Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihanaa tää miehen kiukuttelu

Turhaa valitusta tämäkin
20.04.2016 |

Tai en minä edes tiedä miksi sitä pitäisi sanoa. Selitys on aina se, että on saatananmoinen stressi. Ihmeellistä,kun tarvii kaikesta ottaa aina niin kauhea stressi ettei voi puhua sille rakkaimmalle ihmiselleen.

Eli siinä kohtaa, kun miehellä on se stressi, että se stressi yltää vitutuksen tasolle niin kaikki kohdistuu minuun. Tai niin minä sen koen. Että olen sylkykuppi paskalle ololle.

Lakkaa tuosta vaan puhumasta mulle. Hetkeä aiemmnin on saattanut vaikuttaa, että kaikki on hyvin ja sitten yhtäkkiä tyyliin puoli kahdeksalta illalla voi ollakin kaikki mennyt koko päivän päinvittua ja kaikki on huonosti ja lakkaa puhumasta.

Nytkin toissapäivänä ilmapiiri muuttui kuin veitsellä leikaten. Yritin taas olla välittämättä asiasta ja menin sohvalle kainaloon ja puhuin vähän niitänäitä. Ei reagoinut mitenkään. Aivan kuin en edes olisi ollut siinä. Jos olisin maininnut asiasta niin olisi sanonut, että ei aina huvita puhua. Ei varmaan joo, mutta siinä on silti se kylmyys.

Seuraavana päivänä eli eilen puhui niin kauan kuin meillä oli paikalla ulkopuolisia ihmisiä. Sitten ei enää mitään.

En tiedä... eniten ärsyttää se, että tämä kohdistuu aina minuun, vaikka olen täysin syytön käsittääkseni. Enhän nytkään edes tiedä mikä taas niin saatanasti tökkii.

Ja sekin, että sitten kun miehellä tämä "stressipiikki" menee ohi ja vitutus laantuu niin mitään sanomatta minun pitää heti olla sillai, että "jee mies puhuu taas ja on normaali joten eipä mitään". Eli minä saan töiden jälkeen tänään taas haistella, että puhutaankohan minulle tänään ja jos puhutaan niin sitten minun pitää heti olla kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin mies käytti tuota mökötystä alussa. Itse kun  olen avoin luonne niin se tuntui ihan kamalalta. Olisi helpottanut jos mies olisi sanonut, että mikä ottaa päähän, mutta kun sanoi vaan, että "ei mikään"...

Minusta jos toisesta välittää niin silloin sanoo edes että on vitutus ja haluaa olla vähän aikaa yksin tms. Mä menin ihan hajalle, kun mies sit kerran mökötti VIIKON. Tajusin että mä en kestä enkä ansaitse tällaista. Sanoin, että jos jatkaa vielä mökötystään niin mä lähen, koska en halua tuhlata elämääni tuommoseen lapselliseen käytökseen. Sen jälkeen ei oo mököttänyt, paitsi kerran koitti, niin lähin kävelylle ja,kun tulin niin kysyin, että joko on mökötys haihtunut. Kuulemma oli.

Pahalla päällä saa olla, mut toista ei tarvii roikottaa löysässä hirressä.

Vierailija
42/87 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ex (onneksi ex) oli samanlainen. Kun joku alkoi ärsyttää, niin vetäytyi kuoreensa, eikä puhunut mitään. Yritin kysellä mikä on, mutta sitten asiat kääntyivätkin minun syykseni. Mykkäkoulua kesti koko loppu päivän ja nukkumaan mentiin hiljaisina. Aamulla lähdin töihin ennen häntä ja olin ihan siipi maassa töissä, kun en tiennyt mitä tapahtuu. Mies kun tuli töistä, oli kuin mitään ei olisi tapahtunut ja kaikki on taas niin ihanaa. Jos otin asian puheeksi ja että pitäisikö anteeksi pyytää, niin usein suuttui uudelleen ja homma alusta :s olin aivan rikki ja henkisesti lyöty.. Tämä oli suurin syy lopulta eroomme, kun en jaksanut enää. Kyseinen mies ei lopulta halunnut edes keskustella erosta, vaan homma oli parilla lauseella kuitattu.

Nykyisen mieheni kanssa ollaan tosi avoimia ja kaikesta puhutaan. Jos häntä suututtaa jokin (minusta riippumaton) asia, hän kertoo siitä minulle ja pohdimme sitä sitten yhdessä. Vanhasta suhteesta jäi kyllä jälki omaan olemukseeni, sillä välillä huomaan, että ahdistus meinaa tulla, jos mies ei heti sano, mikä on :/ olen tästä onneksi jo toipumassa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jättää tuollainen suhde heti jos mies alkaa kiukutella ja kiristää puhumattomuudella. Ei tuollaiset yksilöt sovellu kumppaniksi.

Vierailija
44/87 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen. Minulla on myös hetkiä jolloin vituttaa, väsyttää ja ahdistaa niin jumalattomasti, että en halua puhua. En jaksa puhua. Haluaisin vain olla yksin ja rauhoittua. Mutta eipä mies ja lapset rauhaan jätä siksi aikaa että voisin rauhoittua.  Miehelle kyllä monta kertaa selittänyt olotilani ja pyytänyt että älä puhu minulle, anna minullee aikaa rauhoittua. Puhun ja hymyilen heti kun siihen kykenen.  Mutta eipä se siihen pysty, aina pitää tulla kyseleen, jankkaan ja selostamaan jotain. Ja usein se päätyy sitten niin että räjähdän. Jätä mut nyt vittu rauhaan hetkeksi !  Lopputuloksena kiukkunen ja loukkaantunut mies, kun pyynnöstä huolimatta antanut mulle tuntia omaa aikaa itseni rauhoittamiseen.

Yläpeukkuja satelee kun nainen tekee samaa kuin alapeukkuja saavat miehet ja ap:n miehet. Ymmärrätkö nyt että teet henkistä väkivaltaa miehellesi kun tolla lailla kieltäydyt puhumasta ja sun pitäisi opetella elämään niin ettei koskaan ole huono päivä ja vaikka olisi niin ei saa olla hiljaa tai olet väkivaltainen lapsellinen mököttäjä joka ei osaa käsitellä tunteitaan.

Vierailija
45/87 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa jättää tuollainen suhde heti jos mies alkaa kiukutella ja kiristää puhumattomuudella. Ei tuollaiset yksilöt sovellu kumppaniksi.

Käsittääkseni mies ei tuossa ole kiukutellut tai varsinkaan kiristänyt. Miehellä stressiä töistä ja tarvitsee aikaa latautua ihan itsekseen. Yhdessä asuessa ei oikein pysty olemaan itsekseen.

Vierailija
46/87 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

annasiimaa kirjoitti:

Miehenä voin valoittaa asiaa. Itseäni jos vituttaa niin en silloin puhu vaimolle mitään. On parempi olla hiljaa kuin levittää pahaa oloaan muihin.   Vaimolla ei ole osaa eikä arpaa vitutukseen mutta joutuu mykkäkoulun vuoksi sivulliseksi uhriksi.   Kumma kun te naiset ette ymmärrä antaa toisen kihistä vitutuksessaan vaan pitäisi pälättää ja halia.  Tilaa pliiiiis !

Kerro sille vaimolle, että nyt vituttaa ja haluat ihan rauhassa itseksesi hautoa sitä. Kerro myös ettei mitenkään liity vaimon tekemisiin. Voisi helpottaa vaimon oloa kummasti ja saisi sietämään paremmin "mökötyksen"

Nainen kun muuten alkaa miettimään mitä on tehnyt väärin tai mikä on pielessä ja voisiko tehdä jotain tilanteen auttamiseksi. Ja tietysti koko ajan kyselee mikä vaan pahentaa tilannetta.

Vierailija
47/87 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mököttäminen ja puhumattomuus ole aikuinen tapa toimia. Kannattaa myös miettiä miksi vituttaa koko ajan. Stressin piikkiin kun ei kaikkea voi laittaa...

Vierailija
48/87 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti se mies haluaa erota mutta ei uskalla.

Vierailija
49/87 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen. Minulla on myös hetkiä jolloin vituttaa, väsyttää ja ahdistaa niin jumalattomasti, että en halua puhua. En jaksa puhua. Haluaisin vain olla yksin ja rauhoittua. Mutta eipä mies ja lapset rauhaan jätä siksi aikaa että voisin rauhoittua.  Miehelle kyllä monta kertaa selittänyt olotilani ja pyytänyt että älä puhu minulle, anna minullee aikaa rauhoittua. Puhun ja hymyilen heti kun siihen kykenen.  Mutta eipä se siihen pysty, aina pitää tulla kyseleen, jankkaan ja selostamaan jotain. Ja usein se päätyy sitten niin että räjähdän. Jätä mut nyt vittu rauhaan hetkeksi !  Lopputuloksena kiukkunen ja loukkaantunut mies, kun pyynnöstä huolimatta antanut mulle tuntia omaa aikaa itseni rauhoittamiseen.

Yläpeukkuja satelee kun nainen tekee samaa kuin alapeukkuja saavat miehet ja ap:n miehet. Ymmärrätkö nyt että teet henkistä väkivaltaa miehellesi kun tolla lailla kieltäydyt puhumasta ja sun pitäisi opetella elämään niin ettei koskaan ole huono päivä ja vaikka olisi niin ei saa olla hiljaa tai olet väkivaltainen lapsellinen mököttäjä joka ei osaa käsitellä tunteitaan.

Luetun ymmärtäminen ei liene vahvoja puoliasi?

Tuossa tekstissä mököttäjänainen kyllä pyytää tilaa perheeltään mutta ei sitä saa. Kommunikoi, huomaatkos?

Tässäkin keskustelussa yksikin loistomies ilmoittanut kuinka heillä puoliso hänet saa avautumaan, kun hänelle kommunikointi ja omasta tontista huolehtiminen on liikaa vaadittu.

Kyllä on mäihä käynyt kun tuollaisen taipuisan ja viitseliään puolison löytää. Ennustanpa vaan että olisi parempi jos itse kukin kommunikoisi niistä omista tarpeistaan, ja lisäksi vähäsen yrittäisi toimia niiden tarpeidensa mukaan.

Ei esimerkiksi mätkähdetä siihen perheen yhteiseen olohuoneeseen virrahevoksi mököttämään, vaan käydään kävelyllä jotta tunnemyrsky laantuu ja perhe saa samalla olla rauhassa kotona.

Se on aikuisen, vastuullisen ihmisen tyyli toimia. Oletko itse aikuinen, vastuullinen ihminen?

Vierailija
50/87 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.suhdesoppa.fi/parisuhde/miksi-mies-vetaytyy/

Kun mies on vetäytynyt luolaan, hän on yleensä haavoittunut tai stressaantunut ja haluaa ratkaista ongelmansa yksin. Hän ei kaipaa empaattista kuuntelua saatika tilanteen ja tunteiden tenttaamista.

John Gray antaa naisille kuusi vinkkiä, joilla miestä voi tukea luolassa olon aikana. Näiden avulla mies tulee myös luolasta lyhyemmässä ajassa ulos.

1. Älä paheksu miehen vetäytymistarvetta.

2. Älä yritä auttaa häntä ongelman selvittämisessä tarjomalla ratkaisuja.

3. Älä yritä hoivata häntä kyselemällä hänen tunteistaan.

4. Älä istu luolan suulla odottamassa, että hän tulisi pois.

5. Älä ole huolissasi hänestä äläkä sääli häntä.

6. Tee jotain, mistä itse pidät.

Mies toivoo saavansa ongelmatilanteessa rauhan, koska hänen on tärkeää tuntea puolisonsa luottavan, että hän pystyy hoitamaan omat asiansa. Luottamus miehen kykyyn ratkaista omat ongelmansa on hyvin tärkeä hänen kunnialleen, ylpeydelleen ja itsetunnolleen. Siksi on tärkeää, että nainen ymmärtää miehensä luolakäyttäytymistä ja osaa tukea häntä siinä oikealla tavalla.

Vierailija
51/87 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopas tämä kokonaan ap https://www.youtube.com/watch?v=3XjUFYxSxDk

Vierailija
52/87 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykkäkoulu ei ole hyvä tapa. Itse olen opetellut siitä pois - mutta ei tämä lopputuloskaan ole aina kovin herttainen.

Välillä kannan itsekin stressiä, lisäksi olen hyvin "tuulella käypä", eli esim. verensokerin heilahtelut tai unettomuus vaikuttavat fiilikseen hirveästi. Aina en vaan voi olla hyvällä mielellä, en pysty kääntämään fiilistäni paremmaksi kuin nappia painamalla. Nykyisin tosin osaan jo etukäteen varoittaa vaimoani. En usko että silti olen kovinkaan helppo, koska pahaa fiilistä on pakko purkaa jollakin tavoin. Nyt tosin olen oppinut kääntämään tilanteesta myös huumoripuolen esiin: saatan ärähtelyn sijaan vaikkapa heittäytyä kotona matolle makaamaan ja vetämään itkupotkuraivarit ihan konkreettisesti, puoliksi huumori mielessä. Saatan myös yht'äkkiä ryhtyä hyppimään tasajalkaa, parinkymmenen hypyn jälkeen helpottaa. Näiden jälkeen on helppo hassutella ja nauraa, saan yleensä vaimonkin nauramaan.

Tilanteiden jälkeen pyydän anteeksi käytöstäni ja kehun vaimoani, kun hän on taas kerran jaksanut kestää minua. Toki myös vaimolla menee välillä hermot, mutta silloin otan vuorostani vastaan hänen kiukuttelunsa.

Vierailija
53/87 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

annasiimaa kirjoitti:

Miehenä voin valoittaa asiaa. Itseäni jos vituttaa niin en silloin puhu vaimolle mitään. On parempi olla hiljaa kuin levittää pahaa oloaan muihin.   Vaimolla ei ole osaa eikä arpaa vitutukseen mutta joutuu mykkäkoulun vuoksi sivulliseksi uhriksi.   Kumma kun te naiset ette ymmärrä antaa toisen kihistä vitutuksessaan vaan pitäisi pälättää ja halia.  Tilaa pliiiiis !

Miehenä täytyy sanoa että ei noin!

Jos on stressiä töissä ja/tai joku vituttaa niin puhun siitä vaimon kanssa... usein se muuten helpottaa ja vaimokin taitaa tuntea olonsa hyväksi ja "tarpeelliseksi" :o)

Täytyy kyllä myöntää että yksi edellisistä parisuhteistani kariutui juuri puhumattomuuteeni. Oppia ikä kaikki.

t: mies39

Vierailija
54/87 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varmaan aika samanlainen mies. Ei sille oikein mitään voi. Jonkun sortin introverttiyttähän se on.

Älä ota itseesi, ei se mitenkään "sinuun pura vitutustaan" olemalla puhumatta sinulle, olet se jonka kanssa se voi olla ihan vaan hiljaakin. Nainenhan siinä herkästi sitten tekee sen että alkaa heittämään kahta rankempaa juttua että saisi sen edes jotenkin reagoimaan, mutta se varmaan vetää entistä enemmän lukkoon.  

Höpö höpö, ei sillä ole introverttiuden kanssa mitään tekemistä, jos ei ole käytöstapoja! Itsekin introvertti ja tarvitsen omaa aikaa itsekseen ihan hiljaisuudessa ja yksin. Mutta! osaan sanoa miehelle, että nyt on taas sellainen oman ajan tarve, vitutusta harvemmin puran sinne suuntaan. Vittuuntuneena en edes halua olla yksin, vaan yksin nimenomaan ladataan akut muiden ihmisten kanssa olemisesta. Se on sitä parasta aikaa, bileet oman pään sisällä

Vierailija
55/87 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella on stressiä, ja yksi menee kiehnäämään siihen vähäiseen omaan tilaan ja lätisemään diipadaapaa. En tulisi sinun kanssasi toimeen, ap.

Vierailija
56/87 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.suhdesoppa.fi/parisuhde/miksi-mies-vetaytyy/

Kun mies on vetäytynyt luolaan, hän on yleensä haavoittunut tai stressaantunut ja haluaa ratkaista ongelmansa yksin. Hän ei kaipaa empaattista kuuntelua saatika tilanteen ja tunteiden tenttaamista.

John Gray antaa naisille kuusi vinkkiä, joilla miestä voi tukea luolassa olon aikana. Näiden avulla mies tulee myös luolasta lyhyemmässä ajassa ulos.

1. Älä paheksu miehen vetäytymistarvetta.

2. Älä yritä auttaa häntä ongelman selvittämisessä tarjomalla ratkaisuja.

3. Älä yritä hoivata häntä kyselemällä hänen tunteistaan.

4. Älä istu luolan suulla odottamassa, että hän tulisi pois.

5. Älä ole huolissasi hänestä äläkä sääli häntä.

6. Tee jotain, mistä itse pidät.

Mies toivoo saavansa ongelmatilanteessa rauhan, koska hänen on tärkeää tuntea puolisonsa luottavan, että hän pystyy hoitamaan omat asiansa. Luottamus miehen kykyyn ratkaista omat ongelmansa on hyvin tärkeä hänen kunnialleen, ylpeydelleen ja itsetunnolleen. Siksi on tärkeää, että nainen ymmärtää miehensä luolakäyttäytymistä ja osaa tukea häntä siinä oikealla tavalla.

Toimisi, jos maailmassa olisi yksi ainut mies ja hän ajattelisi juuri noin. Mutta koska miehiä on enemmän kuin yksi, tuo lista on naurettavaa pelleilyä.

Vierailija
57/87 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa idiootista.

Ikävintä raivohulluissa miehissä on se, että he eivät ymmärrä pyytää anteeksi.

Vierailija
58/87 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, hiljainen mies on raivohullu.

Vierailija
59/87 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on just tuommonen! Sitä alkaa vituttaan yhtäkkiä joku, yleensä ei edes osaa sanoo mikä. Vaikka 10min sitten olis ollu tosi kivaa ja kaikki hyvin. Huomaan tämän vitutuksen ja kysyn että mikä tuli. Tätä ei aaisi tehdä. Myöskin se on huono jos en reagoi mitenkään. Jossain vaiheessa asia kääntyy niin että minä olen jotenkin syyllinen (kyselen, en kysele, olen ollut ihmeellinen, olen herkkä, olen vittumainen kusipää). Usein sitten pahoittelen kovasti kun en enää tajua mitä on tapahtunut. Ja just toi että sitten ku miehestä siltä tuntuu, niin hänellä onkin taas kaikki hyvin ja vittuuntuu siitä kun mä oon vähän ihmeissäni. 95% ajasta meillä on todella mukavaa, mutta nämä tilanteet perseestä ja vitusta.

Vierailija
60/87 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

annasiimaa kirjoitti:

Kyllä on oikeassakin. Pitää antaa tilaa toiselle ja antaa olla rauhassa. Näin meillä ainakin toimitaan ja 21v. ollaan oltu yhdessä. Moni nainen pälättää liikaa ja tunkee vierelle kun ei ole se oikea aika.

Kauheesti ei kannata neuvoa jos ei ole sitä oikeesti pitkää parisuhdetta takana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi