Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

V*tun Berner

Stupid cow Berner
18.04.2016 |

Hän haluaa tienkäyttäjille uusia maksuja, hän haluaa vapaan hinnoittelun takseihin ja isoja firmoja lisää ajamaan kyytejä halvemmalla. No ei onnistu. Hinnat vain nousevat ja uusi ilmiö nimeltä kusetus tulee takseihin. Maaseudulla ei aja kukaan yrittäjä ellei siitä makseta tuplahintaa nykytaksaan. Tolpista tulee huutokauppoja. Tunnin odottanut holliauto ei saa kyytiä kun joku 40 auto jonon perältä lupaa viedä muutaman euron halvemmalla. Tuon auton kuski ei puhu Suomea, auto on ruosteessa oleva 20 vuotta vanha. Kuski laittaa rahat omaan taskuun. Lisäksi asiakas neuvoo minne ajetaan, mutta mutta ei kuski ymmärrä mitä selität..Kyydin hinta ei sitten ollutkaan se 20 vaan 200. Kuski väittää kertoneensa hinnaksi 200 e, asiakas vaan kuuli väärin 20 e. Jos et maksa niin paikalle kutsutaan poliisit joita odotatte tunnin. Miksi luotettava taksi halutaan muuttaa kalliimmaksi , epärehelliseksi ja turvattomaksi ?

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne paskat kyydit karsiutuu pois sillä ettei asiakas enää osta kyytejä siltä taksilta jonka palveluun ei ole tyytyväinen. Ei niitä tarvitse millään luvilla pantata.

Vapaat markkinat toimivat parhaiten, asiakas äänestää jaloillaan. Älkää seiskö kehityksen jarruna.

Enpä nyt tiedä...

http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/vapaa-hinnoittelu-nosti-ruotsin-ta…

Varmaan kannattaa katsoa muitakin maita kuin ruotsia. Hintakatto ratkaisi tuon ongelman.

Vierailija
22/73 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne paskat kyydit karsiutuu pois sillä ettei asiakas enää osta kyytejä siltä taksilta jonka palveluun ei ole tyytyväinen. Ei niitä tarvitse millään luvilla pantata.

Vapaat markkinat toimivat parhaiten, asiakas äänestää jaloillaan. Älkää seiskö kehityksen jarruna.

Enpä nyt tiedä...

Varmaan kannattaa katsoa muitakin maita kuin ruotsia. Hintakatto ratkaisi tuon ongelman.

Eli se paljon parjattu sääntely.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko oikeasti, ettei ne tiemaksut tule taksiasiakkaidenkin maksettaviksi? Ei ne hinnat mihinkään laske. Eivät ole ikinä laskeneet, missään tilanteessa.

Kaikkien hintojen piti laskea, kun liityttiin EU:hun. Yllatuuus!

Mihin tahansa muutetaan mitä tahansa systeemiä, keksitään, että siitä koituu ylimääräisiä kustannuksia, jotka asiakas maksaa.

Jos VR yksityistetään, ni ei ne hinnat mihinkään laske. Vaikka myytäis kaikki pohjavedet ulkomaille, niin ei se veden hinta mihinkään laske.

Vaikka alkon monopoli lopetettaisiin, tilalle tulisi puljuja, jotka maksattaisi asiakkaalla ihan yhtä kalliilla ne hinnat, koska siihen asiakkaat ovat kerran tottuneet, että kaikki on kallista.

Jos joku lupaa sulle ilmaista rahaa mielettömiä määriä, ei tule tapahtumaan. Jos joku lupaa, että hinnat laskee, ei tule tapahtumaan. Vaikka jossain säästettäisiinkin, niin ne laitetaan katteisiin ja pyydetään tasan saman verran.

Vierailija
24/73 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näin niin vaaleanpunaista kun rouva liikenneministeri selitti jostain liikennekaaresta seitsemän uutisissa. Kun toimittaja uskalsi kysyä miten vanhemmat ihmiset löytävät halvimmat taksit netistä, josta ne rouvan mukaan voi bongata ja katsella missä niitä juuri nyt kulkee , kehtasi tämä älykkö sanoa, että jos osaa käyttää kännykkää löytää ne sieltä.

Minä satun tietämään laumoittain 70v ihmisiä, jotka juuri ja juuri löytävät saapuneen tekstarin vanhan mallisesta kännykästä, siinä sitten olet hukassa seuraavat 30 vuotta, suosittelen että 112 hätänumerokin muutetaan, etteivät pysty edes ambulanssia tilaamaan. 

Vierailija
25/73 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä B ehdottaa, sitä vastustan.

Vierailija
26/73 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin toimiva junaliikenne karille, sitten taksit. OK, laivat ajaa karille - ja tää ministeri...

Vierailija
27/73 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt ilmeisesti yritetään saada kohua asiasta aikaiseksi, että saadaan runnottua joku muu hiljaisuudessa valmisteltu pahempi asia runnottua jostain äänestyksestä läpi. Sitten kun se on ohi, perutaankin tämä kohu.

Vierailija
28/73 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tätä typerää lehmää on äänestänyt?

Vierailija
29/73 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on sama kuka sitä taksia ajaa ja mikä auto se on kunhan hinnat laskee.

Niin. Tätä kuulee usein. Näinä aikoina olisi kuitenkin hyvä, jos suomalaiset tukisivat suomalaisia palveluita ja suomalaista työtä. Taksilla ajo tuntuu kalliilta, mutta kyytejä on niin vähän, ettei siitä kuskille tai yrittäjälle paljon jää. Ihmettelen, miksi takseja pidetään johonkin Keskoon ja S-ryhmään verrattavana riistomonopolina, kun todellisuudessa tilanne on se, että kuljettajat JA yrittäjät painavat tälläkin hetkellä aivan järjettömiä tunteja saadakseen edes kohtuullisen toimeentulon.

