Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LABRAHOITAJAT! Paastosta ennen verinäytteen ottamista

Vierailija
20.04.2016 |

Minulle oli määrätty otettavaksi verensokeri, B-PVK ja maksa-arvot. Ohjeeksi annettiin paastota 12h ja nyt kotona tajusin paastonneeni vain 10h ja rapiat.

Kuinka paljon tämä voi vaikuttaa testituloksiin?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paasto voi olla 10-14 tuntia. Ei se ole minuutin tarkkaa. Verensokeriin lyhyempi paasto voi vaikuttaa hieman nostavasti, mutta noihin muihin ei vaikuta eikä niissä edes tarvitsisi paastota.

Vierailija
2/7 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos,

Kilpirauhaskokeissa olen tottunut paastoamaan vain sen 10h (sama laboratorio). Verensokerini laskee jo muutaman tunnin kuluttua esim. lounaasta jo lähelle 4.0, joten tuskin hirveän vääriä tuloksia saadaan kun olen kuitenkin ollut pitkään syömättä ja juomatta :) 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpparikokeisiin ei tarvi paastota.

Vierailija
4/7 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kilpirauhaskokeet aamulla 9:50. Sitä ennen muita menoja. MIten aamun syömiset ja juomiset? Ja illan?

Vierailija
5/7 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhaskokeisiin jätät mahdollisesti käyttämäsi kilpirauhaslääkkeen ottamatta, muuten voit mennä kokeeseen normaalisti syöneenä ja juoneena klo 7-14 välillä.

Vierailija
6/7 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilpirauhaskokeisiin jätät mahdollisesti käyttämäsi kilpirauhaslääkkeen ottamatta, muuten voit mennä kokeeseen normaalisti syöneenä ja juoneena klo 7-14 välillä.

7-10!!!

Vierailija
7/7 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7-10!!!

HUSLABin ohje on ollut jo reilut kaksi vuotta klo 7-14. Sitä ennen tosiaan oli käytäntönä tuo klo 7-10.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme