Nainen kotirouvaksi?
Sattui kohdalle tilanne, jota olen osannut aavistalla jo jonkun aikaa. Vanha tuttu tarjosi töitä Pohjois-Amerikasta. Hän tietää minut jo pidemmältä ajalta, osaamiseni tason ja kokemuksen.
Lapseni olen jo kasvattanut ja maailmalle huolehtinut. Ja ylipäätään sitoumukset Suomeen on suht rajalliset.
Nyt tämän työtilaisuuden myötä tuumailen, että mahtaisiko lapsentekoikästä ja -haluista naista kiinnostaa lähteä kotirouvaksi matkaan? Olen siis viittäkymppiä lähestyvä mies. Palkka on hyvä, pystyn sillä hyvin elättämään isommakin perheen, jos on perheverotus (mitä siis Suomessa ei ole). Kunnosta ja ulkonäöstä olen pitänyt huolta, tyypillisesti minua pidetään n 35-vuotiaana. Olen arvoiltani perhekeskeinen ja en todellakaan harrasta mitään isompia juopotteluja tai muuten epäluotettavaa elämän tyyliä.
Mikäänhän ei tietenkään ole varmaa, mutta tod näk tuonne tulisi lähdettyä pysyvästi. Olen jo asunut siellä aiemmin ja tiedän, että siellä viihtyy Suomalaisena mainiosti.
Ihan vaan uteliaisuuttani kyselen, että kiinnostaako naisia "ura" kotirouvana poissa Suomesta?
Kommentit (46)
Mua kiinnostaisi, jos mun mies olisi lähdössä sinne. Mä varmaan opettelisin jotain tai tekisin jotain töitä tai olisin lasten kanssa kotona opettamassa niitä tai laittamassa niitä kouluun.
Että kiinnostaisi.
Pistäpä tähän vuosittainen palkkasummasi, osakesalkun nykyarvo, mihin kaupunkiin olet menossa ja kuvakin olisi kiva. Ennen näitä tietoja turha edes jauhaa asiasta.
Mä olen jo, joten en tartu tarjoukseesi.
Tero kirjoitti:
Miksi ihmeessä vonkaat rumia ja typeriä Suomiakkoja, kun Yhdysvalloissa sulle avautuu naisten aarreaitta, jossa on tarjolla toinen toistaan kauniimpaa ja fiksumpaa naista? Itse en koskisi tuollaisessa tilanteessa suomiakkaan viiden metrin kepilläkään
Samaa ihmettelen.
Kait joku aina haluaa vaikka onhan tuossa omat riskinsä kun ei ole mitään henkilökohtaisia tuloa (eläke ei kerry ja ylipäänsä nainen on miehen rahojen varassa).
No jopas pahan pistit...Ensin tarvitsen mitat, siis kaikki mitat.
Mutta nyt tosissaan, kröhöm. Olen samaa mieltä kuin kakkonen; eli järjestä ensin itsellesi kunnon asumisolot ja ala sitten katselemaan vaimoa USA:sta. Kahden maan välillä ramppaaminen lasten kanssa on raskasta.
Tero kirjoitti:
Miksi ihmeessä vonkaat rumia ja typeriä Suomiakkoja, kun Yhdysvalloissa sulle avautuu naisten aarreaitta, jossa on tarjolla toinen toistaan kauniimpaa ja fiksumpaa naista? Itse en koskisi tuollaisessa tilanteessa suomiakkaan viiden metrin kepilläkään
Ja vastavuoroisesti sinua nainen koskee todennäköisesti lähinnä sähkölamauttimella tai käsilaukulla, koska tuon asenteesi täytyy suorastaan tihkua esille.
Lähinnä mietityttää, että viittäkymppiä lähestyvä mies haluaa tehdä vielä lapsia. Miksi? Se oli melkein nelikymppisellekin miehelle järkytys, saati viisikymppiselle.
Ja naisellehan tuo on riski juuri koska eläke ei kerry. Mutta luulisin, että halukkaita löytyy sinne lähtemään.
Vierailija kirjoitti:
Kait joku aina haluaa vaikka onhan tuossa omat riskinsä kun ei ole mitään henkilökohtaisia tuloa (eläke ei kerry ja ylipäänsä nainen on miehen rahojen varassa).
Ovatko kaikki suomalaiset, n. 30-45 vuotiaat naiset täysin varattomia? Oletko koskaan kuullut, että naisillakin VOI olla omaa omaisuutta? Ja miksi nainen ei voisi mennä alkukankeuksien jälkeen myös töihin?
AP vastailee kysymyksiin:
- palkka on ollut viimeisen viiden vuoden ajan €150-230K
- osakesalkku (tai paremminkin arvopaperit ylipäätään) minimissään €400K, maksimissaan n €1500K (riippuu parin startupin arvostuksesta)
- lisäksi nykyinen talo n €350K
- todennäköinen sijainti on Kanadassa Ontariossa
- asumismuotoa en ole vielä pohtinut. Eniten olen tykännyt asua jonkun paremman lähiön ulkolaitamilla
Kyllä noilla tuloilla varmasti löytyy ottajia.
Vierailija kirjoitti:
- osakesalkku (tai paremminkin arvopaperit ylipäätään) minimissään €400K, maksimissaan n €1500K (riippuu parin startupin arvostuksesta)
- asumismuotoa en ole vielä pohtinut. Eniten olen tykännyt asua jonkun paremman lähiön ulkolaitamilla
Noilla tuloilla saat varmasti jonkun paikallisen kaunottarenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko kaikki suomalaiset, n. 30-45 vuotiaat naiset täysin varattomia? Oletko koskaan kuullut, että naisillakin VOI olla omaa omaisuutta? Ja miksi nainen ei voisi mennä alkukankeuksien jälkeen myös töihin?
Aloituksessa puhuttiin kotirouvaksi jäämisestä eli nainen ei kävisi palkkatöissä.
Riippuen naisen koulutustasosta, ei sitä omaisuutta välttämättä ole kertynyt. Aika monet opiskelevat pitkälle aikuisikään jolloin luonnollisesti sitä omaisuutta ei pääse kummallisemmin kertymään. Ja kun ottaa huomioon Suomen työllisyystilanteen, ei ole mitenkään sanottua että olisi päässyt tekemään muuta kuin pätkätöitä.
Vierailija kirjoitti:
jaa kyse olikin Kanadasta ja vattu jostain Ontariosta, tulotkin jää alle puolen miljoonan
saat pitää tunkkis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän aloittaja mitään neljävitosta ollut ottamassakaan vaan jonkun nuoremman, joka haluaa tehdä aloittajan kanssa lapsia.
Ymmärräthän, että olet liian vanha isäksi. Sperman laatu on n. viisikymppisellä jo ratkaisevasti huonontunut ja mahdollisuus terveisiin lapsiin huomattavasti alentunut.
Mutta varmasti löytyy joku nainen, jolla ei ole töitä eikä urahaaveita ja joka on valmis ottamaan riskin myös tuon lastensaannin suhteen.
Kiinnostaa varmaan moniakin, toteutettuna rakastetun miehen kanssa. Tuollainen postimyyntimorsianhakuilmoitus tuskin kiinnostaa montaakaan.