Jos hallitus aidosti haluaisi tukea yrittäjyyttä, se antaisi helpotuksia hyvin toimivan systeemin tukemiseksi, eikä repisi sitä väkisin auki naapurimaiden huonoista kokemuksista piittaamatta ja nykyisistä alan toimijoista välittämättä, kuten nyt on tapahtumassa.

Vierailija
30/73 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se äsken selitti A-studiossa, että kun tiet yksityistetään niin polttoainekulut laskee ja kulujen maksuun osallistuu jatkossa muutkin kuin autoilijat? Siis täytyykö autottomien alkaa maksamaan erikseen verojen lisäksi  jotain tiemaksua vai mitä se tarkoitti?

Vierailija
31/73 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä nyt tiedä...

Onko ihan semisti tarkoitushakuinen otsikointi, kun itse artikkelissa haastateltu suhari kuitenkin kertoo seuraavaa:

"Vapauttamisen vaikutukset ovat olleet kuluttajalle positiiviset"

Aika paljon Tukholmassa vierailevana kuluttajana minun on helppo yhtyä tuohon. Ja Uber hoitaa tietysti homman kotiin täysin suvereenisti.

Vierailija
32/73 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä suomalaisuutta tämä sosialismin ja byrokratian ihailu. Ei se ihmekään, että turisteilla menee nuppi sekaisin ulkomailla, kun ei olekään enää "mitään sääntöjä", vaan metsäsuomalaiset saa olla kuin siat pellossa. Onneksi kotona odottaa tutut virkamiehet ja byrokratia, jotka pitää juntin aisoissa ja toteuttamasta mielihalujaan ihan hillittömästi.

Vierailija
33/73 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisissa ankkuri kysyi pariin otteeseen Berneriltä laskeeko taksien hinnat - B ei suostunut vastaamaan eli hinnat nousee. Tottakai nousee kun tulee uusia maksuja. Minä en ainakaan suostiu ostamaan yhtään laitetta ihan vaan siksi että joku voisi rahastaa teiden käyttämisestä! Älypuhelinkin lähtee vaihtoon.

Vierailija
34/73 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uutisissa ankkuri kysyi pariin otteeseen Berneriltä laskeeko taksien hinnat - B ei suostunut vastaamaan eli hinnat nousee. Tottakai nousee kun tulee uusia maksuja. Minä en ainakaan suostiu ostamaan yhtään laitetta ihan vaan siksi että joku voisi rahastaa teiden käyttämisestä! Älypuhelinkin lähtee vaihtoon.

Tyhmä nauta ei osannut kuin hokea sitä liikennekaarta, mitä v*ttua sekin mahtaa tarkoittaa. Olikohan ihan itse pistänyt pinkkiä luomelle vähän reilummin? Näytti etelä-helsinkiläiselle ikääntyneelle ilotytölle.

Vierailija
35/73 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä nauta ei osannut kuin hokea sitä liikennekaarta, mitä v*ttua sekin mahtaa tarkoittaa. Olikohan ihan itse pistänyt pinkkiä luomelle vähän reilummin? Näytti etelä-helsinkiläiselle ikääntyneelle ilotytölle.

Näin

Vierailija
36/73 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Ajatelkaapa myös yli70 vuotiaita ihmisiä, jotka käyttävät takseja usein, mutta eivät omista/osaa mobiililaitteita käyttää, niin miten he esim tilaavat sen taksin, kun se pitää jollain mobiilidovelluksella hoitaa ja miten he lähtevät mökille autolla, jos pitää jollain systeemissä maksaa tien käytöstä.

Bernerillä taitaa olla Stasin opit käytössä.

Vierailija
37/73 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllä kovin tykästynyt Berneriin. Aloitteet ovat hyviä, palstanautojen ammuuhuuto on varma merkki siitä.

Vierailija
38/73 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on sama kuka sitä taksia ajaa ja mikä auto se on kunhan hinnat laskee.

Sinulla ei ilm ole lapsia. Laitako lapsesi yksin jonkun satunnaisen pervon kyytiin.? Vastaa rehellisesti.

Vierailija
39/73 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehän omistetaan tiet.En kait minäkään teijän kommentoijien kotiin voi tulla ja sanoa tää on nyt sitten minun ja jos haluat käyttää, vaikka miestäsi niin joudut mulle maksamaan miehesi käytöstä. Vittu mikä noita akka koko ämmä on.Ei ei ja viellä kertaalleen EI. Mua vituttaa aivan kaikkien puolesta tasavertaisesti oli sulla autoa tai ei, kaikki hinnat tulisi nousemaan, niin lanssi kyyditkin, kuin mikä ikinä voit kuvitellakkaan, ruan hinta jne myös:(

Vierailija
40/73 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Ajatelkaapa myös yli70 vuotiaita ihmisiä, jotka käyttävät takseja usein, mutta eivät omista/osaa mobiililaitteita käyttää, niin miten he esim tilaavat sen taksin, kun se pitää jollain mobiilidovelluksella hoitaa ja miten he lähtevät mökille autolla, jos pitää jollain systeemissä maksaa tien käytöstä.

Bernerillä taitaa olla Stasin opit käytössä.

Tutustupa ensin että miten tuo tietulli ulkomailla toimii ja tule vasta sitten ulisemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä