Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Vanhemmat ei enää käy vanhempainilloissa

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen vuorotyötä ja olen yh. Jos tulee ilmoitus lyhyellä ajalla niin en välttis pääse. Tai vanhempienillat samana pvänä ja aikana.. en voi olla kahdessa paikassa samaan aikaan.

Vierailija
2/89 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska niissä ei ikinä ole  mitään uutta tietoa. Plus yleensä äänessä on se yksi vanhempi (äiti) joka kälättää lähinnä sen oman muksunsa koulunkäynnistä ja asioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvuorot on tehty jo kuukausi sitten ja usein illoista ilmoitetaan vasta muutaman päivän sisään joten en saa enää vaihdettua työvuoroa.

Vierailija
4/89 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn aina. Mulla on kokemus että ihan kivasti niissä käy vanhempia. Ehkä on sattunut omalle kohdalle aktiivisten vanhempien lasten luokka.

Vierailija
5/89 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käynyt. On ollut kiva tavata lapsen opettajia. Meillä on ollut niin, että ekaksi pieni yhteinen tilaisuus, ja sitten on voinut jutella opettajien kanssa. Eli opet istuu nimikylttinsä kanssa eri puolilla ja voit mennä ( joskus jonottaen) kyselemään yms.

Vierailija
6/89 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska saman infon saa Wilmasta ja koulun sivuilta. 

Vierailija
7/89 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä on aina ollut toinen paikalla, vaikka koulu 15 kilsan päässä kotoa ja lapset jo kertaalleen sinä päivänä kuskattu ees taas. Ei meillä ole ollut mitään vanhempainiltaa digitalisaatiosta... Kouluverkkotarkastelussa juostu koko talvi.

Vierailija
8/89 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole syksyn uuteen opetussuunnitelmaan liittyen ollut vanhempainiltoja. Muuallako on? Menisin kyllä jos olisi...

Vierailija
9/89 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy, koska en pääse niihin. Minun pitää toivoa mahdollisia poissaoloja työpaikaltani vähintään kuukautta, mieluusti kahta ennen. Jos asiakastapaamiset on jo ehditty sopia, sitten ne on sovittu eikä niitä ruveta peruuttelemaan. Koulu pitää vanhempainillat ei iltaisin, vaan aamuisin ja yleensä vasta yhdeksältä alkaen! Kaiken huipuksi he ilmoittavat niistä vain 1-2 viikkoa etukäteen. On se sitten kumma, kun ainoastaan etätyötä tekevät, sellaiset joilla on liukuvat työajat ja kotivanhemmat pääsevät paikalle. Kävisin vanhempaininfoissa enemmän kuin mielelläni, mutta tällainen tuntuu ihan kiusanteolta. Koulu ei halua vanhempia mukaan. Sama juttu oli joulujuhlan kanssa, se pidettiin arkiaamuna klo 9-11.

Vierailija
10/89 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu on aika turhaa, koska se ei opeta mitään oleellisia työelämän taitoja.

Vierailija
11/89 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä ei kerrota koskaan mitään uutta. Taksikyydeistä valitetaan puolet ajasta, vaikka opettajat eivät voi sille mitään ettei taksi ole ollut tiettynä ainaka paikalla.

Vierailija
12/89 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa jutussahan tuli jo itsessään vastaus. Joulu- ja kevätjuhlat kiinnostavat vanhempia, samoin homeongelmat ja lakkautusuhat. Mutta 1,5 tunnin massaluennot uudesta opsista eivät kiinnosta. Kannattaisiko opettajien katsoa peiliin ja miettiä, tuhlataanko tuossa ihmisten aikaa.

Vierailija
13/89 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se yhteisöllisyys on persiistä ja jos opelle on asiaa se hoituu kahden kesken. Ja tosiaan ne asiat on netissä.

Meiltä on kyllä aina menty, usein laitan lapsen isän matkaan ja pääsääntöisesti luokalta on joka perheestä joku ollut...mutta lapsi onkin vasta tokalla...luulen että kun koulun tavat tulee tutuksi, niin kiinnostus vähenee.

Vierailija
14/89 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kaikissa vanhempainilloissa. Ja allekirjoitan sen, ettei niissä ole juurikaan mitään uutta. Kaikista asioista on ollut aiemmin infoa jo wilmassa. Lisäksi mua ärsyttää toisen lapsen opettaja joka jaksaa paasata lasten pelaamisesta joka ikisessä vanhempainillassa. Muitakin aiheita vois keksiä. Tylsistyttää käydä ne samat ryhmäkeskustelut siitä miten lasten pelaamista pitäisi rajoittaa/miten sitä meidän perheessä rajoitetaan.

Vierailija
15/89 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoite saavutettu

tv

ope

Vierailija
16/89 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt viiden lapseni kaikissa vanhempainilloissa. Uusi ops on tuossa yöpöydällä ja luen sen ennen kesäkuun alkua.

Vierailija
17/89 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kävin, mutta totesin että turhaa ajanhukkaa. Ja vihaan niitä pirun typeriä, istutaan ryhmissä ja keskustellaan kuinka voisi rajoittaa lasten ruutuaikaa tms.

Vanhempainvarteissa on järkeä ja niissä käyn.

Vierailija
18/89 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se uusi ops löytyy ihan netistä. Olen sen opiskellut jo reilu vuosi sitten. Luulen että tiedän siitä enemmän kuin koulun reksi...

Vierailija
19/89 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä jompi kumpi vahempi menee kaikkiin vanhempainiltoihin jos vain pääsee. Koen ne hyvin turhauttavina. Siellä normaaliälyiset vanhemmat istuu kuuntelemassa, että lapsi ei saisi kuskata kouluun että saavat arkiliikuntaa, ja pitää huolehtia ettei olla aina nenä kiinni kännykässä ja muistakaa syöttää niille kasviksia. Hemmetinmoiset järjestelyt työvuorojen ja pienemmän sisaruksen hoitamisen kanssa että sinne vanhempainiltaan on päästy, ja sitten sen anti on tuollaista. Ei huvita mennä.

Vierailija
20/89 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen luokalla on meidän lapsi ja ystäväni lapsi, jotka ovat ainoita suomalaisia. Vanhempainillat ovatkin sitten minä, ystäväni ja opettaja. Onhan se ihan mukava tavata ope noin, mutta ei tuossa tutustu muihin vanhempiin. Ja rehellisesti sanottuna heidän pitäisi varsinkin tulla vanhempainiltoihin, koska heillä ei ole usein mitään käsitystä miten se lapsi siellä koulussa pärjää tai mitä yleensä tekee. Tai kenties heitä ei vain kiinnosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän