Ihanaa tää miehen kiukuttelu
Tai en minä edes tiedä miksi sitä pitäisi sanoa. Selitys on aina se, että on saatananmoinen stressi. Ihmeellistä,kun tarvii kaikesta ottaa aina niin kauhea stressi ettei voi puhua sille rakkaimmalle ihmiselleen.
Eli siinä kohtaa, kun miehellä on se stressi, että se stressi yltää vitutuksen tasolle niin kaikki kohdistuu minuun. Tai niin minä sen koen. Että olen sylkykuppi paskalle ololle.
Lakkaa tuosta vaan puhumasta mulle. Hetkeä aiemmnin on saattanut vaikuttaa, että kaikki on hyvin ja sitten yhtäkkiä tyyliin puoli kahdeksalta illalla voi ollakin kaikki mennyt koko päivän päinvittua ja kaikki on huonosti ja lakkaa puhumasta.
Nytkin toissapäivänä ilmapiiri muuttui kuin veitsellä leikaten. Yritin taas olla välittämättä asiasta ja menin sohvalle kainaloon ja puhuin vähän niitänäitä. Ei reagoinut mitenkään. Aivan kuin en edes olisi ollut siinä. Jos olisin maininnut asiasta niin olisi sanonut, että ei aina huvita puhua. Ei varmaan joo, mutta siinä on silti se kylmyys.
Seuraavana päivänä eli eilen puhui niin kauan kuin meillä oli paikalla ulkopuolisia ihmisiä. Sitten ei enää mitään.
En tiedä... eniten ärsyttää se, että tämä kohdistuu aina minuun, vaikka olen täysin syytön käsittääkseni. Enhän nytkään edes tiedä mikä taas niin saatanasti tökkii.
Ja sekin, että sitten kun miehellä tämä "stressipiikki" menee ohi ja vitutus laantuu niin mitään sanomatta minun pitää heti olla sillai, että "jee mies puhuu taas ja on normaali joten eipä mitään". Eli minä saan töiden jälkeen tänään taas haistella, että puhutaankohan minulle tänään ja jos puhutaan niin sitten minun pitää heti olla kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
http://www.suhdesoppa.fi/parisuhde/miksi-mies-vetaytyy/
Kun mies on vetäytynyt luolaan, hän on yleensä haavoittunut tai stressaantunut ja haluaa ratkaista ongelmansa yksin. Hän ei kaipaa empaattista kuuntelua saatika tilanteen ja tunteiden tenttaamista.
John Gray antaa naisille kuusi vinkkiä, joilla miestä voi tukea luolassa olon aikana. Näiden avulla mies tulee myös luolasta lyhyemmässä ajassa ulos.
1. Älä paheksu miehen vetäytymistarvetta.
2. Älä yritä auttaa häntä ongelman selvittämisessä tarjomalla ratkaisuja.
3. Älä yritä hoivata häntä kyselemällä hänen tunteistaan.
4. Älä istu luolan suulla odottamassa, että hän tulisi pois.
5. Älä ole huolissasi hänestä äläkä sääli häntä.
6. Tee jotain, mistä itse pidät.
Mies toivoo saavansa ongelmatilanteessa rauhan, koska hänen on tärkeää tuntea puolisonsa luottavan, että hän pystyy hoitamaan omat asiansa. Luottamus miehen kykyyn ratkaista omat ongelmansa on hyvin tärkeä hänen kunnialleen, ylpeydelleen ja itsetunnolleen. Siksi on tärkeää, että nainen ymmärtää miehensä luolakäyttäytymistä ja osaa tukea häntä siinä oikealla tavalla.
Toimisi, jos maailmassa olisi yksi ainut mies ja hän ajattelisi juuri noin. Mutta koska miehiä on enemmän kuin yksi, tuo lista on naurettavaa pelleilyä.
Kirja on parisuhteessa elävän miehen kirjoittama ja siihen on tehty paljon tutkimustyötä.
Tuo on nimenomaan miehen tapa toimia stressitilanteessa. Naisen tapa on puhua kunnes helpottaa.
Sinä taidat olla nainen etkä kovin ymmärtäväinen, jos pidät listaa naurettavana.
T: kantapään kautta oppii
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun mies on vetäytynyt luolaan, hän on yleensä haavoittunut tai stressaantunut ja haluaa ratkaista ongelmansa yksin. Hän ei kaipaa empaattista kuuntelua saatika tilanteen ja tunteiden tenttaamista.
John Gray antaa naisille kuusi vinkkiä, joilla miestä voi tukea luolassa olon aikana. Näiden avulla mies tulee myös luolasta lyhyemmässä ajassa ulos.
Mies toivoo saavansa ongelmatilanteessa rauhan, koska hänen on tärkeää tuntea puolisonsa luottavan, että hän pystyy hoitamaan omat asiansa. Luottamus miehen kykyyn ratkaista omat ongelmansa on hyvin tärkeä hänen kunnialleen, ylpeydelleen ja itsetunnolleen. Siksi on tärkeää, että nainen ymmärtää miehensä luolakäyttäytymistä ja osaa tukea häntä siinä oikealla tavalla.
Toimisi, jos maailmassa olisi yksi ainut mies ja hän ajattelisi juuri noin. Mutta koska miehiä on enemmän kuin yksi, tuo lista on naurettavaa pelleilyä.
Kirja on parisuhteessa elävän miehen kirjoittama ja siihen on tehty paljon tutkimustyötä.
Tuo on nimenomaan miehen tapa toimia stressitilanteessa. Naisen tapa on puhua kunnes helpottaa.
Sinä taidat olla nainen etkä kovin ymmärtäväinen, jos pidät listaa naurettavana.
Toimii, jos haluaa elää henkisesti vajaan miehen kanssa alistetussa asemassa. Miksi valita listan mukainen mies jos tarjolla on paljon parempiakin vaihtoehtoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli miehen ehdoilla on mentävä? Miksi miehen ei tarvitse tajuta, että tuollainen voi olla naiselle ahdistavaa ja naisen on saatava tietää miksi mies vetäytyy?
Itse ajattelen, että kommunikointi on kuitenkin terveempi ja rakentavampi keino ihmissuhteissa kuin vetäytyminen. Toki joskus on oltava yksinkin, mutta sen voi myös tehdä niin ettei toista jätetä epätietoisuuteen. Hiljaa voi olla ja käydä vaikka autotallissa yms. mutta ei sitä tartte olla sanomatta yhtään mitään.
Tuo ihmistyyppi on ärsyttävimpiä mitä tiedän. Ollaan passivisaggressiivisia toisia kohtaan, harjoitetaan lähes henkistä väkivaltaa - ja sitten jälkeen päin moititaan, kuinka puoliso vain ottaa liian hlökohtaisesti ja ei anna asian olla. Öööööh..... Siis jotta asian (mikä se asia sitten ikinä olikaan?!) voi antaa olla, miksei vaan kaikki osapuolet voisi olla mököttämättä ja tekemättä kauheaa showta asiasta! Kyllä: se on shown tekemistä, jos täytyy niin avoimesti näytellä loukkaantunutta ja kärsivää ihmistä. Miksei sitten vaan voi käyttäytyä normaalisti ja koittaa saada muuta ajateltavaa olemalla kiva ja normaali kumppanilleen? Jos kerta haluaa antaa asian olla! Tai sitten voisi vain sanoa suoraan, että "jätä mut yksin siksi aikaa, että olen rauhottunut ja kerännyt itseni, koska en halua loukata sinua, tämä paha oloni ei liity sinuun"?? Onko niiiiiiiiin hiton vaikeeta?? No ei ole. Oikea syyhän sille mökötykselle on se, että mököttäjä todelakin haluaa huomiota ja hellyyttä ja puida asiaa, mutta ei vain osaa ilmaista tunteitaan tai tiedä, mistä aloittaa. Saakelin huomionkipeitä, kasvatuksenpuutteessa eläneitä kakaroita....
Mä huomaan omasta miehestäni joskus, että töissä on ollut huono päivä, kun on hiljainen töistä tullessaan. Jos mä puhun jotain, niin tuntuu ettei edes kuuntele. Mä olen sit huomannu, etä parempi kun antaa olla omissa oloissaan vähän aikaa, teen omia hommiani ja juttelen tienien kanssa. En mä mitenkään ala tiukkaamaan että mikä on, aattelen että puhuupahan jos puhuu. Sitten huomaa että mies alkaa pikkuhiljaa taas juttelemaan, mutta en mä sittenkään ala tiukkaamaan, että mikä sulla oli enkä sen kummemmin vatvo asiaa . Tiedän, että miehellä on stressiä töissä, ja yleensä mies siitä sitten myöhemmin puhuuukin eikä mun tartte sen kummemmin udella asiasta. Ollaan oltu naimisissa kohta 30 vuotta, ehkäpä siinä ajassa jo oppii toisen tuntemaan niin että osaa antaa tälle myös tilaa jos toinen näyttää sitä tarvitsevan. Miksi et ap anna miehes vaan olla ja mököttää, ja keskity omiin juttuihisi? Miksi sun pitää mennä viereen ja höpöttää, anna toisen ajatella rauhassa? Ja kun mies on taas juttutuulella, niin miksi sun pitää alkaa mököttämään? Jos kerta vielä tiedät, että miehelläs on stressiä, anna sen olla rauhassa oman aikansa.
Vierailija kirjoitti:
Alle minuutin pikku puhe korjaisi koko tilanteen:
"Hei kulta: minua harmittaa nyt todella paljon asia X. Minulle on helpompaa kihistä omassa pahassa mielessäni ja yrittää pärjätä siten. Ymmärrän että se ei ole sinulle helppoa, mutta sanon nyt näin etten pahoittaisi mieltäsi tarpeettoman paljoa. Eli palaan pian, mutta nyt murjotan, sinusta riippumattomista syistä."
Miksei naiset tee samaa vaan nalkuttavat? Menkään ompeluhuoneeseenne ja tulkaa sieltä joskus pois hyvätuulisena.
Vierailija kirjoitti:
Mä huomaan omasta miehestäni joskus, että töissä on ollut huono päivä, kun on hiljainen töistä tullessaan. Jos mä puhun jotain, niin tuntuu ettei edes kuuntele. Mä olen sit huomannu, etä parempi kun antaa olla omissa oloissaan vähän aikaa, teen omia hommiani ja juttelen tienien kanssa. En mä mitenkään ala tiukkaamaan että mikä on, aattelen että puhuupahan jos puhuu. Sitten huomaa että mies alkaa pikkuhiljaa taas juttelemaan, mutta en mä sittenkään ala tiukkaamaan, että mikä sulla oli enkä sen kummemmin vatvo asiaa . Tiedän, että miehellä on stressiä töissä, ja yleensä mies siitä sitten myöhemmin puhuuukin eikä mun tartte sen kummemmin udella asiasta. Ollaan oltu naimisissa kohta 30 vuotta, ehkäpä siinä ajassa jo oppii toisen tuntemaan niin että osaa antaa tälle myös tilaa jos toinen näyttää sitä tarvitsevan. Miksi et ap anna miehes vaan olla ja mököttää, ja keskity omiin juttuihisi? Miksi sun pitää mennä viereen ja höpöttää, anna toisen ajatella rauhassa? Ja kun mies on taas juttutuulella, niin miksi sun pitää alkaa mököttämään? Jos kerta vielä tiedät, että miehelläs on stressiä, anna sen olla rauhassa oman aikansa.
Saatko sinä toimia noin kuin miehesi, vai oletko sitten veemäinen kiukuttelija?
Meillä nimittäin vain mies saa ottaa omaa tilaa ja mököttää, mulla ei samaa oikeutta hänen mielestään ole, vaan alkaa julmettu draama, tivaaminen, syyttely ja vouhotus.
Saattaa olla että on kohtapuoliin entinen suhde tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä nimittäin vain mies saa ottaa omaa tilaa ja mököttää, mulla ei samaa oikeutta hänen mielestään ole, vaan alkaa julmettu draama, tivaaminen, syyttely ja vouhotus.
Miehet harvoin kestävät naisen jurotusta tai oman tilan ottamista, tuo oikeus on heidän mielestään varattu vain miehille. Naisen kuuluu olla aina hyvällä tuulella, tai jos on huono päivä, kuuluu kertoa, mikä mättää. Sitten mies päättää, saako nainen jatkaa mökötystä itsekseen, keskustellaanko asiasta (=mies kertoo miten asiat ovat) vai pitääkö tempaista "ilo pintaan vaikka syän märkänis". Osapuilleen näin näyttää menevän empiiristen tutkimusteni perusteella. (Totta kai tämä on yleistys, kuten lähes kaikki tällä palstalla, mutta noin niin kuin yleensä.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyi :D
Oikeasti... :DDDD
Haluat siis päsmäröidä ja pomottaa miehen omat ongelmatkin selväksi suit sait... antakaa nyt vähän happea 😈
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet harvoin kestävät naisen jurotusta tai oman tilan ottamista, tuo oikeus on heidän mielestään varattu vain miehille. Naisen kuuluu olla aina hyvällä tuulella, tai jos on huono päivä, kuuluu kertoa, mikä mättää. Sitten mies päättää, saako nainen jatkaa mökötystä itsekseen, keskustellaanko asiasta (=mies kertoo miten asiat ovat) vai pitääkö tempaista "ilo pintaan vaikka syän märkänis". Osapuilleen näin näyttää menevän empiiristen tutkimusteni perusteella. (Totta kai tämä on yleistys, kuten lähes kaikki tällä palstalla, mutta noin niin kuin yleensä.)
Naiset eivät yleensä hiljaa jurota vaan paha päivä näkyy ja säteilee ympäriinsä 😨
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät yleensä hiljaa jurota vaan paha päivä näkyy ja säteilee ympäriinsä 😨
Sekö ei näy ja säteile ympäriinsä, kun mies jurottaa naama norsunvitulla?
Minä tosi mielelläni jurottaisin pahan mielen pois omissa oloissani, mutta ei. Pitää kertoa mikä mättää, ja sitten tulen haukutuksi v*ttumaiseksi kiukuttelijaksi kun kerron. Ja v*ttumainen mököttäjä olen, jos en kerro.
Mies taas katsoo oikeudekseen joko turjottaa myrkyn nielleenä ja hyytävää kylmyyttä uhkuen tai vaihtoehtoisesti piikitellä, narista, haukkua ja keljuilla, vaikka syy ketutukseen olisi jossain ihan muualla kuin kotona. Reilu meininki meillä.
Naiset huutaa ja melskaa lapsille ja miehelleen . Tällainen hiljentää rauhallisen miehen kokonaan. Miehet eivät kestä huutavaa hysteeristä akkaa. Muistakaa se.
Aloittanut kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhutko sä sun miehelle tosta asiasta? Kekusteletteko te siitä, miten olisi parempi toimia?
Jos ette, niin ruvetkaa puhumaan ja tehkää muutoksia. Toihan on käytösasia.
Olen puhunut. Hän vain on sellainen. Ei kuulemma pysty muuttumaan. Jos vituttaa niin vituttaa ja se myös näkyy.
Eli miehelläsi ei ole oikeutta vaan tuntea tunteitaan, ehei, hänen pitäisi jopa pyytää anteeksi sinulta sitä että hänestä tuntuu nyt pahalta, koska jostain syystä hänen paha olonsa on henkistä väkivaltaa sinua kohtaan. Pitäisi oikein opetella ilmaisemaan tunteitaan Sillä Ainoalla Oikealla Tavalla, joka nyt vain sattumalta on myös sinun tapasi.
Muuten, lyön vaikka vetoa, että kun SINULLA on paska päivä, koet oikeudeksesi räpättää siitä koko illan ja kaataa siten sen kaiken vitutuksen miehesi niskaan, koska puhuminenhan on se aikuismainen keino tuoda vitutuksensa esiin. Ja miehesi pitää tämä kaikki paska jaksaa kuunnella ja kantaa, koska muuten hän ei tue sinua tarpeeksi tuskassasi.
Ylempänä myös sanoit, että olet yrittänyt aiemmin todella kovasti "auttaaksesi" miestäsi. Siis yrittänyt mitä? Etkö vieläkään tajua, että asut sellaisen ihmisen kanssa, joka vitutuksen kourissa haluaa vain tulla jätetyksi rauhaan? Kaikki muu mitä yrität siinä tilanteessa vain pahentaa hänen oloaan, ei paranna. Jätä nyt jo se miesparka rauhaan.
Mulla on kanssa kiukutteleva mies, joka katsoo asiakseen purkaa kaikki elämänsä vitutuksen ja ärsyynnyksen aiheet minuun. Meillä ei tosin ole tuollaista mykkäkoulua vaan täysin avointa kuittailua ja positiivistenkin asioideni näkemistä negatiivisena. Näkisin, että tämä on jopa pahempi.
Mieheni jotenkin tuntee kokevan, että tuo on jotenkin miehekästä vaikka todellisuudessa vaikuttaa siltä, että kärsisi kuukautisista. No meillä on tämän piirteensä vuoksi tosi huonot välit ja olen hakenut tietä eroon. Mies ei sitä käsitä ja pitää reagointiani ylireagointina.
Hänelle tuo käytös on täysin normaalia eikä muusta ymmärrä. Hänen kotonaan vittuilu ja riitely oli jokapäiväistä. Appiukkoni on vielä kuusikymppisenäkin armoton kusipää, joka katsoo asiakseen nimitellä kiukuttelukohtauksen saatuaan vaikkapa miniää. Suvussa näemmä kulkee tavat oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'Kumma kun te miehet ette osaa perus käytöstapoja.. Mykkäkoulu on henkisen väkivallan muodoista jaloin ja tehokkain.
Kun ei ole mitään sanottavaa, niin sitten ei ole mitään sanottavaa ja ollaan hiljaa. Keksimällä keksien puhuttavaa on täydellistä ajanhaaskuuta.
Yritän olla mahdollisimman huomaamaton kotioloissa, mutta kun väen väkisin tullaan tekemään kissanristiäistikuista asiaa.
Valitettavasti aikaa ei voi kääntää taaksepäin, olisin mieluusti jäänyt lapsettomaksi ikipoikamieheksi niin saisi olla rauhassa kotonaan.
Mikä estää eroamasta? Ei mikään, niinpä niin. Mutta kun on niin kiva vaan mököttää ja kiukutella vaimolle vaikka palvelut pelaa...
Ryhdistäydy ja lopeta vinkuminen!
Niinpä, munkaan kiukuttelijamies ei missään nimessä halua erota. Eikä missään nimessä voi opetella alkeellisimpiakaan käytöstapoja ja toisen ihmisen kunnioittamista. Ehei! Vaimon vain pitäisi sietää aiheetonta kuittailua, kun miehellä on ne päivät. Ja ne on muuten monta kertaa kuukaudessa. / 77
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset kyllä saa ongelman ihan joka asiasta..."Mies söi iltapalaksi kaksi leipää kun normaalisti syö yhden, mitä teen?"
Itse tunnen erään miehen joka saa kauhean tappelun aikaan pelkästä leivästä tai väärään paikkaan jätetystä yhdestä esineestä. Tyyppi varmaan tykkää draamasta ja 99% syy on aina muissa, vaikka hän itse olisi riidan alkulähde. Kääntää ja vääntää aina mukin toisinpäin ja haastaa lisää riitaa että muile tulisi paha olo. Kun taloon tulee vieraita esitetään kuin kaikki olisi hyvin. Sitten kun herra päättää lopettaa riitelyn ja onkin kiva mies pitäisi leikkiä kun mitään ei olisi koskaan tapahtunutkaan. Vastaavanlaiseen naiseen en ole vielä koskaan törmännyt.
Onko mun mies jo noin tunnettu? / 77
Juu kuten sanonta kuuluu: Kylän liru, kodin piru. Tämä sopii lukemattomiin miehiin. Valitettavasti.
No hyi :D
Oikeasti... :DDDD