Millaisista asioista erotatte ns. vanhan rahan rikkaan tavallisista nousukkaista?
Onko jotain yksinkertaista asiaa, joka paljastaa?
Kommentit (24)
Minulla on eräs uusrikas sukulainen joka koittaa olla kovasti kulturelli ja sivistynyt. Asuntonsa on täynnä designhuonekaluja ja hän on alkanut kuunnella klassista musiikkia ja kerätä antiikkia ilmeisesti koska kuvittelee sen tekevän hänestä sivistyneen. Musiikista hän ei tiedä mitään mutta koittaa silti päteä mikä on huvittavaa seurattavaa. (Minä olen kasvanut klassisen musiikin parissa ja tiedän asiasta jotain). Lisäksi leveilee rahoillaan, omaisuudellaan ja matkoillaan (jotka tekee aina johonkin etelän junttikohteeseen).
Vanhan rahan rikkailla on aika yksinkertainen ja näköalaton ajatusmaailma tyyliin Nalle Wahlroos. Uusrikkaat saattaa olla ärsyttävämpiä päällepäin, mutta luultavasti kuitenkin fiksumpia koska raha on ansaittu itse ja elämässä nähty muutakin kuin kultalusikoita.
Vierailija kirjoitti:
Vanhan rahan rikkailla on aika yksinkertainen ja näköalaton ajatusmaailma tyyliin Nalle Wahlroos. Uusrikkaat saattaa olla ärsyttävämpiä päällepäin, mutta luultavasti kuitenkin fiksumpia koska raha on ansaittu itse ja elämässä nähty muutakin kuin kultalusikoita.
Nalle nyt vaan on tehnyt rahansa itse...
Tyhmä ei moiseen kykene, ei millään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä ei moiseen kykene, ei millään.
Jaa että ihan itse nollasta loihtinut omaisuutensa?
Ei Nalle tyhmä ole, suht älykäs varmasti, mutta realiteetit on hällä aika hakusessa.
Uusrikkailla miehillä saksalaisauto, jaggekin käy. Kultakääty kaulassa, matkat rantalomia, ei Euroopan kulttuurikaupunkeja. Klassista musiikkia ei osata kuunnella, Vesku Loiri edustaa vakavampaa musiikkia. Merkit vaatteissa tärkeitä, tyyli ei niinkään.
Nalle = Vanharikas
Cheek = Uusrikas
Vanhat ei leiju, uudet leijuu omaisuudellaan kuin viimeistä päivää. Sitten on erikseen todella rikkaat esimerkiksi Bill Gates, hänestä tiedetään vain, että hänellä on omaisuutta, mutta hän ei leiju sillä samalla tavalla, kuin esimerkiksi häntä kymmenia ja satoja kertoja köyhimmät miljonääri räppärit.
Vanhan rahan rikas saattaa näyttää resuiselta köyhältä. Hän on kuitenkin sivistynyt ja sosiaalisesti lahjakas. Vanhan rahan rikkaan ei tarvitse miettiä, mitä muut hänestä ajattelevat.
Vierailija kirjoitti:
Nalle = Vanharikas
Cheek = UusrikasVanhat ei leiju, uudet leijuu omaisuudellaan kuin viimeistä päivää. Sitten on erikseen todella rikkaat esimerkiksi Bill Gates, hänestä tiedetään vain, että hänellä on omaisuutta, mutta hän ei leiju sillä samalla tavalla, kuin esimerkiksi häntä kymmenia ja satoja kertoja köyhimmät miljonääri räppärit.
No kyllä se Nallekin tuntuu leijailevan aika huolella :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä ei moiseen kykene, ei millään.Jaa että ihan itse nollasta loihtinut omaisuutensa?
Ei Nalle tyhmä ole, suht älykäs varmasti, mutta realiteetit on hällä aika hakusessa.
Nallen vanhemmat eivät olleet miljonäärejä --> Nalle on --> Nalle on siis tehnyt omaisuutensa itse.
Nalle on totuudenpuhuja kuten joskus ennen Neuvostoliittoa arvostelleet.
Ärsyttäähän sellainen tyyli monia ketkä luulevat että kaikki asiat pitää esittää poliitikkotyyliin.
Miksi vanha raha olisi jotenkin parempi asia kuin se että on itse tehnyt ne rahat? Ja miksi viestin 2 henkilö ei oikeasti voisi olla kiinnostanut vaikka klassisesta musiikista mutta ei ole opiskellut sitä vaan vaan kuuntelee sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä ei moiseen kykene, ei millään.Jaa että ihan itse nollasta loihtinut omaisuutensa?
Nallen vanhemmat eivät olleet miljonäärejä --> Nalle on --> Nalle on siis tehnyt omaisuutensa itse.
Nalle on totuudenpuhuja kuten joskus ennen Neuvostoliittoa arvostelleet.
Ärsyttäähän sellainen tyyli monia ketkä luulevat että kaikki asiat pitää esittää poliitikkotyyliin.
Minua ei ärsytä Nallen suora puhe ja hänen sanomisissaan on yleensä pointti (en kylläkään ole kaikesta samaa mieltä). Itse asiassa Nalle ei henkilönä ärsytä minua lainkaan, pikemminkin minua ihmetyttää Nallen ja muiden vastaavien peesaajat jotka käyttävät juurikin tuota "totuudenpuhuja"-ilmaisua. Järkevämpää olisi ajatella asiat ihan itse kuin ottaa valmiina taivaan totena sen mitä Nalle tai Hjalle ilmoittaa.
Uusi raha leikkii sellaista wannabe eliittiä. Puuhaa asioita, joita kuvittelee eliitin puuhavan. Pelaa golffia, pukeutuu Burberryyn jne. Asioita, joita oikea eliitti on lakannut jo ajat sitten arvostamasta.
Kielestähän nuo erottaa. Arvatkaapa, kumpaa kotimaista vanha raha puhuu?
Wnb kykynuoret syö vaikka säkillisen paskaa jos Hjallis kehuu että on hyvää :)))
Wanhan rahan riccaat ei coscaan cäy wesiclosetilla. Nousuccaat on rahwasta ja sixi ne cusee ja caccii.
Uusi raha = Espoo
Vanha raha = Kaivari, Eira, Ullanlinna, Etu-Töölö, Kauniainen
Vierailija kirjoitti:
Kielestähän nuo erottaa. Arvatkaapa, kumpaa kotimaista vanha raha puhuu?
Kaivopuistossakin vain noin viidennes on ruotsinkielisiä.
Ei niitä mistään erota. Ei edes köyhemmistä.
Wt-lapset syö vanukkaita.
Keskiluokan lapset ei syö sokeria ja syövät vain vegaaniruokaa.
Uusrikkaiden design-koeputkilapselle tilataan omalla lentokoneella Tokion Burger Kingistä takoyaki-kerroshampurilaisateria sakura-limsalla ja Pikachu-lelulla koska se ei suostu syömään tänään mitään muuta.
Vanhan rahan rikkaiden lapset syö illalliseksi palan Pirkka-näkkileipää lauantaimakkaralla koska se on edullista. Vanhan rahan rikkaiden lapset istuu nätisti eikä sotke vaatteitaan syödessään.
Sivistyksen aste, vanhan rahan tyypit on sivistyneitä ja niillä on kultuurista pääomaa, uusrikkaat ei. Lisäksi uusrikkaat leveilee rahoillaan ja ostoksillaan, vanhan rahan tyypit on niistä asioista ihan hiljaa.