Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen "menestyjä". Kysymyksiä?

Vierailija
20.04.2016 |

Haluatko tietää jotain?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin helpottavaa, että edes "menestyjillä" ei ole elämä niin täydellistä mitä antavat ymmärtää. Silti olen toisinaan kateellinen.

Vierailija
22/26 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinusta ole riskien ottajaksi. Olet saanut kaiken niin helpolla ettet osaa arvostaa sitä. Toivottavasti kohtaat haasteitakin jossain kohtaa.

Totta muuten, mutta työssäni otan usein riskejä. Tunne-elämässä pelkään riskejä kuollakseni. Tiedän, että luhistuisin jos kohtaisin sellaisia vastoinkäymisiä parisuhde/perhe-elämässä kuin suurin osa ihmisistä kohtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä lukihäiriöinen voi työskennellä Eu-tasolla? Mitä muka teet?

Ainoa lukihäiriöni on, että luen hitaamin mielessäni kuin muut. Testeissä tosin todettiin, että ymmärrän ja muistan mielessäni lukemani myös hurjasti keskivertoa paremmin, mikä kompensoi. Kouluajoilla siis riitti, että luin tekstin kerran läpi. Silloin muistan jo pätkiä ulkoa, enkä voi sietää saman tekstin uudelleenlukua. Äidinkielelessäni olen L-tasoinen. Vieraissa kielissä lukihäiriö tosiaan näkyi s ja c opettelussa, jokainen sana piti opetella ulkoa sen sijaan, että olisin "nähnyt" eron. En valitettavasti uskalla kertoa mitä teen.

Puhut koulusta ja L-tasosta. Oletko edes käynyt muuta kuin lukion? Ja miten niin et muka uskalla kertoa mitä teet, tietenkin yleisellä tasolla voit kertoa. Kuulostat kyllä keksityltä hahmolta. Ja mikä tämä muistitesti on, jolla olit hurjasti keskivertoa parempi? Lisäksi sinulla on näissä kirjoituksissasi paljon kirjoitusvirheitä...

Vierailija
24/26 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin helpottavaa, että edes "menestyjillä" ei ole elämä niin täydellistä mitä antavat ymmärtää. Silti olen toisinaan kateellinen.

Menestyminen määritellään tässä yksilökeskeisessä yhteiskunnassa niin vääristyneesti. Jalustalle nostetaan vaikuttava työ, hyvä parisuhde (mitä kukaan ukopuolinen ei oikeasti voi kertoa!?) ja vauraus. Jos nämä täyttyvät, näyttää elämä täydelliseltä. Omassa mielessäni olen miettinyt, että yltiöonnellisuus ei tule, jolleivät nämä kaikki ole sinulle sopivia valintoja. Työ tekee on minulle juuri sopiva, mutta se, mitä tämä työ sattuu olemaan on ihan sattumaa. Harkitsin kauan myös taideopintoja, sillä nautin myös taiteesta kaikessa muodossaan. Voisin siis olla ihan hyvin myös jonkin sortin taideihminen ja luultavasti samalla onnellisuusasteella. Elämäni voisi tosiaan muuttua siis paremmaksi, jos oikeasti uskaltaisin vaihtaa miehen (ja sillä oletuksella että a) löytäisin jonkun jota rakastaisin aidosti b)hän myös minut huolisi) vaikka ihan putkimieskoulutuksella olevaan ikuisuustyöttömään. Se elämä ei täyttäisi nykypäivän otsikkojen "menestyjä"kriteerejä, mutta olisi todennäköisesti oikeasti parempaa elämää, sillä se tekisi onnellisemmaksi.

-ap (jäi edellisistä)

Vierailija
25/26 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sheibee koKo juttu. Mä olen menestyjä koska suoraan sanottuna määritän elämäni itse. En tee mitään statuksen vuoksi, en tarvii mitaleita tai eu-virkaa, voin valita miehen rakkaudesta. Kukaan muu ei määritä mun elämää. Jännää on tässä Se että moni paperilla menestynyt janoaa hyväksyntääni Ja ihailuani. Heille Ei riitä kunnioittava tasa-arvo suhteessa toiseen. Myös kysyvät hyväksyntääni valinnoilleen joita Ei voi hyväksyä. Esim. Kavaltaneet rahaa, pettäneet kumppaniaan, kilvoitelleet maineesta ennemmin kuin hyvyydestä jne.

Vierailija
26/26 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä lukihäiriöinen voi työskennellä Eu-tasolla? Mitä muka teet?

Ainoa lukihäiriöni on, että luen hitaamin mielessäni kuin muut. Testeissä tosin todettiin, että ymmärrän ja muistan mielessäni lukemani myös hurjasti keskivertoa paremmin, mikä kompensoi. Kouluajoilla siis riitti, että luin tekstin kerran läpi. Silloin muistan jo pätkiä ulkoa, enkä voi sietää saman tekstin uudelleenlukua. Äidinkielelessäni olen L-tasoinen. Vieraissa kielissä lukihäiriö tosiaan näkyi s ja c opettelussa, jokainen sana piti opetella ulkoa sen sijaan, että olisin "nähnyt" eron. En valitettavasti uskalla kertoa mitä teen.

Puhut koulusta ja L-tasosta. Oletko edes käynyt muuta kuin lukion? Ja miten niin et muka uskalla kertoa mitä teet, tietenkin yleisellä tasolla voit kertoa. Kuulostat kyllä keksityltä hahmolta. Ja mikä tämä muistitesti on, jolla olit hurjasti keskivertoa parempi? Lisäksi sinulla on näissä kirjoituksissasi paljon kirjoitusvirheitä...

Olen maisteri. En uskalla kertoa, koska piirit ovat todellakin pienet. Tämä on kuitenkin ala, joka ei tule ihmisille ensimmäisenä aiheesta mieleen. Pahoittelen jos "hahmo" kuulostaa keksityltä, eihän tässä muutamassa viestissä arkielämää kerrotakaan, mikä voi kyllä sen kuvan luoda. Muistitesti tehtiin lukihäiriötä diagnosoidessa, kun testattiin seikan häiritsevyyttä , eli vaikutusta oppimiseen. Kirjoitan varmasti tässä paljon väärin, en oikolue näitä saittiviestejä ja kirjoittelen kuumeessa selälläni sohvalla maaten kissa sylissä. :-) Asiateksti on sitten erikseen.

-ap