Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työstä kieltäytyminen vaikeutuu

Vierailija
18.04.2016 |

Hyvä vai huono: "Jatkossa työtön ei enää voisi kieltäytyä kokoaikatyöstä sen vuoksi, että työttömyysturva on suurempi kuin palkka ja työn vastaanottamisesta aiheutuvat kulut. Jos oman alan työtä ei ole tarjolla, voidaan TE-toimistossa jo työttömyyden alussa tarjota muun alan työtä."

http://www.iltalehti.fi/iltvlive/201601120112255_v5.shtml

Kommentit (443)

Vierailija
141/443 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä juttu tietenkin. Totta kai itsensä pitää elättää työllään, vaikka ansiotaso olisi yhteiskunnan tukia alempi. On moraalitonta jättäytyä tuollaisella perusteella muiden elätettäväksi.

Tuet ovat sellaista 1100 euroa kuussa. Miten voi elää enää tuota pienemmällä rahalla?

Pitääkö ottaa vastaan 6 euroa tunnissa olevat työtkin?

Minä sain 550e käteen, miten sitä alemmalla voi elää tai olettaa pystyvän edes kulkemaan töihin?

Eivät he mitään oleta, koska talousongelmasi eivät kuulu työkkärin viranomaisille. Itse aloitan nyt vimmatun säästämisen, koska tulevaisuudessa ovat kaikki sossun armoilla. Tai kelan toimeentulotuen siis.

Rahat kannattaa piilottaa.

Vinkkejä minne?

Vierailija
142/443 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä helvatan piiloleikki on se, että nämä lukuisat (?) työpaikat ovat kaikenmaailman hashtagien takana piilossa? Twitterit, linkedinit, facebookit jne. Jos kerran työtä on ja ihmisiä niihin kaivataan niin miksei niitä tosiaan laiteta hyvinkin selvästi ja avoimesti tarjolle? Esimerkiksi nyt sinne molliin, jonka kirjoilla nämä tuhannet työtävieroksuvat kaiketi ovat.

Veikkaan, että työnantajat eivät halua käydä läpi satoja ilmoituksia, joita tulee, jos työpaikka on avoimesti haussa.

:-(

No voi voi! Voi vaan käydä niin, ettei tule yhtään hakemusta tai niitä epätoivottuja, kun ilmoitukset piilotetaan. Minä en ainakaan kahden korkeakoulututkinnon ihmisenä lähde leikkimään työilmoitusten kanssa piiloleikkiä. Jollei niitä laiteta molliin, niin saavat puolestani olla missä tahansa twitterin kätköissä.

Olen samaa mieltä. Palkkaavat sitten vaikka muutaman ihmisen plaraamaan myös hakemuksia mutta ei ntöitä ala piiloista kaivella.

Ahaa, että ihan sinunko takia pitäisi työnantajan palkata lisää työvoimaa plaraamaan hakemuksia? Taidatte olla lopulta aika avuttomia te, jotka ette osaa käyttää työnhaussa kuin yhtä teille tuttua kanavaa.

Kuule ei se twitter niin uusi ja ihmeellinen keksintö ole. Me osataan kaikki käyttää sitä. Okei?

No mutta miksi se sitten on joillekin niin vaikea juttu, jos siellä ilmoitetaan joistakin työpaikoista?

Sul on nyt jäänyt levy vähän päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/443 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noniin, nyt on työkkärillä perusteet pakottaa suomalaiset puhelinmyyntiin ja muuhun teinihommaan, josta saa kuussa sen muutaman satasen :)

En minä ainakaan menisi puhelinmyyjäksi, koska en halua kiusata ihmisiä. Puhelinmyyjien takia laitoin prepaid-liittymänkin, että eivät saa ongittua numeroani. Eivät voi pakottaa.

Minullakin on prepaid, aika pitkälti samoista syistä kuin sinullakin. Numeroni on vain ystävieni ja sukulaisteni ja tiettyjen viranomaistahojen ja sentyyppisten tiedossa. Kuitenkin minua on nyt pari päivää kiusannut soitot numerosta 09 68623399, joihin en tietenkään ole vastannut. Googlasin numeron, ja se pitäisi olla jonkin Sentraalin asiakaspalvelukeskuksen numero. Mikä kumma se on, ja ennen kaikkea, mistä se on saanut minun numeroni? Ärsyttää todella paljon.

Vierailija
144/443 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

> Verkostoituminen ja sisäpiiritieto on tämän päivän tapa ilmoittaa haettavista työpaikoista.

Ihan kaikista? Ja tämän tiedät miten? Mitenköhän suuri osa tämän päivän suomalaisista on työnsä saanut? Sisäpiiritiedolla? Ei ole totta.

Voit uskoa tai olla uskomatta, mutta se on tapana tänä päivänä. Ei varmasti joka työpaikan kohdalla, mutta paljon työpaikkoja menee niin ja on mennyt jo kauan. Alasta riippuu toki ja yrityksestä.

Ei tässä riidellä kannata. Olisi mukavaa työnhakijoiden kannalta, että kaikista paikoista ilmoitettaisiin avoimesti, mutta niin ei ole.

Vierailija
145/443 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työstä, mistä työstä?

Noinhan niitä työpaikkoja tuleekin lisää 😂

Oikeasti. Miksi tässä ei nyt pureuduta siihen oikeaan ongelmaan: työpaikkojen puutteeseen.

Vierailija
146/443 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä helvatan piiloleikki on se, että nämä lukuisat (?) työpaikat ovat kaikenmaailman hashtagien takana piilossa? Twitterit, linkedinit, facebookit jne. Jos kerran työtä on ja ihmisiä niihin kaivataan niin miksei niitä tosiaan laiteta hyvinkin selvästi ja avoimesti tarjolle? Esimerkiksi nyt sinne molliin, jonka kirjoilla nämä tuhannet työtävieroksuvat kaiketi ovat.

Veikkaan, että työnantajat eivät halua käydä läpi satoja ilmoituksia, joita tulee, jos työpaikka on avoimesti haussa.

No voi voi! Voi vaan käydä niin, ettei tule yhtään hakemusta tai niitä epätoivottuja, kun ilmoitukset piilotetaan. Minä en ainakaan kahden korkeakoulututkinnon ihmisenä lähde leikkimään työilmoitusten kanssa piiloleikkiä. Jollei niitä laiteta molliin, niin saavat puolestani olla missä tahansa twitterin kätköissä.

Olen samaa mieltä. Palkkaavat sitten vaikka muutaman ihmisen plaraamaan myös hakemuksia mutta ei ntöitä ala piiloista kaivella.

Ahaa, että ihan sinunko takia pitäisi työnantajan palkata lisää työvoimaa plaraamaan hakemuksia? Taidatte olla lopulta aika avuttomia te, jotka ette osaa käyttää työnhaussa kuin yhtä teille tuttua kanavaa.

Kuule ei se twitter niin uusi ja ihmeellinen keksintö ole. Me osataan kaikki käyttää sitä. Okei?

No mutta miksi se sitten on joillekin niin vaikea juttu, jos siellä ilmoitetaan joistakin työpaikoista?

Sul on nyt jäänyt levy vähän päälle.

Ja selvästikin aivan aiheesta.

Vierailija
147/443 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaan onneksi hakea halutessani muualtakin, ihan tiedonhaun kurssejakin käynyt :) Mietin vain, että kun kovasti sanotaan, että töitä on tarjolla niin miksei niitä sitten laiteta selkeästi yhteen paikkaa eli molliin. Olisi työvoimaviranomaistenkin helpompi ruotia ja tilastoida työhaluttomien todellista määrää ;-)

No just siksi, kun ei haluta isoa hakemusmäärää.

Vierailija
148/443 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ja huono juttu. Mutta mitenkäs se taataan, että pakkotyöllistetty joukkoliikenteen varassa oleva henkilö saapuu ajoissa työpaikalle, tai että lusmuilija suoriutuu hänelle annetuista työtehtävistä? Millä tavalla voidaan varmistaa, että työllistäminen on kannattavaa työnantajalle?

Eihän työllistämisen kannattavuutta millään voida varmistaa työnantajalle! Missä fantasiamaailmassa sinä elät? Firmoja menee suurin osa konkkaan koko ajan. Kun ei tuommoisia varmistuksia muutenkaan ole, niin miksi jotain sellaista pitäisi tässä tapauksessa olla? Yritätkö manipuloida taas sen yrittäjäparan puolesta, että muu yhteiskunta pannaan TAAS kantamaan yritystoiminnan riskejä? Nyyhnyyh, voi yrittäjää!

Olen matalatuloinen opiskelija. Onko sarkasmi tuttu sana?

Voisin kysyä samaa :-) Halusin nimittäin kiinnittää siihen aspektiin huomiota, josta kirjoitin. Itse kirjoitit toisesta aspektista. Joten tuplasarkasmi. Sovitaanko, ettei vihoitella? Luulen, että kuitenkin ollaan aika lailla yhtä mieltä asiasta?

Vierailija
149/443 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdalla ongelma on toisaalta itse aiheutettu, myönnetään. En nimittäin välitä somesta, sillä olen jossain määrin aika introvertti persoona. Silloin tällöin kirjoitellaan Facessa kavereiden kanssa tai käyn vastaamassa tapahtumakutsuihin, mutta Twitter-tiliä mulla ei ole lainkaan, ja LinkedIniä olen käyttänyt viimeksi syksyllä 2014, kun päivitin sinne uuden opiskelupaikkani. Some ei vaan tunnu luontevalta tai mielekkäältä kanavalta minkäänlaiselle yhteydenpidolle, minkä vuoksi se on jäänyt myös rekrykanavana vieraaksi.

Vierailija
150/443 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työstä, mistä työstä?

Noinhan niitä työpaikkoja tuleekin lisää 😂

Oikeasti. Miksi tässä ei nyt pureuduta siihen oikeaan ongelmaan: työpaikkojen puutteeseen.

Koska nyt pureudutaan siihen seuraukseen eli valtavaan joukkoon "työhaluttomia" ihmisiä, joita halutaan hiukan enemmän vielä nöyryyttää.

Vierailija
151/443 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä paljon hetkauta. Ahkerasta hakemisesta huolimatta en ole työpaikkaa saanut kolmet vuoteen eikä niitä ole työkkäristäkään ikinä kolmen vuoden aikana tarjottu. Useimmilla muilla työttömillä sama juttu. Ei voi kieltäytyä kun ei ole edes tarjottavia työpaikkoja. Yhtään työpaikkaa tuo toimenpide ei muuten tuo lisää.

Eipä tuo ei, mutta jos työttömiä on laskutavasta riippuen noin 400-600t ja avoimia työpaikkoja noin 100t, niin ehkäpä osaan niistä sadasta tuhannesta saadaan näin tekijöitä.

15 849 avointa työpaikkaa on mol.fi:ssä.

Ulkomailla on lisää. Mene sinne. Kenelläkään ei ole velvoitetta kustantaa sinun työttömyyttäsi Suomessa.

Sillähän se suomi nousuun saadaan,että kaikki lähtee ulkomaillle töihin.

Ihmisten tyhmyys jaksaa ihmetyttää joka kerta.

Vierailija
152/443 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaan onneksi hakea halutessani muualtakin, ihan tiedonhaun kurssejakin käynyt :) Mietin vain, että kun kovasti sanotaan, että töitä on tarjolla niin miksei niitä sitten laiteta selkeästi yhteen paikkaa eli molliin. Olisi työvoimaviranomaistenkin helpompi ruotia ja tilastoida työhaluttomien todellista määrää ;-)

No just siksi, kun ei haluta isoa hakemusmäärää.

Ai eikö työvoimapula ollutkaan se ongelma? Ja että työnhakijat kieltäytyvät töistä?

Vierailija
153/443 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuskin. Tämä tapa on yleistynyt sitä mukaa kun työttömyys on kasvanut. Ilmiönä siis se, että palkataan verkostoituneita ja jo töissä olevia.  Ei sitä tapaa jatkettaisi, ellei sitä koettaisi hyväksi. Olen itse töissä ja näen, miten tällä alalla homma toimii.

Jaa. Minä taas noin suurin piirtein tiedän oman aikas pienen erikoisalani. Ei siellä kyllä tulisi mieleenkään piilotella työpaikkoja johonkin twitteriin. Molliin ne laitetaan.

No jos ala on kovin pieni, ei ole pelkoja suuresta hakemustulvasta vaikka Hesarissa ilmoiteltaisiin. Se on suuri vähemmistö koulutusta ja asiantuntemusta vaativista tehtävistä, joihin haetaan avoimesti ilmoitellen ja yleisen haun kautta, poikkeuksena valtion ja kunnan virat. Verkostoituminen ja sisäpiiritieto on tämän päivän tapa ilmoittaa haettavista työpaikoista.

Jokuhan sen paikan sitten saa. Jos he saavat ihan tarpeeksi hakemuksia noinkin. Miksi pitäisi rasittaa heitä parilla tuhannella hakijalla.

Juuri näin.

Vierailija
154/443 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kuule THE KANAVA. Se jonka kaikki tietää. Mistä ihmeestä sitä sitten lähtee etsimään? Oma syys, kun et saa töitä, kun ne on piilotettu. Ihan lastentarhamaista käytöstä!

Excuse me? MINULLA ON TYÖPAIKKA. Kerroin se juuri tuossa viestissä, jossa kerroin näistä muistakin työnhakukanavista. Missä on sisälukutaitosi?

Voisin kysyä samaa. Ei ollut kyse sinusta.

> Oma syys, kun et saa töitä, kun ne on piilotettu.

Tämä on yleinen toteamus. On joskus kutsuttu nimellä sinä-passiivi.

Vierailija
155/443 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdalla ongelma on toisaalta itse aiheutettu, myönnetään. En nimittäin välitä somesta, sillä olen jossain määrin aika introvertti persoona. Silloin tällöin kirjoitellaan Facessa kavereiden kanssa tai käyn vastaamassa tapahtumakutsuihin, mutta Twitter-tiliä mulla ei ole lainkaan, ja LinkedIniä olen käyttänyt viimeksi syksyllä 2014, kun päivitin sinne uuden opiskelupaikkani. Some ei vaan tunnu luontevalta tai mielekkäältä kanavalta minkäänlaiselle yhteydenpidolle, minkä vuoksi se on jäänyt myös rekrykanavana vieraaksi.

sama täällä, en omaa suuremmin kavereita saati verkostoja. Tosi naisevaa olla jossain linkedinissä, jos siellä on kontaktina kaksi entistä työkaveria :) Tai kai siellä voi olla ihan sivusta seuraajakin.

Vierailija
156/443 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ja huono juttu. Mutta mitenkäs se taataan, että pakkotyöllistetty joukkoliikenteen varassa oleva henkilö saapuu ajoissa työpaikalle, tai että lusmuilija suoriutuu hänelle annetuista työtehtävistä? Millä tavalla voidaan varmistaa, että työllistäminen on kannattavaa työnantajalle?

Eihän työllistämisen kannattavuutta millään voida varmistaa työnantajalle! Missä fantasiamaailmassa sinä elät? Firmoja menee suurin osa konkkaan koko ajan. Kun ei tuommoisia varmistuksia muutenkaan ole, niin miksi jotain sellaista pitäisi tässä tapauksessa olla? Yritätkö manipuloida taas sen yrittäjäparan puolesta, että muu yhteiskunta pannaan TAAS kantamaan yritystoiminnan riskejä? Nyyhnyyh, voi yrittäjää!

Olen matalatuloinen opiskelija. Onko sarkasmi tuttu sana?

Voisin kysyä samaa :-) Halusin nimittäin kiinnittää siihen aspektiin huomiota, josta kirjoitin. Itse kirjoitit toisesta aspektista. Joten tuplasarkasmi. Sovitaanko, ettei vihoitella? Luulen, että kuitenkin ollaan aika lailla yhtä mieltä asiasta?

Sovitaan niin. Tämä(kin) on niin tunteita herättävä aihe, että helposti tulee vastattua ja ajateltua vasta sitten - jos silloinkaan. Enkä siis puhu nyt sinusta. ;D

Jatkakaamme! ^.^

Vierailija
157/443 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä paljon hetkauta. Ahkerasta hakemisesta huolimatta en ole työpaikkaa saanut kolmet vuoteen eikä niitä ole työkkäristäkään ikinä kolmen vuoden aikana tarjottu. Useimmilla muilla työttömillä sama juttu. Ei voi kieltäytyä kun ei ole edes tarjottavia työpaikkoja. Yhtään työpaikkaa tuo toimenpide ei muuten tuo lisää.

Eipä tuo ei, mutta jos työttömiä on laskutavasta riippuen noin 400-600t ja avoimia työpaikkoja noin 100t, niin ehkäpä osaan niistä sadasta tuhannesta saadaan näin tekijöitä.

15 849 avointa työpaikkaa on mol.fi:ssä.

Ulkomailla on lisää. Mene sinne. Kenelläkään ei ole velvoitetta kustantaa sinun työttömyyttäsi Suomessa.

Sillähän se suomi nousuun saadaan,että kaikki lähtee ulkomaillle töihin.

Ihmisten tyhmyys jaksaa ihmetyttää joka kerta.

Koetataan nyt ensin saada tuo kivireki keveämmäksi, katsotaan sen jälkeen sitä nousua.

Vierailija
158/443 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuskin. Tämä tapa on yleistynyt sitä mukaa kun työttömyys on kasvanut. Ilmiönä siis se, että palkataan verkostoituneita ja jo töissä olevia.  Ei sitä tapaa jatkettaisi, ellei sitä koettaisi hyväksi. Olen itse töissä ja näen, miten tällä alalla homma toimii.

Jaa. Minä taas noin suurin piirtein tiedän oman aikas pienen erikoisalani. Ei siellä kyllä tulisi mieleenkään piilotella työpaikkoja johonkin twitteriin. Molliin ne laitetaan.

Kuvaa aika lailla asennettasi ja osaamistasi, kun mielestäsi työpaikkailmoitus Twitterissä on piilottelua LOL

Joku visiin keksinyt tämän Twitterin ihan hiljattain. Hei kiva että oot noin innoissasi siitä.

Olen oikein iloinen, jos te käytätte kaikkia kanavia, myös Twitteriä, työnhakuun.

Vierailija
159/443 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvaa aika lailla asennettasi ja osaamistasi, kun mielestäsi työpaikkailmoitus Twitterissä on piilottelua LOL

Joku visiin keksinyt tämän Twitterin ihan hiljattain. Hei kiva että oot noin innoissasi siitä.

Olen oikein iloinen, jos te käytätte kaikkia kanavia, myös Twitteriä, työnhakuun.

Minulle on ihan se ja sama mitä kanavia sinä käytät työnhakuun.

Vierailija
160/443 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

> Verkostoituminen ja sisäpiiritieto on tämän päivän tapa ilmoittaa haettavista työpaikoista.

Ihan kaikista? Ja tämän tiedät miten? Mitenköhän suuri osa tämän päivän suomalaisista on työnsä saanut? Sisäpiiritiedolla? Ei ole totta.

Voit uskoa tai olla uskomatta, mutta se on tapana tänä päivänä. Ei varmasti joka työpaikan kohdalla, mutta paljon työpaikkoja menee niin ja on mennyt jo kauan. Alasta riippuu toki ja yrityksestä.

Ei tässä riidellä kannata. Olisi mukavaa työnhakijoiden kannalta, että kaikista paikoista ilmoitettaisiin avoimesti, mutta niin ei ole.

En usko, enkä halua riidellä. Sanon vaan, että yhteiskunnassa yleinen trendi ylipäänsä on avoimmuus. Näkyy muun muassa hienosti tässä Panama-vuodossa. Olisi ihmeellistä, että työpaikat menisivät juurikin toiseen suuntaan. Sitä paitsi työpaikkojen piilotus luo kyllä paljon ongelmia, joten se ei missään nimessä voi olla enemmistöratkaisu työnsaannissa. Siksikin katson työpaikkani lähes ainoastaan mollista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme