Miten kykenette asumaan kerrostalossa? Eikö ole aika ankeaa?
En pysty ymmärtämään kerrostaloa asumismuotona. Asukkaita on joka puolella ja äänet kuuluvat selvästi. Ei ole ollenkaan omaa pihaa, jo se on mielestäni ihan hirveää! Pelkkä parveke, joka on yleensä aina vieläpä tielle päin, jossa kulkee ihmisiä ja autoja, kauhea melu ja pakokaasut täyttää ilman. Hyi.
On myös kerrostaloja, joissa ei ole kaikissa edes parveketta. Miten helvetissä sellaisessa voi asua??
Kerrostalossa asuminen on ahdistavaa. Sama kun muuttaisi johonkin isoon laatikkoon asumaan.
Ja vieläpä jos on koira tai koiria. Uskon, että jokainen koira, rotuun ja ikään katsomatta, nauttii kun olisi edes vähänkään omaa pihaa.
Ja jos vielä sattuu samassa asuinrakennuksessa asumaan jotain koiravihaajia, niin saattavat sinun poissa ollessasi tiputtaa postiluukusta myrkytettyjä lihapullia tms ja koirasi syö ne.
Jos syttyy tulipalo, on hankalaa päästä pois. Ja aika helposti syttyykin, kun asukkaita on paljon ja ei tarvitse olla kuin yksi typerys, joka kännissä nukahtaa sohvalle ja hella jäänyt päälle tms..
Kerrostalot pitäisi laissa kieltää.
Pitää olla tarkkana, ettei liikaa päästä ääntä, ettei joku ala heti urputtamaan. Kerrostaloissa yleensä asuukin tosi heikkohermoisia, kyyliä ihmisiä, jotka nauttii kun pääsevät valittamaan joka asiasta.
Kerrostalot ovat ankeita, meluisia, ahdistavia paikkoja, joissa yleensä asuukin se yhteiskunnan paskakasa, eli juopot, narkkarit, bilettäjät, kyylät ja muuten vaan päästänsä sekaisin olevat huligaanit.
Toki niitä normaalejakin ihmisiä on, tai no... Voiko sellainen ihminen olla normaali, joka haluaa asua tuollaisen ihmisryhmän kanssa?
Eiku itse asiassa, voiko ihminen olla normaali, jos edes harkitsee asuvansa KERROSTALOSSA????
Kommentit (64)
En tiedä olenko normaali. Mutta enpähän ainakaan kirjoita tuollaisia aloituksia vauva.fi -palstalle.
Aika kärjistetty ja hyökkäävä aloitus. Mutta olen pääasiassa samaa mieltä. Itseni on nyt melko pakko asua, mutta odottelen jo pääseväni omakotitaloon.
Vierailija kirjoitti:
En pysty ymmärtämään
Hyvä sentään, että tiedostat kykyjesi rajallisuuden.
Asun omakotitalossa ja haaveilen muutosta kerrostaloon. Inhoan pihatöitä ja sitä, kun lähtee johonkin reissuun pitää aina hommata joku kastelemaan nurtsia/tekemään lumitöitä tmv. Inhoan sitä, että koko ajan pitäisi olla tekemässä jotain: haravoimassa, istuttamassa, kitkemässä, maalaamassa, pesemässä ja putsaamassa. Naapurikyttääminen on kyllä kokemukseni mukaan pahempaa pientaloalueella, kuin kerrostalossa, koirien vihaajia löytyy joka paikasta jos niikseen tulee. Lapseni menee onneksi ensi syksynä yläkouluun, ja sen kolme vuotta asumme vielä omakotitalossa. Sitten johonkin, mieluiten keskikaupungille, lähelle kaikkea. Ihanaa!
Ihana asua kerrostalossa kun ei tarvitse tehdä pihatöitä, lumitöitä, leikata nurmikkoa jne jne jne...
Tämä on taas sarjassamme : ei jatkoon.
En nyt ole ihan varma kumpi on säälittävämpää, tehdä tälläinen aloitus vai antaa itse itselleen yläpeukku kuten AP näytti tehneen?
reps täällä katkera AP itkee kun ei itsellä ollut varaa ostaa kaupungista kerrostaloasuntoa vaan joutuu tyytymään metsässä homehtuvaan rintamamiestaloon :D
Jos haluaa asua ison kaupungin keskustassa, on "tyydyttävä" kerrostaloelämään.
Asun kerrostalossa ulkomailla... katolla uima-allasas, poreallas, asunnossa sauna... Meren rantaan 5 min. Elämä on valintoja, hirveetä tää kerrostaloelämä :D
No mulla on muuten niin mielenkiintoinen elämä etten edes mieti onko tässä kerrostalossa kauheaa asua.
TÄSSÄ TALOSSA ON OVI, JOSTA PÄÄSEE ULOS
Mihin asti vain maailmassa.
Siitä pääsee myös sisälle, ja tähän mennessä olen aina myös palannut.
Aika mielenkiintoinen ja synkkä kuva sulla kerrostaloasumisesta. Naapurit voivat tuoda turvallisuuden tunteen. Ja mulla ei oo parveketta, jos haluan ulos, lähden ulos. Ääniin tottuu, hetken asumisen jälkeen niihin ei ees kiinnitä huomiota.
Muut ihmiset ja heidän aiheuttamansa äänet eivät ole minusta ahdistavia. On kiva tietää, että maailmassa on muitakin ihmisiä.
Meillä on ihan kiva takapiha, jonka nurmikon leikkaa, haravoi ja luo lumesta huoltoyhtiö.
Neillä on naapurina eläkkeellä oleva rehtori ja lääkäripariskunta, joten en koe eläväni yhteiskunnan pohjasakan ympäröimänä. Mukavia ihmisiä, kiva jutella rapussa tai takapihalla törmätessä.
Lisäksi parin korttelin päässä kotoa on lasten koulu, monta ruokakauppaa, terveyskeskus, harrastuspaikkoja, kirjasto, kivoja ravintoloita ja kahviloita, apteekki ja alko. En ikinä vaihtaisi tätä elämän helppoutta omakotitaloon.
Vierailija kirjoitti:
En nyt ole ihan varma kumpi on säälittävämpää, tehdä tälläinen aloitus vai antaa itse itselleen yläpeukku kuten AP näytti tehneen?
Yläpeukku oli kolmosen, ei aapeen. Joten äläpäs tee vääriä oletuksia :) T. Kolmonen
Mulle omakotitalo, myös rivitalokin on asumismuoto, jossa en voi hyvin. Haluan elämää ympärilleni.
Hyvillä alueilla kerrostaloissa ei asu yhtään enempää bilettäjiä ja narkkareita kuin omakotitaloissakaan.
Olen asunut kerrostaloissa, joissa on ollut parveke ja jopa oma piha (maan tasalla), enkä viihtynyt niissä yhtään. Ihan turhaa ylimääräistä työtä. Jos haluan mennä ulos, voin mennä muiden hoitamiin puistoihin!
Taas näitä surkeita provoja joissa ei edes yritetä.
Itse asun miehen ja lapsen kanssa kerrostalossa, naapurit on todella hiljaisia ei kuulu turhia ääniä. Mekin ollaa tosi hiljaisia aina, eipähän tarvii kolata lumia, leikata nurmia ym. Itse ainakin viihdyn mutta kyllä joskus tulevaisuudessa omakotitalo hankitaan..
Äänten kuuluminen riippuu kyllä ihan äänieristyksestä. Mulla ei kuulu naapureista juuri mitään, jos nyt eivät kunnon bileitä pistä pystyyn, mikä on harvinaista. Partsi on pihaan päin, ei tielle, eikä liikenteenmeluakaan kuulu. Ei ole koiraa, mutta mun eteisessä on kylläkin väliovi, joten eipä se mahdollinen koira pääsisi syömään mitään postiluukusta tippuvaa. Maisemat on kivat, kun on vähän korkeammalla.
Olen asunut koko lapsuuteni omakotitalossa, eikä se minua houkuta yhtään. Koko ajan jotain hommaa ja kaikki pitää hoitaa ihan itse. Ei siitä pihastakaan voinut nauttia, kun talvella oli metrin hangen peitossa ja kesällä hyttyset kiusasi hengiltä. Mieluummin ulkoilen reippaasti kävellen kuin pihassa tai partsilla kykkien.
ok