Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä introvertit oikein salailee?

Vierailija
18.04.2016 |

Mitä salaisuuksia niillä on, että pitää olla niin sulkeutunut?

Kommentit (114)

Vierailija
21/114 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on todella hankala kielellistää sisäistä maailmaani, siten en pysty sitä oikein jakamaankaan.

Vierailija
22/114 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me sytytetään asioita palamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/114 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa nämä megaintrovertit sisäisine maailmoineen olla jotenkin ihan muutoin flipahtaneita, perus introverttiys on aika paljon laimeampi juttu.

Vierailija
24/114 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi piilottelee kun ei kestä sitä että aina joku ääliö ymmärtää väärin. Ei jaksa selvittää rautalangasta asioita. Ei halua että ymmärretään väärin ja laitetaan juoruja liikkeelle vain siksi kun on niin kiva hurvitella toisten kustannuksella.

Opettele kommunikoimaan. Se kuuluu aikuisten ihan perustaitoihin.

Olen hyvä kommunikoimaan, mutta valitettavasti toiset vain ovat hieman yksinkertaisia, ja saattavat ymmärtää yksinkertaisetkin asiat oman värittyneen maailmankuvansa mukaan, tulkitsevat ihan kaiken oman päänsä mukaan. Siinä on hieman liikaa työsarkaa minulle ryhtyä muuttamaan heitä, joten olen mieluummin tietyistä jutuista ihan hiljaa vaan tiettyjen seurassa.

Vierailija
25/114 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä salaan todellisen luonteeni! Olen oikeasti ekstrovertti ;)

Vierailija
26/114 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, minä olen introvertti, mutta ei minulla mitään omaa sisäistä, kaunista puutarhaa ole. o_O

Vierailija
27/114 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nyt, ap, meni trolliketju omasta mielestä? :D

Vierailija
28/114 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on todella hankala kielellistää sisäistä maailmaani, siten en pysty sitä oikein jakamaankaan.

Tuo kuuluu autismiin. Ei sitä tarvitse hävetä.

Vierailija
29/114 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm, minä olen introvertti, mutta ei minulla mitään omaa sisäistä, kaunista puutarhaa ole. o_O

Meitäkin on tosiaan erilaisia. Itse viihdyn niin valtavan hyvin yksin juuri siksi, että mielikuvitukseni on valtavan vilkas ja luon tosiaan kokonaisia maailmoja päässäni, mutta ei kaikki introvertit tällaisia toki ole. 

Vierailija
30/114 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä salaan todellisen luonteeni! Olen oikeasti ekstrovertti ;)

Mulla taas toisinpäin. Teeskentelen kalkattavaa ekstroverttiä hyvällä menestyksellä ja tyypit luulee oikeasti tuntevansa mut, eivätkä huomaa etten todellisuudessa kerro itsestäni koskaan yhtään mitään. Kun kello naksahtaa neljä, häivyn töistä kuin ammus viettämään ihanaa aikaa. Yksin. Hiljaisuudessa.

Vierailija
31/114 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introverttinä minua ei juuri kiinnosta vieraiden ihmisten asiat, eikä minun asiat mielestäni kuulu heille. Ihan sama mitä minusta ajattelevat. Läheiset ihmiset kyllä tietävät minusta kaiken. Työssä tietävät mitä siellä tarvitsee tietää. En ymmärrä juoruilua ja kateutta.

Vierailija
32/114 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Olen introverttiyden lisäksi äärimmäisen intuitiivinen, siihen asti että en ajattele sanallisesti. Päässäni ei yleensä kulje minkäänlaista sisäistä puhetta, jolla miettisin asioita, vaan asiat joita tarvitsen vain pullahtavat intuitiiivisesti alitajunnasta valmiina. Siksi minun on vaikea selittää ihmisille mitään, koska minulle ei ole luontaista ajatellakaan sanoin.

Sisäinen maailmani on kullakin hetkellä se, mitä siellä sattuu olemaan juuri sillä hetkellä. Yleensä hiljaisuutta, tyhjyyttä ja tietoisuutta, ja toisinaan jokin alitajunnasta sinne hypähtänyt tuntemus tai ajatus, ilman mieleni tuntemaa taustaa tai historiaa. Miten sellaisen voi jakaa ihmisille, joiden tapana on ajatella ja muistella?

Vierailija
33/114 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaan sitä, että pidän suurinta osaa ihmisistä tyhminä

Vierailija
34/114 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kuuluu autismiin. Ei sitä tarvitse hävetä.

Asioiden itsellä pitäminen = häpeämistä? Ok. Itse muuten introverttinä olen sitä mieltä että omien asioiden jakaminen jokaiselle tai mahdollisimman monelle on henkistä huoraamista. Antaa helposti itteään.

Vierailija
35/114 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisäistä maailmaani, joka on valtavan rikas ja kaunis. Se on yksityinen puutarhani, jonne muilla ei ole mitään asiaa. Hoidettuani pakolliset asiat ihmisten maailmassa, minä vetäydyn nauttimaan sisäisyyteni harmoniasta ja rauhasta ja loputtomasta luovuudesta.

Häpeätkö sitä, kun piilottelet?

Ei? Pikemminkin minua hävettäisi, jos ylijakaisin yksityisiä asioitani ja olisin jatkuvasti äänessä. En ole tavannut vielä yhtäkään ekstroverttiä ihmistä, jonka käytös ei olisi jollain tapaa häiritsevää. 

-ei 3

Vierailija
36/114 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salaan sitä, että pidän suurinta osaa ihmisistä tyhminä

Elämäsi loppupuolella tapahtuu kuudesaistimainen juonenkäänne ja tajuat että se oletkin sinä kaiken aikaa joka olet ollut tyhmä.

Vierailija
37/114 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisäistä maailmaani, joka on valtavan rikas ja kaunis. Se on yksityinen puutarhani, jonne muilla ei ole mitään asiaa. Hoidettuani pakolliset asiat ihmisten maailmassa, minä vetäydyn nauttimaan sisäisyyteni harmoniasta ja rauhasta ja loputtomasta luovuudesta.

Ei? Pikemminkin minua hävettäisi, jos ylijakaisin yksityisiä asioitani ja olisin jatkuvasti äänessä. En ole tavannut vielä yhtäkään ekstroverttiä ihmistä, jonka käytös ei olisi jollain tapaa häiritsevää. 

-ei 3

Ei meitä normaaleja ihmisiä häiritse ekstroverttien käytös, mutta introverttien katkera kyräily häiritsee. Miksette voi olla  niin kuin me muut?

Vierailija
38/114 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me mitään salailla, juoruamisen sijaan kirjoitamme sen nettiin, koska vastauksesi ei kiinnosta eikä sitä näin ollen ole pakko kuunnella/lukea.

Vierailija
39/114 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ei 3

Ei meitä normaaleja ihmisiä häiritse ekstroverttien käytös, mutta introverttien katkera kyräily häiritsee. Miksette voi olla  niin kuin me muut?

Yksityisyys ja hiljaisuus = katkera kyräily? Just joo. Mm. tästä syystä en ole ihmisten kanssa tekemisissä. 

Vierailija
40/114 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Olen introverttiyden lisäksi äärimmäisen intuitiivinen, siihen asti että en ajattele sanallisesti.

Vielä vajaat sata vuotta sitten ihmiset yrittivät löytää tukea teorialle, että ihmisen älykkyyden määrittelee hänen sanavarastonsa. Hyvä, ettei enää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi