Te lapsiperheelliset, jotka käytte useimmiten KÄVELLEN ruokakaupassa, kuinka pitkä matka kauppaan on?
Meillä on matkaa 800 metriä. Se on juuri sen verran pitkä matka, etten jaksa kantaa niitä kasseja kädessä ja siksi menen autolla.
Kommentit (16)
Reilu kilsa. Ostokset kulkee käsissä, repussa, vaunuissa, pulkassa, pyörän sarvissa jne. milloin mitenkin.
Lähimpään kauppaan 50 metriä, tosin usein käydään vägän kauempana.
Ennen oli noin kilometri ja silloin käytiin ainakin puolet ostoksista kävellen, muttei niitä aina käsissä kannettu. Lapsen ollessa pieni laitettiin rattaiden alakoriin ja myöhemmin käytettiin reppu. Kun painavimmat saa selkään, ei kevyempi kantaminen käsissä ole enää niin paha homma. Ja tietenkin kun on kauppa lähellä tai työmatkan varrella, on helppo käydä kaupassa vähän useammin.
Meillä mennään puolet ja puolet. Mies käy yleensä töiden jälkeen autolla, jos minä käyn niin yleensä vaunulenkin teen samalla. 2.5km on meiltä kauppaan, ja se on ihan sopiva matka. Mennessä ylämäkeä, mutta siinähän se kunto kasvaa.
Meillä on 300 m. Eli en harkitsekaan autoa tietenkään terveenä ihmisenä.
En osaa sanoa, mikä olisi kipuraja. Itse mainitset tämän 800 m. Tuleehan siinä sitten reilut puolitoista kilsaa eestaas.
Ei sulla pyörää ole? Kori eteen, kori taakse ja reppu selkään, niin tulee isommatkin ostokset tosi kätevästi.
Noin 500m matkaa. Ostokset kulkee repussa, kasseissa, pusseissa, pöyrän tarakalla tai vaunuissa. Nopeemmin päästään kävellen kuin autolla varsinkin kun auton ikkunat pitäis skrapata ja ettii parkkipaikka jne.
lähikauppa 200m ja prisma 1,3km. rattailla, pyörällä, kävellen, bussilla, autolla.
2 kilometriä. Leikkipuisto siinä kaupan lähellä. Kävellään puistoon. Leikitään ja syödään eväät. Mennään kauppan kautta kotiin. Jos ei ole herkkiä pakasteita tms. voidaan kotimatkallakin jäädä vähän puistoon. Ostokset kulkee rattaissa, autoa ei ole ollenkaan. Ostan usein pakastelihaa tai kalaa. En osta koskaan tuoretta jauhelihaa, koska kylmäketju ei toimi.
Mitähän tonne olis, vajaa kilsa. Hyvällä kelillä saatetaan kävellä kaupungin keskustaanki, sinne matkaa reilu 2km. Ei meillä kyllä ole autoakaan.
Lähikauppa tien toisella puolella, isot citymarketit ehkä kilsan päässä. Vain lähikauppaan kävelen, mikäli sieltä joskus jotain tarvin, muuten aina autolla.
400 m, kävellen käydään. 800 m ois kyllä jo vähän hankalampi.
Minulla on pyörä, mutta koska on iso perhe, niin ei niitä ostoksia kanna erkkikään pyörän tarakalla tai missään repuissa.
Seitsemän lasta, kauppaan 900 metriä. Autolla eestaas.
2-4km. Riippuen missä kaupassa käyn. Selkäreppu on oikein oivallinen apuväline.
Lähikauppaan vajaa kilometri. Mulla oli ennen vaunuja kauppakassina erittäin hyvä reppu, siinä jaksaa kantaa painavimmat ja loput sit kangaskassiin jos ei mahdu reppuun. Nyt menee kassit vaunun alaosaan, kun on ollut näitä vaunu-/ratasikäisiä useamman vuoden tässä. Lapset on nyt 3v ja 8kk. Jos tarttee jotain marketista niin mies käy työmatkalla autolla, kun kuitenkin ajaa siitä ohi.
Reilu kilometri, kätevää käydä vaunujen/rattaiden kanssa kun niihin saa ostokset.