin vain, että jos kehoitat tyttöäai peittämään tummat silmänaluset niin silloin ikään kuin myönnät, että niissä on jotain vikaa. Enemmänkin pitäisi puuttua siihen, että miksi joku kokee oikeudekseen huomautella tollasesta. Miten ensi kesä? peitevoide ei varmaan kuitenkin pysy, jos tyttösi käy paljon rannalla tai uimassa. Ehkä siitä tulee hänelle vaan sellainen kierre, että apua ei voi mennä uimaan tai täytyy heti käydä laittamassa lisää peitevoidetta, kun ihmiset ja hän itse on jo tottunut vaaleisiin silmänalusiin.
Toki varmaan itsekin antaisin luvan mutta ehkä niin,että se meikkipyyntö tulisi enemmänkin tytöltä itseltään ei sinulta :)
Jo on ihmisillä elämä, kun pitää huomautella silmienalusista. Mulla on ollut sama koko ikä ja ainoa millä saanut helpotettua, niin tummiin silmiin tarkoitettua voidetta. Meikki kuluttaa ihoa ja nuoren ei kuulu käyttää meikkiä.
Minä aloin kakkosluokalla käyttää, samasta syystä. Antaisin vinkiksi, että lapselle ei kannata antaa sellaista täydellisesti peittävät tuotetta kuten vaikka tuo joeblasco on, sillä sitten sillä peitetään kökkäretyylillä uudet rinkilät silmien alle, kun kerran saa kaiken piiloon (vrt. yläkoululaisten meikkivoidenaamiot yhden tai kahden finnin vuoksi, tosin peitevoidetta kulutettu myös ahkerasti...).
Minä käytän nyt Lily Lolon tuotteita, se peitevoide yksinään on myös ihan (riittävän) hyvä ja jos käyttää sitä keltaista puuteria alle saa vielä paremman tuloksen. Myös keltainen pohjustus+meikkipuuteri toimii.
Kyllä antaisin. Sitten pitäisi vaan saada hyvä rutiini "meikin" poistamiseen iltaisin ja yöksi hyvälaatuinen silmänympärysrasva.
Vierailija kirjoitti:
Kroonisiin tummiin silmänalusiin voi auttaa myös jonkin verran
- vihreät teepussit silmillä
- ananaksen syönti
- rautalisä esim. nestemäinen cräutersbluesaft
Aloitus on ihan hölmö ja tämä vastaus sitäkin hölmömpi. Tietenkin lapselle on sallittua käyttää peitevoiteita siitä alkaen kun itse kärsii tummista silmänalusista ja aletaan kiusaamaan. Itselläni ja koko suvussa on tämä vika, ja se todellakin on periytynyt myös tyttärilleni. Lainaamani vastaajan konstit ei siinä auta yhtään mitään. Esim joku ananaksen syönti - eikös ananas ole enemmänkin nesteenpoistaja?? Ja teepussit???
Silmäpusseihin saattaisi auttaa, ei niihin tummiin silmänalusiin.
Antaisin.
Olisiko peitevoiteen sijasta parempi vaihtoehto sävyttävä kosteusvoide? Kosteuttaa samalla eikä ehkä kuormita ihoa niin paljoa.