Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies pettää

Vierailija
17.04.2016 |

Olen todella hämmentyneenä seurannut täällä tiukkaa asenneilmapiiriä, että pettäminen olisi parisuhteessa se synnteistä pahin. Samalla ajatellaan, että vika on aina 100% pettäjissä ja he olisivat muka narsisteja ja ties mitä sosiopaatteja. Tässä on kuitenkin faktatietoa pettämisestä:

- En tunne yhtään miestä, joka ei olisi pitkässä suhteessaan jossain vaiheessa pettänyt. Suurin osa ystävistäni on miehiä ja keskustelemme hyvin avoimesti näistä asioista (koska tietävät, etten tuomitse). Nämä miehet ovat juuri niitä aivan tavallisia perheenisiä, jotka asuvat lähiöissä omistusasunnoissa, käyvät töissä ja heillä on aivan tavalliset parisuhteet ja vaimot.
- 75% ihmisistä pettää suhteissaa, jos mukaan lasketaan myös suuteleminen ja hyväilyt. Yhdyntään päätyvät n. 50% ihmisistä. Kyseessä on siis kaikki tavalliset ihmiset, eikä siihen tarvitse olla yhtään moraaliton, ei sosiopaatti eikä mitään muutakaan.
- Hyvin harva jää pettämisestä kiinni, vaikka näin halutaan yleisesti aina uskoa, Tiedän vain kolme meistä ystävä ja tuttavapiiristäni jääneen kiinni
- Miehet eivät pidä pettämistä isona juttuja, eikä se vaikuta heidän parisuhteisiinsa millään tavoin.

Käytännössä miehet pettävät kahdesta syystä:
1. Kukaan nainen ei ole miehelle koskaan kaikki kaikessa, ei ole olemassa niin yltiötäydellistä seksikästä kuumaa naista tässä maailmassa, joka riittäisi tyydyttämään seksihalut niin hyvin, että jos tilanne tulee kohdalle, mies siitä kieltäytyy. Mies voi ajatella, että oma vaimo on todella seksikäs ja seksielämä hyvinkin tyydyttävää, mutta yksi nainen ei voi koskaan korvata kaikkia maailman naisia. Tuntuu että monen kohdalla tuo agressiivinen yksiavioisuuden vaatiminen liittyy nimenomaan Egoon - ei voida ymmärtää, miten miehelle ei muka riitä ja halutaan väkisin "riistää" mahdollisuus enää ikinä kokea vaihtelua. Ja vaikka puhun nyt tässä miehistä, itseasiassa hyvin montaa naista koskettaa sama asia.
2. Seksi uuden kumppanin kanssa antaa mahdollisuuden kokea itsestään jotain uutta, kiehotavaa. Tuntee jälleen olevansa elossa, tuntee ettei jää mistään paitsi, kokee olevansa jälleen nuori/haluttava/intohimoinen - mitä vain.

Te, ketkä vastaatte tähän, että "Miehen pitää sanoa ei, oli tilanne mikä tahansa". Kuitenkaan todellisuudessa ei ole varsinaisesti mitään syytä sanoa ei: näillä pettäneille miehillä on parisuhde lähinnä voinut paremmin, koska mies on paremalla tuulella, ei katkeroidu siihen samaan seksiin niin helposti, myös oma nainen tuntuu taas kiinnostavammalta seksuaalisesti. Hyvin hyvin harva jää siitä pettämisestä kiinni. Ainakin ne miehet, ketkä naisiaan ovat pettäneet, eivät voi ymmärtää miksi heiltä edes kielletään yhdenillan jutut suhteessa, mutta heidän on siihen käytännön pakko suostua, koska on lähes mahdoton löytää nainen, joka ne hyväksyy nykyään. On meitäkin toki olemassa, mutta hyvin harvakseltaan. Ehkä olisi monen aika uusia hieman omaa asennettaan ja miettiä, mitä toiselta oikeasti vaatii? Ja tämä siis kumminkin päin - sekä miestä että naista kohtaan.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo tapa ajatella. Ei kai se moraalittomuus tule siitä onko pettäjä tavis vai ei, vaan siitä teon laadusta, että on pettänyt antamansa lupauksen olla uskollinen. Kyse on siis valheesta.

Pettäminen on lisäksi moraalitonta koska siinä voi myös asettaa kumppaninsa ja mahd. lapsensa terveyden vaaraan (sukupuolitaudit). Lisäksi pettäminen loukkaa syvästi kumppania monella tapaa.

Suomessa ei nykyään ole muuten pakko mennä naimisiin, eikä myöskään parisuhteessa sitoutua seksuaaliseen uskollisuuteen, joten moraalisella ihmisellä on useitakin vaihtoehtoja pettämisen sijasta. Hän voi a) pysytellä sinkkuna, b) solmia avoimen parisuhteen, tai jos on luvannut olevansa uskollinen, eikä pystykään, c) hän voi neuvotella suhteen muuttamisesta avoimeksi tai d) ottaa avioeron.

Itse ajattelen, että pettäminen on aina heikon ihmisen itsekeskeinen valinta, eli hän asettaa omat hetkelliset halunsa jopa oman rehellisyytensä ja sanansa edelle -- hän pettää siis itse asiassa itsensä.

Lisäksi moni pettäjä ei etsi seksiä sinänsä vaan usein hän kokee olevansa alakynnessä suhteessa kumppaniinsa ja pettäminen on tapa kostaa kumppanille. Hän siis pettää sekä itseään, puolisoaan että sitä satunnaista seksikumppania, jonka kanssa pettää.

Eräässä tutkimuksessa valtaosa pettäneistä kertoi syyksi sen, että olivat tyytymättömiä itseensä ja elämäänsä, ei niinkään puolisoonsa. Aikuisesti ajatteleva ihminen lähtisi tässä tilanteessa muuttamaan itseään, ja elämäänsä, mutta heikko tyyppi valitsee pettämisen, koska saa siitä hetkeksi jonkilaisen euforisen tunteen, vaikka todellisuudessahan hän ei muuta itseään mitenkään paremmaksi missään suhteessa.

22/38 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on niin kamalaa "tyytyä" vain yhteen naiseen, niin pitäisi aintaa naiselle sama mahdollisuus vaihteluun, ja sopia avoimesta suhteesta. Tämä ei vain useinkaan miehille sovi, vaan halutaan se vaihtelun mahdollisuus vain itselle.

Onneksi olen löytänyt rinnalleni ilmeisesti vähemmistöön kuuluvan uskollisen miehen.

En ole AP, mutta olen aivan varma että saisin miehesi sänkyyn, jos vaan antaisin sille mahdollisuudeen. t. 22 vuotias hoikka blondi, jolle ne kaikkein uskollisimmatkin tuntuvat ehdottelevan. 

Saahan sitä unelmoida...

No hei haloo, jos kotona odottaa se sama mama ketä on jyystetty kymmenen vuotta! ja mies ei jää edes kiinni niin ei kukaan tuohon sano ei. Vähän realismia nyt peliin! Kysykääpä mieheltä (ei omalta, kun eihän se millekään kielteiselle hirmulle uskalla sanoa ei, mutta kaverilta/ tutulta, joka tietää ettette suutu tai hermostu vastauksesta).

Ei minun tarvitse kysyä mieheltäni, kyllä hän kykenee oikein hyvin sanomaan ei. Ehti varmasti painaa sellaisia ihan tarpeeksi sinkkuna. Ja minä en ole mikään kielteinen hirmu, pettämisestä huolimatta miestä ei ole laitettu kävelemään. Eikä pettänyt minkään 22-vuotiaiden hoikkien blondien kanssa, vaikka niitä olisi saanut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän faktaan pettyneenä minäkin aion elää ilman miestä koko loppu elämäni.

24/38 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla on ilmeisen mahdotonta saada aikaan yhtään älyllistä keskustelua. Olisi kiva, jos JOKu edes kykenisi jotenkin perustelemaan kantaansa. 

Spuolitaudit saa melko idioottivarmasti estettyä kondomeilla ja suurin osa lähtee kyllä muutenkin antibiooteilla. Turhaa lietsomista. Lisäksi kondomi ehkäisee myös raskauksilta kyllä tehokkaasti ja jos se menee rikki, sitä varten on jälkiehkäisy. Ja jos nyt kävisi se maailman huonoin tuuri niin sitten tilanteen kanssa pitää vaan elää, ei se nyt mikään maailmanloppu ole.

Siis jos mies tuo kotiin sp-taudin, niin hän sanoo vaimolleen että älä kulta huoli, se lähtee antibiooteilla? Minä en olisi jäänyt ottamaan antibiootteja miehen kanssa, vaan lähtenyt kävelemään. 

Ja kyllä, se olisi aika maailmanloppu, jos tulisi lehtolapsi. Ihan jo sille lapselle olisi aika ikävää kasvaa ilman isää, joka ei ole aina läsnä. 

Kyse on ennen kaikkea siitä että valehtelee ja tekee jotain toista satuttavaa selän takana. Jos on luvannut olla uskollinen, niin sitten on. Jos on "joutunut" siihen tilanteeseen tahtomattaan, niin sitten vaan eroamaan. Ei sinkkuus ole maailmanloppu, vaikkei löytäisikään yhtä "avointa" puolisoa. 

Vierailija
25/38 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua miestä, jolle seksi tuntemattoman kanssa on niin tärkeää, että sen takia on valmis satuttamaan toisen tunteita. Jos kaikki miehet ovat tuollaisia, niin sitten en miestä halua ollenkaan.

Eikö olisi aika tutkia, että MIKSI ne omat tunteet nyt ovat niin erityisarvokkaita, että niiden avulla olet valmis riistämään toiselta ihan mitä vain? ja miksi se edes loukkaa, jos miehellä olisi seksiä jonkun toisen kanssa? kysehän on vain sinun egosta.

Ihan yksinkertaisesti parisuhteen pitää mielestäni tuntua hyvältä. Miksi haluasin parisuhteen, jossa sallin miehen pettämisen, jos se tuntuu minusta äärimmäisen pahalta? Ja miksikö tuntuu? Siksi, kun minulle seksi on samalla rakkauden osoittamista ja haluan olla niin lähellä vain oman kumppanini kanssa, enkä kenenkään muun. En haluaisi miestä, jolle seksi ei ole niin iso juttu, ja seksi toisen kanssa on välttämätöntä (esim. että tuntee itsensä nuoreksi ja halutuksi ja mitä vielä...). En myöskään ymmärrä miksi mies silloin haluaisi olla suhteessa minun kanssani, kun ajattelen täysin eri tavalla.

Ja en ole riistämässä kaikkea mieheltä, mutta pettäminen on yksi niistä asioista joita en hyväksy. Ja en ole pakottamassa ketään suhteeseen kanssani.

Vierailija
26/38 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä pettämisasia on varmaan enemmän yksilö. kuin sukupuolikysymys. Riippuu paljon siitä mitä merkitsee seksi kenellekin, tai yhteiset sopimukset, sitoutuminen, rehellisyys. Ei välttämättä ole sukupuoleen sidonnainen juttu lainkaan.

Sen sijaan sitä ihmettelen, että miksi melko moni tuntemani mies ei halua sopia avoimesta suhteesta kumppanin kanssa pettämisestään huolimatta. Ilmeisesti miehen kevyt suhtautuminen seksiin, ei sitten ulotu siihen, että se olisi yhtä kevyt asia, jos vaimo tekee saman kuin hän itse, eli piristäytyy välillä hieman vieraissa. Miksi näin, tätä monesti ihmettelen. Miksi ei ollakaan valmiita ottamaan sitä vapautta jonka vaimo on valmis antamaan ja itselleenkin ottamaan, vaan sitten ollaankin niin uskollisuuden kannalla että, ja jälleen muutaman viikon päästä petetään, vaimokin tietyst kostopettää ja jälleen tulee asian puintia, halutaan olla yhdessä, vaimo tarjoaa avoimen suhteen mahdollisuutta, mutta se ei kelpaa ja sitten sama juttu muutaman viikon päästä taas...

Tällaisia pareja siis tiedän uskomattoman monta kaveripiiristäni.

Vierailija
27/38 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin seksistä. Mutta olen aina ollut uskollinen parisuhteissa ollessani. Olen hyvällä itseluottamuksella varustettu pitkä ja raamikas mies ja pidän keskustelemisesta. Tilanne, jossa voisin ajatella pettäväni olisi sellainen jossa minun tarpeillani tai haluillani ei olisi toiselle merkitystä. Kyseisen tiöanteen jatkuessa voisin pettää jos olosuhteiden pakosta eroaminen ei olisi mahdollista. Esim. Yhdessä asumisen johdosta

Vierailija
28/38 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tota porukat ollu 38vuotta naimisissa,kumpikaan ei oo kertaakaan pettäny. Ja ihan näin vinkkinä vaan niin naiset pettää enemmän kun miehet.

Vierailija
29/38 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo. Mies pettää varsinkin pienessä maistissa todella todella helposti. Näin vain on . Ei tästä kannata täällä sivustolla hermostua. Mikä raukkamaisinta on se että mies ei kyllä salli helpolla puolisolleen tätä samaa. Ei pidä omaa pettämistään pahana asiana

Mutta naiset ei ovat horatsuja heti.

Vierailija
30/38 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni asia on jo sanottu, mutta kerron kuitenkaan oman näkemykseni.

En ole koskaan saanut miestäni kiinni pettämisestä enkä ikinä edes epäillyt, ei siis ole ollut mitään tilanteita tai vihjeitä.

Toki silti on voinut olla.

Mutta hän on mies jolle seksi on hyvin tärkeää ( ja sitä on aina ollut, kun se on minullekin tärkeää) mutta samalla hän on jotenkin sellainen yhden naisen mies.

Sellaisia on. Jos hän pettäisi, hän tuskin vaivautuisi salailemaan, koska silloin hän heivaisi minut kokonaan.

Eräällä ystävälläni kävi juuri noin.

Mies muuttui etäiseksi ja seksi loppui .

Pian tuli ilmi että miehellä on uusi ja ero tuli nopeasti kun miehen sydän sykki jo muualle.

Voi olla että olenkin väärässä ja mies käy esim maksullisilla työmatkoillaan.

Jos tulisi ilmi niin liitto loppuisi minun aloitteestani.

Koska: minulla ei ole mitään muuta syytä olla hänen kanssaan kuin meidän välinen suhde. Lapset jo pois muuttaneet, talo maksettu , molemmilla omia harrastuksia ja ystäviä, jonkin verran myös yhteistä tekemistä.

Jos tästä otetaan pois se tunne että me olemme toisillemme ainoat romanttisessa ja seksimielessä, niin saldo menee miinukselle.

Ei ole tarpeeksi syytä olla yhdessä.

Ei millään.

Vierailija
31/38 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesvihaaja taas vauhdissa. Ketjusi ilmoitettu asiattomaksi.

Vierailija
32/38 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te naiset ootte pimeitä. Naiset pettää yhtä paljon mitä miehet

Mä olen ollut avoliitossa 14 vuotta. En ole pettänyt. Tilaisuuksia on ollut ja ulkonäköni normaali. Oma nainen riittää ja meillä on hyvää seksiä. Kavereistani osa on pettänyt naistaan, osa ei. Osa on eronnut koska nainen on pettänyt. Elämä ei ole mustavalkoista.

Vierailija
33/38 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen ap olet? Oletko hyvin katkera kun et ole löytänyt vielä sitä omaa miestä? Olet aina vaan se toinen nainen? :D

Mistä sinä typerys tuon nyt keksit? Teistä kahdesta ap vaikuttaa paljon ajattelevammalta ja kypsemmältä tapaukselta.

Vierailija
34/38 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen todella hämmentyneenä seurannut täällä tiukkaa asenneilmapiiriä, että pettäminen olisi parisuhteessa se synnteistä pahin. Samalla ajatellaan, että vika on aina 100% pettäjissä ja he olisivat muka narsisteja ja ties mitä sosiopaatteja. Tässä on kuitenkin faktatietoa pettämisestä:

- En tunne yhtään miestä, joka ei olisi pitkässä suhteessaan jossain vaiheessa pettänyt. Suurin osa ystävistäni on miehiä ja keskustelemme hyvin avoimesti näistä asioista (koska tietävät, etten tuomitse). Nämä miehet ovat juuri niitä aivan tavallisia perheenisiä, jotka asuvat lähiöissä omistusasunnoissa, käyvät töissä ja heillä on aivan tavalliset parisuhteet ja vaimot.

- 75% ihmisistä pettää suhteissaa, jos mukaan lasketaan myös suuteleminen ja hyväilyt. Yhdyntään päätyvät n. 50% ihmisistä. Kyseessä on siis kaikki tavalliset ihmiset, eikä siihen tarvitse olla yhtään moraaliton, ei sosiopaatti eikä mitään muutakaan.

- Hyvin harva jää pettämisestä kiinni, vaikka näin halutaan yleisesti aina uskoa, Tiedän vain kolme meistä ystävä ja tuttavapiiristäni jääneen kiinni

- Miehet eivät pidä pettämistä isona juttuja, eikä se vaikuta heidän parisuhteisiinsa millään tavoin.

Käytännössä miehet pettävät kahdesta syystä:

1. Kukaan nainen ei ole miehelle koskaan kaikki kaikessa, ei ole olemassa niin yltiötäydellistä seksikästä kuumaa naista tässä maailmassa, joka riittäisi tyydyttämään seksihalut niin hyvin, että jos tilanne tulee kohdalle, mies siitä kieltäytyy. Mies voi ajatella, että oma vaimo on todella seksikäs ja seksielämä hyvinkin tyydyttävää, mutta yksi nainen ei voi koskaan korvata kaikkia maailman naisia. Tuntuu että monen kohdalla tuo agressiivinen yksiavioisuuden vaatiminen liittyy nimenomaan Egoon - ei voida ymmärtää, miten miehelle ei muka riitä ja halutaan väkisin "riistää" mahdollisuus enää ikinä kokea vaihtelua. Ja vaikka puhun nyt tässä miehistä, itseasiassa hyvin montaa naista koskettaa sama asia.

2. Seksi uuden kumppanin kanssa antaa mahdollisuuden kokea itsestään jotain uutta, kiehotavaa. Tuntee jälleen olevansa elossa, tuntee ettei jää mistään paitsi, kokee olevansa jälleen nuori/haluttava/intohimoinen - mitä vain.

Te, ketkä vastaatte tähän, että "Miehen pitää sanoa ei, oli tilanne mikä tahansa". Kuitenkaan todellisuudessa ei ole varsinaisesti mitään syytä sanoa ei: näillä pettäneille miehillä on parisuhde lähinnä voinut paremmin, koska mies on paremalla tuulella, ei katkeroidu siihen samaan seksiin niin helposti, myös oma nainen tuntuu taas kiinnostavammalta seksuaalisesti. Hyvin hyvin harva jää siitä pettämisestä kiinni. Ainakin ne miehet, ketkä naisiaan ovat pettäneet, eivät voi ymmärtää miksi heiltä edes kielletään yhdenillan jutut suhteessa, mutta heidän on siihen käytännön pakko suostua, koska on lähes mahdoton löytää nainen, joka ne hyväksyy nykyään. On meitäkin toki olemassa, mutta hyvin harvakseltaan. Ehkä olisi monen aika uusia hieman omaa asennettaan ja miettiä, mitä toiselta oikeasti vaatii? Ja tämä siis kumminkin päin - sekä miestä että naista kohtaan.

Odotan, koska tämä ketju syttyy liekkeihin, tässä vaiheessa vain 30 alapeukkua... Maailmahan ei ole mustavalkoinen, mutta AV-palsta on ja siksi tälläiset aloitukset ovat kuin bensaa liekkeihin. Mutta siis tummensin kohdat, joita haluan kommentoida: ensinnäkin faktatietoa pettämisestä, mistä lähtien mutu on faktaa? Uskon, että faktaa voi olla, että sinun tuttavapiirissäsi on pettäminen yleistä, omastani sanoisin, että osa pettää tai on pettänyt, osa ei. Ja siitä eivät kaikki avoimesti puhu. Tuo 75 % on aika hatusta vedetty (tai haluatko kenties linkittää jonkun tutkimuksen aiheesta tähän?) itse veikkaisin mutulla n. 50 % ja pettämisen määrittelykin, ehkä kaikki ihastumiset, satunnaiset suutelot tms. niitä ei edes lasketa pettämiseksi.

Tuo kohta "harva jää pettämisestä kiinni" on todettu missä? Jos sinun otoksessasi kukaan ei ole jäänyt niin ei tarkoita sitä, etteikö osa jäistä (niitä tarinoitahan on saanut lukea täältä AV:ltä aika lailla, miten mies, joka on kuvitellut olevansa taitava, jääkin kiinni ns. rysän päältä. Ja sitten lopputulema on yleensä aika ikävä, toiselle tai molemmille osapuolille.

Ja mitä tulee tuohon kahteen syyhyn niin joo, tiedän kyllä muitakin syitä tuohon ja tuo "kaksi syytä" ei riitä kyllä kattamaan niitä kaikkia. Ja nuo em. syyt varmaan sopivat hyvin tietynlaiseen miestyyppiin, joka ns. haluaa sekä syödä että säästää kakkua niin sanoakseni.  Hauskasti toi esille egon, joten kommentoisin, että mainitsemasi syyt kuvaavat hyvin hedonistisen elämänasenteen ja egokeskeisen ihmisen elämää ja seksin kokemiseen välineellisesti, tarpeiden tyydytyksen välineenä, ainakin jos toiminta on jatkuvaa ja järjestelmällistä, esim. useampia rakastajattaria samaan aikaan jne.

Toista ei voi omistaa eikä kahlita, rakkaus perustuu vapaaehtoisuuteen kyllä, mutta luottamus on se, joka pitää parisuhteen koossa, pelkkä epäily pettämisestä voi saada aikaan syvän kriisin. Vaikka pettäminen kiehtoisikin ja kävisi mielessä, kaikki sitä eivät kuitenkaan toteuta vaan miettivät tekonsa seurauksia. Kysehän ei ole enää pettämisestä vaan avoimesta suhteesta, jos molemmille on sallittua esim. harrastaa yhden illan juttuja ja hakea kaipaamaansa vaihtelua parisuhteen ulkopuolelta.

Tuossa kakkoskohdassa muuten tulee ilmi kyllä jotain hyvin olennaista tästä ajatusmallista: "haluaa kokea itsestään jotain uutta, kiehtovaa jne." eli kyse ei ole jakamisesta eikä siitä, että halut kohtaisivat edes tämän pettämiskumppanin kanssa. Vaan pettäjä hakee toisesta ihmisestä sitä vaihtelua omaan arkeensa jne. eli voin kyllä kuvitella tämän hyvin sarjapettäjän yhdeksi motiiviksi. Oman "hyvän olon" lähde tulee siis ulkopuolelta ja vaihtelua pitää saada jatkuvasti, vähän niinkuin jotkut vaihtavat autoa tai joku kampausta lyhyin väliajoin, kun mikään ei riitä...  Mutta siis, ennenkuin leimaat kirjoitukseni moralisoinniksi, sitä se ei ole. Olen itse pettäjä ja ollut myös hyvin tietoinen sellainen. Mutta olen myös avoimesti kertonut tekemisistäni ja syyt pettämiseen ovat olleet aika erilaiset, mitä kuvailemasi. Ja olen kantanut myös vastuun tekemisistäni ja sen seurauksista. Sitä moni pettäjä ei taida tehdä... kaikki suhteet eivät ole eivätkä tarvitse olla yksiavioisia, mutta ketään ei voi pakottaa avoimeen suhteeseen sen enempää kuin toimimaan oman moraalinsa vastaisesti. Jos ei pidä seksuaalista uskollisuutta minään, mikäs siinä, mutta miksi hakeutua suhteeseen, jossa toiselle ko. asia on aivan päinvastoin? Aito win-win tilanne ei voi perustua muuhun kuin avoimmuuteen ja ehtaan rehellisyyteen. Ja valehtelu ei ole rehellisyyttä, vaikka olisi miljoona hyvää syytä (omasta mielestä) siihen.

Vierailija
35/38 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen kanssa ne miehet pettää? Keskenäänkö?

Naiset(kin) pettävät.

Vierailija
36/38 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulit vielä tännekin vakuuttelemaan itsellesi, että tämä oman suhteesi "vapaus" on ihan ok juttu ja olet rento ja hyvä tyttöystävä. Toisena naisena olemisen historia, kavereiden pettämiskokemukset ja kenties joku muu trauma taustalla, mikä on saanut sut päätymään vapaaseen suhteeseen, missä voit uskotella itsellesi, ettei satu kun kumppani panee muita. Toisena vakuutuksena voit sitten itsekin "kostaa" panemalla muita, kun teillä on se ns. vapaa suhde. Jos sä nyt haluat kerta sen kuulla niin joo, vapaa suhde on hyvä juttu sekin, JOS molemmat on sitoutuneet siihen muista syistä, kuin epäluottamuksesta, peloista ja siitä, ettei usko lojaaleihin ihmisiin.

Vierailija
37/38 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran AP lyö prosenttiluja väitteisiinsä ja lausuu niitä palavana totuutena niin miten olisi jos kerrankin laittaisitte lähteet perustulujenne tueksi. En usko että jokainen mies istuu noihin väitteisiin.

Vierailija
38/38 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kanssa ei tarvitse olla tekemisissä jos mä en riitä miehelle kumppaniksi ja hän tarvitsee muitakin välillä. Mua itseäni ei nimittäin kiinnosta panostaa kuin yhteen henkilöön kerrallaan, joten miksi mun pitäisi sallia sen toisen kiinnostus useita kohtaan? En mä voi olla ainoa joka haluaa yhden kerrallaan, joten ei mun tarvitse hyväksyä pettämistä. Jos en riitä niin olkoot ilman mua, ei kaikkea voi saada.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän