Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen kotirouvaksi?

Vierailija
17.04.2016 |

Sattui kohdalle tilanne, jota olen osannut aavistalla jo jonkun aikaa. Vanha tuttu tarjosi töitä Pohjois-Amerikasta. Hän tietää minut jo pidemmältä ajalta, osaamiseni tason ja kokemuksen.

Lapseni olen jo kasvattanut ja maailmalle huolehtinut. Ja ylipäätään sitoumukset Suomeen on suht rajalliset.

Nyt tämän työtilaisuuden myötä tuumailen, että mahtaisiko lapsentekoikästä ja -haluista naista kiinnostaa lähteä kotirouvaksi matkaan? Olen siis viittäkymppiä lähestyvä mies. Palkka on hyvä, pystyn sillä hyvin elättämään isommakin perheen, jos on perheverotus (mitä siis Suomessa ei ole). Kunnosta ja ulkonäöstä olen pitänyt huolta, tyypillisesti minua pidetään n 35-vuotiaana. Olen arvoiltani perhekeskeinen ja en todellakaan harrasta mitään isompia juopotteluja tai muuten epäluotettavaa elämän tyyliä.

Mikäänhän ei tietenkään ole varmaa, mutta tod näk tuonne tulisi lähdettyä pysyvästi. Olen jo asunut siellä aiemmin ja tiedän, että siellä viihtyy Suomalaisena mainiosti.

Ihan vaan uteliaisuuttani kyselen, että kiinnostaako naisia "ura" kotirouvana poissa Suomesta?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kait joku aina haluaa vaikka onhan tuossa omat riskinsä kun ei ole mitään henkilökohtaisia tuloa (eläke ei kerry ja ylipäänsä nainen on miehen rahojen varassa).

Ovatko kaikki suomalaiset, n. 30-45 vuotiaat naiset täysin varattomia? Oletko koskaan kuullut, että naisillakin VOI olla omaa omaisuutta? Ja miksi nainen ei voisi mennä alkukankeuksien jälkeen myös töihin?

AP tässä vielä, totta kai kaikessa on riskejä. Mutta, jos menisimme naimisiin Suomessa, niin tuleva vaimo saisi lesken eläkettä. Ja joissa maissa tienattu eläke jaetaan erossa puoliksi, niin erotilanteessa vaimo ei jäisi puille paljaille. Riippuu hiukan totta kai eri maiden lainsäädännöstä.

Ja totta kai sehän olisi vain hienoa, jos vaimolla olisi omaa omaisuutta ja töitä.

Vierailija
22/46 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samassa ikähaitarissa ja minuakin luullaan usein kolmikymppiseksi. Sovimme siis hyvin yhteen. Lapset voimme adoptoida. Saat rauhassa etsiä naisseuraa Amerikoissa. En ole mustasukkaista sorttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ontario? Sori, perun tarjoukseni. Jonnekin lämpimään olisi päästävä.

22

Vierailija
24/46 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kait joku aina haluaa vaikka onhan tuossa omat riskinsä kun ei ole mitään henkilökohtaisia tuloa (eläke ei kerry ja ylipäänsä nainen on miehen rahojen varassa).

Ovatko kaikki suomalaiset, n. 30-45 vuotiaat naiset täysin varattomia? Oletko koskaan kuullut, että naisillakin VOI olla omaa omaisuutta? Ja miksi nainen ei voisi mennä alkukankeuksien jälkeen myös töihin?

AP tässä vielä, totta kai kaikessa on riskejä. Mutta, jos menisimme naimisiin Suomessa, niin tuleva vaimo saisi lesken eläkettä. Ja joissa maissa tienattu eläke jaetaan erossa puoliksi, niin erotilanteessa vaimo ei jäisi puille paljaille. Riippuu hiukan totta kai eri maiden lainsäädännöstä.

Ja totta kai sehän olisi vain hienoa, jos vaimolla olisi omaa omaisuutta ja töitä.

Kerrotko vielä, miksi haluat viisikymppisenä kuunnella taas vauvan yöitkua?

Vierailija
25/46 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat lisää lapsia?

Olen koko ikäni ajatellut itselleni suurehkon perheen. Toistaiseksi se ole toteutunut :(

Vierailija
26/46 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen koko ikäni ajatellut itselleni suurehkon perheen. Toistaiseksi se ole toteutunut :(

Montako lasta sinulla on ennestään? Mikä on heidän roolinsa tässä kuviossa? Tulevatko kyläilemään isänsä ja itsensä ikäisen äitipuolen luo?

Vierailija
27/46 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja haluaa omaishoitajan, siivoojan ja kodinhoitajan ja vielä huoran samassa paketissa. Ei houkuta varsinkaan Kanadan ilmastolla, sorry.

Vierailija
28/46 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi. Aivan liikaa riskejä. 

1. Sinulla on jo lapsia, aikuisia. He tuskin riemastuisivat, jos äitipuoleksi ilmaantuisi heidän ikäisensä tai jopa heitä nuorempi nainen. En kestä mitään perhe- tai sukudraamoja.

2. Olet jo kertaalleen lempannut vaimon elämästäsi.

3. En tekisi kanssasi lapsia, koska en haluaisi mannertenvälistä huoltajuustaistelua, kun eron jälkeen muuttaisin takaisin Suomeen.

4. Joutuisin luopumaan työstäni ja olisin taloudellisesti riippuvainen sinusta.

5. Joutuisin luopumaan itselleni tärkeistä ihmisistä ja tukiverkostostani. 

6. Olen varautunut auttamaan ja huolehtimaan omista vanhemmistani, kun sen aika tulee. Ei onnistu rapakon toiselta puolelta varsinkaan, jos oma mies on apua ja hoivaa tarvitseva vanhus. 

Sorry, ei voi mitään.

t. N27

Vierailija
29/46 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako lasta sinulla on ennestään? Mikä on heidän roolinsa tässä kuviossa? Tulevatko kyläilemään isänsä ja itsensä ikäisen äitipuolen luo?

AP: Kaksi lasta ennestään. Aikuisia molemmat ja oman elän alussa. Varmaan tarvitsevat alkuunsa taloudellista tukea, mutta se ei ollut ongelma tähänkään asti. Toinen saattaisi lähteä alkuunsa mukaan opiskelmaan, toinen jää varmasti Suomeen.

Toivottavasti tulevat joskus kyläilemään. Asumismuotona olisi tavoitteena valita sellainen, joka tukee helppoa kyläilyä noin muutenkin, että vieraille on oma siipi tai sivurakennus tms.

Vierailija
30/46 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattaa kokeilla venäläisiä tai muita ulkomaisia naisia, joille tuollainen tuloihin perustuva järkiavioliitto on okei.

Luulen että aika moni suomalaisnainen kumminkin tahtoo mielummin sen vähävaraisen mutta rakkaan oman nallekarhunsa. Tuollainen vaimoshoppailu on jotenkin vastenmieleistä.

Lisäksi jos joku nainen Suomesta innostuu lähinnä tulojen takia naimisiin kanssasi, hän ei todennäköisesti ole ihminen, jolla on korkea moraali tai hyvä koulutus. Miksi haluaisit että sellainen kasvattaa lapsenne?

Vierailija
31/46 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lähtisi. Aivan liikaa riskejä. 

1. Sinulla on jo lapsia, aikuisia. He tuskin riemastuisivat, jos äitipuoleksi ilmaantuisi heidän ikäisensä tai jopa heitä nuorempi nainen. En kestä mitään perhe- tai sukudraamoja.

2. Olet jo kertaalleen lempannut vaimon elämästäsi.

3. En tekisi kanssasi lapsia, koska en haluaisi mannertenvälistä huoltajuustaistelua, kun eron jälkeen muuttaisin takaisin Suomeen.

4. Joutuisin luopumaan työstäni ja olisin taloudellisesti riippuvainen sinusta.

5. Joutuisin luopumaan itselleni tärkeistä ihmisistä ja tukiverkostostani. 

6. Olen varautunut auttamaan ja huolehtimaan omista vanhemmistani, kun sen aika tulee. Ei onnistu rapakon toiselta puolelta varsinkaan, jos oma mies on apua ja hoivaa tarvitseva vanhus. 

Sorry, ei voi mitään.

t. N27

AP: hyvin perusteltu puoleltasi, kiitos tästä :)

Vierailija
32/46 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP: Kaksi lasta ennestään. Aikuisia molemmat ja oman elän alussa. Varmaan tarvitsevat alkuunsa taloudellista tukea, mutta se ei ollut ongelma tähänkään asti. Toinen saattaisi lähteä alkuunsa mukaan opiskelmaan, toinen jää varmasti Suomeen.

Toivottavasti tulevat joskus kyläilemään. Asumismuotona olisi tavoitteena valita sellainen, joka tukee helppoa kyläilyä noin muutenkin, että vieraille on oma siipi tai sivurakennus tms.

Miten itse näet tilanteen, jossa lapsillasi on äitipuoli, joka on lähempänä heidän ikäänsä kuin heidän äitinsä ikää? Mitä luulet lastesi siitä ajattelevan? Mitä ajattelisit, jos jompi kumpi lapsistasi perustaisi nyt perheen itsesi ikäisen ihmisen kanssa?

Vierailija
33/46 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten itse näet tilanteen, jossa lapsillasi on äitipuoli, joka on lähempänä heidän ikäänsä kuin heidän äitinsä ikää? Mitä luulet lastesi siitä ajattelevan? Mitä ajattelisit, jos jompi kumpi lapsistasi perustaisi nyt perheen itsesi ikäisen ihmisen kanssa?

En tilannetta mitenkään erityisen ongelmallisena. Kuvittelen tulevan vaimoni olevan kuitenkin heitä hiukan vanhempi. Mutta totta puhuakseni asia ei kuulu heille, toivon toki, että se ei tuota ongelmia, mutta se ei määrittele minun tekojani.

Heidän puolestaan toivon vain, että ovat onnellisia - mitä se sitten itse kullekin tarkoittaa.

Vierailija
34/46 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tilannetta mitenkään erityisen ongelmallisena. Kuvittelen tulevan vaimoni olevan kuitenkin heitä hiukan vanhempi. Mutta totta puhuakseni asia ei kuulu heille, toivon toki, että se ei tuota ongelmia, mutta se ei määrittele minun tekojani.

Heidän puolestaan toivon vain, että ovat onnellisia - mitä se sitten itse kullekin tarkoittaa.

Et ole selvästi miettinyt asiaa kovinkaan pitkälle. Varmaan kannattaisi.

Vierailija
35/46 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos sinun pitäisi valita nuorikkosi ja näiden aikuisten lastesi väliltä, valitsisit nuorikkosi siitäkin huolimatta, että et koskaan enää tapaisi lapsiasi?

Vierailija
36/46 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Ensinnäkin, jos ovat vielä elämänsä alussa, niin kaipaavat tukea isältään. Ei ole kiva että sisarusparveen pukkaa uusia pikkutulokkaita, jotka vievät isän huomion ja tulevat vielä perinnöjaollekin. Ei kaikki ehkä ajattele näin kylmästi, mutta jotkut.

Ja entäs jos lapsesi menevät naimisiin ja hankkivat itse lapsia, heistä voi olla outoa, että sun lapsesi ovat samanikäisiä. Et ehkä olekaan sellainen isoisä kuin te toivovat.

Vierailija
37/46 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole moderni ja ota mies. Adoptoikaa lapset.

Vierailija
38/46 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jopas pahan pistit...Ensin tarvitsen mitat, siis kaikki mitat.

Mutta nyt tosissaan, kröhöm. Olen samaa mieltä kuin kakkonen; eli järjestä ensin itsellesi kunnon asumisolot ja ala sitten katselemaan vaimoa USA:sta. Kahden maan välillä ramppaaminen lasten kanssa on raskasta.

AP: mitat

- pituus yli 180cm

- paino n 85kg, vaihtelee vuodessa n plusmiinus 2kg, on ollut samana jo vuosikausia

- syliväli 182cm

- rasva% n 19%

- leposyke alle 60 syk/min

- kun kerran nimenomaan kaikki mitat niin penis on keskivertoa isompi

- rasvaton-, luu-, yms massat nekin on jossain olemassaan, mutta ei varmaan ole olenaisia tässä ja nyt

Kyllä, olen kiinnostunut mittaamaan asioita :)

Vierailija
39/46 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Ensinnäkin, jos ovat vielä elämänsä alussa, niin kaipaavat tukea isältään. Ei ole kiva että sisarusparveen pukkaa uusia pikkutulokkaita, jotka vievät isän huomion ja tulevat vielä perinnöjaollekin. Ei kaikki ehkä ajattele näin kylmästi, mutta jotkut.

Ja entäs jos lapsesi menevät naimisiin ja hankkivat itse lapsia, heistä voi olla outoa, että sun lapsesi ovat samanikäisiä. Et ehkä olekaan sellainen isoisä kuin te toivovat.

AP tässä, niin olen muuttamassa toiselle mantereelle. Joten en tule juurikaan olemaan täällä läsnä missään olosuhteissa. Totta kai autan, mutta en pysty olemaan päivittäin läsnä. Eläkeikään on matkaa vielä 20v, että isoisyys on kuitenkin kompromissi suht vaativan työn sallimissa.

Lapselle olen säästänyt huomattavan pesämunan, jolla pääsevät elämän alkuun. Että ei heillä pitäisi olla sanomista perinnöistä tms. Ja nykyisellään perinnöt tuppaavat tulemaan kuusikymppisille, että se on syynä aika kaukaa haettua.

Molemmat lapset tietävät, että toivon lisääkin lapsia, että senkään puolesta ei pitäisi tulle yllätyksenä :)

Vierailija
40/46 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit nuorempi niin voisin ehkä lähteä. Ja miellyttäisit silmääni. Todella voisin harkita. Tarjous ei kuulosta hassummalta. Mitäpä sitä Suomessa aikaansa tuhlaamaan...