Mistä saada lisää itsevarmuutta
Tuntuu jotenkin että mitä vanhemmaksi tulen (33v nyt) ja tietoisemmaksi ihmisten käytöksestä sekä toimintatavoista, sen epävarmemmaksi muutun. Tänäänkin taas työpäivän jälkeen olen kotona märehtinyt sitä olinko liikaa hiljaa suunnittelupalaverissa ja miettivätkö muut että mitä tuo täällä edes tekee kun ei kommentoi (en kommentoi silloin jos ei ole sanottavaa, kerron kyllä mielipiteeni sit jos sellainen on), tai sitten mietin niitä mitä sanoin että mitähän muut mahtoivat ajatella niistä että oliko ihan tyhmiä ideoita jne.
No sitten näin sinkkuna uutta parisuhdetta etsiessä tulen kokoajan jotenkin tietoisemmaksi siitä miten elän "outoa" ja vähän yksinäistä elämää. Esim tinderissä saan kyllä matcheja hyvännäköisiltä ja ns normaaleilta miehiltä ja osa aloittanut juttelunkin, en vaan oikein osaa olla oma itsenki kun jotenkin pidän itseäni alempiarvoisena kun en elä samanlaista elämää ja arkea kuin valtaosa.. ei minulla ole mitään kaveriporukan menoja tai kokemuksia joista kertoa ja puhua jne. Tulee olo ettei sellaisen normaalin sosiaalisen miehen ehkä kannata edes minuun tutustua tai en halua paljastaa sitä millainen oikeasti olen, ehkä jopa hieman autismin piirteinen erakko. Ulkonäöstäni näitä ei pystyisi päätellä.
Joten, voitteko jotenkin tsempata tai antaa vinkkejä miten saisin itsetuntoa ylemmäs.